Aihe: Oikeakätisestä vasenkätiseksi
1
tolppa-apina
16.05.2006 17:12:14
Päivää!
Anteeksi hölmö otsikko, mutta halusin kuvata aiheeni heti otsikoidessani sitä, ettei tule bannia puutteellisten äidinkielenkurssien johdosta.

Eräänä päivänä alkoi hurjasti ottamaan päähän, kun en meinannut millään saada kuriin raajojeni riippuvaisuutta toisistaan rumpujen soiton aikana. Päätin sitten että käännän toisen settini "vasenkätiseksi". Homma oli tavallaan vaikea, sillä millään ei meinannut setti olla tuttu, eikä tietenkään pitänytkään, vääränkätinen kun oli.

Ideani toimi loistavasti, 2 viikkoa riitti ja alkoi raajojen riippuvaisuus toisistaan olla tiessään. Nyt on mukavempaa kikkailla "oikeakätisesti", kun voi joka raajalla tehdä jotakin hyödyllistä. Tokihan lyöntiharjoituksilla olen saanut "surkastuneen" käden, mukaan hulluihin triolijuttuihin, mutta tämä kokeilu yllätti kuitenkin todella positiivisesti.

Kannattaa veljet kokeilla, jos meinaa samanlaista ongemaa olla.
Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin.
Legatus
16.05.2006 17:51:24
Jaa, että vain kaksi viikkoa riitti raajojen ns. tasaamiseen? Minullakin kun on tuota eritasoisuutta raajoissa ja ne kun vielä toimivat enimmäkseen paketeissa, niin auttaisikohan tuo mitenkään paljon jos kesällä vaihtaisi vaikka kuukaudeksi?

Kyllä kahdessa viikossa saa jo tuloksia. Itsekin voisin joku kuukaus kokeilla tuota temppua.
Eiku...
fish-eye
16.05.2006 18:15:57
kuule vitsit tein täsmälleen saman tempun ku sä! kylhän se vasen jalka vähän on hitaampi mut ei siinä niin mitään.
it´s so sad but true..
south_of_heaven
16.05.2006 18:18:56
pitäis joskus tehrä noin..
itki south_of_heaven
grege
16.05.2006 18:33:03
pitäis
...
fish-eye
16.05.2006 18:39:35
minä kyllä ainakin suosittelen! siitä ei varmasti ole haittaa kenellekään, vain hyötyä.
it´s so sad but true..
CustomSeries
16.05.2006 18:54:51
kuule vitsit tein täsmälleen saman tempun ku sä! kylhän se vasen jalka vähän on hitaampi mut ei siinä niin mitään.

Mulla ei ainakaan.

Tämä oli kompa sillä. Tuplapedaali. Kaikki ties tän kyllä mutta whatewa
tolppa-apina
16.05.2006 19:13:56

juma, sielunveli. joo basarin kanssa oli ehkä kaikkein oudoin vaihdos, mutta siihenkin tottui ja nyt pystyy polkemaan haitsua täyzii. Ei vaa, kyllä suosittelen kaikille.
Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin.
Ze Kink
16.05.2006 19:52:31
Oon tehnyt tämän yksinkertaisempaa versiota, eli setti on ihan oikeakätisesti, mutta normaalisti oikea käsi on virpalla eikä vasen, ja haikka yms. sitten vasurilla (mulla on crash/ride vasemmalla johon olen soittanut ridejutut). Voisi kyllä koittaa tuota setin kääntämistäkin, kun seuraavan kerran siirrän settiä.
"Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa
south_of_heaven
16.05.2006 20:29:55
...

Mitä? Itselleni asetin tavoitteen.
On tossa kumminkin sen verran vääntöä että kesällä sithen.
itki south_of_heaven
Jaren
18.05.2006 22:49:48
Anteeksi vaan nosto mutta nyt tuli sitten itsekkin heitettyä tuo setti vasuriksi. Ensimmäiset tuntumat tästä "vääripäin" -soitosta on aika pahat. Hirveän hatara ja hapuileva meininki, varsinkin tuolla vasemmalla jalalla, kun on tottunut soittamaan sitä haikkaa pikkasen varpaita ja päkiää heilauttamalla. Eihän sillä tavalla mitään basaria soiteta. itse rumpujen asettelussa vasuriksi tuli myöskin propleemia, kun ei ole tullut aijemmin tälläistä kokeiltua.

Kuitenkin näin jatketaan, jospa sieltä jotain tuloksia saataisiin.
"Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä"
Tama (Royal Star)
19.05.2006 00:27:55
ite komppaan nykyisin paljon vasemmalla kädella haitsuun. pienen alkukankeuden jälkeen se luonnistui suht hyvin, ja onhan se paljon rokimman näköistä:)....
perus rokkirumpali.
Jaren
19.05.2006 00:59:41
ite komppaan nykyisin paljon vasemmalla kädella haitsuun. pienen alkukankeuden jälkeen se luonnistui suht hyvin, ja onhan se paljon rokimman näköistä:)....

kyllähän se vasen käsi minullakin joten kuten komppaa, mutta kun tuo vasen jalka. Ihan onneton rääpäle tuntuu olevan. Joko ei saundia tai ei kontrollia. Toivottavasti nyt vaan lähtis paranemaan tuokin. Meinasin muuten tehdä niin että soitan kaiken nyt sitten vasuri edellä, jotta vähän nopeutus toi treenuu.
"Vitut mä mitään mistään tiedä, mä oon täällä vaan töissä"
hgr
19.05.2006 01:08:32
Kannattaa ihan perussoitossakin käyttää sitä haitsujalkaa. Komppia raidiin ja haitsulla neljäsosia mukana. Tai sitten pistää discoksi. Sillä saa aika hyvää poltetta aikaan vasurin sääressä.
wavelength
19.05.2006 01:37:17

Itse tykkään heitellä kompin sekaan 16-osasynkooppeja haikalla. Gruuvesta tulee hauskan hyppelevä tai kulmikas. Sama pätee triolipohjaiseenkin musaan: haikkaa voi poljeskella myös triolin keskimmäisille ja viimeisille 8-osille.
En tiedä mistä puhun. Prof.Sound's Drum Tuning Bible.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)