Aihe: Isojen nimien alkutaival?
1 2
kerpse
24.04.2006 10:03:33

Tuossahan se Nightwishin legendaarinen demoarvostelu on.

"...ovatko kappaleet omassa näppäryydessään ja atmosfääriydessään relevantteja..."

Monien arvostelutuotosten ongelma on se, että ne tuntuvat kertovan enemmän kirjoittajasta kuin arvosteltavasta levystän tai demosta. Ylle lainaamani ote arvostelusta ei tarkoita mun mielestäni oikein mitään mutta aiheuttaa hyvin vahvan mielikuvan arvostelun kirjoittajasta, joka harrastaa ilmiselvästi itseironiaa sekoamalla täysin omaan näppäryyteensä.
kivi
24.04.2006 10:33:58
"...ovatko kappaleet omassa näppäryydessään ja atmosfääriydessään relevantteja..."

Monien arvostelutuotosten ongelma on se, että ne tuntuvat kertovan enemmän kirjoittajasta kuin arvosteltavasta levystän tai demosta. Ylle lainaamani ote arvostelusta ei tarkoita mun mielestäni oikein mitään mutta aiheuttaa hyvin vahvan mielikuvan arvostelun kirjoittajasta, joka harrastaa ilmiselvästi itseironiaa sekoamalla täysin omaan näppäryyteensä.

Hm. Mun melestäni yllä oleva tarkoittaa: "Kappaleet ovat toisaalta koukeroisia, toisaalta maalailevia, tavalla joka ei ole omiaan viemään kappaleen juonta eteenpäin."

Avoimeksi jätetään, tahtooko kuulija kappaleen edistyvän. Kuulijan mielestä voi olla hyväkin, että kappaletta rakennetaan sisään- eikä eteenpäin, tästä syystä esimerkiksi Kingston Wall on nykyään suositumpi kuin koskaan eläessään - siihen aikaan sellainen maalailu ei ollut tapana.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)