Aihe: Bad monkey, Hot Head vai Boss OD-2?
1 2
Tompsi
18.04.2006 22:10:03
se on vajavaisilla säätömahdollisuuksilla varustettu, ylämiddlepainotteinen, ohutsoundinen poljin, joka modista huolimatta kadottaa alapäätä. Liian kallis soundiinsa nähden, varsinkin modin jälkeen --> vähän vastinetta rahalle.

Aikalailla samoilla linjoilla, tosin aivan hymyssäsuin olen SD-1:stä käyttänyt sellaiseen roisimpaan menoon. Kaikille askeille on siis paikkansa... Uskoisin että tuo ohutsaundisuus riippuu paljolti myös käytetystä vahvistimesta, minua se ei ole juurikaan vaivannut. Modinkin jälkeen SD-1 on aikalailla yhden kompromissisaundin vekotin juurikin noiden vajavaisten säätömahdollisuuksiensa takia. Tosin paljon pahemminkin voisi olla: 40 euroa SD-1:stä vaiko ehkä 150e Ibanez TS-9:stä? Anyone?
Swan
18.04.2006 22:30:03
Visual Sound Route 66 on kova vehjes. Tube Screamer ja kompura samassa vehkeessä, joista molemmille varmasti löytyy jonkunlainen käyttötarkoitus. TS-puolella on vielä semmoinen vekkuli juttu, että jos se alapään katoaminen oikeasti haittaa niin paljon, niin Bass Boost -kytkimellä senkin ongelman saa pois alta.
Shitti on ihan arsesta!
>-)))> #26
Tori:
Engl Screamer + Z-5
Keke Urlaub
18.04.2006 22:34:44

Visual Sound Route 66 on kova vehjes. Tube Screamer ja kompura samassa vehkeessä, joista molemmille varmasti löytyy jonkunlainen käyttötarkoitus. TS-puolella on vielä semmoinen vekkuli juttu, että jos se alapään katoaminen oikeasti haittaa niin paljon, niin Bass Boost -kytkimellä senkin ongelman saa pois alta.

Samaa mieltä. Ei oikeastaan muita säröjä tarvitsekaan. Tosin joskus olen herkutellut ajatuksella, että vielä toinen ts 808-tyyppinen overdrive tuohon rinnalle.
Sharing a cigarette with negativity
LordWinter
19.04.2006 11:13:38
Onko silläkin väliä, että onko vahvarissa jonkinlainen särö valmiina kun pistää spedun siihen kiinni? Omassa vahvistimessani ei ainakaan ole säröä.
Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk.
JLM
19.04.2006 14:27:44

Onko silläkin väliä, että onko vahvarissa jonkinlainen särö valmiina kun pistää spedun siihen kiinni? Omassa vahvistimessani ei ainakaan ole säröä.

Monet meistä käyttävät vahvistimensa säröä pohjana ja ns. boostaavat kitaran signaalia jollain overdrivella, kuten Bad Monkey tai SD-1. Toinen vaihtoehto on antaa pedaalin tuottaa kaikki särö, eli vahvistimen puhtaan kanavan päälle laitetaan säröpoljin. Tällaiseen sopivat yleensä parhaiten distortion -sanalla kaupatut pedaalit (vaikkapa yllämainittu Hot Head), mikäli siis halutaan hevirokkisoundia. Jos haluat pientä "muroa" tai "rosoa", käytä noita overdrive sanalla otsikoituja.

Kuulostaako tuo Hot Head kenenkään muun mielestä liian fuzzahtavalta? Itse en saanut siitä kivaa soundia kirveelläkään...
ministeri
19.04.2006 16:16:26 (muokattu 19.04.2006 16:19:23)

Monet meistä käyttävät vahvistimensa säröä pohjana ja ns. boostaavat kitaran signaalia jollain overdrivella, kuten Bad Monkey tai SD-1. Toinen vaihtoehto on antaa pedaalin tuottaa kaikki särö, eli vahvistimen puhtaan kanavan päälle laitetaan säröpoljin. Tällaiseen sopivat yleensä parhaiten distortion -sanalla kaupatut pedaalit (vaikkapa yllämainittu Hot Head), mikäli siis halutaan hevirokkisoundia. Jos haluat pientä "muroa" tai "rosoa", käytä noita overdrive sanalla otsikoituja.

Kuulostaako tuo Hot Head kenenkään muun mielestä liian fuzzahtavalta? Itse en saanut siitä kivaa soundia kirveelläkään...

Sit löytyy tällainen outo tapaus joka on saanut soundinsa aikaiseksi boostaamalla bad monkeylla vahvistimen puhdasta kanavaa(ei ole mitään särökanavaa:)..Saa sen ihan pikkuisen muroille kivasti ja pedaalin kompressio ja muu soundin muokkaus kaupan päälle. sit vielä boostaa soolo soundissa tota bad monkeyta toisella overdrivella (Barber direct drive) hiukan lisää+ barberin omaa muroa päälle. Voilá!

Kyllä mulla kotisoitossa toi hot head on ihan ok toiminut. Just mukavan ujeltava soolosoundi. Mutta bändisoitossa ei mitenkään parhaiten miksistä erottuva.
LordWinter
19.04.2006 18:08:46 (muokattu 19.04.2006 18:10:46)

Olen aina kuvitellut distortionin olevan jotenkin overdrivea terävämpi särö ja siksi en edes ole ajatellut ostaa sellaista. Nyt ehkä pitäis...

Jos joku muuten tietää pedaalin, jolla saisi sellaista Yö-soundia niin sanokaa ihmeessä.
Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)