Aihe: Treenaustavat.
1
asp
29.05.2006 23:10:03
No siis mulla on joskus kans sillain et soitan just sillai pätkissä. Jätän huilun tyyliin pianon päälle ja meen välil käymään jossain ja sit taas soittamaan. Joskus taas soittaa vaan menemään putkeen pariki tuntia.

Tosta ansatsista mul on ihan samallaisia kokemuksia. Joskus ku ei oo soittanu just vaikka viikkoon niin ääni syttyy tosi mukavasti. Toisaalt sit taas ku soittaa päivittäin nii jonaki päivänä se vaan ei syty. En sit tiiä mistäköhän se johtuu!?
Vähän sama ku läksyjen soittamisessaki. Jos soitan joka päivä jotai kappaletta nii tuntuu et se menee vaa huonommin ja huonommin, mut jos pitää just jonku pari päivää taukoo ja soittaa uudestaan nii johan kulkee. :) Monesti ei tuu soitettuu läksyjä ku pari kertaa viikon aikana nii ne menee sitte mukavasti tunnilla.. en tietenkää tällä halua vähentää kenenkään läksyjen harjottelemista, kuhan kertoilen omia kokemuksia :D
sax machine
11.06.2006 18:29:59
Viikossa tulee harjoteltua 0-7 kertaa ja harjotuksen pituus vaihtelee 15 min - 8 h, yleensä tulee soitettua juuri tommosia 15 pätkiä ja sitten 5 minsan tauko tjps. Harjoituksiin sisältyy yleensä 1/3 henkitysharjoituksia, 1/3 asteikkoja ja 1/3 itse kappaleita ja sointukiertojen reenausta, soolojen ploikkailua. Muuten vaan soiteltua tulee tuhottoman paljon mutta itse harjoitusta turhan vähän :D
Dana
15.06.2006 18:15:06
Mullakin tulee pätkissä soiteltua. Ensin jotain asteikkolämmittelyitä tms. ja sen jälkeen taukoa. Tai sitten vedän putkeen. Riippuen aika paljon fiiliksestä. Nyt kesällä tulee täysin omaksi iloksi vaan soiteltua, mutta ei onneksi vielä ole motivaatio ongelmia tullut. Noin 3-7 kertaa viikossa (riippuen onko miten reissussa tai muita kiireitä) ja puolesta tunnista joskus pariin tuntiin tulee soiteltua päivässä.
Nyt on ollut kurkun kanssa ongelmia niin ei ole uskaltanut soitella.
Olen huomannut, että pieni tauko voi tehdä ansatsille erittäin hyvää.
"Tömähtely yltyy ja muuttuu sitten yhtäkkiä. Se hidastuu kumuksi. Sitten hurinaksi."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)