Aihe: Digipiano kotisoitteluun 600-1400e
1
k...
04.05.2006 00:41:58
Ehdotelkaas jotain tuossa hintaluokassa. Saa toki olla analoginenkin, mutta on semmonen fiilis ettei analogisista taida lähteä yhtä hyviä PIANO-soundeja?

Näihin lienee hyvä kiinnittää huomiota:
1) Lähelle pianon tuntumaa, saa olla hieman kevyempi.
2) Sustainia/volumea saisi löytyä hiljaisesti soitettuna kuten oikeassakin pianossa. Kuitenkin siis kerrostalokäyttöön, pienillä volumeilla.
3) Juurikin PIANO-soundit saisivat olla kohdallaan. Jos muutkin niin mikäs siinä. Varsinkin hyvät jousi, puhallin ym. äänet kelpaavat aina.
Leevo
04.05.2006 21:09:05

Tuossa apua jos et ole jo hakenut/lukenut:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=87832&co=90

Kiteytettynä: Yamaha ja Roland ovat yleisesti ottaen hyviä, mutta käy kuitenkin kokeilemassa mikä sopii itsellesi parhaiten.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
hoksploks
04.05.2006 21:59:33

Roland FP-2:ssa on parempi pianosoundi kuin Steinwayssa. :)

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_fp2_prodinfo.html

Hyvä vasarasimulaatio ja todellakin käsittämättömän dynaaminen piano. Sisäänrak. kaiuttimet ja esim. hyviä mattosoundeja/jousia...
Luo satsumista jivehitti, hipparokki, suumuusikkorappi, hittihevi, jatsi, mustasoul.
k...
05.05.2006 07:23:40 (muokattu 05.05.2006 07:53:53)
Tuota FP-2:sta ja Yamaha P-140:stä olen tällä hetkellä katsellut sillä silmällä.

Mitä olen Harmony Centralista arvosteluja lukenut niin P-140 on saanut paremmat arvosanat, mutta pelkään sen olevan liian raskas soittaa kuten jotkut ovat maininneet ja kehuneet FP-2:sta kevyemmäksi. Toisaalta jotkut ovat haukkuneet siellä että FP-2 olisi liiankin kevyt ja puolpainoitteisen tyyppinen. Arvosteluista ymmärsin että P-140:ssä olisi paremmat soundit.

Pitäisi kyllä päästä koittamaan molempia. Löytyyköhän PK-seudulta liikettä missä olisi molemmat laitteet?
N_Bates
05.05.2006 08:41:29

Tuota FP-2:sta ja Yamaha P-140:stä olen tällä hetkellä katsellut sillä silmällä.

Mitä olen Harmony Centralista arvosteluja lukenut niin P-140 on saanut paremmat arvosanat, mutta pelkään sen olevan liian raskas soittaa kuten jotkut ovat maininneet ja kehuneet FP-2:sta kevyemmäksi. Toisaalta jotkut ovat haukkuneet siellä että FP-2 olisi liiankin kevyt ja puolpainoitteisen tyyppinen. Arvosteluista ymmärsin että P-140:ssä olisi paremmat soundit.

Pitäisi kyllä päästä koittamaan molempia. Löytyyköhän PK-seudulta liikettä missä olisi molemmat laitteet?

Mulla ei kauheasti ole kokemusta eri laitteista, eikä soittokokemustakaan ole kuin alle vuosi, mutta jotenkin kyllä liioittelulta tuntuu noi väitteet että yamahan tatsi olisi liian raskas eikä jaksaisi soittaa. Ihan hyvin on tuota omaa p140 pianoa jaksanut hakata. Kyllä ainakin osa rolandeista on selkeästi kevyempiä, mutta ei toi yamaha todellakaan niin raskas ole etteikö sitä jaksaisi soittaa. Noi soundijutut taas on aikalailla makuasioita. Harmony Centralissa on selkeästi yamaha-fanaatikot käyneet haukkumassa rolandia liian löysäksi ja roland-fanit yammua liian raskaaksi!
Epämuusikko
05.05.2006 18:16:57
Eilen saapui Yamaha P-90. Vähällä pimputtelulla paljastui hyväksi peliksi, mitä nyt pääpianosoundissa suuren F:n ja suuren H:n välillä on, kuulokkeet päässä kuunneltuna, toisessa kanavassa joku sivuääni. Muuten olen tyytyväinen.

Tietoarvo huipussaan, piti vain päästä leuhottamaan!
It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
k...
05.05.2006 21:42:17
Sarjassa stagepianot mahtava!!

Hieno homma. Eli P-140 pitäisi olla mahdollisesti parempikin? :)

Tietääkö joku löytysiköhän tuota Rolandin FP-2:sta ja P-140:ntä samasta liikeestä PK-seudulta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)