badcompany 08.06.2006 23:04:56 | |
---|
mitäs mieltä kyseisestä virtuoosista,aika paljon tekniikka uudistuksia teki viululle.minun mielestä all time violinist.teokset ja saavutukset puhukoon puolesta. |
mitäs mieltä kyseisestä virtuoosista,aika paljon tekniikka uudistuksia teki viululle.minun mielestä all time violinist.teokset ja saavutukset puhukoon puolesta. Olihan tuo instrumentalistina viululle sitä mitä Liszt pianolle. Säveltäjänä ei minusta niinkään äärimmäisen merkittävä tai kiinnostava, vaikka 1. viulukonsertto onkin erittäin viihdyttävää ja dramaattista musiikkia. Sitä ei voi kiistää että Paganini uudisti viulunsoiton tekniikkaa merkittävästi. Tai ennemminkin laajensi sen ilmaisumahdollisuuksia. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
J.Ahonen 09.06.2006 10:50:29 | |
---|
Eikös Paganini ollut helvetin ruma jätkä? Usein virtuoosit ovat rumia, paikkaakohan ne ulkomusikaaliset seikat treenamalla? "Ehkä mä oon ruma, mut osaatkos näin?" |
Psc. im Schach 09.06.2006 16:19:59 | |
---|
Komealla virtuoosilla on puolestaan todennäköisesti äärettömän pienet sukuelimet. Siis miehistä puhuttaessa. Optinen pläjäys. Älä sano enempää. |
wrshredder 09.06.2006 23:53:06 | |
---|
Paganini on aina kiehtonut minua , kun ottaa huomioon sen saavutukset ja kuinka kuuluisa se oli , legendaariset huhut jne.. Luin äijästä yhden kirjankin. Ja Paganinin musiikki on musta hienoa , kaikkia hyviä kappaleita en pysty tässä nyt nimeämään kun en niitä nimeltä muista. Paganinin kitara tuotantoon (ja kamarimusiikkiakin hän tietääkseni sävelsi myös) haluaisin tutustua paremmin , puhumattakaan joidenkin kappaleiden opettelemisesta. Paganinihan käytti yhdessä vaiheessa noin 3 vuotta pelkästään kitaran soittoon. mandoliinilla jäbä aloitti.. tsekakkaa avatar! :D THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
LNA 12.06.2006 14:24:02 | |
---|
Nikkoloppa Kaniini. |
bluesteel 15.06.2006 19:00:52 (muokattu 15.06.2006 19:01:26) | |
---|
Usein virtuoosit ovat rumia, paikkaakohan ne ulkomusikaaliset seikat treenamalla? "Ehkä mä oon ruma, mut osaatkos näin?" No ainakin mulla on noin. En tosin osaa soittaakaan, mutta kovasti on yritetty treenata... |
ogre 20.06.2006 02:04:17 | |
---|
Eikös Paganini ollut helvetin ruma jätkä? Usein virtuoosit ovat rumia, paikkaakohan ne ulkomusikaaliset seikat treenamalla? "Ehkä mä oon ruma, mut osaatkos näin?" Näin minäkin olen lukenut herran ulkonäöstä. Toisaalta se oli kyllä ensimmäinen rockstara koko maailmassa, niin ei siitä aina niin varma voi olla. Miehestä kuitenkin puhuttiin että oli myynyt sielunsa pirulle ja sensellaista. Paganini kuulemma itse lisäsi vettä myllyyn ja pukeutui mustaan yms. |
bluesteel 20.06.2006 10:22:43 | |
---|
pukeutui mustaan yms. Hui kamala! |
ogre 03.07.2006 00:53:42 | |
---|
Hui kamala! No joo :P Siihen aikaan se oli kova juttu. Mustat hevoset, mustat vaunut, pirunpalvastelijan maine ja rujo sairaalloinen ulkonäkö. 1800-luvun kukkahattumummot kauhistelivat kovasti Niccolo-setää. Ehkä olisi paremmin sanottu että Paganini oli aikansa Mortiis :) |
wrshredder 12.07.2006 14:57:33 | |
---|
Pakko nyt vielä lisätä ,että ei sellainen tyyppi ketä inspiroi Lisztiä ja Chopinia (etydit) + muut viuluvirtuoosit , ei voi olla ihan turha jätkä.. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
insight 17.08.2006 10:17:17 (muokattu 17.08.2006 10:21:23) | |
---|
Mä luin joskus 90-luvun alussa Paholaisen viuluniekka nimisen kirjan. Tolle äijälle on kyllä sattunut kaikenlaista. Jossain näin jotain "valokuviakin" siitä. Siis jotain ihan varhaisia valokuvan esiasteita. Se oli aika jylhän näkönen kaveri siinä. Iso koukkunenä ja silmät oli tosiaan ns syvällä. Laiha ja sillä oli isot kädet. Luonteeltaan kuitenkin tosi herkkä ja kiltti, vaikka aiheutti vaimonsa kuoleman, joka oli käsittääkseni vahinko. Se eli jossain tornissa vankinakin jonkin aikaa. Sen G-kielen käyttö oli ihan omaa luokkaansa, luin. Naisia se sai, koska sen karisma nousi potenssin kymmeneen, kun se alkoi soittaa viulua. Myöhempinä aikoina se ei edes treenannut viulunsoittoa, eikä se kyllä päästänyt ketään katsomaan sen viulunsoiton treenausta. Joku sen kaveri kerran pääsi tirkistelemään. Se kertoi Paganinin vain pitäneen viulua olan ja leuan välissä, eikä se jousikädellä edes tehnyt mitään, jonka jälkeen se laittoi Stradivariuksensa takaisin laukkuun. Sen viulu oli luonnollisesti sen tärkein omaisuus. Sen isä oli ankara ja pakotti sen yölläkin nousemaan sängystä treenaamaan viulua. Niccolo oli Rossinin hyvä ystävä. Niccolon jousi oli tavanomaista pidempi. Sen musiikki kuoli sen mukana. Harmi ettei sitä päätynyt levylle. Uskon, että hän oli kaikkien aikojen paras viulisti. Ilmaista mainostilaa myynnissä - tässä. |
wrshredder 17.08.2006 13:02:24 | |
---|
Jossain näin jotain "valokuviakin" siitä. Siis jotain ihan varhaisia valokuvan esiasteita. Se oli aika jylhän näkönen kaveri siinä. Iso koukkunenä ja silmät oli tosiaan ns syvällä. Laiha ja sillä oli isot kädet.. Niin ,tietääkseni tämä kuva on feikki. Näin jostain luin.. Taitaapi olla sama kirja jonka olen lukenut. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
sellisti 17.08.2006 23:10:33 (muokattu 17.08.2006 23:11:47) | |
---|
Sen G-kielen käyttö oli ihan omaa luokkaansa, luin. Voin kuvitella, ainakin pelkälle G-kielelle sävellettyjen Mooses-variaatioiden perusteella. Sen musiikki kuoli sen mukana. Harmi ettei sitä päätynyt levylle. Siis Paganinin omaa soittoako tarkoitat..? Kyllähän sen musiikkia on levytetty vaikka kuinka. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
insight 18.08.2006 00:34:55 | |
---|
Siis Paganinin omaa soittoako tarkoitat..? Kyllähän sen musiikkia on levytetty vaikka kuinka. Niin tarkoitin Paganinin ihan omaa tulkintaa =)
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris. |