Aihe: Tinkiminen
1 2 3
Pnctocn
03.06.2006 11:57:14
öö.. häh? :)

oli itselläkin vaikeuksia pysyä tarinan juonessa mukana.
"kun on isot pussit, on kiva pussailla"
LordWinter
03.06.2006 12:15:47
öö.. häh? :)

oli itselläkin vaikeuksia pysyä tarinan juonessa mukana.

Ettex te jätkät tajuu?
It's never too late to get new tooth brush.
Alpertti
03.06.2006 12:38:50
Ideaali tilannehan olisi se, että kaikki liikkeet tiputtaisivat valmiiksi sen lopullisen hinnan jo hintalappuun, jolloin olisi kaikille helpompaa. Itse ainakin arvostaisin liikettä, jolla olisi valmiiksi jo hintalapussa se kilpailukykyinen hinta. Tähän tuskin koskaan päästään.

Nykyisessä tilanteessa kysyn aina ensin tarjousta. Jos tarjous on lähellä hintaa, jolla voin tuotteen ostaa, saatan yrittää vielä vähän tinkiä. Muussa tapauksessa jätän ostamatta, tietysti...
Mikään ei ole pakko
niskel
03.06.2006 13:23:27
Katsokaa ihmiset Monty Pythonin The Life of Brian. Siinä opetetaan miten tingitään.:)
"Solid-state - a component that has been specifically designed to make a guitar amplifier sound bad..." - Randall Aiken
piiroinenj
03.06.2006 13:40:26
karjalan mussiikissa om antaa automaattisti asevelihintaan tuotteen kun tuotteen.
läskit lenkille ja sintit salille
Ziggy Bubba
03.06.2006 15:21:44

Ideaali tilannehan olisi se, että kaikki liikkeet tiputtaisivat valmiiksi sen lopullisen hinnan jo hintalappuun, jolloin olisi kaikille helpompaa.

Näinhän sen pitäisi mennä. Nykysysteemillä noi hinnat tosiaan vaihtelevat sen mukaan kuinka härskisti tinkii ja jos tuntee myyjän niin aina parempi. Ja sitten tulee se hömelön näköinen 12-vuotias äitinsä kanssa katsomaan kitarapaketteja tai Spider II:sia. Niiltähän saattaa sen ovh:n jopa saada, kun eivät tiedä tuotteen oikeaa arvoa. Thomann on tässä mielessä selkeästi reilumpi kauppias.

Mä sain tossa maanantaina Yamahan vasurista AES620:stä 60e alea aika kevyellä vinkillä hinnanpudotuksesta. Ihan reilu meininki, vaikkakin tuo sama kitara oli oikeakätisille jo valmiiksi 60 euron kokoisessa alennuksessa.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
kh 203
03.06.2006 15:37:39

Ekaa keppiä hankkiessani musamaailmasta kysyin kitaran hintaa ja sanoin että kyl tosta nyt vois vähän edes pudottaa jos kerran noin kallista kitaraa oon kerran hankkimassa. Vastaus oli että eivät he oikein voi koska kilpailevat kovasti saksalaisten firmojen kanssa. Myöhemmin sitten menin faijan kanssa ni johan alko hinta tippumaan....
Voihan sitä vaikka pukeutua naiseksi mutta sisällä on aina mies ( Lord of the strings )
Ziggy Bubba
03.06.2006 15:53:45 (muokattu 03.06.2006 15:54:26)

Ekaa keppiä hankkiessani musamaailmasta kysyin kitaran hintaa ja sanoin että kyl tosta nyt vois vähän edes pudottaa jos kerran noin kallista kitaraa oon kerran hankkimassa. Vastaus oli että eivät he oikein voi koska kilpailevat kovasti saksalaisten firmojen kanssa. Myöhemmin sitten menin faijan kanssa ni johan alko hinta tippumaan....

Tämä on tyypillistä Musamaailman meininkiä, aika ahnetta nihkeilyä etten sanois. Noi hinnat kun ei monesti ole todellakaan mitään kovin halpoja tai verrattavissa niihin Saksan hintoihin.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
Da Make
03.06.2006 15:57:27 (muokattu 03.06.2006 16:06:41)
(Hintalapussa 100e)
"Eikös se tee sen pyöreät 80euroa?"
-"No kyllä se siihen juuri ja juuri venyy."

Yleistä on myös antaa 5% "tavanomainen alennus". Se on se tilanne kun myyjä ottaa laskimen käteen ja näppäilee "(hinta)x0.95" ja sen jälkeen pläräyttää intoluthmannin kuvastoa näön vuoksi.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
J.Ahonen
03.06.2006 16:10:24
Ainakin sen 22% saa lähtemään tosta vaan. Siitä etiä päin pelkkää plussaa.

Ei muuten kannata viedä kitaroita liikkeeseen vaihtoon. Ne antaa toki hyvästi vaihdossa, mutta ei anna tinkiä.
reppana
03.06.2006 18:38:22
Kuopion viiking musiikissa antavat alennusta vaikka ei tinkaisi. Mutta minun mielsetä on ongelma että jos nuori menee ostaa jotain niin A) Sitä ei oteta vakavasti B) Alennuksia tippuu vaan jos on aikuinen mukana.
Harjottelemalla oppii=)
luolamies
03.06.2006 19:29:04 (muokattu 03.06.2006 19:29:35)
Meikälä on toiminu tämmönen, että: "Ohan tää vähän kallis... Että juu, en tiijä. Paljonko lähtis hintaa pois?"

Tinkiminen vituttaa jos itse sen kohteeksi joutuu. Olin myymässä Epiphonen G-310, mitäs se oli lähemmäs 200e ja tämä tinkii siitä 50e. Ja kyllähän kiukutti... Viikonlopun dokausrahat ryösti repkele...
HARD COCK HALLELUJAH!!1+?!!%
kimurantti1
03.06.2006 20:46:36 (muokattu 04.06.2006 13:17:02)
aika ahnetta nihkeilyä etten sanois.

Nyt en oikein tajunnut? Tuskin ne kauppiaat mitään henkilökohtaista pahaa asiakkaalle tarkoittavat sillä etteivät hintaa tiputa. Musamaailmakin on sen kokoinen pulju, että kyllä ne on siellä varmasti vähän laskeskelleet, että millä hinnoilla tulee paras voitto, eikä paljoa alle niiden hintojen kannata myydä. Myyjien ensisijainen tehtävä on kuitenkin tehdä voittoa, eiks je?

Edit:

Mutta minun mielsetä on ongelma että jos nuori menee ostaa jotain niin A) Sitä ei oteta vakavasti B) Alennuksia tippuu vaan jos on aikuinen mukana.

->

Meikälä on toiminu tämmönen, että: "Ohan tää vähän kallis... Että juu, en tiijä. Paljonko lähtis hintaa pois?"

Jos tinkiminen/sanavalinnat ovat tämän kaltaisia, niin en ihmettele. En missään nimessä tarkoita ilkeillä kellekään, mutta jos tinkii (tai ylipäätään yrittää muuttaa jonkun mieltä), niin jostain fiksusta argumentista ei olisi haittaa.

Tinkiminen vituttaa jos itse sen kohteeksi joutuu. Olin myymässä Epiphonen G-310, mitäs se oli lähemmäs 200e ja tämä tinkii siitä 50e. Ja kyllähän kiukutti... Viikonlopun dokausrahat ryösti repkele...

Se on osa kaupankäyntiä eikä siitä sen kummemmin kannata loukkaantua. Niinkun sanoin, ei sillä kukaan tarkoita henkilökohtaista pahaa. Jos se ei miellytä, niin ei kannata kauppaa käydä. Minäkin tingin aina. Eikä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se on tyhmä joka maksaa. Jos 50e hinnanalennus kiukuttaa, niin miksi myit? Eihän sulla siihen ole minkään valtakunnan velvollisuutta. Jos hinta on alunperin kohdallaan, niin kyllä kitaralle ostaja löytyy.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Les Fender
03.06.2006 21:01:19
Autokaupassa ja musiikkikaupassa tingitään. Apoteekissa ja viinakaupassa ei(onnistu). Näin se vaan on ollut ja tulee kaikesta päätellen olemaan piiitkään. Ei se ole mitään ***tuilua jos myyjä haluaa hyvän katteen ja ostaja halvan hinnan. Onhan niitä muitakin tuoteryhmiä joissa ovh on jonkinasteinen huono vitsi.
"Living is easy with eyes closed!"
Pasi 95
03.06.2006 21:31:31

Kyllä tingata kuuluu aina (ei kuitenkaan esim. ruokakaupassa)! Kukas sitä nyt mielellään turhia makselisi?

Monet sanovat tilaavansa mielummin Saksasta halvalla, koska tinkaaminen on muka noloa "kerjäämistä". Kysyn vaan, että kuinka moni oikein ostaa esim. kitaransa Saksasta KOKEILEMATTA sitä? Itse en ostaisi mitään soitinta koittamatta sitä. Mielestäni sen 10 euroa, minkä häviää ostettaessa liikkeestä saa takaisin sillä, että saa kokeilla ja saa palvelua. Lisäksi jäävät rahat Suomeen!

Kiitos ja anteeksi!
"Old Time Rock `n` Roll"
Jmvk
03.06.2006 22:28:17
Joidenkin ei edes tarvitse tinkiä kun ne jo pudottavat hintaa.
Tuohonhan aina pätee jos paljon asioi liikkeessä tai jotenkin tuntee myyjät.

Ostin itekkin kielet joiden hinta oli 8.90e.
Pudotti hinnan tasaan 8.00e :)

No tuo nyt oli pientä mut kuitenkin.

Muistaakseni myös halpishihnaa olin ostamassa. (7.00e) niin sain sen vitosella :)
''No niin lopettakaa toi toisten pilkkaaminen.''
sunder
03.06.2006 22:38:07
Tänään viimeksi "pistä joku sopiva tasaraha" -fraasi toimi hyvin tarkoituksessaan, vaikken mitään kovin kallista ostanutkaan.
ekikoo
03.06.2006 22:45:59
Tätä en osaa ollenkaan.
Jos yritän tinkiä hienovaraisesti taikka hieman suoremmin, myyjä saa minut aina kutistumaan peukalon kokoiseksi ja juoksemaan jostain rakosesta ulos. Ehkä auktoriteettia tulee sitten iän myötä...
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Freya
04.06.2006 12:00:20
Kitaraa tilatessani myyjä napsasi hinnasta reilun 200 euroa pois kysymättä.

Samaisesta kaupasta sain virityspillin ilmaiseksi, kun olin ostamassa äänirautaa, jota heillä ei ollut. Sanoivat, että ota tuo, jos ei aja samaa asiaa, rautoja tulee ensi viikolla. :) Plekuja sain myös ilmaiseksi, kun myyjälle selvisi, että kitara on heillä tilauksessa. Nämä ovat kyllä ihan pieniä juttuja, mutta ihan mukavia. :)

Kyllä kannattaa kokeilla tinkimistä, jos eivät valmiiksi pudota hintaa.
..If you don't see, I'll remain unseen.. Romantikkoitkijät #35
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)