Aihe: Digipiano kotisoitteluun 600-1400e
1
k...
04.05.2006 00:41:58
Ehdotelkaas jotain tuossa hintaluokassa. Saa toki olla analoginenkin, mutta on semmonen fiilis ettei analogisista taida lähteä yhtä hyviä PIANO-soundeja?

Näihin lienee hyvä kiinnittää huomiota:
1) Lähelle pianon tuntumaa, saa olla hieman kevyempi.
2) Sustainia/volumea saisi löytyä hiljaisesti soitettuna kuten oikeassakin pianossa. Kuitenkin siis kerrostalokäyttöön, pienillä volumeilla.
3) Juurikin PIANO-soundit saisivat olla kohdallaan. Jos muutkin niin mikäs siinä. Varsinkin hyvät jousi, puhallin ym. äänet kelpaavat aina.
Leevo
04.05.2006 21:09:05

Tuossa apua jos et ole jo hakenut/lukenut:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=87832&co=90

Kiteytettynä: Yamaha ja Roland ovat yleisesti ottaen hyviä, mutta käy kuitenkin kokeilemassa mikä sopii itsellesi parhaiten.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
hoksploks
04.05.2006 21:59:33

Roland FP-2:ssa on parempi pianosoundi kuin Steinwayssa. :)

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_fp2_prodinfo.html

Hyvä vasarasimulaatio ja todellakin käsittämättömän dynaaminen piano. Sisäänrak. kaiuttimet ja esim. hyviä mattosoundeja/jousia...
Luo satsumista jivehitti, hipparokki, suumuusikkorappi, hittihevi, jatsi, mustasoul.
k...
05.05.2006 07:23:40 (muokattu 05.05.2006 07:53:53)
Tuota FP-2:sta ja Yamaha P-140:stä olen tällä hetkellä katsellut sillä silmällä.

Mitä olen Harmony Centralista arvosteluja lukenut niin P-140 on saanut paremmat arvosanat, mutta pelkään sen olevan liian raskas soittaa kuten jotkut ovat maininneet ja kehuneet FP-2:sta kevyemmäksi. Toisaalta jotkut ovat haukkuneet siellä että FP-2 olisi liiankin kevyt ja puolpainoitteisen tyyppinen. Arvosteluista ymmärsin että P-140:ssä olisi paremmat soundit.

Pitäisi kyllä päästä koittamaan molempia. Löytyyköhän PK-seudulta liikettä missä olisi molemmat laitteet?
Epämuusikko
05.05.2006 18:16:57
Eilen saapui Yamaha P-90. Vähällä pimputtelulla paljastui hyväksi peliksi, mitä nyt pääpianosoundissa suuren F:n ja suuren H:n välillä on, kuulokkeet päässä kuunneltuna, toisessa kanavassa joku sivuääni. Muuten olen tyytyväinen.

Tietoarvo huipussaan, piti vain päästä leuhottamaan!
It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
baron
05.05.2006 21:06:22

Eilen saapui Yamaha P-90

Jess!
Sarjassa stagepianot mahtava!!
My name is Baron, Sir Baron.
k...
05.05.2006 21:42:17
Sarjassa stagepianot mahtava!!

Hieno homma. Eli P-140 pitäisi olla mahdollisesti parempikin? :)

Tietääkö joku löytysiköhän tuota Rolandin FP-2:sta ja P-140:ntä samasta liikeestä PK-seudulta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)