Aihe: Zoom 606
1 2
Heikki_88
03.10.2003 12:23:29
Harkitsen ostavani sen. Mitä mieltä ootte, jotain valittamista tai vikoja? Mitä ominaisuuksia siitä saa?
Cort87
03.10.2003 20:38:36
ÄLä harkitse.
Ei mielestäni eroa paljoakaan surullisen kuuluisasta Zoom 505:sta
Säästä rahasi ja osta myöhemmin vaikka käytetty Korg Toneworks AX1500g
Käytettynä saapi varmaan. Edullinen ja kohtuullisen hyvä.
"Pimeää puolta vaikea nähdä on" Yoda
R.Cooley
03.10.2003 22:39:58
Mä oon just myymässä mun Zoom 606:sta kun ostin guitarportin.
Minusta tulee isona melodinen tiluttaja
Dick Parker
04.10.2003 20:58:30
ÄLä harkitse.
Ei mielestäni eroa paljoakaan surullisen kuuluisasta Zoom 505:sta
Säästä rahasi ja osta myöhemmin vaikka käytetty Korg Toneworks AX1500g
Käytettynä saapi varmaan. Edullinen ja kohtuullisen hyvä.

Miks helvetissä kaikki haukkuu Zoomia? Eihän se nyt mikään paras ole, mutta tuskin aloittelija tarttee jotain saatanan kallista studioefektihärveliä.
Lennu
04.10.2003 21:07:03

Miks helvetissä kaikki haukkuu Zoomia? Eihän se nyt mikään paras ole, mutta tuskin aloittelija tarttee jotain saatanan kallista studioefektihärveliä.

Ihan totta. Ja tekeehän Zoomi asiallisia rumpukoneita. Esimerkiksi tuon meidän Ossin kanssa nauhoittaman Che Keravan rummut on aikaansaatu Zoomilla.

http://www.mikseri.net/whoax

Ne ysikytluvun efektimuovilaatikot on kyllä aivan perseestä, mutta on kai ne aikojen saatossa jotain oppineet. Nekin.
Ces chaussettes sont ã vous?
Cort87
05.10.2003 13:28:57
Kyllähän Zoomilla toki jotain saa jotain aikaan. Myönnän itsekin akoinani omistaneen Zoom 505II version mutta mutta.
Miksi ihmeessä pitäisi tuhlata rahaa laitteeseen johon menee hermot pitemmän päälle. Käytetyt Korg Toneworks efekti prossut eivät paljoa enää käytettynä maksa koska uuden Korg Toneworks AX1500g efekti prossun saa siinä 250e
Mutta tehkööt ostaja omat päätöksesnä . Tämä vain minun mielipiteeni ja kaikki eivät voi olla samaa mieltä.
"Pimeää puolta vaikea nähdä on" Yoda
ohhoh
06.10.2003 12:31:27
Harkitsen ostavani sen. Mitä mieltä ootte, jotain valittamista tai vikoja? Mitä ominaisuuksia siitä saa?

Itse olen omistanut kyseisen laitteen jo pidemmän aikaa ja
olen ollut todella tyytyväinen sen ominaisuuksiin.
Muuta todella kelpo särö mallinnus, wah, kompressorit/limitteri...kyllä niillä alkuun pääsee.

Eihän se mikään ammattilaisen laite ole, mutta täysin
kelpo vehje kotitreenauksessa tai bändi kämpälle, kunhan
ei liian kova kouraisesti polje sitä.

Ainut huono puoli on efektien vaihto kesken soiton.....
Jos olet itse tyytyväinen laitteeseen testatessa niin osta pois
Keppis
06.10.2003 17:15:24
Kyllähän Zoomilla toki jotain saa jotain aikaan. Myönnän itsekin akoinani omistaneen Zoom 505II version mutta mutta.

Siis mitä helvettiä?? mulla on toi zoom 505II ja mun mielestä siitä saa ihan kelvolliset chorussit, flangerit ja kaiut. säröt otan kyllä mt-2 boksista. Ihmettelen vaan kun oon soitanu yli 2 ja puol vuotta ja silti en huomaa/kuule että toi on paska vehje. missä vika??
Fobiayhtyeen uudet sivut www.fobiayhtye.cjb.net
Lennu
06.10.2003 18:25:33

missä vika??

Luultavimmin korvissa.
Ces chaussettes sont ã vous?
Miikathebest
07.10.2003 17:27:18

Kannattaa verrata zoomia ihan "oikeisiin" vehkeisiin.
Laittaa siihen rinnalle vaikka putkimarsun. :) Sitten tietää millaista "on mahdollista" saada.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Souldaemon
06.11.2003 15:02:03

itse satun omistamaan kyseisen pedaalin ja olen siihen tyytyväinen. saan siitä minkä saundin haluan, säädöt pitää kumminkin opetella...hyvä perus peli.
mie vaan!
Spiridon
06.11.2003 16:02:05
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=15&t=42499&o=20#p579717
Tuossahan tuota aikaisempaa keskustelua on vähäsen. Laitoin sinne sellasen ääninäyttehen.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
juhist
08.11.2003 15:11:24 (muokattu 08.11.2003 15:12:10)
Joo, mutta olen päässyt vertailemaan kahta tämän hintaluokan pedaalia. ToneWorks ax100g ja Zoom606.
Voin kertoa, että zoom jää 100700-0.
Eli kannataa tesmiä saman hintaluokan multeja. Itse en ostais 606:ta. Mulla oli tuo ax100g ja vaihdoin sen parin käyttövuoden jälkeen v-amp2:seen, ja tuli kyllä tehtyä virha.
www.depressio.tk
juici
09.11.2003 19:00:22

Mullakin oli sellanen. Sain joululahjaksi. Ei se paljoa poikennut Zoom 505:stä. Mutta aloittelijalle tuota voi suositella. Sitä sopii polkee pari kuukautta tai pidempäänkin. Saapahan ainakin tietoa miltä eri efektit kiinnostaa.

Itsekin olen myynyt molemmat pois kun tulin siihen lopputulokseen että siinä on turhan paljon turhia efektejä. Ja erilliset spedut on mukavampi polkea päälle/pois. Vahvistimen kanssa tuo ei mun mielestä vörki niin hyvin. En tiedä miten jos soittais stereoiden läpi.
"Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut
Sintti
11.11.2003 17:07:57 (muokattu 11.11.2003 17:08:32)
hele tuli kahesti.. :(
Humppaa taikka kuole...^_^
Sintti
11.11.2003 17:08:13
mihin aloittelija tarvii efekti toosaa?? ei "aloittelijan" edes pitäis käyttää efektejä( ainakaan mun mielestä...). paras vaan opetella soittaan ilman efektejä...vielä mieluiten ilman säröä.. ei efektejä tarvi vielä oikeestaan ees treenikselläkään. ehkä sitten joskus kun keikaa alkaa olla, niin vois harkita efektien käyttöä.. :)
Humppaa taikka kuole...^_^
Spiridon
11.11.2003 18:12:25
No jos on vitutuspäivä eikä huvita yhtään mitään uutta harjotella kitaralla niin voi vetää sitä samaa uusilla efekteillä. Ja tietääpähän sitten millasia efektejä haluaa kun menee kauppaan isojen poikien vehkeitä kahtelemaan.
Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu.
juici
11.11.2003 18:29:53

No jos on vitutuspäivä eikä huvita yhtään mitään uutta harjotella kitaralla niin voi vetää sitä samaa uusilla efekteillä. Ja tietääpähän sitten millasia efektejä haluaa kun menee kauppaan isojen poikien vehkeitä kahtelemaan.

Näin on.

Itse asiassa jos aloittaa soittamaan kitaraa niin ensin kannattaa hakata akustista kitaraa pari vuotta. Niin minäkin tein. Oppii varmasti soittamaan ilman efektejä. Sitten sähkökitaran kanssa soittelee pelkällä vahvarilla eka vuoden ja vasta sitten osta speduja tai multihärvelin.
"Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut
Jackson Dinky
12.11.2003 16:36:48 (muokattu 12.11.2003 16:41:14)
mihin aloittelija tarvii efekti toosaa?? ei "aloittelijan" edes pitäis käyttää efektejä( ainakaan mun mielestä...). paras vaan opetella soittaan ilman efektejä...vielä mieluiten ilman säröä.. ei efektejä tarvi vielä oikeestaan ees treenikselläkään. ehkä sitten joskus kun keikaa alkaa olla, niin vois harkita efektien käyttöä.. :)

Neuvoitko tuota ketjun aloottajaa? :D
edit. Minun mielestäni nuo efektit ei helpota soittoa mitenkään, niinkun jotkut ovat eri mieltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)