Aihe: Straton puista
1 2
p130
16.09.2003 14:26:46

Juu, kyllähän ne Kinmanit hyvät on. en todellakaan kiellä sitä! Testasin uutta tallamikkiä etsiessäni peräkkäin Kinmanin AvnBlues -setin tallamikin eli SC:n ja heti perään Ruokankaan Bluesin.

SCn ei mikään "oikea" vintagemikki olekaan, tosiaankin enemmän säröjuttuun suunnattu. Mutta esimerkiksi AVn-56:t helisevät kuten "perinteisen" stratomikin pitääkin. Edelleenkin IMO.

AVn-Traditional, AVn-Blues ja Hank's classic 60's tone -setit on tullut varsin hyvin testattua...

Hank Marvin -settien AVn-63 on muuten sama mikki kuin SCn.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
samueld
16.09.2003 14:58:50 (muokattu 16.09.2003 14:59:09)

Ihan OK. Ei mitenkään erityisen tukevasoundiset mielestäni.

Onhan texaseissa enemmän jerkkua kuin perusstratosetissä?

Mulla on Nevalaisen blues mikit stratossa ja niitä voi kyllä suositella. On tukeva saundi.

Näitä olen kyllä kuullut kehuttavan. On sentään käsin kotimaassa tehdyt ja hinnaltaan aika kohtuulliset.

En laittaisi.

Olen nykyisessä kepissä ollut tyytyväinen noihin perusjenkkeihinkin. Hintaa tosin en tiedä. Varmaan ero Texas Specialeihin on aika pieni.

Ei ole kokemusta noista, mutta varmaan kannattaa laittaa ennemmin nuo kuin Fenderit.

Joo, näistä en tiedä. Yleensä kuulee aika vähän puhuttavan SD:n sinkuista.

Lindyt on erittäin hyvät, mutta myös perin kalliit. Jos raha ei ole este niin kannattaa varmasti laittaa joko Lindyt tai Nevalaiset.

Kerran olen keppiä jossa on lindyt koittanut pikaisesti ja ne kyllä vakuutti. Ei tosin ollut stratomikkejä. Eikä noidenkaan hinta nyt aivan mahdoton ole.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't country.
Pertsa
16.09.2003 15:08:13
SCn ei mikään "oikea" vintagemikki olekaan, tosiaankin enemmän säröjuttuun suunnattu. Mutta esimerkiksi AVn-56:t helisevät kuten "perinteisen" stratomikin pitääkin. Edelleenkin IMO.

AVn-Traditional, AVn-Blues ja Hank's classic 60's tone -setit on tullut varsin hyvin testattua...

Hank Marvin -settien AVn-63 on muuten sama mikki kuin SCn.

Jep. Tuo Trad. -setti olisi kyllä mukava joskus kokeilla. Sen muistan tuosta SCn-mikistä, että aika paljon sai eri sävyjä irti mikin korkeutta säätämällä. Niinhän se taitaa Kinmaneissa muutenkin olla. Taitavat toimia parhaiten juuri aika lähellä kieliä?

Vielä sen haluaisin lisätä, että en todellakaan missään sokkokuuntelutestissä varmasti pystyisi erottamaan Kinmania ja oikeata single coilia toisistaan varmuudella. Eikä varmaan pystyisi moni muukaan. Toisaalta onko sillä mitään väliäkään, jos kuullostaa hyvältä. :)
samueld
16.09.2003 15:09:40

Ja vaikka Kinman aika lähellä yksikelaista onkin, niin kyllä niissä kuitenkin eroa on. Kinmanin soundi oli kompressoidumpi kuin oikean yksikelaisen. Sen takia Kinmanilla irtoaa kyllä hyvät särösoundit, mutta cleanit ei vedä vertoja aidolle asialle. Valintani siis kohdistui Ruokankaan Blues -setin tallamikkiin. Dynamiikka on parempi ja soundi "elävämpi". IMO.

Jotain tällaista minäkin olen ymmärtänyt. Siksi tuntuu, että haluaisin oikein rehelliset yksikelaiset.

Tuo hurinakin on mielestäni jollain tavalla vähän ylimainostettu juttu. Ymmärrän toki, että se voi olla ongelma. Aika perhanan kovaa täytyy kuitenkin soittaa, että hurina ylittää sietokyvyn. Ja jos kitara muuten on hyvin suojattu hurinoilta, niin ei pitäisi hyvillä yksikelaisilla olla ongelmia.

Joo. Onhan niitä halpoja ja huonoja vehkeitä, jotka humisee yksinäänkin nurkassa, mutta minua ei vielä ole hurinat haitanneet kummankaan keppini kanssa. On sen verran vähäistä. Ja mun mielestä se pieni humina kuuluu mun saundiin. Tietyt rutinat nyt tulee sitten vehkeillä kuin vehkeillä kuvaan.
p130
16.09.2003 18:13:15

Jep. Tuo Trad. -setti olisi kyllä mukava joskus kokeilla. Sen muistan tuosta SCn-mikistä, että aika paljon sai eri sävyjä irti mikin korkeutta säätämällä. Niinhän se taitaa Kinmaneissa muutenkin olla. Taitavat toimia parhaiten juuri aika lähellä kieliä?

Joo, tuo on totta että Kinmaneihin vaikuttaa korkeuden säätö enemmän kuin keskivertomikkiin. Aika paljon erilaisia soundeja niistä saa irti kun siihen aikaa käyttää.

Lähellä kieliä ne minulla ovat, rokkistratoa hain Hank Marvin 60's -setistä ja se kyllä löytyy! Soundi muuttuu vintagemmaksi mikkejä laskiessa (luonollisesti...).

Tosiaankin, kyllä maailmassa paljon on hyviä stratomikkejä. Hyviä hurinattomia on aika paljon vähemmän. Mutta sehän on pääasia että soittaja saa sellaisen soundin kuin haluaa, hurinalla tai ilman. Minä kuitenkaan tuskin enää muita merkkejä kuin Kinmania "käyttöstratoissa" käytän.

Jos perinteisiä stratomikkejä haluaa niin Nevalaiseen, Ruokankaaseen tai Fraliniin kannattaa rahansa sijoittaa!

Ihan mielenkiinnosta: Mitä Nevalaisen mikit maksavat? Joku kehui laatuun nähden edullisiksi.
samueld
16.09.2003 18:15:48

Ihan mielenkiinnosta: Mitä Nevalaisen mikit maksavat? Joku kehui laatuun nähden edullisiksi.

Keväällä kun herran kanssa asiasta meiliä lähettelin, lupasi mikit viikossa ja hintaa kytkentäkaavioineen 250 euroa.
p130
16.09.2003 18:20:57

Keväällä kun herran kanssa asiasta meiliä lähettelin, lupasi mikit viikossa ja hintaa kytkentäkaavioineen 250 euroa.

Fralinit 350€, ja mitä nyt olen Nevalaisia testaillut niin eivät häviä soundiltaan tippaakaan niille. Ei paha!
samueld
16.09.2003 18:44:00

Fralinit 350€, ja mitä nyt olen Nevalaisia testaillut niin eivät häviä soundiltaan tippaakaan niille. Ei paha!

Customsoundsilla näkyi lindyt olevan 299 eypoa.
samueld
23.09.2003 12:56:35

Miten kuvailisitte tässä yhtälössä sitten noita Seymour Duncaneita tai Texas Specialeita? Entä esim Kent Armstrongin texas-mikit?
svilo
23.09.2003 16:35:39
Niin ja jos Kinmaneja haikailette, 220e lähtee trad setti.

ps: löytyy myös torilta.

www.kinman.com
- tone is everything -
mesa-
22.07.2007 01:17:51
Pitäs nyt kysyä, että tunnistaako kukaan tuosta mun huonosta omakuvasta mitä puuta tuo mun otelauta on? Se on ainakin paljon tummempi mitä monet pao ferro otelaudat.

Sarjanumero alkaa: SE91xxxx

Kysyn tässä vanhassa topicissa ku en viitsiny uutta aloittaa.
MadMatt
22.07.2007 10:43:42

Pitäs nyt kysyä, että tunnistaako kukaan tuosta mun huonosta omakuvasta mitä puuta tuo mun otelauta on? Se on ainakin paljon tummempi mitä monet pao ferro otelaudat.

Kysyn tässä vanhassa topicissa ku en viitsiny uutta aloittaa.

Muistaakseni ihan ensimmäisissä SRV malleissa käytettiin Brazilian ruusupuuta joka on kyllä sitten todella tumma. En tiedä kuinka paljon pao ferrojen väriskaala heittelee.
Tuo kuva ei kyllä ole paras mahdollinen kun kerran näyttää noin vaalealta.
Nothin' but the blues
J.Hollström
22.07.2007 11:15:57

Pau ferroa.

"It appears that all the SE91xxxx's and later numbers are the pau ferro, however."
- http://www.stevieray.com/srv-strat.htm
Country Larry
22.07.2007 12:02:01
Onko kukaan kokeillut saksalaisia Leosound-mikkejä? Sivut ovat aika vakuuttavat ja hinnat todellakin kohdallaan. Stratosetit 99-139 euroa plus 11 euroa rahtiin EU:n sisällä.

http://www.leosounds.de/index_en.html
Kengät joihin mahdun, ovat mulle liian pienet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)