Rallattelija 03.05.2006 02:39:37 | |
---|
Kun mun vieressä oot Saat sydämeni liekkiin palamaan Kokonaan Tän tunteen tahdon paljastaa En ketään muuta voisi rakastaa Kuin sua vaan Voisitko rakastaa, mua enemmän kuin maailmaa mä tahdon sinut uudestaan, mun vierelleni nukkumaan voisitko paljastaa, sen kuinka paljon rakkautta Sä voisit mulle lahjoittaa, en yöltä muuten rauhaa saa Mun kitara tää Sen soinnut sulle soittaa sävelmää Ja hämärtää Kun rantaan kahden kävellään Saan mä sulta suukon lämpimän Mä tähän jään Voisitko rakastaa, mua enemmän kuin maailmaa Mä tahdon sinut uudestaan, mun vierelleni nukkumaan Voisitko paljastaa, sen kuinka paljon rakkautta Sä voisit mulle lahjoittaa, en yöltä muuten rauhaa saa Vielä vieressäin oot Mun sydämmeni syttyy palamaan Se roihuaa Voisitko rakastaa, mua enemmän kuin maailmaa Mä tahdon sinut nukkumaan, mun vierelleni uudestaan ----- Ajattelin pitkän pohdinnan jälkeen laittaa omaa tekstiäni muiden arvosteltavaksi. Oma kritiikki kun on maailman kovinta ja mikään ei tunnu menevän tämän kriitikon seulasta läpi. Biisin nimi on vielä harkinnassa mutta tuo voisi olla ihan toimivakin Viimeisellä vaihdettu kahden sanan paikka pieneksi koukuksi. |
4roth 03.05.2006 08:42:36 | |
---|
Melko kliseinen. Laulettuna sitä ei varmaan huomaa yhtä paljon, kuin luettuna. Jos pelkäät pimeää, pysy valossa. |
valje 03.05.2006 09:57:50 | |
---|
Samaa mieltä. En tästä oikein mitään uutta ja omaperäistä löydä, valitettavasti. *Singers -blind, ignorant beasts of habit*
-Boethius (475-524) |
Kliseinen kyllä, mutta kuten tuossa jo sanottu, tällaiset toimii biisissä mahdollisesti ihan hyvin. Ei kyllä mitenkään omaperäinen mutta jos tällaista esmes ratiosta tulee niin eipä nyt erityisemmin korvaan särähdäkkään. Sinänsä ihan sujuvasti kirjoitettu mutta jotain omaa tähän kaipaisi, paljonkin. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Sistis 03.05.2006 14:26:19 | |
---|
Kliseinen kyllä, mutta kuten tuossa jo sanottu, tällaiset toimii biisissä mahdollisesti ihan hyvin. Ei kyllä mitenkään omaperäinen mutta jos tällaista esmes ratiosta tulee niin eipä nyt erityisemmin korvaan särähdäkkään. Sinänsä ihan sujuvasti kirjoitettu mutta jotain omaa tähän kaipaisi, paljonkin. Pitkälti samoilla linjoilla. Ylipäätään tosin koko rakkaus-teema on sellainen, että siitä on hyvin hankala kirjoittaa mitään todella uutta. Oikeastaan se on aiheena niin kulunut, ettei siitä enää pitäisi yrittääkään kirjoittaa mitään, jos tahtoo oikeasti saada hyvän ja omaperäisen lyriikan aikaan. Teknisesti lyriikka oli ihan toimiva, ja pieksee monet radiohitti-bändit mennen tullen (esim. "Lennän luoksesi, kuolen vuoksesi..."). Mutta mutta... |
peetu 03.05.2006 18:09:06 | |
---|
Pitkälti samoilla linjoilla. Ylipäätään tosin koko rakkaus-teema on sellainen, että siitä on hyvin hankala kirjoittaa mitään todella uutta. Oikeastaan se on aiheena niin kulunut, ettei siitä enää pitäisi yrittääkään kirjoittaa mitään, jos tahtoo oikeasti saada hyvän ja omaperäisen lyriikan aikaan. Teknisesti lyriikka oli ihan toimiva, ja pieksee monet radiohitti-bändit mennen tullen (esim. "Lennän luoksesi, kuolen vuoksesi..."). Mutta mutta... Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta kyllä rakkaudesta voi laulaa useilla tavoilla. Mainittakkoon tässä Hakulisen Jussin pari aika hienoa tekstiä rakkauden raadollisuudesta "Kaksintaistelu" ja "Rakkaus on lumivalkoinen".....Itselle ei kyllä aivan perinteinen iskelmä/rakkaus-laulut tyyliin Agents/Sorsakoski toimi kuin korkeintaan nostalgia mielessä. |
Sistis 03.05.2006 21:24:58 | |
---|
Ei suoranaisesti liity aiheeseen, mutta kyllä rakkaudesta voi laulaa useilla tavoilla. Mainittakkoon tässä Hakulisen Jussin pari aika hienoa tekstiä rakkauden raadollisuudesta "Kaksintaistelu" ja "Rakkaus on lumivalkoinen".....Itselle ei kyllä aivan perinteinen iskelmä/rakkaus-laulut tyyliin Agents/Sorsakoski toimi kuin korkeintaan nostalgia mielessä. Kyllä näin on. Olet aivan oikeassa. Tosin olen eri mieltä tuosta kappaleesta "Rakkaus on lumivalkoinen". Mielestäni se ei ole sisällöltään mitenkään erikoinen. Toki teknisesti huomattavasti parempi, kuin monet. Tuota "Kaksintaistelu"-kipaletta en tiedäkään. Hyviä rakkaus-teeman ympärillä pyöriviä tekstejä ovat mielestäni ainakin Juice Leskisen Pyhä Toimitus ja Ismo Alangon (Sielun Veljien) Rakkaudesta. |
Landola59 04.05.2006 15:45:11 | |
---|
Tää on niin suomi rock ettei mikään! Tyypillistä ja laulun ja rockin kanssa saattaisi olla aikaa loistavaakin. Takana on loistava tulevaisuus. |
Rallattelija 05.05.2006 19:55:12 | |
---|
Tää on niin suomi rock ettei mikään! Kyllä pitää paikkansa. sävellys vielä vain tekemättä. Ja aika perinteistä tämä onkin. laittelen jotain erikoisempaa myöhemmin kun ehdin. Vastauksista odotinkin jotain tuollaista mitä on tullut ja tuohon pyrittiinkin. eli onnistunut veto =) |
Landola59 05.05.2006 20:03:45 | |
---|
Kyllä pitää paikkansa. sävellys vielä vain tekemättä. Ja aika perinteistä tämä onkin. laittelen jotain erikoisempaa myöhemmin kun ehdin. Vastauksista odotinkin jotain tuollaista mitä on tullut ja tuohon pyrittiinkin. eli onnistunut veto =) Tuli niin jotku Popedat tai Aknestikit mieleen ettei mitkään... Annahan mennä, puoli iloinen rallatus tuosta ja kesähitti on siinä. Takana on loistava tulevaisuus. |