Aihe: Kontrabassokonsertot
1
Jailhouse quartet
24.05.2006 15:47:12
Tietääkö kukaan enempää näistä konsertoista? Tiedän vain Capuzzin.
My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." -forrest gump
Sävis
24.05.2006 17:42:30
Veli-Matti Puumala: Taon
sellisti
24.05.2006 18:07:00
Eikös Bottesinillakin ole konserttoja, ainakin yksi? Muistelisin kuulleeni.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
jacofin
24.05.2006 18:31:53
Seuraavat ovat säveltäneet konserton/konserttoja bassolle:

Aho, Kalevi
Almila, Atso
Bottesini, Giovanni
Dittersdorf , Carl Ditters von (2 konserttoa)
Dragonetti, Domenico (10 konserttoa)
Hauta-Aho, Teppo
Haydn, Joseph (kadonnut)
Koussevitzky, Serge
Linkola, Jukka
Meyer, Edgar (2 konserttoa)
Puumala, Velimatti: Taon
Rautavaara, Einojuhani
Sperger, Johannes Matthias (18 konserttoa)
Tubin, Eduard
Vanhal, Johan Baptist
Jailhouse quartet
25.05.2006 21:22:41
Seuraavat ovat säveltäneet konserton/konserttoja bassolle:

Aho, Kalevi
Almila, Atso
Bottesini, Giovanni
Dittersdorf , Carl Ditters von (2 konserttoa)
Dragonetti, Domenico (10 konserttoa)
Hauta-Aho, Teppo
Haydn, Joseph (kadonnut)
Koussevitzky, Serge
Linkola, Jukka
Meyer, Edgar (2 konserttoa)
Puumala, Velimatti: Taon
Rautavaara, Einojuhani
Sperger, Johannes Matthias (18 konserttoa)
Tubin, Eduard
Vanhal, Johan Baptist

Mistä saisi nuotteja?
My momma always said, "Life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." -forrest gump
sellisti
25.05.2006 23:35:03
Mistä saisi nuotteja?

http://www.ostinato.fi/

Tuolla näkyi olevan joitakin konserttoja.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
kontrabasisti
26.05.2006 16:20:16
Nuotteja voi olla vähän hankala löytää vähemmän tunnettuihin konserttoihin. Nuo mitä mainitsin tuossa itse, on niitä yleisimpiä ja vaatimuksina aika moneen basistin virkaan, joten niitä ainakin luulisi löytyvän enemmän.

Ostinatosta, sanon myös minä. Ja kontrabasso-opeilta ja orkesterien basisteilta voisi olla myös hyödyllistä kysellä.

Vaan mihin niitä nuotteja tarvitsee jos ei ole opettajaa...? Itseopiskeluun, joo, mutta pitää olla melkoisen kova basisti että opiskelee konserton ihan itsenäisesti. Varsinkin kun ne eivät kaikki ihan helppoja ole... Mennään siinä C-kurssin tasolta ylöspäin.
"Tunne ja improvisaatio korvaavat tekniikan" -Jatta-
s02r
01.06.2006 20:05:58

Frank Proton - A Carmen Fantasy for Double Bass and Orchestra on älyttömän hyvä! Kaikille kuunteluun!
jacofin
02.06.2006 13:20:07
Frank Proton - A Carmen Fantasy for Double Bass and Orchestra on älyttömän hyvä! Kaikille kuunteluun!

Aivan, unohdinpa tuon kappaleen (vaikkei se ihan konsertto lienekään, pilkunviilausta)... joskus olen tuota soitellut itsekseni, ja kerran orkesterissa Katraman ollessa solistina.

Protollahan on myös mielenkiintoinen 'Sonata 1963', jonka toinen osa on melkoisen jazzsävytteinen pizzicato-osa, kolmimuunteinenkin.

Asiasta kolmanteen, kai kirjoittelijat ovat tutustuneet Edgar Meyerin tulkintaan 'Zigeunerweisen'ista (hänen levyllään 'Uncommon Ritual')?
Leper Messiah
03.06.2006 23:56:54
Onkos Páll Isolffsonilla jotain konserttoja, vai onko sillä vain jotain tilutteluetydejä?
Sillä hetkellä kun Leper Messiahkin alkoi puhua noilla ufotermeillä, en enää ymmärtänyt jotain tästä maailmasta. Luulin että se on kova rangga kalja hevi mies, kuten esim. Vasara ja MeArtist, mutta ei. -saha
Punttisika #3 Runkku monsteri #4
Sir
05.07.2006 13:57:16
Larssonilla on myös Concertino.
Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli ja ne ne vasta paskaa onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)