vulcan spoetnik 19.09.2003 23:06:09 | |
---|
Avasin mikserin ja puhdistin sen vuosien varrelta kerääntyneestä pölystä ym. teetahroista.. ruuvasin laitteen takaisin kasaan, kytkin sen päällä. Hetken päästä kuului valtava pamaus ja tiheä savu täytti neljäsosan huoneestani Nyt mikseriin tulee virta päälle ja jopa phantom näyttää toimivan mutta mikseristä ei tule mitään saundeja läpi.. En jaksa ruuvata sitä enää auki mutta kysyisin mitä ihmettä minä tein väärin ? Ruuvasinko jotain väärin tms ? Olisiko siinä kokoamisvaiheessa joku komponetti koskettanut jotain toista komponettia ja aiheuttanut oikosulun ? Savu näytti tulevan oikeasta yläkulmasta, eli siellä missä on se ledi näyttö, suurin osa stereosisääntuloista sekä muuntaja (?).. Ei kait siinä mitään, mikseri oli vanha ja muutenkin olin vaihtamassa sitä, mutta ihan mielenkiinnon haluaisin tietää mikä meni mönkään.. - mm |
noir 19.09.2003 23:39:39 | |
---|
Veikkaisin muuntajan konkkaa, mutta paha sanoa. Avata pitää. Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä. |
Samoilla linjoilla olen ja veikkaan, että sieltä on joku konkka pamahdellut tylsyyttään.. Avaamalla kyllä pitäisi selvitä, että mikä sieltä on poksahdellut. |
vulcan spoetnik 20.09.2003 11:02:06 | |
---|
Samoilla linjoilla olen ja veikkaan, että sieltä on joku konkka pamahdellut tylsyyttään.. Avaamalla kyllä pitäisi selvitä, että mikä sieltä on poksahdellut. Hmm.. joo, kyllä mä sen tässä viikonloppuna avaan... Mutta jos se oli tuo muuntajan konkka, niin mikähän sen auheutti.. Oikosulkuko ? - mm |
Einherjar 20.09.2003 18:50:58 | |
---|
Tuota... En kyllä ole kovin asiaan perehtynyt, mutta eikös konkat kuivu ajan myötä ja poksahtele siten vanhuuttaan pois? Ainakin tämmöstä olen kuullut. Tuo oikosulkukin jokseenkin järkeenkäypä vaihtoehto.. |
fox 20.09.2003 19:07:07 | |
---|
? Olisiko siinä kokoamisvaiheessa joku komponetti koskettanut jotain toista komponettia ja aiheuttanut oikosulun ?.. Todennäköisesti jotain tuon suuntaista on saattanut tapahtua, epäilisin.. |
PL 20.09.2003 20:02:03 (muokattu 10.12.2003 10:10:25) | |
---|
.................. |
vulcan spoetnik 21.09.2003 13:28:23 | |
---|
Tuota... En kyllä ole kovin asiaan perehtynyt, mutta eikös konkat kuivu ajan myötä ja poksahtele siten vanhuuttaan pois? Ainakin tämmöstä olen kuullut. Tuo oikosulkukin jokseenkin järkeenkäypä vaihtoehto.. Ahaa, eli ne voi myös poksahtaa ihan itsestään ? Kuinka yleinen tälläinen kondensaattorin kuivuminen on ? Avasin vasin mikserin uudestaan ja tutkailin tilannetta uudestaan... Olisin aatellut että tuhonmerkkejä olisi ollut laajemmalla alueella... Mutta kyllä huomaa että se piirilevynpalanen johon virtapiuha kytketään on hiukan tummunut ( varsinkin eräiden vastuksien alta ). Sitten sellainen paksu mötikkä ( en tiedä yhtään mikä komponentti se on ) niin on päästänyt sisuksensa ulos.... Saan kuvat nettiin viimeistään ylihuomenna niin se havainnollistaa tilannetta paremmin.. Mietin tuota oikosulun mahdollisuutta, mutta jotenkin epäilen sitä... En nähnyt mitään mahdollisuutta siihen että joku olisi koskettanut toista komponenttia ja aiheuttanut kärähtämisen... Miten sitten tuollaisen korjaaminen ? tuleeko kalliiksi viedä paikalliseen korjaamoon ja fixata tuo vai onko se mahdottomuus... ? uuden mikserin joudun joka tapauksessa hankkimaan, mutta mielenkiinnosta kyselen.. - mm |
noir 21.09.2003 22:23:08 | |
---|
Sitten sellainen paksu mötikkä ( en tiedä yhtään mikä komponentti se on ) niin on päästänyt sisuksensa ulos.... Mikäli kyseessä on sellainen tornimainen, kortilta nouseva sylinteri, se on kondensaattori. Niissä on useasti yläpää viilletty siten, että räjähtäessä syntyvä paine ei ole aivan mahdoton. Mietin tuota oikosulun mahdollisuutta, mutta jotenkin epäilen sitä... En nähnyt mitään mahdollisuutta siihen että joku olisi koskettanut toista komponenttia ja aiheuttanut kärähtämisen... Miten sitten tuollaisen korjaaminen ? tuleeko kalliiksi viedä paikalliseen korjaamoon ja fixata tuo vai onko se mahdottomuus... ? uuden mikserin joudun joka tapauksessa hankkimaan, mutta mielenkiinnosta kyselen.. Korjaaminen myös kotikonstein on mahdollista näissä tapauksissa, ainakin useimmiten, ainakin teoriassa. Sitä en tiedä, paljonko moisen korjauttaminen tulee maksamaan, vaikka sen korjaaminen ei, osasta riippuen, kovin hinnakas ole. En sitten tiedä, onko olemassa jotakin harvinaislaatuista kondensaattorimallia, jonka tilaaminen Brasiliasta kestää vuoden ja maksaa hinajaa. Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä. |
kivi 21.09.2003 22:45:17 | |
---|
En sitten tiedä, onko olemassa jotakin harvinaislaatuista kondensaattorimallia, jonka tilaaminen Brasiliasta kestää vuoden ja maksaa hinajaa. Behringerissä? Hoho! Eikun huoletta korjaajalle. Sivumennen sanoen, _voiko_ Behringer edes olla niin vanha, että konkat kuivuu käytön puutteessa? Eihän B-tuotteita nyt sentään hirveän kauaa oo ollut olemassa? |
noir 21.09.2003 23:24:58 (muokattu 21.09.2003 23:26:36) | |
---|
Behringerissä? Hoho! Pakko astua puolustamaan, mutta meinasin ihan yleiseltä pohjalta. Kondensaattorihan on normaalisti sen verran halpa tuote, että niillä voisi vaikka hiekoittaa talvella. EDIT: Pakko astua puolustamaan jo etukäteen, mutta en todellakaan usko, että alunperinkään ilmeni väärinkäsitystä. Mitä hittoa minä selitän, kun nukkuakin voisi?! Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä. |
PL 22.09.2003 08:47:50 (muokattu 10.12.2003 10:09:30) | |
---|
.................. |
jPekka 22.09.2003 09:34:02 | |
---|
Eikun huoletta korjaajalle. Sivumennen sanoen, _voiko_ Behringer edes olla niin vanha, että konkat kuivuu käytön puutteessa? Eihän B-tuotteita nyt sentään hirveän kauaa oo ollut olemassa? No aika nuoreltahan se Uli-setä kuvissa näyttää... tiedä sitten koska kuvat on otettu... Muistelen törmänneeni Behringerin logoon jo joskus 80-luvun lopussa, joten ainakin niin vanha lafka. Kondensaattoreiden kuivumiseen en kyllä usko minäkään. Vahingossa tapahtunut oikosulku kuulostaa todennäköisemmältä. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
vulcan spoetnik 22.09.2003 11:14:29 (muokattu 22.09.2003 11:14:41) | |
---|
Mikäli kyseessä on sellainen tornimainen, kortilta nouseva sylinteri, se on kondensaattori. Niissä on useasti yläpää viilletty siten, että räjähtäessä syntyvä paine ei ole aivan mahdoton. Jees, nimenomaan tuollainen palikka oli lauennut. Kiikutin tänään laitteen paikalliseen huoltoon. Sedät sanoivat että tutkivat asiaa tarkemmin.. Keskiviikkona saa kuulemma tietää mitä on tehtävissä. - mm |
vulcan spoetnik 24.09.2003 15:46:19 (muokattu 24.09.2003 15:47:59) | |
---|
- mm |
noir 24.09.2003 16:00:41 | |
---|
Korjaus onnistui (vaurioita ei ollut siis muualla kuin powerissa ) ja mikseri pelaa entiseen malliin Mihin hintaan tuollainen hoitui? Kyllä, olen nähnyt PMMP:n livenä. |
vulcan spoetnik 24.09.2003 23:12:03 (muokattu 24.09.2003 23:12:19) | |
---|
Mihin hintaan tuollainen hoitui? n . 60 euroa - mm |
Tubeman 26.09.2003 12:17:57 | |
---|
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
vulcan spoetnik 26.09.2003 18:17:30 | |
---|
Onko nuo kuvat ennen korjausta? Ainakin tasurin diodit on kärsineen näköisiä,ja yksi elektrolyytti potee sikotautia.. (on siis pullistunut päädystään) vai heijastuuko siitä valo jotenkin hassusti? Siis ennen korjausta tottakai. Huoltoliikkeen setä ojensi minulle ziplock-pussissa rikkinäiset komponentit. - mm |