Rajapatsas 21.04.2006 07:55:51 | |
---|
Aikani hakukoneella etsin omaa topikkina tästä klassikkoyhtyeestä, mutta en sitä ainakaan näin aamuhämärässä löytänyt. Siis pahoittelut, jos tämä on jo hoettua kauraa! Ostin tutun levykauppiaan suosituksesta (kiitos vain, Matti ja Lappeenrannan Levymusiikki:-) The Whon neljän CD:n massiivisen "The thirty years of Maximum R&B" -boksin. Ajatuksena oli ostaa joku yleispätevä kokoelma, mutta kauppias sanoi että jos todella haluat hyvän kokoelman niin osta tämä. No niin tein, ja nyt käsissä on 79 biisiä tältä orkesterilta. En ole jostain syystä ko. orkesterin taivalta tutkinut mitä nyt nämä klassikkobiisit ovat hallussa, mutta nekin enimmäkseen muiden bändien versiomina (Van Halen, Scorpions, W.A.S.P), eli tutkittavaa on riittänyt. Ensimmäinen havainto on materiaalin hajanaisuus. Mitä enemmän tätä kuuntelee sitä enemmän alkaa tuntumaan, että täältäkö useat bändit ovat apettaan ammentaneet. Esimerkiksi Van Halen tuntuu olevan The Whon adrenalisoitu versio. Jo ensimmäisellä kuuntelulla tiiliskivestä löytyy todellisia helmiä, jotka saattavat olla bändiin paremmin perehtyneille itsestäänselvyyksiä. Ykköslevyn I'm the face lähtee liikkeelle mukavasti ja lähtee viemään kokonaisuutta eteenpäin. Tutkaillaan tarkemmin.. |
Mika Antero 21.04.2006 08:04:48 (muokattu 21.04.2006 08:05:23) | |
---|
Min'oon tuota pakettia aina silloin tällöin harkinnut, mutta kun siellä näyttää olevan pirusti "previously unreleased version" tekstejä niin ei oikein huvita. Omasta levyhyllystäni kun löytyy Whota ainoastaan Live at Leedsin (ja lisäksi parin c-kasetin) verran, joten pelkkä peruskokoelma ilman kakkosottoja ynnä muuta tuubaa tuntuisi tuota boksia järkevämmältä vaihtoehdolta. Vai mitä luulette? Entä mitä tarkoittaa tämän boksin kohdalla "remixed", joka näyttäis lukevan biisien perässä? Onko alkuperäisiä versioita menty peukauloimaan tunnistamattomiksi, vai onko kyse vain "digitaalisesta remasteroinnista"? Paljos muuten Levymusiikki pyysi tuosta hintaa? |
Feggy 21.04.2006 08:36:48 | |
---|
|
Mika Antero 21.04.2006 08:40:03 (muokattu 21.04.2006 08:56:36) | |
---|
Erittäin hyvä yhden levyn johdatus Whon musiikkiin on nimeltään Meauty, Beauty, Big & Bouncy. Tuo on meiksin tarpeisiin vähän liian suppea. Ultimate collectionia oon harkinnut: http://www.amazon.com/gp/product/B0 … 0310074-2020650?v=glance&n=5174 EDIT: Minulla pitäis jossain hyvässä kätkössä olla kasettina sellainen kokoelma kuin Who's better, Who's best. Se oli kanssa hyvä peruspaketti. |
aksiom 21.04.2006 10:38:27 (muokattu 21.04.2006 10:41:22) | |
---|
Loistobändi. Quadrophenia tulee varmaankin aina olemaan suosikki rokkilevyni. Tsekkaappa tämä btw: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=107416&o=0 Aikani hakukoneella etsin omaa topikkina tästä klassikkoyhtyeestä, mutta en sitä ainakaan näin aamuhämärässä löytänyt. Olen muuten huomannut että hakukone ei jostain syystä löydä mitään lyhyillä hakusanoilla. Esimerkiksi haku "the who" ei anna yhtään osumaa, vaikka juuri sen niminen topic löytyy taktikoimalla pidemmillä hakusanoilla. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Rajapatsas 21.04.2006 13:36:39 | |
---|
Min'oon tuota pakettia aina silloin tällöin harkinnut, mutta kun siellä näyttää olevan pirusti "previously unreleased version" tekstejä niin ei oikein huvita. Omasta levyhyllystäni kun löytyy Whota ainoastaan Live at Leedsin (ja lisäksi parin c-kasetin) verran, joten pelkkä peruskokoelma ilman kakkosottoja ynnä muuta tuubaa tuntuisi tuota boksia järkevämmältä vaihtoehdolta. Vai mitä luulette? Entä mitä tarkoittaa tämän boksin kohdalla "remixed", joka näyttäis lukevan biisien perässä? Onko alkuperäisiä versioita menty peukauloimaan tunnistamattomiksi, vai onko kyse vain "digitaalisesta remasteroinnista"? Paljos muuten Levymusiikki pyysi tuosta hintaa? Nooh, kyllähän se kipusi 52 euroon, mutta toisaalta paketti on kattava (ehkä jopa liiankin...) ja lehdykkä erittäin informatiivinen. |
Dull Finn 21.04.2006 15:11:31 | |
---|
Kelpo Who-levystö voisi olla vaikka (ilmestymisjärj.): -My Generation -Sell Out -Tommy -Live At Leeds (tai Isle Of Wight) -Who's Next -Quadrophenia oikeista paikoista hankittuna ei välttämättä maksa boksia enempää, ja saatetekstejä on yllinkyllin |
Blue Moon 21.04.2006 15:24:18 (muokattu 21.04.2006 16:03:19) | |
---|
Kelpo Who-levystö voisi olla vaikka (ilmestymisjärj.): -My Generation -Sell Out -Tommy -Live At Leeds (tai Isle Of Wight) -Who's Next -Quadrophenia "A Quick One" on myös kelpo levy ja "Rarities" - kokoelmista etenkin Vol 1. Noita "varsinaisia" albumeita bonusbiiseillä ryyditettynä näyttää olevan esim. CDON:illa hintaan 8.95 / kappale. - Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin |
Mika Antero 21.04.2006 15:46:07 | |
---|
Nooh, kyllähän se kipusi 52 euroon, mutta toisaalta paketti on kattava (ehkä jopa liiankin...) ja lehdykkä erittäin informatiivinen. No eipähän tuo nyt tuollaisesta boksista mikään hirveä hinta ole. Kävin samassa paikassa alkuviikosta ja siellä olis ollut hyvä tuplakokoelma, mahdollisesti just tuo mihin laitoin ylempänä linkin (tai joku vastaava), mutta jätin vielä hyllyyn. |
Rajapatsas 21.04.2006 23:10:55 | |
---|
Tuo tuplalevy oli juuri se mitä Hakuli ensin tarjosi, mutta onnistui myymään sitten tämän neljän levyn järkäleen ja hyvä niin. Hieman off topicina muuten sanottakoot, että onpa helvetin hyvä levykauppa lappeen rannassa tuo ko. Levymusiikki... |
2541 22.04.2006 01:42:15 | |
---|
Hieman off topicina muuten sanottakoot, että onpa helvetin hyvä levykauppa lappeen rannassa tuo ko. Levymusiikki... Kyllä. Monipuolinen valikoima, mukava henkilökunta ja loistopalvelua. |
bastardo 22.04.2006 14:59:57 | |
---|
Who's Next ja Quadrophenia on kyllä sellaisia oman aikansa rockin kulmakiviä, että mielestäni ne pitäisi löytyä jokaisesta levyhyllystä. Aivan mahtavaa meininkiä. Tommy, The Who Sellout ja muu tuollainen popimpi matsku ei oikein minuun uppoa. Alkupään tuotanto pitäisi myöskin vielä ottaa paremmin haltuun. Live at Leeds on myöskin erittäin kova setti kuten Isle of Wightkin, mutta ainakin minä kaipaisin bändiltä sellaista liveä, jossa on tasaisesti musiikkia koko uran ajalta ja vielä kovalla meiningillä soitettuna. The Kids Are Allrightilla on tuollaisia pätkiä, mutta itse DVD on tilkkutäkki, ettei sitä välttämättä jaksa montaa kertaa katsoa. "I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands" |
Feggy 22.04.2006 21:02:33 | |
---|
The Kids Are Allrightilla on tuollaisia pätkiä, mutta itse DVD on tilkkutäkki, ettei sitä välttämättä jaksa montaa kertaa katsoa. 15 kertaa katsottu and counting ;) Uutta Lockmania demostudiossa. |
Rajapatsas 22.04.2006 22:35:36 | |
---|
Kun tuota järkälettä on nyt läpi kahlannut ja lehdykkää levyn sisältä tavannut, niin yhä vain enemmän on tullut mieleen se että miksei The Who nouse yleisissä puheissa aivan samaan klassikkokategoriaan kuin esimerkiksi Rollarit, Beatles, Led Zeppelin, Deep Purple ja Black Sabbath. Vai puhutaanko samasta "luokasta"? Tuotanto on kuitenkin aika epätasaista ja materiaali ei suoraan profiloidu mihinkään genreen. Ehkä olen väärässä, mutta vaikka biisit ovat klassikoita ei bändi oman intuition perusteella ole tässä järeimmässä luokassa. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta tällainen tuli mieleeni... |
Royal Banzai 23.04.2006 01:50:04 | |
---|
Kun tuota järkälettä on nyt läpi kahlannut ja lehdykkää levyn sisältä tavannut, niin yhä vain enemmän on tullut mieleen se että miksei The Who nouse yleisissä puheissa aivan samaan klassikkokategoriaan kuin esimerkiksi Rollarit, Beatles, Led Zeppelin, Deep Purple ja Black Sabbath. Vai puhutaanko samasta "luokasta"?
Eikö se sitten ole noussut? Omasta mielestäni the Who on saanut kaiken ansaitsemansa arvostuksen omakseen. Ehkä Wholta puuttuu silti se megahitti (tai useampi) mikä kaikilla noilla listaamiltasi bändeiltä löytyy. No, minä ainakin diggaan. Heh, hauska nähdä muitakin Mooseksia Lappeenrannasta.. |
Rajapatsas 23.04.2006 19:56:27 | |
---|
Kyllä arvostus omissa luokituksissani on tämän setin myötä noussut ja rajusti. Oikeasti pointtini olikin juuri se, että kun musiikki on tätä luokkaa ei The Who ole omasta mielestäni noussut aivan tähän timanttikategoriaan. Toisaalta se on vain omaa tulkintaani:-) Täytyypä ostaa joku DVD, sillä Townsendin kitarointi on monin paikoin aika mielenkiintoista. |
jPekka 24.04.2006 16:23:23 | |
---|
Täytyypä ostaa joku DVD, sillä Townsendin kitarointi on monin paikoin aika mielenkiintoista. Petellä on tosiaan erittäin visuaalinen kitaratekniikka. Ja sen alkujuurihan kuullaan Kids are Allrightin ensimmäisessä osuudessa 8-) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Travis Bickle 24.04.2006 17:12:49 | |
---|
Kyllä The Who esim. atlantin toisella puolella noteerataan aina samaan lauseeseen Beatlesien ja Stonesien kanssa. Esim. Deep Purple ei sitä todellakaan tee. |
Berserkki 28.04.2006 18:19:45 | |
---|
Who's Next ja Quadrophenia on kyllä sellaisia oman aikansa rockin kulmakiviä, että mielestäni ne pitäisi löytyä jokaisesta levyhyllystä. Aivan mahtavaa meininkiä. Tommy, The Who Sellout ja muu tuollainen popimpi matsku ei oikein minuun uppoa. Alkupään tuotanto pitäisi myöskin vielä ottaa paremmin haltuun. Täysin samaa mieltä. "joo, totta kai uskon Jumalaan. Kenen te luulette kaljan keksineen?" Zakk |
Kun tuota järkälettä on nyt läpi kahlannut ja lehdykkää levyn sisältä tavannut, niin yhä vain enemmän on tullut mieleen se että miksei The Who nouse yleisissä puheissa aivan samaan klassikkokategoriaan kuin esimerkiksi Rollarit, Beatles, Led Zeppelin, Deep Purple ja Black Sabbath. Vai puhutaanko samasta "luokasta"? Tuotanto on kuitenkin aika epätasaista ja materiaali ei suoraan profiloidu mihinkään genreen. Ehkä olen väärässä, mutta vaikka biisit ovat klassikoita ei bändi oman intuition perusteella ole tässä järeimmässä luokassa. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta tällainen tuli mieleeni... Mäkin olen vähän välillä kummastellut että mikä on..Onko se sitten jotenkin paikoitellen liian "vaikea" isolle massalle siinä mittakaavassa kuin joku purple, joka on sellaista paahtoa. Mut joo kuten tossa aiemmin joku on sanonut, niin eipä varmaan jenkeissä jotain purplea tunne kukaan ja kaikki kyllä tietää whon. Who ei ole ehkä just suomessa niin isossa asemassa ollut. Kyllä se mulla aina on rinnastunut just rollareihin ja beatlesiin, silti vasta nyt vähän enemmän ja paremmin alkamassa tutustumaan bändin tuotantoon. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |