markkuliini 21.04.2006 20:09:44 | |
---|
Kyllä minä sen kompin olen aina laskenut: yy-kaa-koo-nee kaa-kaa-koo-nee koo-kaa-koo-nee nee-kaa-koo-nee. Ja sitten bassaria neljäsosittain ykköselle ja haitsua olen polkenut jokaisen neljänneksen kolmoselle. Samahan se miten sen kukin päässään laskee, mutta asian kanssa voi tulla ongelmia esim. jos joutuu keikkatilanteessa laskemaan osalle soittajista tuntemattoman biisin käyntiin, tai itse nuottia lukiessa(siis esim.sointulappua). Laskee neljäsosat vaikka tempoon 100, vaikka biisi menee tempoon 200. Tuloksena voi olla ns. kolaritilanne. En ole kyllä noita country- tai muitakaan junakomppi-biisejä nähnyt koskaan 16-osapohjaisesti kirjoitettavan, mutta pikkujuttuhan tuo, kunhan tietää olla tarkkana biisejä laskiessa ja nuotteja lukiessa. www.vasamayhtye.com |
miän vain 21.04.2006 20:10:44 | |
---|
Junakomppi on hienoutta. Ei tosiaan niin helppoa, kuin miltä vaikuttais. Ten Years Afterin biisissä Speed Kills on ehkä paras juna.. Sillein saa kanssa mukavan, että vetää junavirvelin alle tuplabasareilla samat jutut. Ei tosin välttämättä sovi kyseiseen vankilalauluun. |
Alpha 21.04.2006 20:16:47 | |
---|
Niin ja pyydän anteeksi noita aiempia sekoilujani. Sotkin nimittäin tämän junakompin ja 16-beatin keskenään. Näinkin voi sattua... |
The Train 12/8 ja käsijärjestys OOVV VVOO, jossa OOV ovat 8-osia ja V pisteellinen 4-osa, VVO ovat 8-osia ja O pisteellinen 4-osa jne. Basari 1 ja 7 hh 4 ja 10 varo ettei muutu laukkakompiksi vauhdin kasvaessa. kun tuo menee siirrä pisteellinen 4-osa ykköselle vvo |: O OOVV VVO|O ...jne Voisihan tuohon triolipohjalta mökyttää jatkuvaa tuplabasariakin. http://www.nerdtests.com/ft_dead.php?im |
wavelength 21.04.2006 20:58:56 (muokattu 21.04.2006 20:59:55) | |
---|
The Train 12/8 ja käsijärjestys OOVV VVOO, jossa OOV ovat 8-osia ja V pisteellinen 4-osa, VVO ovat 8-osia ja O pisteellinen 4-osa jne. Basari 1 ja 7 hh 4 ja 10 Siis näin?
___ ___ | | | | | | | | o o v v. v v o o. * | * | x. x.
En tiedä mistä puhun. |
Jupi57 21.04.2006 21:05:43 | |
---|
Juuri niin, kiitos avusta! http://www.nerdtests.com/ft_dead.php?im |
colosseum 21.04.2006 22:22:55 | |
---|
Ten Years Afterin biisissä Speed Kills on ehkä paras juna.. No efektit pois lukien, Rick Lee oli kyllä muutenkin hyvä rumpali, tekniikka ja tyylitaju hallussa, Lyonsin kanssa mahtava komppipari. |
Pieni rumpalipoika 21.04.2006 23:38:53 | |
---|
= ovOv ovOv ovOv... Kuten ensimäisessä postauksessani laitoin. Sä ootki kato aika prou. Mites muuten ammattilaisena lasket tahtilajit? Snare- ja basari-iskun mukaan? Snare- ja basari-isku verrattuna käsien liikkeeseen? Missä ovat fraasit? Entä biisin teema. Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Pieni rumpalipoika 21.04.2006 23:41:25 | |
---|
Sä ootki kato aika prou. Mites muuten ammattilaisena lasket tahtilajit? Snare- ja basari-iskun mukaan? Snare- ja basari-isku verrattuna käsien liikkeeseen? Missä ovat fraasit? Entä biisin teema. Hoho. Edit: Ootsä muuten ikinä soittanu Holmi yhtään biisiä? Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Pieni rumpalipoika 21.04.2006 23:47:16 | |
---|
Niin ja pyydän anteeksi noita aiempia sekoilujani. Sotkin nimittäin tämän junakompin ja 16-beatin keskenään. Näinkin voi sattua... Öö siis sekotit mitä ja kuka? Aika hyvin sattu, koska edellä maaniteltu komppi ON NIMENOMAAN KOLMASKYMMENESYHDESOSIIN PERUSTUVA! KYSYKÄÄ VAIKKA SAARIAHOLTA!!! Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
markkuliini 21.04.2006 23:49:22 | |
---|
Öö siis sekotit mitä ja kuka? Aika hyvin sattu, koska edellä maaniteltu komppi ON NIMENOMAAN KOLMASKYMMENESYHDESOSIIN PERUSTUVA! KYSYKÄÄ VAIKKA SAARIAHOLTA!!! YEAH! Kippis... www.vasamayhtye.com |
Sonormies 22.04.2006 04:01:38 (muokattu 22.04.2006 23:24:52) | |
---|
Eihän se nyt tavallinen junakomppi voi tuollaista porua soittajien keskuudessa aiheuttaa! Sehän on yksinkertaisimmillaan näin: ovOv ovOv ovOv ovOv Bassari aina neljän virveli-iskujonon ensimmäiselle o:lle. Ihan niin kuin Hollmi alussa kertoili. Soita noi pienet oikeat ja vasurit ihan hiljaa (siis sellaisina chost-lyönteinä) ja isot O:t kunnon aksentteina. Homma lasketaan koko ajan kahdeksasosina. Jos haluat lisätä haitsun polkemista mukaan vaikka aksentti-iskun kohdalle niin sitä vaan. Jos vielä jostakin kumman syystä haluat briljeerata monimutkaistamalla käsijärjestystä niin Stick Control-kirjasta löydät ainakin 300 eri variaatiota siihen vaivaan. Edellä mainitsemani kyllä kaikessa yksinkertaisuudessaan rullaa kuin hirvi, kun sen vaan treenaa kunnolla näppeihin. Life is short and then you die. |
colosseum 22.04.2006 08:50:46 | |
---|
OOVV VVOO, jossa OOV Toivottavasti ei ainakaan Suomen rautateilla tota komppia tarvitse kuunnella, tulee mieleen Siperian rata, sinänsä hyvä junameininki kuitenkin. |
hollmi-5 22.04.2006 09:25:24 | |
---|
Edit: Ootsä muuten ikinä soittanu Holmi yhtään biisiä? Olen minä joskus. Ja kaljaa on enemmän läikkynyt rinnuksille, kuin sinä olet ehtinyt kitusiisi kaatelemaan ;-) http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Nolte 22.04.2006 09:45:51 | |
---|
Öö siis sekotit mitä ja kuka? Aika hyvin sattu, koska edellä maaniteltu komppi ON NIMENOMAAN KOLMASKYMMENESYHDESOSIIN PERUSTUVA! KYSYKÄÄ VAIKKA SAARIAHOLTA!!! Vittu mikä idioottialkoholisti! Huono soittaja! |
Legenda 22.04.2006 11:32:09 | |
---|
Kyllä tuo hollmin neuvoma komppi on se mun valinta (muita en edes ymmärtänyt) mutta tuo toimii kun sen saa vaan pysyyn timessä legenda on hyvä juoma! |
wavelength 22.04.2006 11:36:27 | |
---|
Sama komppi kolmimuunteisena on myös aika vinkeä, kunhan sen saa rullaamaan. En tiedä mistä puhun. |
Magiz 22.04.2006 11:38:02 | |
---|
johan tuli selityksiä. :D tuo ihan ensimmäinen on hyvä vaihtoehto ainakin foorumilla selitettäväksi, koska sen sentään ymmärtää.. Whatever happens, happens. |
Jupi57 22.04.2006 22:32:06 | |
---|
OOVV VVOO, jossa OOV Toivottavasti ei ainakaan Suomen rautateilla tota komppia tarvitse kuunnella, tulee mieleen Siperian rata, sinänsä hyvä junameininki kuitenkin. Englannin rautatiet oli aikanaan valtion omistamia, että sikäli oikein. The Train oli itse asiassa johdanto-osa! Nyt tulisi ottaa vispilät käteen ja tehdä sama juttu niillä. Haikka mukana ja bassorummulla improvisoidaan. Seuraavaksi etsit Traintime (Live at the Fillmore) kappaleen CREAMin Wheels of Fire (tuplalta) ja yrität jammailla mukana. Nuo Bakerin tuplaiskuvariaatiot sopivat ainakin tuohon jammailuun, vai mitä? http://www.nerdtests.com/ft_dead.php?im |