Cort87 01.10.2003 17:51:43 | |
---|
Juu kaveri vonkuu bändiin soittamaan bassoa ja jostain ihmeen syystä basson pitäisi olla 5-kielinen . Joten Hintaluokkaan 300e päälle tai alle olevat bassot kiinnostavat . Mitähän ammattilaiset suosittelevat täällä.? "Pimeää puolta vaikea nähdä on" Yoda |
Niskamies 01.10.2003 17:53:42 | |
---|
Juu kaveri vonkuu bändiin soittamaan bassoa ja jostain ihmeen syystä basson pitäisi olla 5-kielinen . Joten Hintaluokkaan 300e päälle tai alle olevat bassot kiinnostavat . Mitähän ammattilaiset suosittelevat täällä.? tolla hintaluokalla ei saa viiskielisiä ku ihan paskoja. suosittelisin (jälleen kerran) yamahan rbx-270, ja kohta tänne tulee leo lindgren ja incarnationm suosittelemaan iban gsr-200. kummatki on hyviä. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
Cort87 01.10.2003 18:21:43 | |
---|
Hyvä kun joku jaksailee vastata. Mutta mutta......testailin tänään tuota LTD b-50 mallia ja oikein hyvälle tuntui. Eihän tämä mikään sika kallis malli ollut mutta muuten hyvältä tuntui. LTD B-55 on sama paitsi 5-kielinen . Liekö tämä mistään kotoisn.? "Pimeää puolta vaikea nähdä on" Yoda |
Niskamies 01.10.2003 18:29:32 (muokattu 01.10.2003 19:51:48) | |
---|
Hyvä kun joku jaksailee vastata. Mutta mutta......testailin tänään tuota LTD b-50 mallia ja oikein hyvälle tuntui. Eihän tämä mikään sika kallis malli ollut mutta muuten hyvältä tuntui. LTD B-55 on sama paitsi 5-kielinen . Liekö tämä mistään kotoisn.? kyllä se varmaan jostain kotoisin on, mutta yleensä noi hintaluokassa alle 1000 euroa bassojen h-kieli tykkää olla lerppu. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
Teijo K. 01.10.2003 18:47:24 (muokattu 01.10.2003 18:50:24) | |
---|
Juu kaveri vonkuu bändiin soittamaan bassoa ja jostain ihmeen syystä basson pitäisi olla 5-kielinen . Joten Hintaluokkaan 300e päälle tai alle olevat bassot kiinnostavat . Mitähän ammattilaiset suosittelevat täällä.? Markka aikaan oli sellainen nyrkkisääntö, että hyvän nelikielisen hintaan lisätään aina tonni/kieli jos haluaa että laatu ei kauheasti laske. Jos minulla olisi 300€, ja basso pitäisi ostaa, tutkisin kiivaasti toria käytettyjen nelikielisten toivossa. Noilla rahoilla unohtaisin viisikieliset kokonaan. Oletko pyytänyt selvitystä sille, että miksi juuri viisikielinen? Aloittelevalle basistille nelikielinen on imho. paljon antoisampi soitettava kuin viisikielinen noin yleensäkin. Ei tarvitse heti ruveta tappelemaan sen Bn kanssa. Ehtii sitä myöhemminkin jos innostus jatkuu. Edit: Nuo suositellut Yamahat ja Ibat varmaan ajaisivat asiansa sinulla todella hyvin. Niitä voisin suositella minäkin. Ja tosiaan kannattaa yrittää ensin löytää hyvää käytettyä. Voi saada helmenkin ja halvalla jos käy tuuri... Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Definhel 01.10.2003 20:16:22 (muokattu 01.10.2003 20:16:46) | |
---|
Oletko pyytänyt selvitystä sille, että miksi juuri viisikielinen? Aloittelevalle basistille nelikielinen on imho. paljon antoisampi soitettava kuin viisikielinen noin yleensäkin. Ei tarvitse heti ruveta tappelemaan sen Bn kanssa. Ehtii sitä myöhemminkin jos innostus jatkuu. Eihän sitä (!)H(!)ta ole pakko käyttää, ja se vielä pysäyttää mukavasti E.tä rämpyttävän sormen ettei osu silmään. Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti. |
KMT 01.10.2003 20:50:48 | |
---|
Squier P-bass, ostaa vain 135 B:ksi niin on parempi... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
NYdoll 01.10.2003 21:47:17 | |
---|
Olen vastaillut varmaan jokaiseen näistä 5-kielistopiceista ja aina olen saanut korjata väittämän tuosta B-kielen lerppuudesta... Itselläni on iban gsr 205, joka on halpa ja hyvä basso, jossa tuo B-kieli toimii hienosti eikä ole "lerppu". Olen myös kokeillut mm. Yamahan 5-kielisiä ja olen huomannut, että niissä on tällaisia lerppukieli yksilöitä. Siis samassa hintaluokassa (ja hieman kalliimmissakin). Tuo Iba mikä minulla on toimii moitteettomasti ja voin suositella sitä kaikille. Ainoa miinus on se, että jos on tottunut soittamaan bassolla, jossa kielien väli on suuri saattaa gsr 205: n kapea kaula ja tiuhat kielien välit tuottaa ongelmia.. |
Incarnation 01.10.2003 21:48:50 | |
---|
Vniskanen on meedio... ;) Osta Iba hyvä poika. Puskaryssä = Pensasneuvostoliittolainen |
Prowleri 01.10.2003 23:11:47 (muokattu 01.10.2003 23:12:45) | |
---|
Kun noin pienellä rahalla ollaan liikenteessä niin osta suosiolla käytetty nelikielinen basso. Onko sattumalta kyseessä jokin heviporukka? Hähähä. -Jami |
Incarnation 01.10.2003 23:14:38 | |
---|
Hevi-->5. kieli = useless Näin aika usein... Puskaryssä = Pensasneuvostoliittolainen |
Teijo K. 01.10.2003 23:24:04 | |
---|
Hevi-->5. kieli = useless Näin aika usein... Halpa 5 kielinen basso = useless. Myös näin aika usein. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Incarnation 01.10.2003 23:32:48 | |
---|
Halpa 5 kielinen basso = useless. Myös näin aika usein. Kyllähän KAIKKI halvat bassot on aika usein paskoja... Puskaryssä = Pensasneuvostoliittolainen |
Niskamies 02.10.2003 07:43:13 | |
---|
Kyllähän KAIKKI halvat bassot on aika usein paskoja... useimmat UUDET bassot. kasari yamahaoita ja arioita saa hintaan 200-500 euroa, ja ne tappelee laadussa ja saundissa hyvien fendereihin. "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
jPekka 02.10.2003 10:43:38 | |
---|
Itselläni on iban gsr 205, joka on halpa ja hyvä basso, jossa tuo B-kieli toimii hienosti eikä ole "lerppu". Olen myös kokeillut mm. Yamahan 5-kielisiä ja olen huomannut, että niissä on tällaisia lerppukieli yksilöitä. Olisikohan kyse enemmänkin ensiasennuskielten paksuudesta? Pitkään tuntui olevan kyllä vaikeaa löytää kielisettejä, jossa se H-kieli olisi riittävän paksu suhteessa muihin ollakseen tuntumatta lerpuhkolta. Nyt tilanne tuntuu olevan onneksi korjautumassa. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Cort87 02.10.2003 10:44:29 | |
---|
Jeps mitä ilmeisemmin heviä pitäisi soitella. Olen kyllä koitellut muitakin 5-kielisiä ja lähes poikkeuksetta ovat sopineet hyvin käteen. Vähän halvemmatkin mallit. Minua ei kyllä haitannut tuo 5 kieli lainkaan. Onhan se tietysti riski ettei pidemmän päälle tämä 5-kielinen juttu onnaa. Mutta sen varmaan saa myytyä kohtuu hintaan eteenpäin jos ei mielytä. Samaan ihmettelin myös mitä jotkut täällä siis että miksi 5-kielinen. Osa syy 5 kieliseen on varmasti se että kaverilla on 7-kielinen Ibanez joten varmnaan olisi mukava joskus jotain mataliakin juttuja vetää. Mutta pitää vielä testailla nämä Ibat ja Jammut läpi jotta ei potuta sitten myöhemmin. Mutta katsotaan........ Lisä vinkkejä otetaan edelleen vastaan ja kiitokset nyt jo vastanneille. "Pimeää puolta vaikea nähdä on" Yoda |
NYdoll 02.10.2003 11:26:55 | |
---|
Osa syy 5 kieliseen on varmasti se että kaverilla on 7-kielinen Ibanez joten varmnaan olisi mukava joskus jotain mataliakin juttuja vetää. Nelikielistäkin voi toki virittää matalammalle... Ei sen takia kannata 5-kielistä ostaa... |
Robert Trujillo 02.10.2003 12:05:03 | |
---|
useimmat UUDET bassot. kasari yamahaoita ja arioita saa hintaan 200-500 euroa, ja ne tappelee laadussa ja saundissa hyvien fendereihin. nimenomaan... mulla on todisteita siitä... Suosittelen tsekkaamaan omankuvan... |
Teijo K. 02.10.2003 12:17:02 | |
---|
Kyllähän KAIKKI halvat bassot on aika usein paskoja... Mutta halvemmalla saa hyvän nelikielisen kuin hyvän viisikielisen. Katselin itseasiassa tuota toria ihan "sillä silmällä" ja näkyihän siellä ihan muutamakin mielenkiintoinen nelikielinen basso noin 300€ hinnoissa. Ja NyDollia kompaten totean myös että voihan sen nelikielisenkin virittää alavireeseen, tai voi hommata siihen vaikka d-tunerin. Se voi toisaalta olla tavallaan vaikeampi soittaa kuin viisikielinen, jossa viritys on kuitenkin ns. perus. Jos viisikielinen sopii käteen niin se tuo kyllä uuden aspektin tähän pohdintaan. Kysympä vielä onko se 300€ ehdoton katto? Että jos yrittäisit säästää vielä vähän lisää rahaa. Aukeaisi uusia hyviä mahdollisuuksia käytettyjen markkinoilla. Ihan parikin sataa tuohon lisää niin voisi ehkä jostain jotain jo löytyä. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Mutta halvemmalla saa hyvän nelikielisen kuin hyvän viisikielisen. Katselin itseasiassa tuota toria ihan "sillä silmällä" ja näkyihän siellä ihan muutamakin mielenkiintoinen nelikielinen basso noin 300€ hinnoissa. Sieltä vaan vanha nelikielinen. Halpaa viisikielistä en missään nimessä suosittele, kannattaa vähän säästää ennen kuin hommaa sellaisen. Menettelevän nelikielisen voi saada jo 300 eurolla. Viisikielisessä pitää olla laatua, että se b-kieli soi kunnolla! Jos viisikielisen haluaa, niin mä vähän säästäisin ja ostaisin käytettynä MTD:n. Ne on hyviä bassoja. Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo |