Jailhouse quartet 24.05.2006 15:47:12 | |
---|
Tietääkö kukaan enempää näistä konsertoista? Tiedän vain Capuzzin. My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." -forrest gump |
Einojuhani Rautavaara: Angel of Dusk Dittersdorf: Kontrabassokonsertto D-duuri Koussevitzky: Kontrabassokonsertto Sitten on tämä ihan uusi, Kalevi Ahon säveltämä konsertto kontrabassolle ja orkesterille. Kantaesitys taisi olla viime syksynä. Ja tietenkin tärkeänä osana tätä listaa: Teppo Hauta-Ahon tuotanto. En muista tarkalleen mitä kaikkea Teemu on säveltänyt konserttojen osalta. "Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta- |
Sävis 24.05.2006 17:42:30 | |
---|
Veli-Matti Puumala: Taon |
sellisti 24.05.2006 18:07:00 | |
---|
Eikös Bottesinillakin ole konserttoja, ainakin yksi? Muistelisin kuulleeni. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
jacofin 24.05.2006 18:31:53 | |
---|
Seuraavat ovat säveltäneet konserton/konserttoja bassolle: Aho, Kalevi Almila, Atso Bottesini, Giovanni Dittersdorf , Carl Ditters von (2 konserttoa) Dragonetti, Domenico (10 konserttoa) Hauta-Aho, Teppo Haydn, Joseph (kadonnut) Koussevitzky, Serge Linkola, Jukka Meyer, Edgar (2 konserttoa) Puumala, Velimatti: Taon Rautavaara, Einojuhani Sperger, Johannes Matthias (18 konserttoa) Tubin, Eduard Vanhal, Johan Baptist |
Jailhouse quartet 25.05.2006 21:22:41 | |
---|
Seuraavat ovat säveltäneet konserton/konserttoja bassolle: Aho, Kalevi Almila, Atso Bottesini, Giovanni Dittersdorf , Carl Ditters von (2 konserttoa) Dragonetti, Domenico (10 konserttoa) Hauta-Aho, Teppo Haydn, Joseph (kadonnut) Koussevitzky, Serge Linkola, Jukka Meyer, Edgar (2 konserttoa) Puumala, Velimatti: Taon Rautavaara, Einojuhani Sperger, Johannes Matthias (18 konserttoa) Tubin, Eduard Vanhal, Johan Baptist Mistä saisi nuotteja? My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." -forrest gump |
sellisti 25.05.2006 23:35:03 | |
---|
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
kontrabasisti 26.05.2006 16:20:16 | |
---|
Nuotteja voi olla vähän hankala löytää vähemmän tunnettuihin konserttoihin. Nuo mitä mainitsin tuossa itse, on niitä yleisimpiä ja vaatimuksina aika moneen basistin virkaan, joten niitä ainakin luulisi löytyvän enemmän. Ostinatosta, sanon myös minä. Ja kontrabasso-opeilta ja orkesterien basisteilta voisi olla myös hyödyllistä kysellä. Vaan mihin niitä nuotteja tarvitsee jos ei ole opettajaa...? Itseopiskeluun, joo, mutta pitää olla melkoisen kova basisti että opiskelee konserton ihan itsenäisesti. Varsinkin kun ne eivät kaikki ihan helppoja ole... Mennään siinä C-kurssin tasolta ylöspäin. "Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta- |
s02r 01.06.2006 20:05:58 | |
---|
Frank Proton - A Carmen Fantasy for Double Bass and Orchestra on älyttömän hyvä! Kaikille kuunteluun! |
jacofin 02.06.2006 13:20:07 | |
---|
Frank Proton - A Carmen Fantasy for Double Bass and Orchestra on älyttömän hyvä! Kaikille kuunteluun! Aivan, unohdinpa tuon kappaleen (vaikkei se ihan konsertto lienekään, pilkunviilausta)... joskus olen tuota soitellut itsekseni, ja kerran orkesterissa Katraman ollessa solistina. Protollahan on myös mielenkiintoinen 'Sonata 1963', jonka toinen osa on melkoisen jazzsävytteinen pizzicato-osa, kolmimuunteinenkin. Asiasta kolmanteen, kai kirjoittelijat ovat tutustuneet Edgar Meyerin tulkintaan 'Zigeunerweisen'ista (hänen levyllään 'Uncommon Ritual')? |
Leper Messiah 03.06.2006 23:56:54 | |
---|
Onkos Páll Isolffsonilla jotain konserttoja, vai onko sillä vain jotain tilutteluetydejä? Sillä hetkellä kun Leper Messiahkin alkoi puhua noilla ufotermeillä, en enää ymmärtänyt jotain tästä maailmasta. Luulin että se on kova rangga kalja hevi mies, kuten esim. Vasara ja MeArtist, mutta ei. -saha Punttisika #3 Runkku monsteri #4 |
Sir 05.07.2006 13:57:16 | |
---|
Larssonilla on myös Concertino. Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli ja ne ne vasta paskaa onkin. |