Aihe: stackit?
1 2 3
Alpha
20.04.2006 17:06:23
Muistakaatten taas, että "Opinions are like assholes. Everybody got one and they all stinks." - Harry Callahan
HeavyMachinery
20.04.2006 17:34:39

Yksinään paskan kuuloinen kommentti voi nimittäin kuulostaa todella hyvältä muusikoiden.netissäja yksinään loistavan kuuloinen kommentti voi muiden seassa hukkua kuulumattomiin.
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Davos
20.04.2006 17:51:34
Jep, tässä olen täysin samaa mieltä kun sinä - akustinen sointi on täysin erilainen kuin sointi miksattuna. Mutta olen myös sitä mieltä että symbaalia (ei koske ainoastaan tätä peltiä, vaan itseasiassa aikalailla kaikkea musakamaa) ei tule arvostella sen saudnin perusteella yksin, vaan sen saundin perusteella musan seassa. Yksinään paskan kuuloinen symbaali voi nimittäin kuulostaa todella hyvältä musan seassa ja yksinään loistavan kuuloinen symbaali voi musan seassa hukkua kuulumattomiin.

Tuossa oli pointtia. Pitää napata kikka kuunteluun jos vaikka pistäisi korvaan. :)
wavelength
20.04.2006 22:57:41

Symbaalia ei tule arvostella sen saundin perusteella yksin, vaan sen saundin perusteella musan seassa.

Varsinkin virveleissä tämä seikka kannattaa pitää mielessä. Herkkä ja demppaamaton virveli sirisee ja humajaa yksin soitettuna joskus jopa häiritsevässä määrin, mutta bändin tai pelkän rumpusetinkin äänivallin läpi virpasta kuuluu vain munakas isku sekä sopivasti täyteläistä, lämmintä sointia. Usein tulee tehtyä se virhe, että soitellaan virppaa itsekseen, ja nämä ei-toivotut sivuäänet dempataan pois. Tämän jälkeen rummussa on hyvin kontrolloitu soundi, mutta parin metrin päähän kuuluu vain vieno "Pap".
En tiedä mistä puhun.
Davos
21.04.2006 12:29:48
Jep, tsekkaa vaikka Wecklin levy "Multiplicity" ja Corean "To the stars" ja DVD "Live in montreaux 2004".

Onko tuo monellakin wecklin levyllä käytössä. Pidän Wecklin musasta paljon enempi kun Coreasta niin olisi luontevampaa se kuuntelu. Mulla on Sinergy ja Transition.
Niskamies
21.04.2006 12:32:12
Onko tuo monellakin wecklin levyllä käytössä. Pidän Wecklin musasta paljon enempi kun Coreasta niin olisi luontevampaa se kuuntelu. Mulla on Sinergy ja Transition.

Noilla vanhemmilla levyillä on zildjianin stäkkeri. Stäkkeriä Weckl on pitkään käyttänyt, mutta se on muuttunut usein.

Weckl muuten käyttää alapeltinä 18" crashia. Mun mielestä effeks on parempi alapelti.
More is more.
Davos
21.04.2006 12:38:35
Noilla vanhemmilla levyillä on zildjianin stäkkeri. Stäkkeriä Weckl on pitkään käyttänyt, mutta se on muuttunut usein.

Weckl muuten käyttää alapeltinä 18" crashia. Mun mielestä effeks on parempi alapelti.

OK. Sinergy on rautaa, mutta pitää ilmeisesti hommata jotain uudempaakin.
Naq
21.04.2006 16:57:27

Mitä paskemmat pellit, sitä parempi stack.
Alpha
21.04.2006 17:00:12
Mitä paskemmat pellit, sitä parempi stack.

Näin...mäkin olen nyt yrittänyt etsiä jotain peltiä stäkättäväksi tuon reunasta haljenneen 14" Alpha Crashin kaveriksi...
mankkis
22.04.2006 15:50:25
Jos löytyy kaksi hajonnutta peltiä niin paras tapa on laittaa ne Stackiksi.
Näin kaltevalla pinnalla Ei moni pysy rinnalla. Ei viereen jää kuin kuolema.
wavelength
22.04.2006 16:21:57

Jos löytyy kaksi hajonnutta peltiä niin paras tapa on laittaa ne Huuto.nettiin myyntiin sikahinnalla.
En tiedä mistä puhun.
Koplinki
03.09.2006 23:18:27
http://img423.imageshack.us/img423/2282/stkej7.png

Etsiskelin stäkkäyksestä, enkä viitsi aloittaa uutta aihetta tästä, mutta asiaan:
Voisiko joku kertoa, onko tuo punaisella ympyröity väli niin suuri, että telinettä pitää jotenkin modata? Kyseessä on siis WUHAN china, kun siinä on tuollainen paskan muotoinen kupu, niin vähän arveluttaa, ennenkuin alkaa katselemaan hankkimista.

Ja siis onko sillä mitään väliä, minkälaisen rässin tiputtaa tohon Wuhanin alle?
Paintilla tehdystä kuvasta toivottavasti jonkin kuvan saa, mitä tarkoitan. En oikein jaksa alkaa kirjoittamaan tota.. :)
Kyyyylläkyllä
dictatorsh*t
04.09.2006 08:27:21
Wuhanin chinat eivät sen kellonmuotonsa ansiosta ole kauhean hyviä stäkättäviä. Staggin kiinat (ei traditionalit joissa samanlainen kello kuin Wuhaneissa) toimivat paremmin, mutta vissiin maksavatkin enemmän.
You probably prefer vinyl too, you elitist bitch.
Youni
04.09.2006 14:16:43
Muistaakseni niskis täällä kehui, että Taman closed hi-hat attachment ( http://www.samash.com/images/items/tMXA63.jpg ) olisi hyvä stäkkäämiseen. Ei haittaa korkeat chinan kuvutkaan.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
HeavyMachinery
04.09.2006 15:12:47

http://img423.imageshack.us/img423/2282/stkej7.png

Etsiskelin stäkkäyksestä, enkä viitsi aloittaa uutta aihetta tästä, mutta asiaan:
Voisiko joku kertoa, onko tuo punaisella ympyröity väli niin suuri, että telinettä pitää jotenkin modata? Kyseessä on siis WUHAN china, kun siinä on tuollainen paskan muotoinen kupu, niin vähän arveluttaa, ennenkuin alkaa katselemaan hankkimista.

Ja siis onko sillä mitään väliä, minkälaisen rässin tiputtaa tohon Wuhanin alle?
Paintilla tehdystä kuvasta toivottavasti jonkin kuvan saa, mitä tarkoitan. En oikein jaksa alkaa kirjoittamaan tota.. :)

Parhaan stäckin olen saanut kun olen laittanut 16"wuhanin (joka on oikein päin) sisälle 10"stagg DH chinan väärin päin....

Tama Closedhh on mullakin stäkkäys käytössä. Muuta sillä ei teekkään....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Jeltz
04.09.2006 15:37:04
Tama Closedhh on mullakin stäkkäys käytössä. Muuta sillä ei teekkään....

Tekeepäs. Kun pistää palikat vähän eri järjestykseen, saa siitä vapaasti säädettävän systeemin, ja yläpuolelle jäävään tappiin saa vielä klämpillä pienemmän pellin kiinni.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
HeavyMachinery
04.09.2006 15:50:02

Tekeepäs. Kun pistää palikat vähän eri järjestykseen, saa siitä vapaasti säädettävän systeemin, ja yläpuolelle jäävään tappiin saa vielä klämpillä pienemmän pellin kiinni.

Paskat... Se on ihan susi vertaappa yamahaan... tamasta virittelemällä ihan ok mutta yammu on suoraan erittäin käytökelpoinen.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Koplinki
04.09.2006 18:28:29
Muistaakseni niskis täällä kehui, että Taman closed hi-hat attachment ( http://www.samash.com/images/items/tMXA63.jpg ) olisi hyvä stäkkäämiseen. Ei haittaa korkeat chinan kuvutkaan.

Jees.. nyt kyllä olisi tarkoitus saada se mahtumaan ihan nortsiin ständiin.
Kyyyylläkyllä
Velli
04.09.2006 18:44:37 (muokattu 04.09.2006 18:44:55)
Hieman off topikkia:

Koululle hommattiin tuollainen Sabian HHX Effex-cräshi (tai miten se nyt sitten kirjoitetaankaan). Testasin sitä ja mietin että onpas paskan kuuloinen. Aloitettiin sitten bänditreenit ja muutaman kerran löin sitä peltiä biisien aikana. Treenien jälkeen pellin soundi jäi kummittelemaan päähän niin pahasti, että en meinannut saada yöllä nukutuksi. Sen koommin en ole siihen kajonnut ja pellin kunnosta päätellen ei sitä kovin moni muukaan ole viitsinyt lyödä. (Huom. hieman tarkoituksen mukaista liioittelua mukana).

Ai niin, stäckerit on parhaimmillaankin paskimpia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)