Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saxon
1 2 3 4 5 6
rheinone
13.05.2006 23:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täh, eiks Saxonista oo muka topikkia olemassa?
 
No, Lionheart on bändin paras albumi vuosikymmeniin, ja nyt kuulemma pukkaa livealbuumia ja DVD:tä. Mitäs sanotte - nykymeiningistä ja/tai vanhoista jutuista?
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Härski
14.05.2006 00:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän täällä yks oli, itsekin sen varmaan vuosi sitten nostin, mutta ei saa Saxon ansaitsemaansa huomiota täällä.
 
Niin, itsehän en sinänsä tiedä bändistä juuri mitään, mitä nyt jokusen levyn 80- luvun tuotantoa omistan. Denim &Leather on kyllä niin pirun kova rykäisy, ettei perkele toista samanlaista. Myös Wheels of Steel on kovuutta kovimmillaan.
 
arppah8
14.05.2006 02:20:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Saxonia on tullut diggailtua, penskana huomion herätti ensiksi Crusaderin kansitaide, joka oli älyttömän hienoa. Sittemmin tuli perehdyttyä ihan musiikkiinkin, varsinkin livelevy The eagle has landed oli kovassa kulutuksessa.
Tällä hetkellä hyllystä ei löydy kuin Masters of rock-kokoelma, joka tuli hankittua Dimmu Borgirin(!) DVDn innoittamana. Tuossa nimittäin kuuntelivat treenikämpällä dokatessaan joko Princess of the nightia tai 747iä, ja itseltäni pitkäksi aikaa unohduksiin jäänyt bändi löytyi uudestaan. Nipun loistavia biisejä ovat Biff ja kumppanit aikojen saatossa väsänneet, uuteen materiaaliin en ole perehtynyt. Täytyypä ottaa työn alle.
Ja vielä kun löytäisi Crusaderin hyväkuntoisena vinyylinä...
 
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Mika Antero
14.05.2006 02:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saxon ei ollut silloin teininä minulle yhtään tärkeä bändi, mutta olen huvikseni ja lähinnä huumorimielellä ostellut bändin vinyyleitä nyt vanhempana. Ketä viiraa mitenkin, minua näin. Jotkut pitävät Saxonia kaikkien aikojen tyylittömimpänä ja naurettavimpana heavyorkesterina, enkä oikeastaan voi enkä edes halua kiistää heidän mielipiteitään. Melkoisen yksioikoista ja junnaavaa heviä. Silti Denim & leatherilta ja Crusaderilta löytyy hetkensä. Jälkimmäisen nimibiisi ainakin on varsinainen sankarihevin edelläkävijä... Edelllä mainittujen lisäksi olen hyllyni koristukseksi hankkinut Innocence is no excusen, Rock the nationin ja The eagle has landedin. Eli kyllä niitä divareiden halpakoreista löytyy tarvitseville.
 
rheinone
14.05.2006 02:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saxon ei ollut silloin teininä minulle yhtään tärkeä bändi, mutta olen huvikseni ja lähinnä huumorimielellä ostellut bändin vinyyleitä nyt vanhempana. Ketä viiraa mitenkin, minua näin. Jotkut pitävät Saxonia kaikkien aikojen tyylittömimpänä ja naurettavimpana heavyorkesterina, enkä oikeastaan voi enkä edes halua kiistää heidän mielipiteitään. Melkoisen yksioikoista ja junnaavaa heviä. Silti Denim & leatherilta ja Crusaderilta löytyy hetkensä. Jälkimmäisen nimibiisi ainakin on varsinainen sankarihevin edelläkävijä... Edelllä mainittujen lisäksi olen hyllyni koristukseksi hankkinut Innocence is no excusen, Rock the nationin ja The eagle has landedin. Eli kyllä niitä divareiden halpakoreista löytyy tarvitseville.
 
Et oo vissiin kuullu Lion Heartia? Jää naureskelut ko. albumin osalta ihan muille ku meille vanhoille pieruille.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
arppah8
14.05.2006 02:43:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut pitävät Saxonia kaikkien aikojen tyylittömimpänä ja naurettavimpana heavyorkesterina, enkä oikeastaan voi enkä edes halua kiistää heidän mielipiteitään.
 
Mie muistan poikavuosilta Saxonin julisteen, jossa Byfordilla oli järjettömän tiukat valkoiset byysat jalassa ja ilmeisesti Spinal Tap oli katsottu, oli taidettu käydä kaupassa vihannesosastolla;)
 
Eli kyllä niitä divareiden halpakoreista löytyy tarvitseville.
 
Juu, saattaisi löytyä jos asuisi jossain muualla kuin Rovaniemellä...
 
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Mika Antero
14.05.2006 02:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et oo vissiin kuullu Lion Heartia? Jää naureskelut ko. albumin osalta ihan muille ku meille vanhoille pieruille.
 
En oo kuullut kuin nuo mainitsemani levyt. Onko tuo sitten joku uudempi levy?
 
Mika Antero
14.05.2006 02:50:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, saattaisi löytyä jos asuisi jossain muualla kuin Rovaniemellä...
 
Savonlinnasta taisivat löytyä nuo mitä minä olen kotiin kantanut.
 
rheinone
14.05.2006 02:58:02 (muokattu 14.05.2006 03:02:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo kuullut kuin nuo mainitsemani levyt. Onko tuo sitten joku uudempi levy?
 
Joo se on tän vuosituhannen parhaita tuuttauksia, tai siis ainakin mulle aivan mahtavan positiivinen "uusi" tuttavuus.
 
E: Saxon on elämänsä iskussa. Tulis nyt tänne keikalle ettei mihinkään keskieurooppaan tartte lähteä; sitäkin olen suht vakavasti harkinnut.
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
rheinone
14.05.2006 03:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saxon ei ollut silloin teininä minulle yhtään tärkeä bändi, mutta olen huvikseni ja lähinnä huumorimielellä ostellut bändin vinyyleitä nyt vanhempana. Ketä viiraa mitenkin, minua näin. Jotkut pitävät Saxonia kaikkien aikojen tyylittömimpänä ja naurettavimpana heavyorkesterina, enkä oikeastaan voi enkä edes halua kiistää heidän mielipiteitään. Melkoisen yksioikoista ja junnaavaa heviä.
 
No joo, pistin Wheels Of Steelin soimaan äsken. Osittain voin kuitata noi sun väittämät. Byfordilta löytyy kuitenkin mahtava rock-ääni, mutta ehkä piisintekotaito ja "se oma juttu" jäi puuttumaan noista 80-luvun systeemeistä.
 
Riippumatta noista vanhoista, usko tai älä, 2000-luvulla Saxon on suurempi kuin koskaan!
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
14.05.2006 07:19:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Byfordilta löytyy kuitenkin mahtava rock-ääni,
 
Heh, minusta kun se on ihan onnetonta pihinää. Näin eri tavalla sitä kuullaan asiat.
 
Nolte
14.05.2006 11:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, parhaimmillaan kova bändi. Itselle jäänyt levyhyllyyn kaikkien näiden vuosien jälkeen The Eagle Has Landed ja Innocence Is No Excuse, jonka a-puoli (niinkuin ennen sanottiin) on ihan mahtavaa jytinää ja riffittelyä. Tuo Eagle on erityisen hyvä livelevy, varsinkin meininkinsä puolesta.
 
Huono soittaja!
Seppo_Howitzer
14.05.2006 18:01:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wheels Of Steel on ainut levy minkä omistan ja loistava se on. Varsinkin aloituskappale Motorcycle Man on tosi kova kappale.
 
kyseinen
14.05.2006 18:55:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulis nyt tänne keikalle ettei mihinkään keskieurooppaan tartte lähteä; sitäkin olen suht vakavasti harkinnut.
 
Etkö muka tiedä, että soittavat Ruisrokissa?
 
rheinone
14.05.2006 21:04:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etkö muka tiedä, että soittavat Ruisrokissa?
 
Ai jaa, en tienny. Tänks!
 
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sellisti
14.05.2006 22:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykätään Saxonista täälläkin. 80-luvun studiolevyt on kaikki hyllyssä, ja ne kyllä puolustavat paikkaansa lajitovereiden joukossa erittäin hyvin. 90-luvun alun Solid Ball of Rock ja Forever Free toimivat myös loistavasti, mutta sen jälkeistä tuotantoa en ole juuri kuullut. Lionheart oli kirjastosta lainassa, mutta minuun se ei oikein tehnyt vaikutusta. Jäi mielestäni vähän vaisuksi, mutta makuasiahan tuo.
 
Näyttäisihän tuota discografiaa olevan: http://www.saxon747.com/records.html
 
Tässähän onkin oiva tilaisuus kysyä, minkälaisia nuo Forever Freen ja Lionheartin välissä tehdyt julkaisut ovat?
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
JTR
15.05.2006 08:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Killing Ground on ainakin asiallinen albumi. Kävivät sen tiimoilta Nosturissakin keikalla tossa about 2003? Mulla on siitä digipack, jossa toisella levyllä on "Vintage Saxon regrooved" eli uudelleen soitettuna nykyisellä kokoonpanolla vanhoja hittejä. Ainakin Princess of the nightista on saatu ihan törkeän tiukka versio tohon. Se riffi on vaan niin tiukka. Ja löytyyhän siitä noi Crusaderin, Denim & Leatherin yms. uusinnat.
 
Vielä siitä keikasta. Oli aivan sairaan kova! Biff oli sellainen lepoisa Britti Gentleman, joka selkeästi hyväksynyt ikänsä. Nahkaa ja farkkua päällä ja kiva pikku "jalkapallo" masussa, että se siitä sixpackistä ja heviuhosta... Mutta biisit vedettiin hirveellä asenteella ja jengi diggasi koko rahalla...
 
Olin ihan hetken mielijohteesta keikalla ja jäi todella hyvä maku suuhun...
Seuraavalla viikolla sitten kävin lunastamassa ton Killing Groundinkin... :-)
 
PsychedelicWarlord
15.05.2006 08:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Power and the Glory jo mainittu? Muistaakseni ainakin nimibiisi Saxonin parhaimmistoa.
 
Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi..
Flash
15.05.2006 08:53:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän noita Saxoneitakin on aikoinaan kertynyt levyhyllyyn lähinnä vinyyli muodossa. Parhaimmillaan erittäin hienoa meininkiä. Näitä uusimpia tuotoksia en ole kuullut, vaikka lähes kaikkia niitä on kehuttu ilmestyessään. Pitääpä ottaa itseään niskasta kiinni ja tsekata vaikka luo Lionheart.
 
Live Music Is Better!
Black Star
15.05.2006 14:37:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loisto bändi kertakaikkiaan. 90-luvun tuotannosta etenkin "Unleash the Beast" -lätty kolahtaa kovaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «