Aihe: UAD-1 vs. Powercore vs. Waves (PT M-powerediin)
1
SBII
29.04.2006 16:28:57
Olen päivittelemässä studiokalustoa puoliammattimaiseen käyttöön soveltuvaksi. Tarkoituksena olisi pystyä tekemään hyvää jälkeä, mutta jättää isot sessiot vielä välistä, eli TDM:ään siirtyminen ei ole ainakaan vielä ajankohtaista. Softana on PT M-powered ja koneena PC. Plugaripuoli vielä arveluttaa. Wavesista on ihan hyviä kokemuksia, mutta ne tuntuu olevan prossulle aika tehosyöppöä kamaa ja pelkkien plugareidenkin hinta (esim. gold bundle) on aikalailla samaa luokkaa kuin UAD:n tai powercore:n kortit ja plugarit yhteensä. Vaihtoehtoina olisi siis UAD-1 Ultra Pak, Powercore PCI MKII tai Wavesin plugarisatsi, johon voisi hankkia Apa32:n lievittämään tehosyöppöyttä.

Suosituksia ja kokemuksia ko. laitteista siis ylipäätään kaipailen? Minkätasoisia plugareita? Onko kokemuksia käytöstä M-powered/LE -ympäristössä? Toimiiko vst/rtas kääntö ongelmitta UAD:ssa ja powercoressa?
Twinkle
29.04.2006 17:30:38
Suosituksia ja kokemuksia ko. laitteista siis ylipäätään kaipailen? Minkätasoisia plugareita? Onko kokemuksia käytöstä M-powered/LE -ympäristössä? Toimiiko vst/rtas kääntö ongelmitta UAD:ssa ja powercoressa?

Minuakin kiinnostaisi tietää, meinaan minulla on käytössä Wavesin plugaripaketti ja se tykkää joskus ryydyttää koneen.. niin miten nuo käytännössä toimii nuo hardware-palikat millä pitäisi vähentää kuormaa prosessorilta?
dewil
29.04.2006 20:47:42

Mä suosittelisin kyllä UAD:in pakettia. Heidän plugarinsa on vaan niin pirun hyviä.

Wavesilta mä suosittelisin noita uusia SSL mallinnuksia.
http://www.waves.com/content.asp?id=2055
Ihan älyttömän hyvän kuuloista mallinnusta ihan älyttömän hyvistä tiskeistä.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
jPekka
04.05.2006 21:50:17

Kiitokset dewilille vastauksesta, mutta eikö oikeasti muilta löydy kokemusta uad-1:n tai powercoren käytössä protoolsissa?

En ole Pro TOolsissa käyttänyt, joten kokemusta ei ole. n-Track Studion (ja Auditionin) kanssa UAD-1 on kyllä ollut ilo ja riemu.

UAD Forumilla on PT-käyttäjiäkin: http://www.chrismilne.com/uadforums/
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Mikael
05.05.2006 09:16:24

Kiitokset dewilille vastauksesta, mutta eikö oikeasti muilta löydy kokemusta uad-1:n tai powercoren käytössä protoolsissa?

Mulla on toi UAD tuolla hyllyssä ja odottaa vaan asennusta. Homma on ollut vaan vähän jäissä, uuden studion rakennushomman viedessä kaiken vapaa-ajan. Kuuden viikon rakennusprojekti lähenee päätöstään ja viikonloppuna olis tarkoitus kantaa romut sisään ja ensi viikolla päivittää mäkin käyttis tiikeriin, LE-Tools seiskaversioon ja samalla 48-raitaiseksi (Music Production Toolkit), sekä asentaa toi UAD. Kaksi levyä odottaa miksaustaan, joten lähiviikkoina kokemusta pitäis olla UAD/PT LE -yhdistelmästä.
Siitä mistä aita on matalin...
Mikael
14.05.2006 13:04:49 (muokattu 14.05.2006 13:08:24)

No niin. Eka biisi miksattu UAD:n kera PT LE -ympäristössä. Varsinaisten mallinnuksien laadukkuudesta on paha sanoa juurikaan mitään, koska noita alkuperäisiä vehkeitä ei hyllystä löydy, mutta hyvältä kuulostaa ja tuntuu. Latenssi vähän aiheuttaa lisävaivaa kun PT LE:stä ei löydy tota automaattista viiveen kompensaatiota - yksittäiset raidat vielä on helppo siirrellä mutta auxien kanssa homma hieman mutkistuu. Joka tapauksessa noi plugarit kuulostavat sen verran hyviltä että vaivannäkö kannattaa. Toivottavasti Digidesignilla on kompensaatio-päivitys asialistalla... Ekan päivän jälkeen suosikit ovat Plate 140 ja Precision EQ - nam! : D
Der Nahcbar
14.05.2006 20:40:19 (muokattu 14.05.2006 20:41:18)

Itellä on kolme UAD-1:stä koneessa ja melkein kaikki saatavilla olevat pluginit.. On kyllä ilo käyttää. Powercore compact löytyy myös, mutta käyttelen siinä lähinnä vain tota megareverbiä, joita se pystyy suorittaa n. 8 stereona. Softana on cubase sx2, jossa hyvin pelittävät. Jos täytyisi valita jompikumpi, olisi se UAD-1.

Jos mitenkään vain mahdollista niin kannattaa vielä odottaa vähän aikaa noiden kans.. UA:lla on tulossa jotain (ehkä UAD-2!??) ulos Pariisin AES messuilla tän kuun 20.-23. pvä, josta luultavasti seurais hintojen laskua...
malmberg
16.05.2006 02:10:27

PoCo on oma valintani. 24/7 kompura melkoinen kuningas. Myös normaali reverb (ei se hypersuper) on mieleeni. Sitten on käytössä myös Sony Oxford Inflator. En vaihtaisi pois.
Mikael
21.06.2006 11:51:46 (muokattu 21.06.2006 11:53:30)

UAD:sta nyt vähän lisääi kokemuksia... Ensinnkäin: Fairchild on todella asiaa! (lue: T O D E L L A ! ! ! )

PT-ympäristössä on ilmennyt ajoittain kiusallinen vaiva, kun UAD-plugarin perään laittaa jonkun natiiviplugarin niin välillä käy niin, että kaikki menee pahemman kerran särölle - tähän toki auttaa pelkkä sessioin sulkeminen ja uudelleen avattaessa tilanne on taas ok.
PIM
21.06.2006 13:27:00
Jos mitenkään vain mahdollista niin kannattaa vielä odottaa vähän aikaa noiden kans.. UA:lla on tulossa jotain (ehkä UAD-2!??) ulos Pariisin AES messuilla tän kuun 20.-23. pvä, josta luultavasti seurais hintojen laskua...

Aika yllättävä veto tämä uusi UAD-1e. Pidetäänkö tässä nyt käyttäjiä aivan pelleinä vai rahastuksestako vaan on kyse? Eihän tuossa ole ilmeisesti muusta kyse kuin että ikivanhaan pci-näytönohjaimeen perustuvasta tuotteesta on tehty (mullistava) PCI-E liitäntäinen versio jossa on aivan yhtä vähän (nykypäivän mittapuulla) DSP-voimaa kuin perus UAD-1:ssä. Valmistajan kannalta tässä on tietysti se pointti, että vanhat plugarisoftat pyörii sellaisenaan uudessakin kortissa, mutta käyttäjän kannalta taas johonkin nykypäivän grafiikkaprossuun perustuva UAD-1e olisi tarjonnut varmaankin monikymmenkertaisen laskentatehon UAD-1:een verrattuna.
Mikael
21.06.2006 13:35:38 (muokattu 21.06.2006 13:36:32)

...nykypäivän grafiikkaprossuun perustuva UAD-1e olisi tarjonnut varmaankin monikymmenkertaisen laskentatehon UAD-1:een verrattuna.

Mut sithän kuluttajan ei olis pakko ostaa noita niin montaa ja ehkäpä noita "vanhoja" sai jostain ison läjän halvalla.

Njoo... aika spedeilyähän toi on, mutta noi plugarit ovat kuitenkin erittäin kunkkuja.
Notefix
21.06.2006 19:01:17

Njoo... aika spedeilyähän toi on, mutta noi plugarit ovat kuitenkin erittäin kunkkuja.

Jep, soundistahan noissa oikeesti kuitenkin maksetaan. ..ja kun musasta on kyse, se on kuitenkin mielestäni ihan tärkeäkin asia.
"Layers of layers of shit!"
PIM
21.06.2006 21:00:36
Jep, soundistahan noissa oikeesti kuitenkin maksetaan. ..ja kun musasta on kyse, se on kuitenkin mielestäni ihan tärkeäkin asia.

Siitä nyt ei ollutkaan kyse vaan lähinnä ihmettelin, että samaa vanhaa rautaa pakataan pikkasen uudenlaiseen pakettiin ja myydään uutuutena. Ehkäpä moni käyttäjä olisi halunnut pientä päivitystä itse prosesseripuoleenkin kun toi UAD:n prossu ei ihan tämän päivän, eikä edes tämän vuosituhannen terävintä dspteknologiaa edusta. Mut jos kansa tyytyväisenä ostaa 1990-luvun puolivälin teknologiaa vielä näin vuonna 2006 niin mikäs siinä.
Notefix
21.06.2006 21:40:37

Mut jos kansa tyytyväisenä ostaa 1990-luvun puolivälin teknologiaa vielä näin vuonna 2006 niin mikäs siinä.

Onko vaihtoehtoja, jos siis haluaa siis ton soundin? Mä meinaan vaan sitä, et joskus olis hyvä unohtaa ne luvut ja tehot ja kuunnella.
"Layers of layers of shit!"
PIM
22.06.2006 07:21:54 (muokattu 22.06.2006 07:24:03)
Onko vaihtoehtoja, jos siis haluaa siis ton soundin? Mä meinaan vaan sitä, et joskus olis hyvä unohtaa ne luvut ja tehot ja kuunnella.

No ei varmaan ole eikä tule vaihtoehtoja jos käyttäjät iloisesti tyytyy vanhaan tekniikkaan ja ostaa kalliita kortteja lisää koneeseen kun tehot loppuu kesken sen sijaan, että vaatisivat valmistajalta siirtymistä nykyaikaiseen ja tehokkaampaan rautaan. Eikös se olis ihan käyttäjänkin etu jos yhdellä kortilla pystyis ajamaan kymmenkertaisen määrän samantasoisia efektejä kerralla? Harva sitä kai kovin negatiivisena asiana pitäsi.
Mikael
22.06.2006 09:01:49 (muokattu 22.06.2006 09:22:13)

No ei varmaan ole eikä tule vaihtoehtoja jos käyttäjät iloisesti tyytyy vanhaan tekniikkaan ja ostaa kalliita kortteja lisää koneeseen kun tehot loppuu kesken sen sijaan, että vaatisivat valmistajalta siirtymistä nykyaikaiseen ja tehokkaampaan rautaan.

Eipä toi nyt mun mielestä mitenkään erityisen kallis ole. Tai siis mulla ei ole mitään hajua ton teknologian hinnasta, mutta noi plugarit on älyttömän hyviä ja niistä mä koen maksavani.

Mutta mikä siis olis todellinen asiaan vaikuttava vaihtoehto jos ton saundin kuitenkin haluaa ja internetissä kiukkuilu ei jaksa innostaa?

Eikös se olis ihan käyttäjänkin etu jos yhdellä kortilla pystyis ajamaan kymmenkertaisen määrän samantasoisia efektejä kerralla? Harva sitä kai kovin negatiivisena asiana pitäsi.

Kuluttajan etu tietty on aina enemmän halvemmalla, mutta mä en ainakaan yleisen kuluttajan edun nimissä ole ostamatta jotain, mitä musan tekemisessä tunnen tarvitsevani vaikka se sitten maksaiskin jotain. Mulle musan tekeminen ja siihen tarvittavat välineet ovat enemmän laatu- kuin hinta/laatu/määrä-kysymys - myös pheeliksellä on merkitystä.
Rml
22.06.2006 11:18:17 (muokattu 22.06.2006 11:19:28)

Minkähän hintainen mahtoi UAD-1e olla juuroissa (express pak?) Luthmani kun saa vasta heinäkuun lopussa...
Säätäjä
26.07.2006 14:56:41
Nosto.

Lisää kokemuksia kombosta UAD/ProToolsLE kaivataan!
Kaupallinen=Paskaa Balanssit täysille ja lisää feiderii!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)