carnation 25.04.2006 18:46:16 | |
---|
Eikö tuo linkittely jo riittäis? "See the Turtle, ain't he keen? All things serve the fuckin' Beam." (Eddie Dean)
Osta levy |
kivi 25.04.2006 18:51:09 | |
---|
Nipsu: Siks mä nään asian niin, että nyt kun Negativesta on tullu suasittu niin kaikki muut levyyhtiöt yrittää leipoo jostain bändeistä uusia tällasia, kun Negativella menee niin hyvin. Ehkä siks NGT vedetään myäs tähän mukaan. Ehkä se on just syy siihen, et miks jotkut arvioi näitä "meikkipoikabändejä" niin raa´ alla kädellä. Ja onhan se ärsyttävää, että nyt sitten kaikki on kaikkien kopioita, MUTTA! Faktahan on, että ollaan matkittu/plagioitu omia idolibändejänsä jne. kautta vuosisatojen, ei ne matkijat oo vaan näitä bändejä. Lasten ja imeväisten suusta saatte kuulla totuuden, sanotaan raamatussakin. Nipsu on aivan oikeassa. Ja taas päästään siihen vanhaan aiheeseen: jos joku trendi rassaa, hittojako te niille bändeille sitä puratte, purkaisitte niille jotka rakentavat kopionkopiota jälkijunassa saadakseen rahastettua viimeiset kolikot ennen "seuraavaa suurta juttua". Kun mä aikoinaan näin Dingon ekaa kertaa, tais olla Levyraadissa "Sinä ja Minä" video, mikä sen biisin nimi sitten olikaan, mä olin aivan innoissani noin niinku analyyttiselta kannalta: tästä tulee iso juttu, tää ei oo mun musaa mutta tästä tulee iso juttu. Myöhemmin toki paloi hermot siihen, kun sitä Dingoa tuli sitten joka tuutista, mutta se on toinen juttu. Mä olen nähnyt Negativen muutaman kerran livenä, ja ymmärrän aivan hyvin mikä siinä viehättää. Hyvä ja rehellinen bändi sellaisella pöljällä tavalla, jota ei voi keinotekoisesti tehdäkään - kukaan älykkäämpi ihminen ei edes lähtisi luomaan tuollaista, mutta se toimii. Viime vuonna Ruisrockissa huomasin riemukseni, että Negativen lavarakenteissa on enemmän vinoramppia kuin kellään - selvä peli: bändi ottaa alamittaisen yleisön erityisesti huomioon, hieno homma. Mutta jos jokin asia Negativessa on hienoa, se on se että Jonne Aaronia on voitu jututtaa naistenlehdissä ilman että fanit katoavat sen siliän tien. Ehkä se on merkki siitä, että Negativen fanit lukevat äitiensä lehtiä joka tapauksessa, en tiedä, mutta joka tapauksessa hienosti hoidettu homma johon monen muun bändin urs on kaatunut; itse asiassa, mikään "uskottava" bändi ei voi olla naistenlehdessä ilman levymyynnin romahtamista. Mutta tää on taas niin tätä. Dissaaminen on joskus parasta hypetystä mitä ei rahalla saa :-) |
Nipsu 25.04.2006 18:53:23 | |
---|
Eikö tuo linkittely jo riittäis? Ei. Älä valita vaan lue näitä juttuja. |
Nipsu 25.04.2006 18:53:47 | |
---|
kivi, niin totta kaikki mitä sanoit. |
greshgurt 25.04.2006 18:59:36 | |
---|
Mutta tää on taas niin tätä. Dissaaminen on joskus parasta hypetystä mitä ei rahalla saa :-) Minua ei edes henkilökohtaisesti häiritse millään tavalla, vaikka Negativea vahingossa 'hypettäisinkin'. En minulla ole tarvetta mitään sissituhoamis-kampanjaa käydä Negativea vastaan. Heh, arvostan vain suuresti omia mielipiteitäni. Olen tietoisesti nai(i)vi. |
Jzci 25.04.2006 19:04:46 | |
---|
|
jussiohman 25.04.2006 19:08:05 | |
---|
Negative - aiheisista foorumeista näkee aina millasia apinoita nää foorumit on puolillaan. Negative on ihan hyvä bändi. Jos ei miellytä, sitten ei tarvi kuunnella. tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä |
Nipsu 25.04.2006 19:11:41 | |
---|
Negative - aiheisista foorumeista näkee aina millasia apinoita nää foorumit on puolillaan. Negative on ihan paras bändi. Jos ei miellytä, sitten ei tarvi kuunnella. Niin ja osasyy on myäs se, että kun mä kirjottelen tänne niin noi yhet nimeltämainitsemattomat invalidit haluaa vaan tulla aukoon mulle päätänsä. |
greshgurt 25.04.2006 19:24:53 | |
---|
Negative - aiheisista foorumeista näkee aina millasia apinoita nää foorumit on puolillaan. Negative on ihan hyvä bändi. Jos ei miellytä, sitten ei tarvi kuunnella. Voi olla. Tai sitten sen näkee esim. tuollaisista kirjoituksista? Olen tietoisesti nai(i)vi. |
Nuages 25.04.2006 19:26:47 | |
---|
Negative - aiheisista foorumeista näkee aina millasia apinoita nää foorumit on puolillaan. Negative on ihan hyvä bändi. Jos ei miellytä, sitten ei tarvi kuunnella. On olemassa myös pieni vähemmistö, joka saa näistä ketjuista makeat naurut. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Ristihuuli 25.04.2006 19:56:07 (muokattu 25.04.2006 19:56:55) | |
---|
Pitäsköhän sitä vaikka vaihtaa alaa siinä vaiheessa jos koko homma alkaa herättämään tuollaisia kysymyksiä? Ja hyväksyä, ettei se ehkä sittenkään ole "mun juttu". No itsepähän pistit alulle tämän catch-22/umpikujatilanteen; jos käyttää luovuuttaan on tekotaiteellinen, mutta jos on äärimmäisen "rehellinen", tekee tylsää ja kierrätettyä musiikkia. Kaikki maailman muusikot, lopettakaa musiikin tekeminen sillä se on täysin päätöntä hommaa! |
NeonKnight 25.04.2006 20:48:28 (muokattu 25.04.2006 20:52:13) | |
---|
Miten minulle jää näistä jostain kommenteista suuhun maku, että Negativen soittajille ei olisi musiikki se tärkein asia... näin asia ei varmasti ole. Moni Negativenkin soittajista on elänyt perheessä, jossa musiikki on ollut lapsesta asti läsnä. Esimerkiksi molempien kitaristien isät ovat/olivat muusikkoja/keikkamuusikkoja. Ja Jonne-dokumentista huomaa, kuinka tälle 15-vuotiaalle Jonnelle on se musiikki pääasia elämässä, ei mikään muu. Hänelle ei varmaan silloin ollut tietoa Negativen suosiosta, tai siitä että joskus kuuluisi radiosta. Ja niinkuin Nipsukin sanoi on Negative ollut olemassa vuodesta 1997, ja he todella ovat keikkoja runsain määrin tehneet ennenkuin GBfamin kanssa levytyssopimuksen sai. Ja olivat kolunneet bändikisan jos toisenkin. Se sitten pohjusti heille laajan fanikannan, mikä sitten auttoi lyömään ensimmäisen levyn pinnalle. Ja että yksinkertaisia biisejä? Niin, mitä sitten jos joku saa ne toimimaan. Ja eikös se rokki ole parhaimmillaan yksinkertaista, tai yksinkertaisillaan parasta. Ja, mielestäni, niiden radiosoittorallatusten perusteella Negativesta ei kannata johtopäätöksiä vetää. Moni tuntuu myös tarttuvan ulkonäköön. Mutta mitä se keltään on pois, jos pojat haluavat pukeutua/meikata miten haluaa. Tuskin tuommoista Negativen tyylistä rokkia kuuluu mitkään hopparihousut + t-paita + skeittikengät päällä soittaa. Hyvä, että uskaltaa olla erilainen. Ja tämähän oli vain minun mielipide. EDIT: Tokihan bändistä voi olla pitämättä, mutta ei pidä sitä aiheettomasti dissata miksikään kaupalliseksi paskaksi, mikä myi vaan teinityttöihin vetoavan ulkonäön takia. |
Jaava 25.04.2006 22:02:10 | |
---|
EDIT: Tokihan bändistä voi olla pitämättä, mutta ei pidä sitä aiheettomasti dissata miksikään kaupalliseksi paskaksi, mikä myi vaan teinityttöihin vetoavan ulkonäön takia. Miksi ei? Minä ainakin dissaan justiisa sitä mitä haluan! NII! nolol. Keskustelunne on loistavaa. Yksi pieni Nipsu taistelussa pahaa muusikoiden.netin kaikentietävääkaikenosaavaa yrmysakkia vastaan. Nipsusta kehittyy tällä menolla erittäin hyvä mnetvittuilija. Olen silti sitä mieltä, että negativesta negatiivisesti ajattelevien argumentit ovat keskimäärin olleet parempia. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
hoffe 25.04.2006 22:21:34 | |
---|
On olemassa myös pieni vähemmistö, joka saa näistä ketjuista makeat naurut. Oletko varma, että kyseessä on nimenomaan vähemmistö? "Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia." |
Drumjamo 25.04.2006 22:24:42 | |
---|
Moni tuntuu myös tarttuvan ulkonäköön. Mutta mitä se keltään on pois, jos pojat haluavat pukeutua/meikata miten haluaa. Tuskin tuommoista Negativen tyylistä rokkia kuuluu mitkään hopparihousut + t-paita + skeittikengät päällä soittaa. Hyvä, että uskaltaa olla erilainen. Tuskinpa Negative myisi niitä määriä mitä se myy jos nämä olisivat lihavia ja karvaisia suomiverkkareihin pukeutuvia ukkoja. Arvelen ma. Se nyt vaan on semmosta |
Nuages 25.04.2006 22:30:04 | |
---|
Oletko varma, että kyseessä on nimenomaan vähemmistö? Pelkään että on. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Tapani L 25.04.2006 23:31:31 (muokattu 25.04.2006 23:32:39) | |
---|
Tuskinpa Negative myisi niitä määriä mitä se myy jos nämä olisivat lihavia ja karvaisia suomiverkkareihin pukeutuvia ukkoja. Arvelen ma. So WHADS? Musiikki on musiikkia ja bändit on 2000% miljardia muutakin osaa. Se on aina hassua kun 15-vee hevari naureskelee hopparille joka kompastuu housuihinsa kunnes itse kävelee seinää päin kun ei nähnyt sitä polkkatukkavaiheessa olevan "pitkän" lettinsä alta. Kaikki on hölmöä ja tyhmää ja hassua ja naurettavaa jos katsoo ulkopuolelta. Itselle tärkeät asiat ei välttämättä merkkaa toisille mitään tai toisten mielestä hienot aatteet on omasta mielestä naurettavia. Ja sitten se, että ruvetaan kaivelemaan väkisin syitä, miksi ei pidetä jostain jutusta, saattaa oikeasti tuntua sellaisesta pahalle, joka itse on sisällä siinä jutussa. Miksi ei voisi käsittää sitä asiaa, että tässä ei ole minulle mitään, en ole itse sisällä tässä touhussa ja antaa olla? Ollaan onnellisia omista jutuista ja annetaan toisten olla onnellisia omistaan, happy peace yes go lucky!! Joy joy! Suurin osa kirjoituksesta ei ollut kohdistettu lainaamaani kirjoitukseen, vaan ennemminkin yleisluontoisesti tästä asiasta. |
Ja että yksinkertaisia biisejä? Niin, mitä sitten jos joku saa ne toimimaan. Ja eikös se rokki ole parhaimmillaan yksinkertaista, tai yksinkertaisillaan parasta. Ja, mielestäni, niiden radiosoittorallatusten perusteella Negativesta ei kannata johtopäätöksiä vetää. Jep, ruvetaanko kaikki dissaamaan Hurriganesii kosk niillä on niin yksinkertasii biisejä? Tällasista aiheista on niin vaikea saada aikaan järkevää keskustelua :) http://www.myspace.com/opaquebuff Party tight, in the night with Opaque Buff! |
JuliusUK 25.04.2006 23:45:33 (muokattu 25.04.2006 23:45:56) | |
---|
Kun nyt glamrockista on puhe.. www.opaquebuff.com Tuolla sivuilla soi 2 biisiä. Sivujen perusteella, onko tämä nyt Negative-perässähiihtämistä vai tr00-glammia? Jakaako tämäkin mielipiteitä kovasti? www.opaquebuff.com Party tight, in the night with Opaque Buff! |
Jormaz 26.04.2006 00:29:00 | |
---|
Kun nyt glamrockista on puhe.. www.opaquebuff.com Tuolla sivuilla soi 2 biisiä. Sivujen perusteella, onko tämä nyt Negative-perässähiihtämistä vai tr00-glammia? Jakaako tämäkin mielipiteitä kovasti? Painii kyllä ihan omassa sarjassaan ;) In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |