Aihe: Voisitko Rakastaa ?
1
Rallattelija
03.05.2006 02:39:37
Kun mun vieressä oot
Saat sydämeni liekkiin palamaan
Kokonaan
Tän tunteen tahdon paljastaa
En ketään muuta voisi rakastaa
Kuin sua vaan

Voisitko rakastaa, mua enemmän kuin maailmaa
mä tahdon sinut uudestaan, mun vierelleni nukkumaan
voisitko paljastaa, sen kuinka paljon rakkautta
Sä voisit mulle lahjoittaa, en yöltä muuten rauhaa saa

Mun kitara tää
Sen soinnut sulle soittaa sävelmää
Ja hämärtää
Kun rantaan kahden kävellään
Saan mä sulta suukon lämpimän
Mä tähän jään

Mä tahdon sinut uudestaan, mun vierelleni nukkumaan
Voisitko paljastaa, sen kuinka paljon rakkautta
Sä voisit mulle lahjoittaa, en yöltä muuten rauhaa saa

Vielä vieressäin oot
Mun sydämmeni syttyy palamaan
Se roihuaa

Mä tahdon sinut nukkumaan, mun vierelleni uudestaan

-----
Ajattelin pitkän pohdinnan jälkeen laittaa omaa tekstiäni muiden arvosteltavaksi. Oma kritiikki kun on maailman kovinta ja mikään ei tunnu menevän tämän kriitikon seulasta läpi.

Biisin nimi on vielä harkinnassa mutta tuo voisi olla ihan toimivakin
Viimeisellä vaihdettu kahden sanan paikka pieneksi koukuksi.
4roth
03.05.2006 08:42:36
Melko kliseinen. Laulettuna sitä ei varmaan huomaa yhtä paljon, kuin luettuna.
Jos pelkäät pimeää, pysy valossa.
valje
03.05.2006 09:57:50

Samaa mieltä. En tästä oikein mitään uutta ja omaperäistä löydä, valitettavasti.
*Singers -blind, ignorant beasts of habit* -Boethius (475-524)
Tietysti Pauligin
03.05.2006 10:58:22 (muokattu 03.05.2006 10:58:54)
Kliseinen kyllä, mutta kuten tuossa jo sanottu, tällaiset toimii biisissä mahdollisesti ihan hyvin. Ei kyllä mitenkään omaperäinen mutta jos tällaista esmes ratiosta tulee niin eipä nyt erityisemmin korvaan särähdäkkään.
Sinänsä ihan sujuvasti kirjoitettu mutta jotain omaa tähän kaipaisi, paljonkin.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Sistis
03.05.2006 14:26:19
Kliseinen kyllä, mutta kuten tuossa jo sanottu, tällaiset toimii biisissä mahdollisesti ihan hyvin. Ei kyllä mitenkään omaperäinen mutta jos tällaista esmes ratiosta tulee niin eipä nyt erityisemmin korvaan särähdäkkään.
Sinänsä ihan sujuvasti kirjoitettu mutta jotain omaa tähän kaipaisi, paljonkin.

Pitkälti samoilla linjoilla. Ylipäätään tosin koko rakkaus-teema on sellainen, että siitä on hyvin hankala kirjoittaa mitään todella uutta. Oikeastaan se on aiheena niin kulunut, ettei siitä enää pitäisi yrittääkään kirjoittaa mitään, jos tahtoo oikeasti saada hyvän ja omaperäisen lyriikan aikaan.

Teknisesti lyriikka oli ihan toimiva, ja pieksee monet radiohitti-bändit mennen tullen (esim. "Lennän luoksesi, kuolen vuoksesi..."). Mutta mutta...
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

Seuraava keikka: 1.6. Tampere, Vastavirta-klubi
Sistis
03.05.2006 21:24:58
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta kyllä rakkaudesta voi laulaa useilla tavoilla. Mainittakkoon tässä Hakulisen Jussin pari aika hienoa tekstiä rakkauden raadollisuudesta "Kaksintaistelu" ja "Rakkaus on lumivalkoinen".....Itselle ei kyllä aivan perinteinen iskelmä/rakkaus-laulut tyyliin Agents/Sorsakoski toimi kuin korkeintaan nostalgia mielessä.

Kyllä näin on. Olet aivan oikeassa. Tosin olen eri mieltä tuosta kappaleesta "Rakkaus on lumivalkoinen". Mielestäni se ei ole sisällöltään mitenkään erikoinen. Toki teknisesti huomattavasti parempi, kuin monet. Tuota "Kaksintaistelu"-kipaletta en tiedäkään.

Hyviä rakkaus-teeman ympärillä pyöriviä tekstejä ovat mielestäni ainakin Juice Leskisen Pyhä Toimitus ja Ismo Alangon (Sielun Veljien) Rakkaudesta.
www.mikseri.net/pirukange | Piru Kange - Proge-rockia på finska.

Seuraava keikka: 1.6. Tampere, Vastavirta-klubi
Landola59
04.05.2006 15:45:11
Tää on niin suomi rock ettei mikään! Tyypillistä ja laulun ja rockin kanssa saattaisi olla aikaa loistavaakin.
Takana on loistava tulevaisuus.
Rallattelija
05.05.2006 19:55:12
Tää on niin suomi rock ettei mikään!

Kyllä pitää paikkansa. sävellys vielä vain tekemättä.
Ja aika perinteistä tämä onkin. laittelen jotain erikoisempaa myöhemmin kun ehdin. Vastauksista odotinkin jotain tuollaista mitä on tullut ja tuohon pyrittiinkin. eli onnistunut veto =)
Landola59
05.05.2006 20:03:45
Kyllä pitää paikkansa. sävellys vielä vain tekemättä.
Ja aika perinteistä tämä onkin. laittelen jotain erikoisempaa myöhemmin kun ehdin. Vastauksista odotinkin jotain tuollaista mitä on tullut ja tuohon pyrittiinkin. eli onnistunut veto =)

Tuli niin jotku Popedat tai Aknestikit mieleen ettei mitkään... Annahan mennä, puoli iloinen rallatus tuosta ja kesähitti on siinä.
Takana on loistava tulevaisuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)