Eli missä (kaikkialla) vika voisi olla? Kalvoja menee turhan tiheään. Vastauksia varmasti yhtä paljon kun vastaajiakin mutta antakaa jotain vinkkejä millä voisin saada kalvon kestämään vähän pidempään. Tiedän kyllä että lyön melko lujaa joten pitäisikö sitten vain hommata kestävämmät kalvot tai voisiko vika korjautua vaihtamalla kireyttä? Vai pitäisikö kenties vain opetella soittamaan? Kiitos. |
Aimo 23.05.2006 22:13:01 | |
---|
Virvelin kulma elikkäs kaltevuus voi vaikuttaa myös. Jos virveli on kovin kallellaan, niin lyödessä tulee helpommin lommoja. Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
moderndrummer88 23.05.2006 22:13:24 | |
---|
Ethän lyö virppaa sillei, että painat kapulan kalvoa vasten, vaan annat pompata sen ihan luonnollisesti siitä kalvolta? musiikki on kuin musiikkia korvilleni |
mankkis 23.05.2006 22:16:34 (muokattu 23.05.2006 22:23:06) | |
---|
Mulla ei oo ikinä haljennu mistään rummusta kalvoa. Lommoja on vaan tullut. Miten kalvon voi saada halki? :) E; Huoneen lämpö tila vaikuttaa luultavasti myös kalvojen kestävyyteen. Kylmässä kalvot halkeavat helpommin. And we used to sleep on the beach here, sleep over night.
They don't do it anymore.. things changed.
They dont sleep anymore on the beach...
(Sleep-Godspeed you black emperor! |
Magiz 23.05.2006 22:20:40 | |
---|
kunnon kalvojen ei kyllä pitäisi hajota, ellei sitä lyö yli 45 asteen kulmassa helvatan kovaa kokoajan.. Whatever happens, happens. |
Mikael 23.05.2006 22:22:42 | |
---|
Mulla ei oo ikinä haljennu mistään rummusta kalvoa. Lommoja on vaan tullut. Miten kalvon voi saada halki? :) Mulla on yhden kerran haljennut virpan kalvo kun Mikkey soitti mun rummuilla, mut sen nyt onkin sellainen kalvonpuhkoja... oikeasi tais olla valmistusvirhe, sillä kalvo oli juuri vaihdettu ja meni siististi reunasta reunaan keskeltä halki. Siitä mistä aita on matalin... |
VeeKoo 23.05.2006 22:23:41 (muokattu 23.05.2006 22:26:10) | |
---|
kunnon kalvojen ei kyllä pitäisi hajota, ellei sitä lyö yli 45 asteen kulmassa helvatan kovaa kokoajan.. Ja kalvo liian kireällä/löysällä.. Yhden kalvon olen rikkonut: 8"octon kalvon kun kiristin niin julmetun kireäks ja soittelin.. Edit: Menipäs muuten just pari viikkoo sitten pedalin beater kalvosta läpi.. Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
mankkis 23.05.2006 22:25:59 | |
---|
Mulla on yhden kerran haljennut virpan kalvo kun Mikkey soitti mun rummuilla, mut sen nyt onkin sellainen kalvonpuhkoja... oikeasi tais olla valmistusvirhe, sillä kalvo oli juuri vaihdettu ja meni siististi reunasta reunaan keskeltä halki. Luultavasti oli valmistus virhe, Ellei ollu Millenium ;) And we used to sleep on the beach here, sleep over night.
Torttuli 23.05.2006 22:34:45 | |
---|
Juu. Kyllä se kapula varmaankin pomppaa ihan oikein, mutta sitten voi olla että se on tuossa kireydessä. Ja voihan se olla että kun rummut on autotallissa niin eihän se talvella ainakaan mikään lämpimin paikka ole.. vaikka lämmitykset sielä onki mukamas. Pittääpä keskittyä siihen viritykseen ja lyöntiin. Kiitoksia vain kaikille. |
Magiz 23.05.2006 22:34:45 | |
---|
kalvo oli juuri vaihdettu ja meni siististi reunasta reunaan keskeltä halki. joo no tämän täytyy olla valmistusvirhe! :D Whatever happens, happens. |
Magiz 23.05.2006 22:35:23 | |
---|
Luultavasti oli valmistus virhe, Ellei ollu Millenium ;) milleniumhan on valmistusvirhe.. Whatever happens, happens. |
ÄM 23.05.2006 22:36:01 | |
---|
Kulma ja vireys kohdilleen, äläkä soita loppuun hakatuilla kepeillä, joissa tipit on halkeillu. Mulla tuli n. 5 cm halkeama basarin kalvoon, nuijan kohdalle. Remo PS3 coated ja alle puol vuotta vanha. Syököhän se coattaus sitä nopeemmin, kun nuijaan ainakin vaikuttaa hiekkapaperin lailla? Aiempi Aquarianin kirkas oli kiinni yli viis vuotta ja on ehjä vieläkin, joskin ihan montuilla. Voitte arvata mihin merkkiin vaihdoin PS3:n. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
mankkis 23.05.2006 22:55:45 | |
---|
Juu. Kyllä se kapula varmaankin pomppaa ihan oikein, mutta sitten voi olla että se on tuossa kireydessä. Ja voihan se olla että kun rummut on autotallissa niin eihän se talvella ainakaan mikään lämpimin paikka ole.. vaikka lämmitykset sielä onki mukamas. Pittääpä keskittyä siihen viritykseen ja lyöntiin. Kiitoksia vain kaikille. Toi kylmyys vaikuttaa varmaan aika paljokin tohon kestävyyteen luulisin. And we used to sleep on the beach here, sleep over night.
aarnikotka 24.05.2006 00:53:38 | |
---|
Tarkasta myös, että reunat ja reunaviisteet ovat puhtaat ja tasaiset, ennen kalvon asennusta. Pieni hiekanjyvä- särö- tms. kalvon ja rungon välissa särkee kalvon alle aikayksikön. Varo päätäsi?? |
Groovi 24.05.2006 01:23:43 | |
---|
Eli missä vika voisi olla? Kalvoja menee turhan tiheään. Tiedän kyllä että lyön melko lujaa joten pitäisikö sitten vain hommata kestävämmät kalvot tai voisiko vika korjautua vaihtamalla kireyttä? No älä lyö niin helevetin lujaa. =) Onneksi löysin Rockn rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. |
wavelength 24.05.2006 14:07:51 | |
---|
Joku lätkällinen kalvo voisi olla jees, esimerkiksi Remo Controlled Sound, kavereiden kesken CS. Herkkyttä ei ole yhtä lailla kuin tavan Ambassadorissa, mutta jos kerran tyyliin kuuluu halonhakkuu, niin eipä sillä niin väliä olekaan. |
laulava runpali 24.05.2006 14:19:16 | |
---|
Mulla ei oo ikinä haljennu mistään rummusta kalvoa. Lommoja on vaan tullut. Miten kalvon voi saada halki? Mä en käsitä, et miten voi saada edes lommoja?! Ilmeisesti jotain halpis kalvoja? Kukkakeppistandit rulettaa!! |
ddrum54 24.05.2006 14:23:33 | |
---|
Vai pitäisikö kenties vain opetella soittamaan? Tää on kyllä paras vaihtoehto. Melko yleisesti rummut mielletään soittimeksi. 2`n 4 |
Hakki 24.05.2006 14:33:50 | |
---|
Juu, ei ihan täysiä tarvitse koko ajan lyödä. Kalvo tarpeeksi kireälle ja soitetaan ehjätippisillä kapuloilla. Nuo kun itse tajusin niin loppui kalvojen hajoaminen ja lommoutuminen siihen paikkaan. Nykyään edes tomikalvoihin (emperorit) en oikeen saa lommoja aikaan vaika lyön aika kovaa. while(true) {play(metal);} |
beethro 24.05.2006 21:10:25 | |
---|
Eihän topicin aloittaja ole maininnut lommoista tai haljenneista kalvoista mitään. Ehkäpä mies on vain niin tarkka, että kalvon keskellä on nopeasti reikä... Mulla ainakin Remon coated virppakalvoista kuluu se pinnoite vähän turhan nopeasti, vaikka snare on vaakasuorassa, iskut pomppaa kunnolla jne. keskeltä vain kuluu coating pois. Evansit ovat kestäneet mulla hieman pidempään, mutta sama niilekin lopulta käy, tosin Evansin power center tuntui kestävän ikuisesti, mutta siinä en pitänyt soittotuntumasta. -Jaska Other moneyish |