Aihe: Washburn -bassoista
1
willie
06.05.2006 19:16:17
Washburn -bassoista ja niihin liittyvistä kokemuksista olisin kiinnostunut. Itselläni oli aikanaan Washburn Force-8 Bass, joka varastettiin v.1998 Kalliosta.

http://www.gruhn.com/photo/BM2466.jpg

Samanlainen kuten linkissä, mutta musta ja mustat mikit.
juici
06.05.2006 21:34:42

Kokemuksia:

Ostin 2003 syksyllä käytettynä XB-120 basson. Pari vuotta soittelin pelkästään sille kunnes hankin Epiphonen Thunderbirdin. Wasbi onkin jäänyt lähinnä kakkosbasson asemaan, mutta pidän sitä tällä hetkellä Dropped-C -vireessä.

Luottovehje, mukava ottaa käteen ja soittaa, eikä ole yhtä kaulapainoinen kuin Thunderbird. Kohta sillekin tulee enemmän käyttöä kun alamme soittamaan C-vire metallia.
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
balzary
07.05.2006 00:10:56

Mulla on joku kaulaläpirungon Washburnin basso. Melkoset akustiset vibraatiot ja hyvä soundi. P/J-mikit, saattaa tuo tallamikki olla modattu siihen. Vähän kaulapainonen, muuten hyvä peli.
Larmer
07.05.2006 17:59:44
Mulla oli 5 kielinen mallia -en muista. Muuta en voi sanoa kuin että painajainen jokaiselle soittajalle.
jPekka
07.05.2006 19:07:49

Bakhiti Khumalohan soitteli juuri tuollaista Force-sarjan nauhatonta Paul Simonin Graceland-levyllä.

Noita oli kohtuullisen monia myynnissä MS-Audiotronilla 80-luvulla kun vielä kehtasin kierrellä soitinkaupoissa ikään kuin harrastuksena, ihan hyviltä tuntuivat käteen.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
willie
08.05.2006 19:34:16
jPekka :

Noita oli kohtuullisen monia myynnissä MS-Audiotronilla 80-luvulla kun vielä kehtasin kierrellä soitinkaupoissa ikään kuin harrastuksena, ihan hyviltä tuntuivat käteen.

Juu, tuon oman Force 8 hankin nimenomaan Matti Sarapaltion MS-Audiotronista v. 1984. Kaula sopi mun handuun oikein hyvin, vaikka soitin olikin snadisti kaulapainoinen, mikä ei tosin juurikaan haitannut soittoa. Kivahan tollanen olis saada, omani kun pöllittiin v.1998..
maukka666
09.05.2006 13:58:51
itselläni on ollut vuodesta 2000 lähtien xb-100 varmatoiminen ja helpposoittoinen basoo ei yhtään kaulu painoinen soveltuu muuten tosi hyvin aloitteliallekkin saundi ei mikään jykevin ja matalin mutta ihan ok...paksummat kielet vaihataa niin johan alkaa olla hyvä saundi
Funkie
09.05.2006 15:21:24 (muokattu 09.05.2006 15:27:24)

Tuo XB500 Bantam viiskielisenä löytyy. On ollut kohta puoliin vuoden ajan minulla, ja väistämättä on tullut huomattua että se on loistava basso hintaisekseen.
Ostin käytettynä, kun hinta oli enää puolet alkuperäisestä hinnasta.
Ostaessani huomasin kyllä jotain pieniä ''vikoja'' mutta nekin oli korjattavissa, varmaan johtuivat sitäpaitsi entisestä omistajasta. Kyseinen basso on erittäin mukava soittaa, ja H-kielikin on hyvä. Luotettava, ja pysyy varmasti minun omistuksessa vielä pitkään.

Tuostakin vissiin tullut juuri uusi mallisto tuosta Bantam-sarjasta, en tiedä niistä, mutta tuo vanhempi on ainakin enemmän kuin hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)