Aihe: Vakuutusasiat kuntoon
1 2
sellisti
11.06.2006 23:33:32
Siis soitinten vakuuttaminen on mahdollista myös silloin kun niillä ansaitsee jotain.

Miksi ihmeessä ei olisi?
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
uruttaja
12.06.2006 00:08:33
Miksi ihmeessä ei olisi?

Oletko kokeillut?

Ei ole ollenkaan päivänselvä juttu, että juuri sinun vakuutusyhtiösi tuotevalikoimasta löytyy vakuutus vaikkapa sun sellolle jos ansaitset sitä selloa soittamalla edes vähäisiä sivutuloja.
Hotlicks
12.06.2006 11:30:18
Hankalaa tuntuu olevan ja käytäntö joka puljussa hiukan erilainen. Mulla on Ifin kautta erillinen pienlaitevakuutus, koska kotivakuutukseen liitetyillä laitteilla ei saa tehdä ansiotyötä. Kamat on vakuutettu kaikkialla ja aina varastamista ja rikkoutumista vastaan, paitsi autossa 21-07 välisenä aikana. Muistaakseni hinta oli jotakunkin 200e/vuosi 6000:n kokonaisarvolla. En tarkkaan muista kun kaikki vakuutukset on samassa puljussa ja papereista selviäää vain kokonaishinta.

Aikoinani kysellessä eri firmoista tarjouksia ehdot olivat kutakuinkin samat ja yhdessäkään et saa vakuutusta ilman, että sulla on joku muukin vakuutus ko. puljussa. Hinta oli If:ssä jonkin verran halvempi ja esim Pohjola olisi vaatinut tarkat selvitykset jokaisen laitteen sarjanumerosta ja hinnasta ja mielellään vielä mielellään kuvatkin. Ifille riittää, että ne on mulla tiedossa (mikä on suositeltavaa...). Määriteltiin vain kaluston kokonaisarvo ja omavastuu. Kätevää kun tuo kaluston kokoonpano kuitenkin hiukan elää koko ajan. Toivottavasti ei koskaan tartte selvittää miten korvausmenettely toimii...

Firmahommissa saattaa sitten mennä hankalaksi. Meidän "pöytälaatikkofirman" kamoja vakuutettaessa tuli esiin se ongelma, että koska kalusto on firman omaisuutta, ei sitä tietenkään voi yksityishenkilön vakuutuksiin liittää. Mutta koska firmalla ei ole varsinaisia työntekijöitä, eikä näin ollen myöskään työntekijävakuutuksia, ei meitä laskettu myöskään yritykseksi. Onneksi suhteita löytyi sen verran, että jotain kautta päästiin sopuun. Toimistoon marssimalla ei asia hoitunut...
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
sellisti
12.06.2006 16:22:18 (muokattu 12.06.2006 16:24:28)
Oletko kokeillut?

Ei ole ollenkaan päivänselvä juttu, että juuri sinun vakuutusyhtiösi tuotevalikoimasta löytyy vakuutus vaikkapa sun sellolle jos ansaitset sitä selloa soittamalla edes vähäisiä sivutuloja.

No ainakin Tapiola (jossa meillä on kotivakuutuskin) olis antanut erillisvakuutuksen 2000 € asti ilman mitään ongelmia. Mulla vaan oli sellovakuutus jo muualta, eikä tuo korvauksen ylärajakaan ihan olis riittänyt. Mutta onko se siis oikeesti niin harvinaista? Luulis ettei työvälineen vakuuttaminen olis niin vaikeeta.

Sitä paitsi on olemassa lukuisia, nimenomaan soitinvakuutuksiin erikoistuneita yhtiöitä, joissa ymmärretään musiikkityöläistä varmaan paremmin kuin muualla. Sellaista varmaan kannattaa hakea alun alkaenkin, jos "perus"firmoissa on noin hankalaa.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)