Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 543 44 45 46 47122 123 124 125 126
Makkari
01.04.2006 13:07:28 (muokattu 01.04.2006 13:09:02)
SUL:iä odotin kuin kuuta nousevaa, sillä ajattelin että sillä tulee olemaan jälleen yksi tappobiisi kuten parilla aiemmallakin levyllä, mutta ei. Yksikään biisi ei saanut aikaan kylmänväreitä.

Niin, en mä näistä tappobiiseistä tiedä. SUL on vaan sitä itseään, eli simppeliä ja hauskaa rock 'n' rollia. Vähän niinkuin partylevy, tanssimusiikkia :). Enhän mä oikeestaan AC/DC:n tapaiselta bändiltä muuta kaipaakaan. Diggaan tätä enemmän kuin For Those About to Rockia, jolla on tämä yksi tappobiisi mutta joka ei muuten NIIN hyvin toimi. Tykkään vanhanaikaisesti kuunnella levyt kokonaisuuksina aina alusta loppuun, ja siksi mua häiritseekin kyllä varsinkin uusien AC/DC-levyjen pituus.
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Velli
02.04.2006 04:02:58
Niin, en mä näistä tappobiiseistä tiedä. SUL on vaan sitä itseään, eli simppeliä ja hauskaa rock 'n' rollia. Vähän niinkuin partylevy, tanssimusiikkia :). Enhän mä oikeestaan AC/DC:n tapaiselta bändiltä muuta kaipaakaan.

Mulle se ei vain sytytä sitä partyfiilistä.

Diggaan tätä enemmän kuin For Those About to Rockia, jolla on tämä yksi tappobiisi mutta joka ei muuten NIIN hyvin toimi. Tykkään vanhanaikaisesti kuunnella levyt kokonaisuuksina aina alusta loppuun, ja siksi mua häiritseekin kyllä varsinkin uusien AC/DC-levyjen pituus.

No mulle taas tämä kolahtaa kokonaisuutenakin. Suurin piirtein puolet biiseistä ovat keskinkertaisia muiden ollessa todella hyviä (siis mun makuun). Hyviä biisejä ovat ainakin nimibiisi, Put The Finger On You, Snowballed, C.O.D ja Night Of The Long Knives.

Mutta äh, ei tällaista paskanjauhantaa jaksa enempää. Ei tässä kumpikaan toistaan ole mistään vakuuttamassa ja tällainen selittely on yhtä tyhjän kanssa. Mennään mieluummin kuuntelemaan niitä levyjä :).
Makkari
02.04.2006 12:39:21
Mennään mieluummin kuuntelemaan niitä levyjä :).

Juhuu, hyvä idea! Niit on tosiaan kiva kuunnella. :D
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
rheinone
11.05.2006 18:22:53
Onkos täällä aikaisemmin ruodittu mitä kamoja, erityisesti kitaravahvistimia, Youngin veljekset ovat käyttäneet studiossa? Siis teetä ja tupakkia tietysti, mutta jos puhutaan nimenomaan kitarakamoista...
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Velli
11.05.2006 18:28:14
Onkos täällä aikaisemmin ruodittu mitä kamoja, erityisesti kitaravahvistimia, Youngin veljekset ovat käyttäneet studiossa? Siis teetä ja tupakkia tietysti, mutta jos puhutaan nimenomaan kitarakamoista...

Jostain muistan lukeneeni että ainakin Angus olisi käyttänyt modattua Marshall JTM-45-vahvistinta ainakin Ballbreaker-levyä tehdessä.
aijommi
11.05.2006 22:15:23

Kai ne on aina Marshalleilla soitellut.
"Semmonen olisi kanssa hyvä kisa, että kilpailtaisiin että kuka pystyy syöttämään kaniinille 400grammaa maksalaatikkoa, mutta niin että huutaisi samalla tauotta ja kimeästi. syöttämistä ei saisi tehdä väkisin." -Tempura
Angus
11.05.2006 23:17:01

Vetivät muuten TRE-kiertueella ainakin Mesa Boogieilla, ja olipa muuten AC/DC:n tasolla huonoimmat kitarasoundit mun mielestä.
Fast Remedy Good Time Rock 'N' Roll
rheinone
13.05.2006 00:24:38

Hei, jos pikkusen tarkemmin vois määritellä...

Vetivät muuten TRE-kiertueella ainakin Mesa Boogieilla, ja olipa muuten AC/DC:n tasolla huonoimmat kitarasoundit mun mielestä.

Joojoo, mut nyt puhuttiinki studiovehkeistä.
Velli
13.05.2006 18:00:48
Tuossa muuten Cliff Williams vetämässä modernia bluesia. Kappaleessa on välillä jopa jazzahtavia elementtejä! Kauankohan äijän täytyi noita treenata... Voin kuvitella kuinka ensimmäisissä treeneissä kuultiin bassolta pelkästään kasilinja A:ta HOHO!!

http://www.youtube.com/watch?v=N9-ZlCpL17E&search=steely%20dan
BigPapa
23.05.2006 16:08:03 (muokattu 23.05.2006 22:40:32)

Mites toi For Those About To Rock asettuu AC/DC:n tuotannossa mielestänne?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Velli
23.05.2006 18:21:26
Mietes toi For Those About To Rock asettuu AC/DC:n tuotannossa mielestänne?

Itse kuuntelen useammin mieluummin tätä kuin Back In Blackia. Varsin erilainen, mutta todella hyvä AC/DC-levy. Penskana en tästä tykännyt, mutta joskus lukion loppumisen jälkeen alkoi kolahtaa.
sellisti
23.05.2006 20:26:41 (muokattu 23.05.2006 20:28:38)

Oikein hyvä levy. Tuntuu että Highway To Hellin ja Back In Blackin jälkeen ilmestyneenä tätä on jotenkin tapana pitää kehnompana tuotoksena, mutta eihän tämä huono ole ollenkaan. Nimibiisi on tietysti niitä legendaarisimpia, mutta laatu on kyllä tasainen kautta linjan, ja ainahan se on piristävää kuunnella niitä "harvinaisempia" biisejä, eli siis joita ei kuule livenä eikä millään livekoosteillakaan. Ei pääse kyllästymään, jos nyt AC/DC:n tuotantoon ylipäätäänkään. Ei bändin levyistä tätä ehkä ihan useimmiten tule kuunneltua, mutta tasaisen usein kyllä.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
rheinone
23.05.2006 20:44:02

Sen ilmestymistä odotettiin kovasti kun Back In Black oli niin kova lätty. Pienoinen pettymys se oli silloin, muttei suinkaan mikään heikko levy - keskikastia AC/DC:n tuotannossa. Tykkipiisejä koko läjä: C.O.D., Let's Get it Up jne.
Lonesome
24.05.2006 10:42:11
Sen ilmestymistä odotettiin kovasti kun Back In Black oli niin kova lätty. Pienoinen pettymys se oli silloin, muttei suinkaan mikään heikko levy - keskikastia AC/DC:n tuotannossa. Tykkipiisejä koko läjä: C.O.D., Let's Get it Up jne.

Eihän ne kaikki "For Those About To Rock"-biisit ole ihan A1-luokkaa, mutta ei sitä silloin niin huomannut. Mutt Langen tuotanto jytisi entiseen malliin. Ne seuraavat levyt olivat enemmän pettymyksiä. Mun eka AC/DC:n lp oli Back In Black, joten siltä pohjalta lähettiin...
Mars Needs Guitars!
Velli
24.05.2006 11:41:32
Eihän ne kaikki "For Those About To Rock"-biisit ole ihan A1-luokkaa, mutta ei sitä silloin niin huomannut. Mutt Langen tuotanto jytisi entiseen malliin. Ne seuraavat levyt olivat enemmän pettymyksiä. Mun eka AC/DC:n lp oli Back In Black, joten siltä pohjalta lähettiin...

Mulla taas oli niin, että hommasin Back In Blackin aivan viimeisenä. Hittibiisit olivat tuttuja jo LIVE:ltä ja ainut joka niiden lisäksi kolahti BIB:ltä oli Have A Drink On Me. Niitä muita en vieläkään pidä kovin kaksisina biiseinä (Esim. G.. Dog a Bone, What Do You Do... jne.).
Makkari
24.05.2006 12:40:41
Mulla taas oli niin, että hommasin Back In Blackin aivan viimeisenä. Hittibiisit olivat tuttuja jo LIVE:ltä ja ainut joka niiden lisäksi kolahti BIB:ltä oli Have A Drink On Me. Niitä muita en vieläkään pidä kovin kaksisina biiseinä (Esim. G.. Dog a Bone, What Do You Do... jne.).

Money Honey on BIB:ltä yks mun suosikkejani, samoin Let Me Put My Love Into you, kun se on vähän erilainen. ja levyn päätösbiisistä ei tarvinne sanoa mitään, no siinä on sanomaa!

Ei For Those About to Rock mun mielestäni ole AC/DC asteikolla hyvä levy. 80-luvun tuotannosta valitsisin BIB:n ja Flick Of The Switchin ja muista en niin välitä. Toimivia rallatuksia toki FTATR:llakin. ;)
Koprophagist
25.05.2006 11:00:12
Omia suosikkejani levyistä ovat Back in Black ja High Voltage.
Mikähän mahtaa muuten olla tuo jännäsoundinen instrumentti "It's a long way to the top"-kappaleen soolossa (ja/tai sitä ennen)?
Velli
25.05.2006 11:13:55
Omia suosikkejani levyistä ovat Back in Black ja High Voltage.
Mikähän mahtaa muuten olla tuo jännäsoundinen instrumentti "It's a long way to the top"-kappaleen soolossa (ja/tai sitä ennen)?

Säkkipilli, jota puhalteli Bon scott.
_R.I.P_
25.05.2006 13:01:35
Bon Scott...Kyllä...Youngin veljeksethän syntyivät kaikki Skotlannissa. Tämmöstäki tietoa löytyy :). Muuten, kyllä tuo Bonfire on makea paketti AC/DC:eetä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)