Aihe: Mitä laulunopetus maksaa?
1
Juutas
19.09.2003 13:13:27
Mitä kannattaa maksaa pop-rock-suuntautuneesta laulunopetuksesta? Monellako tunnilla alkaa saada jotain
hyötyä irti (oppii äänenavausta, hengitystekniikkaa tms.), niin että homma kannattaa? Osaako joku suositella Tampereen seudulta hyvää opettajaa?
Onko tämä kysymys? =)
Wolferin
19.09.2003 14:04:26

Ylipäätänsä laulunopetuksesta kannattaa maksaa siinä 15-25 euroa per tunti. Opettajan taustaa kannattaa myös kysellä, että onko hän ottanut tunteja itse koskaan ja millä meriiteillä hän uskaltaa itseään opettajaksi tituleerata. Hyvät opettajat yleensä ottavat suuremman maksun tunneistaan, mutta he myös sitten yleensä tietävät mitä tekevät. Laulutekniikkaa voi opettaa myöskin ihan klassisen laulun opettaja, sillä tekniikka on sama, laulat sitten oopperaa tai rockia. Kannattaa ottaa yhteyttä joko Konservatorioon tai Pirkanmaan musiikkiopistoon, sieltä voi saada yhteystietoja suoraan opettajille. He eivät kaikki anna yksityistunteja, mutta varmaan antavat yhteystietoja sitten esim. omille opettaja-oppilailleen.

Perusasioihin, kuten tekniikkaan, voi kuluttaa vaikka vuoden, mutta periaatteessa noin kymmenellä tunnilla voit olla jo jyvällä asioista. Ja toki opettajan kanssa pitää sopia, mitä haluat hänen sinulle opettavan - tällöin saat parhaan hyödyn tunneistasi, vaikket niitä montaa ottaisikaan.
Se on pojat niin että kunnian kukko ei laula!
valje
20.09.2003 11:45:27

Itse laitoin mailia Petri Antikaiselle, eli Tampereen konservatorion laulun yliopettajalle ja hän sitten antoi yhden opettajan numeron ja nyt käyn hänen tunneillaan, tosin neljättä vuotta klassista. Tunnit maksaa 20 eur/45 min tai 25eur/tunti. Oulussa kun olin niin oli kovasti halvempaa, en tiedä mistä johtuu, konservatorion opettaja hänkin. Mut se on varmaan opettajasta kiinni.

Kannattaa sanoa opettajalle, et mitä tavoitteita ittellä on laulun suhteen, eli haluaako suorittaa tutkintoja vai ihan vaan saada voimaa ääneen ja muuta semmosta. Ja myöskin voi sanoa, et minkälaista materiaalia haluaa oppia laulamaan paremmin.
*dancing in the graves*
valje
20.09.2003 11:47:17

Niin ja mä sanoisin et kaks vuotta kannattaa käydä, jos ei ihan joka viikko käy nii huomaa jo oppineensa jotain. Ite en vaan malttanu lopettaa ku on niin mukavaa oppia lisää ja lisää...
*dancing in the graves*
maelstorm
03.10.2003 01:15:46
auttakaa joku mulle laulutunteja helsingistä, rahaa on.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
Jarkko.
06.10.2003 12:44:00
auttakaa joku mulle laulutunteja helsingistä, rahaa on.

Vie "Haetaan lauluopea" -ilmoitus oppilaitosten (Pop & Jazz Konservatorio Arabiassa, Sibis Pitäjänmäellä (?), Stadia Ruoholahdessa yms. yms.) seinälle ja odottele soittoa.

Tai/ja ota yhteyttä em. oppilaitosten laulun yliopettajiin ja kysy paikkaa pedioppilaaksi, siis opettajaksi opiskelevan opiskelijan oppilaaksi :)
http://kuoppamaki.cjb.net/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)