mika_89 26.05.2006 20:48:01 | |
---|
terve! Niin kun ei haulla näyttänyt oikeen löytyvän niin kyselempä vain että kuin korkealla te istutte? Ihtellä on vähä hakusesa istumiskorkeus nytte ku ostin uuen penkin. tähän asti mulla oli puinen jakkara johon piti pistää 3 tyynyä että olin tarpeeks korkialla.. Niin siis pyytäisin vinkkejä ja faktoja istumiskorkeudesta. Kyllähän se kokeilemisella selviäis mutta nyt on justiin airon kooprien säätelykausi menossa että haluaisin siihen keskittyä 100 % Kiitos! TAMA on kyllä meleko hyvä |
Legatus 26.05.2006 21:47:46 | |
---|
Eiku... |
Groovi 26.05.2006 21:56:28 | |
---|
Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
Magiz 26.05.2006 22:16:35 | |
---|
Ja tässä johon viimeinen kirjoitus on kirjoitettu vain viikko sitten. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =30&t=124440&o=20&co=60 Kannattaa aina silmäillä ainakin ne ensimmäiset puolenkymmentä sivua taaksepäin, koska samat aiheet pomppivat täällä jatkuvasti. vielä sama topic. :D miten kaveri käytät sitä hakua? :D Whatever happens, happens. |
mika_89 27.05.2006 11:15:15 | |
---|
En oikeen tiijä :D Hengitin koko eilisen illan kakstahtimopon bensaa. tais olla vähä pää sevon. mutta kiitos ja anteeks :D TAMA on kyllä meleko hyvä |
mika_89 27.05.2006 11:22:59 | |
---|
tai pikemminkin kakstahtimopon pakokaasuja... TAMA on kyllä meleko hyvä |
Magiz 27.05.2006 15:34:35 | |
---|
ymmärretään, no harm done. :D Whatever happens, happens. |
ddrum54 27.05.2006 15:40:32 | |
---|
En oikeen tiijä :D Hengitin koko eilisen illan kakstahtimopon bensaa. Asiaa. Ponteva vaihtoehto alkoholin diktatuurille. 2`n 4 |
Magiz 27.05.2006 21:16:15 | |
---|
Asiaa. Ponteva vaihtoehto alkoholin diktatuurille. sitä bensaa ei kuitenkaan varmaankaan kannata juoda. :D Whatever happens, happens. |
Groovi 27.05.2006 22:14:53 | |
---|
Pitäiskö ihan pikkusen meidän kaikkien "puristaa", että yksi topikki pysyis edes lähellä alkuperäistä aihetta? Täältä nykyään löytyy ainakin sen 100 kpl sellaisia aiheita, jossa ekalla sivulla puhutaan penkin korkeudesta ja jo kolmannella sivulla mopon virittämisestä. Itse mielelläni väittelen kärkkäästi, mutta penkin korkeus ja bensa samalla sivulla ei ihan satu tontille. Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
HeavyMachinery 27.05.2006 22:17:15 | |
---|
Pitäiskö ihan pikkusen meidän kaikkien "puristaa", että yksi topikki pysyis edes lähellä alkuperäistä aihetta? Täältä nykyään löytyy ainakin sen 100 kpl sellaisia aiheita, jossa ekalla sivulla puhutaan penkin korkeudesta ja jo kolmannella sivulla mopon virittämisestä. Itse mielelläni väittelen kärkkäästi, mutta penkin korkeus ja bensa samalla sivulla ei ihan satu tontille. Mulla on penkki kuta kuinkin samoilla korkeudella kun mun PV:ssä 15 vuotta sitten.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Jeltz 27.05.2006 22:23:59 (muokattu 27.05.2006 22:27:09) | |
---|
Pitäiskö ihan pikkusen meidän kaikkien "puristaa", että yksi topikki pysyis edes lähellä alkuperäistä aihetta? Täältä nykyään löytyy ainakin sen 100 kpl sellaisia aiheita, jossa ekalla sivulla puhutaan penkin korkeudesta ja jo kolmannella sivulla mopon virittämisestä. Itse mielelläni väittelen kärkkäästi, mutta penkin korkeus ja bensa samalla sivulla ei ihan satu tontille. Voisi olla ihan hyvä idea, ainakin yrittää. Ja, koska kuvailut kuten "suht korkealla" tai "aika matalalla" ei kerro juuri mitään, niin kävin mittaamassa istumakorkeuden, ja 58cm näkyy olevan. Polvet vähän yli 90 asteen kulmassa. Yltää paremmin setin eri osiin, kun istuu vähän korkeammalla. Tomejakaan ei tarvitse paljoa kallistella. |
Migo 27.05.2006 23:28:07 (muokattu 27.05.2006 23:28:49) | |
---|
Itsekkin tajusin vihdoin ja viimein nostaa penkkiä. Yllättävän paljon se vain soittoa helpoittaa. Tietenkin tässä voi olla myös se, että joutui pari viikkoa tahkoamaan toimistotuolilla. :/ Jokatapauksessa polven kulma reilut 90astetta. Muutenkin pitäisi joku päivä tuhlata asetteluun. Hieman nostelisi ja laskisi tomeja yms. Josko ensi viikolla saisi itsestään sen verran irti. Niinpä.. |
Kuten linkin topikissa totesin, mulle sopiva korkeus on löytynyt vuosien saatossa selkää kuuntelemalla. Pienoiset selkävaivat olivat hyvä mittari soittoasennon etsimiselle, joka minun tapauksessani on nykyään ehkä hieman erikoinenkin. Istun sivusta katsottuna siten että reisi-pohje kulma on sen 90 astetta, aika tarkoin. Tämä on mielestäni yllättävän matala, mitä aluksi osasin itse kuvitella. Virveli on melkein vaakasuorassa (sivusta katsoen) ja korkeus hieman reisien yläpuolella. Haikka onkin se erikoisempi juttu, koska se on melkein niin ylhäällä kuin telineen varsi antaa myöden. Tämä siis on osoittautunut mun niskalle, hartioille ja selälle kaikkein helpoimmaksi ratkaisuksi. Tätä en siis sano yleis-säännöksi, vaan se oma löytyy aina itse kokeilemalla. Suosittelen kuitenkin oman kokemuksen pohjalta kokeilemaan ne ääriasennotkin kaikissa komponenteissa. Siitä saa ainakin hyvän lähtökohdan siihen, että miten se yksittäisen rummun/telineen asento vaikuttaa just siihen omaan soittoon. Sellaista yhta ja ainoaa oikeaa ei tietysti ole olemassakaan, koska eihän me soittajatkaan olla kaikki samanlaisia. Onneksi löysin Rockn rollin.
mika_89 27.05.2006 23:48:26 | |
---|
Asiaa. Ponteva vaihtoehto alkoholin diktatuurille. :D joo kyllähän se nyt aina alkoholin voittaa TAMA on kyllä meleko hyvä |
Rumpali P 16.07.2006 17:05:07 | |
---|
Mul se on vaa reippaasti virevelin alapuolella. =) |
Rumpali P 16.07.2006 17:05:50 | |
---|
tai senhän pitää olla virpan alapuolella |
Epämuusikko 16.07.2006 17:16:49 | |
---|
Riippuu basarin koosta ja musatyylistä. Jalkatyöskentely vaati skarppausta kun aloin hivuttaa penkkiä ylemmäs. Nyt se on jossain fuusio-korkeudella. Siis vähän yli "vähän yli 90", mutta ei kuitenkaan jazz-korkeudella. Eikä todellakaan Marcus Baylor-korkeudella... Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
wavelength 16.07.2006 17:56:01 | |
---|
Jalkatyöskentely vaati skarppausta kun aloin hivuttaa penkkiä ylemmäs. Nyt se on jossain fuusio-korkeudella. Siis vähän yli "vähän yli 90", mutta ei kuitenkaan jazz-korkeudella. Eikä todellakaan Marcus Baylor-korkeudella... Eikä varsinkaan Slim Jim Phantom -korkeudella. |
moderndrummer88 16.07.2006 22:25:35 | |
---|
Ite oon viimeaikoina hivuttanu penkkiä ylemmäs ja tänään nostin reilummalla kädellä, saa helpommin kontrolloitua basaria hiljaiselle volalla, varsinkin noita jazz-reenejä tahkotessa, muutenkin kun "nousi" setin yläpuolelle kaikki on helpommin ulottuvilla eikä käsiä tarvitse kurotella niin paljoa. HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |