Aihe: Sähkörummut (taas jälleen)
1 2
Foe mounier
30.05.2006 21:38:15 (muokattu 30.05.2006 21:38:50)
Ittellä on roland td-3kw eli siis jonkin ainkaa sitten julkaistu versio td-3kv:stä. Muutoksia on että haitsu on lautasen mallinen ja virveli 10" (vai olikohan?). Setti maksaa kyl yli sen tonnin mut jos ei riitä rahat ni osta se td-3kv. Hyvä hinta-laatusuhde, on metronomi, sen voi liittää kaiuttimiin jolloin voit soittaa niiden muiden heppujen kanssa, ja tommonen mesh-kalvo on tosi hyvä ja aidon tuntunen. En voi muutaku suositella.
50000
31.05.2006 00:38:56
Heh, se on kyllä komiaa, kun joku, joka ei täällä meillä käy, ja näinollen on tuntematon tälle porukalla, eli siis tulee puskista tänne sanomaan että ette te jätkät tiedä tästä asiasta paskan vertaa. Ja nyt oon tosissani. Plussaa sulle.

No ehkä loppukaneetti nyt oli turhan paavohaavikkomainen täräytys. Lähestyvän varhaiskeski-iän aamuäreyttäkö sitten... Aikani olen palstaa seuraillut vain lukijana, mutta jostain syystä tämä ketju sai äkkiä kommentoimaan. Päätarkoitus oli kuitenkin väärinkäsityksen oikaiseminen.

Ihmettelen vain vilpittömästi sitä, että kun täällä muuten keskitytään juuri materiaan ja tekniikkaan - aina jotain peltitelineiden anodisointeja myöten - niin luulisi näistäkin asioista olevan enemmän tietoa, varsinkin nuoremmalla polvella, joka kai on jo tottunut sitä netistä etsimään.

Mutta niin nuorille kuin kääkillekin Toontrack on äskettäin julkaissut vähän kevennetyn EzDrummer-rumpusoftan, joka taitaa maksaa noin satasen vähemmän kuin runsaan parinsadan DFHS: http://www.ezdrummer.com/index.asp . Näyttää tulevan täydennyspakettejakin jatkossa. Tuokin jo varmasti peittoaa suuren osan Rolandien ym. omista soundeista ja ominaisuuksista.

Se on peace ja vetäydyn taas puskaan...
Magiz
31.05.2006 17:13:41
Se on peace ja vetäydyn taas puskaan...

jos vaan rahkeita riittää, niin älä ihmeessä vetäydy. kovin asiantuntevalta kaverilta vaikutat, ja sellaisia täällä aina tarvitaan oikomaan virheissämme ja suuripiirteisissä taivaidentavoitteluissamme tälläisiä kuten minä.
Whatever happens, happens.
wavelength
31.05.2006 22:03:44

jos vaan rahkeita riittää, niin älä ihmeessä vetäydy. kovin asiantuntevalta kaverilta vaikutat, ja sellaisia täällä aina tarvitaan oikomaan virheissämme ja suuripiirteisissä taivaidentavoitteluissamme tälläisiä kuten minä.

...varsinkin kun ruNpupalsta on menossa hyvää vauhtia lepikkoon. Tänne kaivataan lisää asiallista tekstiä.
En tiedä mistä puhun. Prof.Sound's Drum Tuning Bible.
EXtrema
12.06.2006 20:41:04 (muokattu 12.06.2006 20:56:22)
Nyt tuli hinku hankkia sähkörummut. Kaverilla kun olen soitellut Rolandin TD-6 settiä, aivan loistavahan tuo mielestäni on. Tosin itellä ei varaa oo moisiin vehkeisiin, siispä on varmaankin tyytyminen johonkin milleniumin hikiseen mps-300 settiin sekä Alesis DM5 tai Roland TD-3 V rumpuaivoon ja vaihtokalvot tilalle (kun ne omat kummiskin menee pashaks alta aikayksikön). Ehdinkin jo lukaista tuon Peicco:n kirjoittaman artikkelin tästä "huippusetistä", huhhuh :D

Itse Peiccolta kyselisinkin, että vieläkö Evansit on toimineet moitteetta noilla pädeillä ? Toivottavasti lukasee tämän threadin taas..mites sitten Evansien G2:n äänitasot, onko ne siis äänekkäämmät paljonkin kun esim. nuo Rolandien kumiläpyskät tällä setillä ? Onko joku kokeillut jotain muuta juttua alkuperäisten kalvojen vaimentamiseksi ? Entä onko Alesiksen ja Rolandin moduuleilla paljonkin eroa soundeissa, kait sentään molemmilta löytyy jonkinlaiset hevisoundit ;) ? Milleniumin oma basaripädi varmaan menee vaihtoon kanssa (tilalle vaikkapa Roland KD-8), ei se kuitenkaan kestä paria viikkoa pidempään ja on kovaääninen ja tuplapedaalitkin pitäs laittaa kiinni, ne löytyy jo onneksi kotoa :)

Vastauksia kaipailisin ja eniten kiinnostaakin äänitaso tolla millenniumin setillä että voiko sillä huoletta piestä kerrostalossa, edes vaihtokalvoilla ?

Tietysti sit on yks vaihtoehto olis kans varmaan toi Yamaha dtxplorer e-setti..miten lie sen laita, ainakin siinä näyttäs olevan kumipädit :) http://www.thomann.de/yamaha_dtxplorer_edrum_set_prodinfo.html?iwid=3
south_of_heaven
12.06.2006 21:07:31 (muokattu 12.06.2006 21:07:50)
Tietysti sit on yks vaihtoehto olis kans varmaan toi Yamaha dtxplorer e-setti..miten lie sen laita, ainakin siinä näyttäs olevan kumipädit :) http://www.thomann.de/yamaha_dtxplorer_edrum_set_prodinfo.html?iwid=3

sanoisin mieluummin vaikka käytetty td-3kv kun toi
itki south_of_heaven
EXtrema
12.06.2006 21:19:40
sanoisin mieluummin vaikka käytetty td-3kv kun toi

Varmaankin näin :)
Peicco
13.06.2006 06:21:58 (muokattu 13.06.2006 06:22:26)
Nyt tuli hinku hankkia sähkörummut. Kaverilla kun olen soitellut Rolandin TD-6 settiä, aivan loistavahan tuo mielestäni on. Tosin itellä ei varaa oo moisiin vehkeisiin, siispä on varmaankin tyytyminen johonkin milleniumin hikiseen mps-300 settiin sekä Alesis DM5 tai Roland TD-3 V rumpuaivoon ja vaihtokalvot tilalle (kun ne omat kummiskin menee pashaks alta aikayksikön). Ehdinkin jo lukaista tuon Peicco:n kirjoittaman artikkelin tästä "huippusetistä", huhhuh :D

Itse Peiccolta kyselisinkin, että vieläkö Evansit on toimineet moitteetta noilla pädeillä ? Toivottavasti lukasee tämän threadin taas..mites sitten Evansien G2:n äänitasot, onko ne siis äänekkäämmät paljonkin kun esim. nuo Rolandien kumiläpyskät tällä setillä ? Onko joku kokeillut jotain muuta juttua alkuperäisten kalvojen vaimentamiseksi ?

Ne milleniumit on ihan yhtä aneemiset vaihtoi niihin sitten mitkä tahansa akustisen rummun kalvot. Tämä oli sitä aikaa kun en ollut vielä perehtynyt itse rummun rakenteeseen. Myöhemmin avasin MPS-300 pannun ja rakensin triggeritoteutuksen uusiksi sekä viimeistelin Rolandin MH-8 verkkokalvoilla. Toimii.
Lisää tietoa aiheesta saat mun jäsensivun linkin kautta. Löytyy kuvia ja yksityiskohtaisempaa sepustusta MPS-300 tuunauksesta. Modifioitu MPS-300 + kelvollinen rumpumoduli lienee edullisimpia tapoja hankkia toimivat sähkörummut.
Jos budjetti on tiukka, suosittelen tuota rakenteluhommaa ja sitten itselleen sopivaa modulia siihen kaveriksi.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
EXtrema
14.06.2006 13:43:47
Ne milleniumit on ihan yhtä aneemiset vaihtoi niihin sitten mitkä tahansa akustisen rummun kalvot. Tämä oli sitä aikaa kun en ollut vielä perehtynyt itse rummun rakenteeseen. Myöhemmin avasin MPS-300 pannun ja rakensin triggeritoteutuksen uusiksi sekä viimeistelin Rolandin MH-8 verkkokalvoilla. Toimii.
Lisää tietoa aiheesta saat mun jäsensivun linkin kautta. Löytyy kuvia ja yksityiskohtaisempaa sepustusta MPS-300 tuunauksesta. Modifioitu MPS-300 + kelvollinen rumpumoduli lienee edullisimpia tapoja hankkia toimivat sähkörummut.
Jos budjetti on tiukka, suosittelen tuota rakenteluhommaa ja sitten itselleen sopivaa modulia siihen kaveriksi.

Jep. Kallistun siis käytettyjen Rolandien puoleen.
EXtrema
14.06.2006 15:57:34 (muokattu 14.06.2006 16:49:10)
Muuten, tuli tässä vaan mieleen, noista modulien soundeista. Eli etsin semmoista modulia jossa on mahdollisimman heavyt soundit. Heavya kun lähinnä tykkään soitella ;) Eli ei niinkään korkealta soivat soundit..kui9tenkin tummat ja raskaat oo/

Lähinnä kiinnostaisi vertailu TD-3/6/KV/KW vs. Alesis DM5 :)

E: Heh, näköjään Hahdolla on tuommoinen DM-5..tai ainakin oli, basarien triggaukseen :)
Markus Y
14.06.2006 21:40:43

Itselläni on käytettynä ostettu Td-3 kv setti. 800 euroa siitä maksoin ja on kyllä ollut erittäin hyvä ostos. Kerrostaloharjoittelussa toimii erittäin hyvin.

Nauhottelemaan en oo vielä kauheesti kerinnyt, mutta tällainen kuitenkin pikkuveljen kanssa tehtiin (tossa on siis vedetty piuha suoraan modulista tietsikan linjatuloon):

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=210989&type=hi
EXtrema
15.06.2006 17:02:43
Itselläni on käytettynä ostettu Td-3 kv setti. 800 euroa siitä maksoin ja on kyllä ollut erittäin hyvä ostos. Kerrostaloharjoittelussa toimii erittäin hyvin.

Nauhottelemaan en oo vielä kauheesti kerinnyt, mutta tällainen kuitenkin pikkuveljen kanssa tehtiin (tossa on siis vedetty piuha suoraan modulista tietsikan linjatuloon):

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=210989&type=hi

Hyvältä nuo minusta kuulostavat. Kelpais minullekin :) Täytyy tosiaan katella tosta itellekin Roland TD-3/6 setti. Kiitoksia tästä.
EXtrema
17.06.2006 20:28:29
Rakensin triggeritoteutuksen uusiksi sekä viimeistelin Rolandin MH-8 verkkokalvoilla. Toimii.

Mikäs triggeritoteutuksessa oli vikana, eikö iskut kuulunu vai mikä oli ? Ajattelin jos siihen vois vaihtaa suoraan vaan noi Rolandin Mesh Headit..
Peicco
17.06.2006 20:54:44
Mikäs triggeritoteutuksessa oli vikana, eikö iskut kuulunu vai mikä oli ? Ajattelin jos siihen vois vaihtaa suoraan vaan noi Rolandin Mesh Headit..

Lisää tietoa aiheesta saat mun jäsensivun linkin kautta. Löytyy kuvia ja yksityiskohtaisempaa sepustusta MPS-300 tuunauksesta.
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
EXtrema
17.06.2006 22:29:55
Mistähän lie noita Mesh-kalvoja saisi ?
south_of_heaven
18.06.2006 00:16:05
Mistähän lie noita Mesh-kalvoja saisi ?

T-kaupasta, yms. tai voit tehtailla kestävästä hyttysverkosta.
itki south_of_heaven
Prome
18.06.2006 03:19:33
Voisin tässä ketjussa kysästä että onko TD6-V moduulilla äänittäminen tietokoneelle kuinka simppeliä? Onko millasia ulostuloja?
LumPus
18.06.2006 03:45:35
Voisin tässä ketjussa kysästä että onko TD6-V moduulilla äänittäminen tietokoneelle kuinka simppeliä? Onko millasia ulostuloja?

sekä midiulostulo että linjatasoinen stereoulostulo (ei-balansoidut L&R isoilla plugeilla)

helppoa se on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)