Aihe: American Vintage ‘52 Telecaster
1 2 3
Freewheeler
08.06.2006 12:00:13
Onnea hienosta perinnekepistä! Paljon muuten kärsit postikuluineen?
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
pliksu
08.06.2006 12:13:59
Onnea hienosta perinnekepistä! Paljon muuten kärsit postikuluineen?

1390e. Pitäkää vapaasti tyhmänä :) Se oli halvin hinta mitä löysin. Postikulut olivat 0e. Tarjous guitar24:ssä, nääs.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Freewheeler
08.06.2006 13:54:21
1390e. Pitäkää vapaasti tyhmänä :) Se oli halvin hinta mitä löysin. Postikulut olivat 0e. Tarjous guitar24:ssä, nääs.

Hyvä hinta! Tosin tuota Teleä en ostaisi kokeilematta ainakin muutamaa eri yksilöä. On nimittäin melkoisesti heittoa saundillisesti ja tatsillisesti. Sait kuitenkin hyvän yksilön, onnea vaan!

Kuvia? Onko komeasyistä saarnia?
pliksu
08.06.2006 14:06:56
Hyvä hinta! Tosin tuota Teleä en ostaisi kokeilematta ainakin muutamaa eri yksilöä. On nimittäin melkoisesti heittoa saundillisesti ja tatsillisesti. Sait kuitenkin hyvän yksilön, onnea vaan!

Joo sepä vain kun ainoa kokeilemani yksilö suomessa oli paikallisessa musiikkiliikkeessä päälle 2100e, eikä muissakaan kyselemissäni puljuissa paljon halvemmalla päästy. No, olenpa tosiaan tyytyväinen, että no damage done.

Kuvia? Onko komeasyistä saarnia?

Kuvia ei ole tällä hetkellä kun en oikein netin kimppuun pääse. Kolmesta palasta koottu ja ihan komean näköinen hyvän näköinen body. Tosin toi paksu maali/lakka -kerros peittää syyt aika hyvin.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Freewheeler
08.06.2006 20:00:34
http://www.propellihattu.fi/darkneck/9.jpg

Siinä mallia saarnin syistä :-)

Mun Broadcaster-kopioni.
Country Larry
09.06.2006 14:11:45
Kivaa, että tää aihe on pompannut uudestaan ylös. Pliksulle terveisiä ja onnitteluja hyvästä ostoksesta. Mun mielestä 1390 euroa on ihan käypä hinta, kyseinen malli on kuitenkin Fenderin ylähyllymallistoa ja kestää vertailua moniin paljon kalleempiin merkkeihin, kuten G&L tai Tom Andersson. Fenderforumissa kaikki kilvan hehkuttaa '52AVRI:ta, mutta en ole pitkään aikaan soittanut yhtään sellaista kaupassa (omaani tietenkin soittelen päivittäin), aika harvoin niitä näkee missään. Joskus on mullekin osunut käteen vähän maanantaiyksilö ja olen ihmetellyt sen hintaa Suomessa, kun netistä saa noinkin paljon halvemmalla. Paljon niissä tuntuu olevan eroa painossa ja kaulanprofiilissa (mikä on vähän mystistä) mutta hyvä juttu jos olet Pliksu tyyttis omaasi. Mun mielestä on energian tuhlausta miettiä että jostain olisi ehkä löytynyt vieläkin parempi yksilö. Sheryl Crow laulaa että It's not having what you want, it's wanting what you got. Amen.

Itse päädyin omaani soittamalla kaikki stadissa myynnissä olleet Telet läpi (ainakin melkein), eli en ollut varsinaisesti ostamassa juuri tätä tiettyä mallia. Mun oma on siis vuodelta 1993 ja sitä on alkuperäinen omistaja/-t soittanut tosi paljon, otelaudassa on jo vähän kulumajälkiä. Kaulan lakka on hiottu tai hiotunut erittäin kauniisti, se ei varsinaisesti näytä kuluneelta, vaan väri on tummentunut ja syventynyt aivan kuin se olisi ruskettunut auringossa. Eli jos skittaa jaksaa soittaa paljon ja pitkään alkaa nitrolakan ominaisuudet (ne hyvät) tulla esiin. Kannattaa myös kokeilla jotain puhdistustuotteita, itse ostin Fenderin kolmiosaisen putsaussetin ja sillä saa rungonkin kauniin puhtaaksi ja luistavan tuntuiseksi.

Nauhat alkaa olla omastani aika finaalissa, voi olla että joutuu viemään hiottavaksi tai vaihdettavaksi lähikuukausina. Olin samalla ajatellut helpottaa hieman elämääni ja valita medium-jumbonauhoituksen. Vintagenauhat sopii hyvin komppeihin, mutta venytykset on vähän vaikeita. Soundi on (ikävä kyllä) vintagenauhoilla paras mahdollinen, mutta ei kai se ero ole niin suuri. Olen viime aikoina kuunnellut paljon afrikkalaisia kitaristeja, eikä niille tunnu olevan paljoakaan väliä millä ne soittaa, musa on tärkeintä. Kannattaisi joskus itsekin katsoa peiliin.

Mulla on mikit vaihdettu, mutta soittelen nykyään lähinnä himassa levyjen kanssa akustisesti, joten mitä väliä. Sitten kun saa plugata sähköt inessiiviin niin mulla laulaa Jason Lollarin käsinkäämityt T-Specialit. (Sothern rock) Hallelujah!
Vaihdetaan vähän käytetty pleku toimivaan sinkkukeskiöön. Ei renkaanpotkijoille.
weelie
09.06.2006 15:54:19
Onnittelut vaan! Mullahan ei ole tuosta mallista kuin mikit, mutta sekin jo auttaa saamaan kotikammariini reilusti oikeata telen tuntua. Legenda on legendaarinen reissuenakin.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)