Aihe: Treenaustavat.
1
ZaGaali
25.05.2006 16:22:37
Vaikka tuossa taisi olla jo puhe treenauksesta niin päätin silti aloittaa uuden.

Harjoittelen normaalisti 4-6 kertaa viikossa ja yleensä harjoittelen pienissä pätkissä useita kertoja päivässä. Tyyliin kokoan soittimen, soitan joku 15 min ja siitä jääkaapille tai jotain muuta vastaavaa ja pienen ajan päästä taas treenaamaan.

No tämä ei ole se varsinainen asiani, vaan joskus minulla on isoja prokkiksia jotka ovat n. viikon mittaisia. Tyyliin treenataan bändin kanssa 5-6 päivää 6 tuntia päivässä ja sitten viimeisenä päivänä on keikka. Tälläisen prokkiksen aikana minusta tuntuu, että ansatsini on parhaimmillaan kolmen päivän jälkeen ja sen jälkeen ansatsi alkaa muuttua "ylipuhalletuksi". Keikan jälkeen jos jatkaisin normaaleja harjoitusmetodejani ansatsi pysyy ylipuhallettuna ja eikä palaa ennalleen ennen kuin pidän n. viikon tauon soittamisesta ja vaikka on ollut pitkä tauko niin siltikin minusta tuntuu, että saundi on parhaimmillaan, eikä ole huonontunut vaan parantunut tauon jälkeen.

Onko jollain tapahtunut jotain vastaavaa ja miten itse treenaatte viikotain?
sax machine
11.06.2006 18:29:59
Viikossa tulee harjoteltua 0-7 kertaa ja harjotuksen pituus vaihtelee 15 min - 8 h, yleensä tulee soitettua juuri tommosia 15 pätkiä ja sitten 5 minsan tauko tjps. Harjoituksiin sisältyy yleensä 1/3 henkitysharjoituksia, 1/3 asteikkoja ja 1/3 itse kappaleita ja sointukiertojen reenausta, soolojen ploikkailua. Muuten vaan soiteltua tulee tuhottoman paljon mutta itse harjoitusta turhan vähän :D
Dana
15.06.2006 18:15:06
Mullakin tulee pätkissä soiteltua. Ensin jotain asteikkolämmittelyitä tms. ja sen jälkeen taukoa. Tai sitten vedän putkeen. Riippuen aika paljon fiiliksestä. Nyt kesällä tulee täysin omaksi iloksi vaan soiteltua, mutta ei onneksi vielä ole motivaatio ongelmia tullut. Noin 3-7 kertaa viikossa (riippuen onko miten reissussa tai muita kiireitä) ja puolesta tunnista joskus pariin tuntiin tulee soiteltua päivässä.
Nyt on ollut kurkun kanssa ongelmia niin ei ole uskaltanut soitella.
Olen huomannut, että pieni tauko voi tehdä ansatsille erittäin hyvää.
"Tömähtely yltyy ja muuttuu sitten yhtäkkiä. Se hidastuu kumuksi. Sitten hurinaksi."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)