Stiir 23.05.2006 22:41:38 | |
---|
Anteeksi jos vastaava kirjoitus on jo olemassa. Ja asiaan. Eli omistan vahvistimen josta irtoaa 300w 4ohmiin. olen haaveillu jo pitkään hartken 2x15" kaapista jossa rms on 400w 4ohm . Eli tuleeko tässä jokin ongelma kun nupista puuttuu 100w tehoa. Mitä haittoja tästä on? |
DVD 23.05.2006 23:09:49 | |
---|
Ei minkäänlaisia ongelmia. Tuo on ihan nappi yhdistelmä. Kaappi isompi kuin vahvistin. |
pardy 23.05.2006 23:23:21 (muokattu 23.05.2006 23:23:32) | |
---|
Ei minkäänlaisia ongelmia. Tuo on ihan nappi yhdistelmä. Kaappi isompi kuin vahvistin. No, siis. Optimaalinen tilanne on se että kaapin tehonkesto täsmää juuri vahvistimen tuuttaaman tehon kanssa. Ehkä parempi olisi sitten niinpäin jos moinen ei ole mahdollista, että vahvarissa on enemmän tehoa. Mutta aloittajan mainitsemassa tilanteessa ei ole kuitenkaan vielä minkäänlaista ongelmaa. |
Novis_3 24.05.2006 00:29:25 | |
---|
No, siis. Optimaalinen tilanne.... ....että vahvarissa on enemmän tehoa.} Miksi näin..? |
absqua 24.05.2006 00:35:03 | |
---|
No, siis. Optimaalinen tilanne.... ....että vahvarissa on enemmän tehoa.} Miksi näin..? En mäkään ymmärrä. Mä olen jo hyvän tovin soitellut kamoilla joissa nupista luvataan 300 ja kaapin tehonkesto on 800w. Nämä ovat siis saman valmistajan tuotteita, jotka kaiken lisäksi ovat tarkoitetut yhdessä käytettäväksi. Onko minua puijattu? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 24.05.2006 09:45:51 | |
---|
En mäkään ymmärrä. Mä olen jo hyvän tovin soitellut kamoilla joissa nupista luvataan 300 ja kaapin tehonkesto on 800w. Nämä ovat siis saman valmistajan tuotteita, jotka kaiken lisäksi ovat tarkoitetut yhdessä käytettäväksi. Onko minua puijattu? Jep, paskat ostit. Suosittelen myymään. More is more. |
absqua 24.05.2006 09:50:55 | |
---|
Jep, paskat ostit. Suosittelen myymään. Ei tässä muukaan auta. Onkos ebs:llä sellaisia vahvistinlaitteita joissa tuo tärkeä puoli on kunnossa? Jos vaikka sellaiset. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
No, siis. Optimaalinen tilanne on se että kaapin tehonkesto täsmää juuri vahvistimen tuuttaaman tehon kanssa. Ehkä parempi olisi sitten niinpäin jos moinen ei ole mahdollista, että vahvarissa on enemmän tehoa. Mutta aloittajan mainitsemassa tilanteessa ei ole kuitenkaan vielä minkäänlaista ongelmaa. Transistorivahvistimissa näin, putkimiehet voi unohtaa nää. |
jPekka 24.05.2006 09:54:29 (muokattu 24.05.2006 09:54:40) | |
---|
No, siis. Optimaalinen tilanne.... ....että vahvarissa on enemmän tehoa.} Miksi näin..? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulisin tämän ajatuksen olevan peräisin hifipuolelta. Stereovahvistimia ei ole suunniteltu toimimaan yliohjattuna - eikä välttämättä edes toimimaan ilmoitettuun ulostulotehoonsa saakka - joten jos pääteastetta yliohjataan ihan oikeasti, syntyvät signaalipiikit ovat niin tuhteja että ne saattavat oikeasti hajottaa kaiuttimista jotakin. Joten on järkevämpää pistää vahvstimeen sen verran tehoresursseja, ettei se koskaan pääse yliohjautumaan. Ja olettaa ja toivoa, ettei kukaan koskaan väännä niin kallista vahvistinta yhdelletoista 8-) Luulen, että bassopuolella on ihan järkevää, jos kaapin tehonkesto on suurempi kuin mitä vahvistimesta lähtee. Kitarapuolella käytetään enemmän pääte- ja kaiutinsäröä, bassoissa jälkimmäinen ei välttämättä kuulosta kovinkaan hyvältä. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Karlsson 24.05.2006 10:01:56 | |
---|
Ei tässä muukaan auta. Onkos ebs:llä sellaisia vahvistinlaitteita joissa tuo tärkeä puoli on kunnossa? Jos vaikka sellaiset. No kohta olis kaappia tarjolla, kun kerta menin tilaamaan tommoset tehoiltaan mätsäämättömät vermeet. Tuskin tunnistavat edes hifibassoa noi. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Teijo K. 24.05.2006 10:03:25 | |
---|
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulisin tämän ajatuksen olevan peräisin norjasta. Transistorivahvistimia ei ole suunniteltu toimimaan yliohjattuna - eikä välttämättä edes toimimaan ilmoitettuun ulostulotehoonsa saakka - joten jos pääteastetta yliohjataan ihan oikeasti, syntyvät signaalipiikit ovat niin tuhteja että ne saattavat oikeasti hajottaa kaiuttimista jotakin yleensä ensin pillit ja sitten muut elementit. Joten on järkevämpää pistää vahvstimeen sen verran tehoresursseja, ettei se koskaan pääse yliohjautumaan. Ja olettaa ja toivoa, ettei kukaan koskaan väännä niin kallista vahvistinta yhdelletoista 8-) Luulen, että bassopuolella on ihan järkevää. Tai sitten ei. Kitarapuolella käytetään enemmän pääte- ja kaiutinsäröä, bassoissa jälkimmäinen ei välttämättä kuulosta kovinkaan hyvältä. Ainakaan jos on se pilli niissä kamoissa eikä se muutenkaan varsinaisesti hyvää tee. Putkivahvarit erikseen. |
hemmo 24.05.2006 10:07:36 | |
---|
yleensä ensin pillit ja sitten muut elementit Mutta pillin laukeaminenhan on vain hyvästä? 8-) t. old-school-hemppa Rupmu-mumot. |
Karlsson 24.05.2006 10:07:59 | |
---|
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulisin tämän ajatuksen olevan peräisin hifipuolelta. Stereovahvistimia ei ole suunniteltu toimimaan yliohjattuna - eikä välttämättä edes toimimaan ilmoitettuun ulostulotehoonsa saakka - joten jos pääteastetta yliohjataan ihan oikeasti, syntyvät signaalipiikit ovat niin tuhteja että ne saattavat oikeasti hajottaa kaiuttimista jotakin. Joten on järkevämpää pistää vahvstimeen sen verran tehoresursseja, ettei se koskaan pääse yliohjautumaan. Ja olettaa ja toivoa, ettei kukaan koskaan väännä niin kallista vahvistinta yhdelletoista 8-) Mä todennäköisesti olen väärässä, mutta olen noissa hifi- ja soittopuolen vermeissä nuodattanut sitä, että ostan isomman tehonkeston omaavan ämyrin. Jotenkin tuo isomman styrkan -politiikka on umpiluisen kallon omaaville, kait sitä tulee huomattua milloin styrkan vola alkaa olemaan edes lähellä tappia. Sen sijaan liian tehokkaalla vahvistimella oman katsantoni mukaan voi "huomaamatta" poksauttaa kajarit. "I had to. I was drunk." -Vivian |
Teijo K. 24.05.2006 10:09:12 | |
---|
Mä todennäköisesti olen väärässä, mutta olen noissa hifi- ja soittopuolen vermeissä nuodattanut sitä, että ostan isomman tehonkeston omaavan ämyrin. Jotenkin tuo isomman styrkan -politiikka on umpiluisen kallon omaaville, kait sitä tulee huomattua milloin styrkan vola alkaa olemaan edes lähellä tappia. Sen sijaan liian tehokkaalla vahvistimella oman katsantoni mukaan voi "huomaamatta" poksauttaa kajarit. Sen kyllä kuulee kun kaijutin pohjaa. Nimim. kokemusta omava. |
hemmo 24.05.2006 10:10:02 | |
---|
Sen kyllä kuulee kun kaijutin pohjaa. Nimim. kokemusta omava. Niin. EBS Neo rulettaa. Rupmu-mumot. |
Karlsson 24.05.2006 10:15:27 | |
---|
Niin. EBS Neo rulettaa. Höhö, sä mitää kuullu. "I had to. I was drunk." -Vivian |
hemmo 24.05.2006 10:16:12 | |
---|
Höhö, sä mitää kuullu. En niin, näin vaan. Rupmu-mumot. |
Karlsson 24.05.2006 10:18:57 | |
---|
En niin, näin vaan. Et sitäkään. "I had to. I was drunk." -Vivian |
hemmo 24.05.2006 10:19:22 | |
---|
Et sitäkään. Liian humalassa vai? Rupmu-mumot. |
Karlsson 24.05.2006 10:25:26 | |
---|
Liian humalassa vai? Nokun mainitsit niin kait sitte. "I had to. I was drunk." -Vivian |