Cadaver 21.05.2006 12:05:04 | |
---|
Vesihiomapaperilla ja Fareclalla käsin kiillottamalla saa suhteellisen helposti pinnan, joka läheltä näyttää kauniin peilikuvan. Mutta mitä hionnan vaihetta vaatisi enemmän, jotta kauempaa kuva ei muuttuisi "rypyläiseksi", kuten tehdas-finisheissä? Lakan puhkihiomisen pelossa olen harrastanut semmoista, että 1000 paperilla tuen kanssa niin kauan, kunnes "pisteet" on pääasiassa saatu pois, sitten 1500, 2000 ja Farecla. Tarvisiko tonnia karkeampaa aluksi? |
Vesihiomapaperilla ja Fareclalla käsin kiillottamalla saa suhteellisen helposti pinnan, joka läheltä näyttää kauniin peilikuvan. Mutta mitä hionnan vaihetta vaatisi enemmän, jotta kauempaa kuva ei muuttuisi "rypyläiseksi", kuten tehdas-finisheissä? Pohja pitäisi saada ihan tasaiseksi, mutta esim vaahteran loimukuvio on senverta epätasainen, teki mitä teki, että aaltoilu näkyy. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
P2 21.05.2006 13:04:32 | |
---|
Itse olen aloittanut 600-karkeudella ja siitä hionut 2000 asti. Saa kyllä tasaista pintaa aikaan tuolla tekniikalla. Myydään Tokain 335:n mikit, mustat, uudelleen vahatut Halvalla lähtee! |
Insane Kane 22.05.2006 13:04:36 | |
---|
Kun minä olen askarrellut niin loppuhionnan teen aina alumiinioksidilla. Hioo hienommin kuin mikään hiomapapru. Vinkki... DIY-Kärpänen pääs perkule puremaan. |
Crackis 22.05.2006 22:42:22 (muokattu 22.05.2006 22:43:55) | |
---|
Ei kai tässäkään ole mitään oikotietä onneen? Hio, lakkaa, hio, lakkaa, hio,lakkaa. Ja tosiaan ne pohjat pitää todellakin olla kunnossa, eli sen lakan saattaa joutua alussa hiomaan montakin kertaa puhki ennen tarpeekse tasaista pohjaa koko hommalle. Mikäli sitten on kyse peittävällä maalilla käsiteltävästä vermeestä, niin puuthan saa olla törkeämmin työstetty. Välissä saa olla filleriä sun muuta, mutta jokatapauksessa maalille täytyy tässäkin saada mahdollisimman tasainen pinta alle. Shit happens when u party naked |