Strumbali 18.05.2006 11:47:41 (muokattu 18.05.2006 12:04:40) | |
---|
Mikäs kääpiöpenkki se tuommoinen on? Mulla on Taman(joku 1st chair vissiin) penkki ja sen kanssa saa ihan kevyesti jalat yli 90 asteen kulmaan. Pituutta siinä 182. Jos on pirun pitkät jalat? Eikai sen niin väliä, istuuko millä korkeudella, mutta eri korkeuksia kannattaa kokeilla ja asentoa muutenkin hakea. Onhan noihin olemassa sääntöjä ja ohjeita. Kannikoilla olisi hyvä istua ja jalkojen pitäisi päästä sopivasti liikkumaan ilman liiallista rasitusta esim. reisille. Näiden määritysten mukaan istun aivan väärin(no ei ehkä aivan). Mulla ei selkä kestä vetoa yhtään, vaikka kämpässä olisi huomattavankin lämmin. ettäjotta |
mr_b 18.05.2006 12:05:48 | |
---|
Kannattaa vähän kysellä omasta ulkonäöstään esmes vastakkaisen sukupuolen edustajilta. Jos on erityisen ruma niin kannattaa istua matalalla, jottei ole niin näkyvillä sieltä setin takaa. Damn. I fail. Mutta silti täytyy 194cm pituuden takia pitää penkkiä sen verran korkealla, että otan yleensä oman rumpupallin mukaan keikoille kun kääpiökokoisille tehdyt penkit eivät oikein tahdo nousta tarpeeksi ylös. Tai jos nousevat niin 110 kilon massa tiputtaa ne yhtäkkiä takaisin lattiatasoon... There it was just like Old Faithful, the eternal Fountain of Filth |
Magiz 18.05.2006 12:52:27 | |
---|
oletko muuten ottanut huomioon myös sen, että mahdolliset selkäkivut voi aiheutua myö turhista väännöistä, tai jännityksistä. eli onko sulla esim 2 lattiatomia, joista toinen on ihan sun vieressä, eli sun pitää kääntää selkää ja taivuttaa itteas muutenkin että osut siihen? tai oisko sulla esim haikka liian kaukana ja joudut jännittämään koko kroppaa että saat jalan haikan pedaalille? mieti tämmösiäkin mahdollisuuksia, itsellä kipeytyi selkä juurikin sen takia, että 2. lattiatomi oli liian lähellä, ja piti itsensä vääntää ihan kieroon lyödäkseen sitä. Whatever happens, happens. |
Magiz 18.05.2006 12:54:05 | |
---|
Damn. I fail. rumpalinhan kuuluu olla ruma! tästä hyvänä esimerkkinä esim lars, roctumin rumpali, iron maidenin rumpali (häpeäkseni en juuri nyt muista nimeään) ja minä. :D Whatever happens, happens. |
Mikael 18.05.2006 13:00:17 | |
---|
hevirumpalinhan kuuluu olla ruma! tästä hyvänä esimerkkinä esim lars, roctumin rumpali, iron maidenin rumpali (häpeäkseni en juuri nyt muista nimeään) ja minä. :D Siitä mistä aita on matalin... |
HeavyMachinery 18.05.2006 13:05:37 | |
---|
Damn. I fail. Mutta silti täytyy 194cm pituuden takia pitää penkkiä sen verran korkealla, että otan yleensä oman rumpupallin mukaan keikoille kun kääpiökokoisille tehdyt penkit eivät oikein tahdo nousta tarpeeksi ylös. Tai jos nousevat niin 110 kilon massa tiputtaa ne yhtäkkiä takaisin lattiatasoon... Alle 100kg ei oo mitään rumpaleita. Se on massa joka puhuu.... :) Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Hakki 18.05.2006 13:07:48 | |
---|
Alle 100kg ei oo mitään rumpaleita. Se on massa joka puhuu.... :) Hear, hear! while(true) {play(metal);} |
HeavyMachinery 18.05.2006 13:46:14 | |
---|
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
hemmo 18.05.2006 15:08:43 | |
---|
oletko muuten ottanut huomioon myös sen, että mahdolliset selkäkivut voi aiheutua myö turhista väännöistä, tai jännityksistä. eli onko sulla esim 2 lattiatomia, joista toinen on ihan sun vieressä, eli sun pitää kääntää selkää ja taivuttaa itteas muutenkin että osut siihen? tai oisko sulla esim haikka liian kaukana ja joudut jännittämään koko kroppaa että saat jalan haikan pedaalille? mieti tämmösiäkin mahdollisuuksia, itsellä kipeytyi selkä juurikin sen takia, että 2. lattiatomi oli liian lähellä, ja piti itsensä vääntää ihan kieroon lyödäkseen sitä. Juu, kyllä olen tuumannut. 1 isotomilla varustettu moposettini on sopivasti nipussa ja lähellä. Mietin myös sitä, kuinka kaukana tuoli on setistä. Tässä ergonomiajutussahan näyttää olevan paljon muuttujia. Rupmu-mumot. |
mankkis 18.05.2006 16:07:16 | |
---|
Mikäs kääpiöpenkki se tuommoinen on? Mulla on Taman(joku 1st chair vissiin) penkki ja sen kanssa saa ihan kevyesti jalat yli 90 asteen kulmaan. Pituutta siinä 182. Niinpä. Virveli ständikin oli iha v***n piän (Vaihoin sen kaverin kaa millenium telineeseen) Muuten setin Hardware on just hyvää voihan hemmetti ! |
Ite olen nykysin istunut aika alhaalla ja tottunut siihen. Ennen istuin ylempänä ja se näytti tyhmältä:D ROCK? |
Ze Kink 19.05.2006 00:09:24 (muokattu 19.05.2006 00:13:02) | |
---|
Suht korkeella istun (jalat ehkä jotain 110 astetta), niin tuntuu paremmalta soittaa, matalalla istuessa tuntuu selkä kipeytyvän paljon helpommin. Kaikkeen on helppo osua (ei kurottelua) eikä tarvitse järjettömiä tomikulmia. Tosin tuplien polkeminen on sitten vähän vaikeampaa. E: Ja en ole erityisen pitkä siis, jotain 178cm muistaakseni. Kaveri muuten joutui joskus käymään ihan ammattilaisella hakemassa apua selkäkipuihin. On siis erittäin kova rumpali. Selkäkipujen syyksi paljastui, että hän istui liian suorassa. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Master 19.05.2006 00:38:01 (muokattu 19.05.2006 00:39:04) | |
---|
Kun istuu korkealla niin mun mielestä settiä on parempi hallita.Ja selkä täytyy olla suorassa.Joskus itse soitin matalalta penkiltä mutta nykyään istun korkeammalla. |
Brother Michael 19.05.2006 01:00:36 | |
---|
Mulla on pieni ongelma nykyään tuon istumakorkeuden kanssa. Olen hilljalleen nostanut rumpupenkkiä ja soittaminenon huomattavasti helpompaa jo mainittujen seikkojen takia mm. kurottelu vähenee. Nyt sitten taas ei selkä oikein kestä soittoa niin hyvin, kuin matalalla istuen. Mistä mahtaa johtua ? Kenties korkealla istuminen lyhyelle kaverilla asettaa liikaa painetta suoraan selkärangalle ja selälle, kun jalat eivät tue niin hyvin istuma-asentoa ? Tuskin penkissä mitään vikaa on, laadukas Taman satulamalli on käytössä. Pitänee kokeilla laskea taas penkkiä hieman, jos ongelmat vaikka häviäisivät. One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
wavelength 19.05.2006 01:45:14 | |
---|
Selkäkipujen syyksi paljastui, että hän istui liian suorassa. Monet kuvittelevat, että ryhdikäs soittoasento tarkoittaa ristiselän kaartamista notkolle, mikä aiheuttaa todella pahoja jännityksiä koko selkään. Mieluummin kannattaakin istua ikään kuin häntäluun päällä ja paino takareisillä, jolloin ristiselkä asettuu luonnollisesti suoraan. |
Hola 19.05.2006 15:40:41 | |
---|
itse ihmettelin vähän aikaa sitten polvikipua ja muuta hauskaa, joten katselin asentoni uudelleen. Huomasin että ensimmäinen ongelma oli huono haikkani, jota yritin väkisin kuristaa täten kallistuen aavistuksen vasemman jalan päälle. ongelmana on se, että varsinkin funkin nytkytyksessä kun yrittää availla haikkaa, jalkaa ei saa reagoimaan yhtä helposti. Opettelin istumaan rennosti mutta suorasti ja antaa fiiliksen virrata enemmän käsien kuin kropan kautta. Chambersiä kun kattelin ja orastavaa polvivammaani ihmetellessä huomasin, että hän istuu aika matalalla, mutta isona miehenä vähän kauempana setistä. Huomasin että pykälä istuinta korkeammalle helpotti oloa ja 20 cm kauemmaksi setistä autto mukavasti. jos asetan jalat maahan, ne ovat n. 90asteen kulmassa, mutta istun sen verran kaukana, että kulma suurenee hieman. Erittäin jees. virvelikäsikin pääsi liikkumaan vapaammin. Haikan laitoin niin kauas, että kummatkin jalat ovat kutakuinkin samassa asennossa, mikä helpottaa balanssia. Kun soittaa nuija irti basari -tyylillä saa vähän otetta tasapainossa istumisessa. samoin esim yhellä jalalla ku kikkailee myllyä (rlrlff rlrlff) samalla kun nykii haikalla esim nelosia auttaa kanssa. Tulee sellainen hiffi, että kuin 'tuillaan sitä istuikaan. Tasapainossa kun istuu, jalkakikat helpottuu, tarkentuu ja maailma hymyilee joka päivä lakkaamatta ;) www.funkybeaver.net |
Youni 19.05.2006 17:51:44 | |
---|
Huomasin että ensimmäinen ongelma oli huono haikkani, jota yritin väkisin kuristaa täten kallistuen aavistuksen vasemman jalan päälle. ongelmana on se, että varsinkin funkin nytkytyksessä kun yrittää availla haikkaa, jalkaa ei saa reagoimaan yhtä helposti. Treeniksellä joudun käyttämään New Sound-haikkatelinettä. Sitä käyttäessäni minulla on täysin sama ongelma. Timmin saundin saamiseksi saa siirtää painoaan pedaalille ja balanssi horjuu. Huomasin että pykälä istuinta korkeammalle helpotti oloa ja 20 cm kauemmaksi setistä autto mukavasti. jos asetan jalat maahan, ne ovat n. 90asteen kulmassa, mutta istun sen verran kaukana, että kulma suurenee hieman. Erittäin jees. Sama juttu, varsinkin aloittelijoilla näkee tätä "munat kiinni snaressa"-setuppia. Itse korjasin asian pari vuotta sitten, helpottaa soittoa huomattavasti. Penkin nosto tuo soittajan setin päälle eikä tarvitse kurkotella. Tasapainossa kun istuu, jalkakikat helpottuu, tarkentuu ja maailma hymyilee joka päivä lakkaamatta ;) Näin se on. :D Jos istuu vinossa tms. se vaikuttaa koko soittoon. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |