Muusikoiden.net
10.05.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Television hankintaa
1 2 3 4 5 6
R2
06.06.2006 17:36:42 (muokattu 06.06.2006 17:51:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entinen TV meni paskaksi. Ehdin lupatarkastajallekin kärähtää ja maksaa luvat + sakot.
Mistä työttömän budjetilla vähintään 32" TV, osamaksumeiningillä tietenkin?
Käytettykin kelpaa, eikä ole pakko olla plasma tai LCD, eli putkikonekin käy.
 
Peli-, elokuva- ja tietokoneen TV out käyttöön.
 
Tässä muutamia vastaantulleita vaihtoehtoja
 
http://hobbyhall.fi/product_view.as … _2=237&un=&uc=08&orderid=&orderst=&
 
http://www.netanttila.com/webapp/wc … catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay
 
http://www.netanttila.com/webapp/wc … 2&categoryId=10159&productId=169989
 
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER … page=inc%2fproduct_item_accessories
(WTF Matsui?)
Kokemuksia ja mielipiteitä otetaan mieluusti vastaan.
 
EDIT:Gigantin linkki
 
Science is what you know. Philosophy is what you don't know.-Russel. There is no statement so absurd that no philosopher will make it. -Cicero. Jos joku tulee teille vittuilemaan, niin sanokaa sille, että ai dount givvafak if ju heit mii!-A.Laiho
Jokunen
06.06.2006 17:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gigantista saa ainakin korotonta maksuaikaa useamman kuukauden. Kokemuksieni mukaan suht' edullisissa kuvaputkitelevisioissa paras kuva selvästi on Panasonicin töllöissä. Kestävyyksistä en tiedä mitään. Philipsillä ja Thomsonilla on huonot kuvanlaadut varsinkin halvemmissa malleissa.
 
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
R2
06.06.2006 18:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä Samsung vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.
Kellään kokemuksia Samsungin televisioista tai jopa samaisesta mallista?
 
Science is what you know. Philosophy is what you don't know.-Russel. There is no statement so absurd that no philosopher will make it. -Cicero. Jos joku tulee teille vittuilemaan, niin sanokaa sille, että ai dount givvafak if ju heit mii!-A.Laiho
Jag
06.06.2006 18:43:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs joku videotykki systeemi. En tiedä miten kehittyneitä ovat, mutta eikös niitä saa aika lailla samoihin hintoihin
 
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
R2
06.06.2006 18:48:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs joku videotykki systeemi. En tiedä miten kehittyneitä ovat, mutta eikös niitä saa aika lailla samoihin hintoihin
 
Tietääkseni kelvolliset videotykit on siinä tonnin kieppeillä. Tuskin palvelisi tarkoitustaan meikäläisen 38m2 kaksiossa.
 
Science is what you know. Philosophy is what you don't know.-Russel. There is no statement so absurd that no philosopher will make it. -Cicero. Jos joku tulee teille vittuilemaan, niin sanokaa sille, että ai dount givvafak if ju heit mii!-A.Laiho
Jormaz
06.06.2006 18:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs joku videotykki systeemi. En tiedä miten kehittyneitä ovat, mutta eikös niitä saa aika lailla samoihin hintoihin
 
On vaan ne lamput ihan törkeän hintasia, useita satasia. Melkeen olis hyvä että olis joku perustelkkari josta kattois BUU-Klubbenit ja muut joutavat skeidat ja tykillä sitten kun oikeasti haluaa keskittyä siihen touhuun.
 
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
R2
06.06.2006 18:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mobiilipelejä, Ridge, reality TV sarjoja, chatteja ja Ostos Kanava 100" valkokankaalle :P
 
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
sartzan
06.06.2006 19:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkseni kelvolliset videotykit on siinä tonnin kieppeillä. Tuskin palvelisi tarkoitustaan meikäläisen 38m2 kaksiossa.
 
Tässä jos olet tee-se-itse-miehiä... http://nevalehma.kicks-ass.net/omat … alto/projektit_modaus_tykki1_01.php :D
 
En suosittelisi tykkiä. Vaatii tyhjää seinätilaa tai valkokankaan jolle heijastaa, sekä tilan täytyy olla lisäksi kunnolla pimeä, tai sitten varsin valovoimainen tykki. Arkikäytössä miinusta on myös videotykin lamppujen vaihtotarve. Käsittääkseni käyttöikä lampuissa on muutaman tuhannen tunnin luokkaa, eikä tykkejä suositella pidettäväksi päällä koko päivää, vaan muutama tunti kerrallaan maksimissaan. Tietty jos televisiota ja leffoja katselee suht vähän, niin yhdelläkin lampulla pärjää aika pitkään. Lisäksi myös tykkiä käyttäessä pitäisi hankkia ääntä varten omat vermeet eli vahvistin ja kajarit (ellei taloudesta sellaisia jo löytyisi entuudestaan), ja kyllähän nuo tykit yleensä itsekin möykkäävätkin ikävällä tavalla. Ja hinnatkin on tosiaan tonnista ylöspäin yleensä.
 
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
Fuzzy Boner
06.06.2006 19:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä Samsung vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.
Kellään kokemuksia Samsungin televisioista tai jopa samaisesta mallista?

 
Mul on toi samsung le 40 M61 40" LCD. Todella tyytyväinen. Sen kanssa Topfieldin Masterpiece - digiboxi. Toimii.
 
MÖLLISTY
Milkop
06.06.2006 19:21:59 (muokattu 06.06.2006 19:23:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä Samsung vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta.
Kellään kokemuksia Samsungin televisioista tai jopa samaisesta mallista?

 
Mulla on 28'' Samsung laajakuva suoralla putkella eikä ole ollut mitään valittamista. Mitä tuo nyt on puolisen vuotta ollut käytössä. Ainoa se että tässä ei ole äänelle ulostuloa, joten jouduin ostamaan piuhan lisäksi vielä scart-palikan, jotta sain äänet stereoiden kautta tulemaan.
 
Edit: Sama malli siis kuin tuo linkittämäsi 32'', mutta pienempi vain.
 
THE RIPPER
06.06.2006 19:22:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla ois 2 oiskohan 26" telkkua komerossa kummatki toimii. toisesta kaukosaadin paskana toisessa ei ikinä ollukkaan, saa tulla hakemaan pois/vaihto lp soittimeen
 
Tein elämäni tyhmimmän teon, aloittaessani Commando ketjun
R2
07.06.2006 01:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kommenteista. Laitoin Samsungin tilaukseen. Katsotaan noita taulutelevisioita sitten myöhemmin kun hinnat asettuvat alemmaksi ja meikäläisen työelämästatus ylemmäksi.
 
Nyt vinkkiä seuraavista:
 
-Digiboxeista kaapeliverkkoon
-Kaiken mahdollisen toistavat DVD-soittimet
-5.1 Halpis kotiteatterit (voi sisältää myös DVD soittimen)
 
Hintaa ei saa olla paljoa, eli edelleenkin työttömän budjetilla ja mahd. osamaksumeiningillä mennään.
 
"Ruumishuone bluus, joka ruumis huus"
Anonymous-jazz
07.06.2006 02:43:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon tähän mennessä tyytynyt tollaseen vaatimattomaan 14" laatikkoon ja muutenkin tulee televizionia katsottua hyvin harvoin.
 
"Fuusiojazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa".
Almost famous
07.06.2006 14:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä jos olet tee-se-itse-miehiä... http://nevalehma.kicks-ass.net/omat … alto/projektit_modaus_tykki1_01.php :D
 
eikä tykkejä suositella pidettäväksi päällä koko päivää, vaan muutama tunti kerrallaan maksimissaan.

 
Tuo nyt ei pidä paikkaansa ollenkaan. Ennemmin vaikka kokopäivän päällä kun edestakaisin päälle pois. Se päälle ja pois nimittäin kuluttaa sitä lamppua paljon enemmän. Tuon takia tykki niin huonosti telkkariks sopiikin, kun sitä ei oikein kannattais laittaa päälle vaan uutiset katsoakseen.
 
Eikä nuo suomen digitv lähetykset mitään kovin herkkua ole tykillä katsoa. Varsinkin kaupalliset kanavat on kunnostautunu pakkaamaan kuvan ihan pikselimössöks.
 
En minäkään tykkiä ainoaks näyttölaitteeks suosittelis, mut jos jonkinlainen töllö on, niin kyllähän se tykki on leffakäytössä ihan huippu. Onhan se 90" kuitenkin vähän toista kun vaikka 32".
 
Melkein kaikissa uusissa lcd tykeissä on linssinsiirto, mikä helpottaa tykin sijoittamista. Tietysti pitää saada huone pimeäks, sillä ei se valkokangas mustaks muutu vaikka olis miten valovoimaa. Kyllähän noissa lcd tykeissä sitä valovoimaa on niin paljon että jonkinmoisen kuvan saa ilman verhojakin jos aurinko ei suoraan kankaalle paista, mutta ei siitä nyt leffoja viittis katella...uutiset ehkä.
 
Sijoittelusta sen verran, että vähemmän se tykki ja kangas vie tilaa kun esim. 32 kuvaputki. Kangas tulee kuitenkin seinälle ja tykki kattoon tai hyllyyn, joten lattiatilaa ei ollenkaan. Kyllähän sen tykin voi melko pieneenkin huoneeseen laittaa, kun ei kasvata kuvakokoa järjettömäksi. Riippuu tietysti myös huoneen muodosta ja muusta onko tykin käyttö mahdollista.
 
Itse kattelen vähän reilusta kolmesta metristä 180cm leveää kuvaa ja enkä kyllä vaihtaisi pois.
 
Lamput on kyllä kalliita : ( mutta toisaalta jos verrataan et tykin saa vähän yli tonnilla ja vaikka 50" littutelkku maksaa 3000€, niin kyllähän tuolla erotuksella muutaman lampunkin ostaa. Ja kyllähän se parituhatta tuntiakin on jo aika monta elokuvaa : )
 
sartzan
07.06.2006 17:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo nyt ei pidä paikkaansa ollenkaan. Ennemmin vaikka kokopäivän päällä kun edestakaisin päälle pois. Se päälle ja pois nimittäin kuluttaa sitä lamppua paljon enemmän. Tuon takia tykki niin huonosti telkkariks sopiikin, kun sitä ei oikein kannattais laittaa päälle vaan uutiset katsoakseen.
 
Hmm... joka paikassa jossa itse olen ollut esim. opettamassa, on tykki ohjeistettu laittamaan kiinni aina opetuksen jälkeen mielummin kuin jättämään päälle seuraavan tunnin pitäjää varten. En nyt oikein usko tuohon, mutta myönnän että saatan olla vääränkin informaation uhri.
 
En minäkään tykkiä ainoaks näyttölaitteeks suosittelis, mut jos jonkinlainen töllö on, niin kyllähän se tykki on leffakäytössä ihan huippu. Onhan se 90" kuitenkin vähän toista kun vaikka 32".
 
On varmasti, mutta tässä aiheessa oli nimenomaan kyse telkun tilalle tulevasta vempeleestä. Leffakäyttö on asia erikseen.
 
Melkein kaikissa uusissa lcd tykeissä on linssinsiirto, mikä helpottaa tykin sijoittamista. Tietysti pitää saada huone pimeäks, sillä ei se valkokangas mustaks muutu vaikka olis miten valovoimaa. Kyllähän noissa lcd tykeissä sitä valovoimaa on niin paljon että jonkinmoisen kuvan saa ilman verhojakin jos aurinko ei suoraan kankaalle paista, mutta ei siitä nyt leffoja viittis katella...uutiset ehkä.
 
Tuopa se arkikäytön ropleemi onkin. Leffailtaa varten ihan mielellään pimentää huoneenkin, siinä popkornin paiston ja muun tunnelmaan virittäytymisen ohessa, mutta tavallista arkitelkkarointia silmällä pitäen pimennyspuuhat saattavat alkaa maistua puulta ennen pitkää. Ja kuten itse sanoitkin tuolla, niin huonosti sopii telkkariksi.
 
Sijoittelusta sen verran, että vähemmän se tykki ja kangas vie tilaa kun esim. 32 kuvaputki. Kangas tulee kuitenkin seinälle ja tykki kattoon tai hyllyyn, joten lattiatilaa ei ollenkaan. Kyllähän sen tykin voi melko pieneenkin huoneeseen laittaa, kun ei kasvata kuvakokoa järjettömäksi. Riippuu tietysti myös huoneen muodosta ja muusta onko tykin käyttö mahdollista.
 
Saattaa sen seinätilankin kanssa olla ongelmaa, jos haluaisi seinällään pitää muutakin kuin vain tyhjää tilaa reservissä tykittelyä varten, esim. tauluja, julisteita, tai Hilma-tädin posliininmaalauskurssilla maalaamiaan koristelautasia... Seinälle kiinnitettävät valkokankaat eivät myöskään sovi joka paikkaan: omassa kämpässäni vuokraisäntä on esimerkiksi kieltänyt seinien rei'ittelyn sun muun sellaisen täysin.
 
Lamput on kyllä kalliita : ( mutta toisaalta jos verrataan et tykin saa vähän yli tonnilla ja vaikka 50" littutelkku maksaa 3000€, niin kyllähän tuolla erotuksella muutaman lampunkin ostaa. Ja kyllähän se parituhatta tuntiakin on jo aika monta elokuvaa : )
 
Jos haluaa nimenomaan suurta kuvaa ja elokuvakäyttöön, niin sitten toki kannattaa harkita. Mutta arkiseen telkun katseluun tykki on vähän kuin... no... kuin ampuisi tykillä kärpästä. Enkä kyllä suosittelisi sitä 50" littuakaan... <nirppanokka> En ainakaan ennen kuin niissä tekniikka järkevöittyy ja kuvanlaatu paranee sille tasolle, että ovat hypetyksen karsimisen jälkeen aikuisten oikeasti vertailukelpoisia kuvaputkivehkeiden kanssa...</nirppanokka>
 
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
Mechanizm
07.06.2006 22:31:47 (muokattu 07.06.2006 22:32:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sartzan kanssa samoilla linjoilla tuon tykin kanssa. Ainakaan itse en ole kokenut teeveen katsomista tykin kautta erityisen miellyttäväksi, joskaan en telkkuohjelmia katso kuin ehkä muutamia tunteja kuukaudessa. Ja itse olen senverran nuuka lampun suhteen, etten viitisi alkaa uutisia ja kaikenmaailman muuta satunnaista surffailua tykin kautta harrastelemaan, varsinkin kun tässä tapauksessa budjetti on rajoitettu. Leffat sitten on asia erikseen, kuten myös pelaaminen.
Taulutelkat ovat pudottaneet putkinäyttöjen hintoja roimasti, ja käytettyjäkin luulisi nyt taulubuumin ansiosta olevan liikeellä enemmän kuin tarpeeksi. Niin, itse tässä vaiheessa hankkisin ennemmin putkinäytön kuin halvan taulun. Muutama kaveri noihin halpoihin laitteisiin on sortunut, enkä voi kehua heidän tehneen hyvää ostosta.
 
Opi englantia akun ja mikin kanssa - Learn english with a battery and a microphone
Jokunen
07.06.2006 22:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, itse tässä vaiheessa hankkisin ennemmin putkinäytön kuin halvan taulun. Muutama kaveri noihin halpoihin laitteisiin on sortunut, enkä voi kehua heidän tehneen hyvää ostosta.
 
Samoilla linjoilla. Jos ei ole akuuttia tilanpuutetta, eikä paksua lompakkoa, niin kuvaputki kehiin vaan! Laadukkaissa kuvaputkitelkkareissa on melkoisen hyvä kuva, eikä ole ongelmia katselukulmien suhteen.
 
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
Tympee Huttunen
07.06.2006 22:49:44 (muokattu 07.06.2006 22:50:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos halvalla haluaa päästä: hanki piirtoheitin, aseta monitorisi sen päälle, pistä leffa päälle, kotiteatterisi on valmis!
 
e: Jos telkkaa ei paljon katso, niin suosittelen jotain usb-väyläistä digiboxia tietokoneeseen tms.
 
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Almost famous
08.06.2006 01:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... joka paikassa jossa itse olen ollut esim. opettamassa, on tykki ohjeistettu laittamaan kiinni aina opetuksen jälkeen mielummin kuin jättämään päälle seuraavan tunnin pitäjää varten. En nyt oikein usko tuohon, mutta myönnän että saatan olla vääränkin informaation uhri.
 

 
On varmasti, mutta tässä aiheessa oli nimenomaan kyse telkun tilalle tulevasta vempeleestä. Leffakäyttö on asia erikseen.
 

 
Tuopa se arkikäytön ropleemi onkin. Leffailtaa varten ihan mielellään pimentää huoneenkin, siinä popkornin paiston ja muun tunnelmaan virittäytymisen ohessa, mutta tavallista arkitelkkarointia silmällä pitäen pimennyspuuhat saattavat alkaa maistua puulta ennen pitkää. Ja kuten itse sanoitkin tuolla, niin huonosti sopii telkkariksi.
 

 
Saattaa sen seinätilankin kanssa olla ongelmaa, jos haluaisi seinällään pitää muutakin kuin vain tyhjää tilaa reservissä tykittelyä varten, esim. tauluja, julisteita, tai Hilma-tädin posliininmaalauskurssilla maalaamiaan koristelautasia... Seinälle kiinnitettävät valkokankaat eivät myöskään sovi joka paikkaan: omassa kämpässäni vuokraisäntä on esimerkiksi kieltänyt seinien rei'ittelyn sun muun sellaisen täysin.
 

 
Jos haluaa nimenomaan suurta kuvaa ja elokuvakäyttöön, niin sitten toki kannattaa harkita. Mutta arkiseen telkun katseluun tykki on vähän kuin... no... kuin ampuisi tykillä kärpästä. Enkä kyllä suosittelisi sitä 50" littuakaan... En ainakaan ennen kuin niissä tekniikka järkevöittyy ja kuvanlaatu paranee sille tasolle, että ovat hypetyksen karsimisen jälkeen aikuisten oikeasti vertailukelpoisia kuvaputkivehkeiden kanssa...

 
Jaa noinko ne ohjeistaa...Ja minä katselin kouluaikana kauhulla kun tykki sammutettiin jokaisen pienen tauonkin ajaksi. Itse olen kyllä kuullut monelta taholta että olisi pahaksi lampulle. Tietysti voihan tuossa olla sekin takana että eihän sitä oppilaitoksessa tiedä käyttetäänkö projua seuraavalla tunnilla. Tyhmäähän sitä on päälläkään pitää jos ei käytetä. Toisekseen voi olla ettei ne ohjeistajatkaan tiedä sen paremmin. Eikä tuo taida noilla kouluilla olla ihan samallainen tuska jos lamppu palaa kuin mitä se itellä olisi. Niin ja onhan ne datatykkien lamppujen hinnatkin usein vaan puolet siitä mitä nää kotiteatteritykkien lamput maksaa.
 
Joo lähti vähän offtopic tuolelle tää mun juttu äsken. Sori kun innoistuin : ) Lähinnä oli tarkoitus tuoda esille sitä ettei se tykin käyttö ole niin hankalaa ja vaikeaa kun monet antaa ymmärtää. Itselläkin meni pitkään ennen kun uskalsi ostaa vain sen takia että niin monet ihmiset pelotteli ettei ne ole tarpeeks hyviä tai että ovat hankalia käyttää. Ja täälläpäinhän ei katselu mahdollisuutta ollut joten tilasin sitten ihan sokkona. Ja siis alkuperäiselle kysyjälle minäkin suosittelisin kuvaputkitöllöä, jos vaan koko ei haittaa. Kyllä ne halppis litut on vielä monesti aika surkeeta katsottavaa. Sitäpaitsi resoluutiokin on väärä jos ajatellaan vaikka hddvd:tä. Ei montaa pikseliä, mutta onpahan kuitenkin, eli jos nyt ostais litun niin joutuispa tekemään turhan skaalauksen.
 
Heh! kunnon kotiteatteriharrastajahan toki repii seiniltä kaiken ylimääräisen, ettei akustiikka vääristy : ) ...ja maalaa vielä seinätkin mustiksi : ) No mä en ole kyllä kunnon kotiteatteriharrastaja kun seinätin on valkeat.
 
Dvdplaza forumilta voi sitten käydä kattelemassa kuvia kankaista ja siitä miten ne voi laittaa hyvinkin hienosti. Mukavin näkemäni oli tehty kapalevystä ja sen pystyi nostamaan kattoon sillon kun ei käyttänyt. Tausta puolella oli juliste...tai maalaus joten se näytti sisustus elementille kun ei ollut käytössä. Itsellä roikkuu rumasti katosta ketjuilla, kun ei tuota kapalevyä löytynyt lähistöltä ja kovalevy painaa vähän liikaa.
 
Joo kaikissa kämpissä ei voi seinään porata, mutta hätä keinot keksii.Voi kiinnittää esim. kahden hyllyn väliin : ) Itse vältin poraamisen kiinnittämällä screenin edellisen asukkaan kiltisti samaan riviin poranneisiin kukkaruukku koukkujen reikiin : )
 
Vaan ei sovi tykki tietenkään kaikille. Eikähän siinä mitään järkeä ole tykkiä ostaa jos ei katsele leffoja kun sillon tällöin...tulee teatterissa käyminen aika paljon halvemmaks.
 
Kimmo72
08.06.2006 02:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja muistakaa, että videoprojektorille/-tykille paras tulos ei suinkaan tule valkealla kankaalla, vaan hieman harmaalla...
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «