Deep Shadow 11.09.2003 16:15:27 (muokattu 11.09.2003 16:15:50) | |
---|
Tässäpä tämä ensimmäinen suomentamani kipale. Alkuperäinen kappale on Sonata Arctican Last Drop Falls. Tämä voisi ehkä olla sellaista Reijo Taipale tyylistä iskelmää =) ~ Kyynel viimeinen ~ Kun mä katson silmiin sun Näen kaiken häipyneen Jälkeen näiden vuosien sua tunne en Luotinko turhaan tunteisiisi sun, taas kuulen kun Sä sanot ”hei tää jatkua voi ei, kun Mulla on jo tuolla toinen mies” Sano mitä mä teen Ennen kuin viet mut hulluuteen Sua rakastanko? Sitä aina tiedä en Jotain tunnen silti Sille mitään voi mä en Olet niin itsenäinen Aina valmis lähtemään Halpa, kurja, alhainen, sielu syntinen Kuitenkin tunnen lämmön rakkauden, ihmeellisen. Kuulen kuinka taas sä pyydät ”anna anteeksi Ei mitään ollut toinen mies” Sano mitä mä teen Ennen kuin viet mut hulluteen Sua rakastanko? Sitä aina tiedä en Jotain tunnen silti Kerro nyt kun… Löysin susta pettäjän Miksen sanoa voi ei Aikanaan teen sen kuitenkin Jos vain voisin niin mä lähtisin pois mutta rakkautein Lopu ei ennen kuin valuu kyynel viimeinen Koittaa hetki viimeinen. Olen valmis häipymään. Silloin näen poltteen sen, tulen kaltaisen. Sielusi löytää lämmön rakkauden, kaipauksen. Vain unelmissani mä sanon ”etten rakasta” Mut rakastan mä kuitenkin Sekoitat mun pään taas uudelleen Ja saat minut rakastamaan Nyt kun… Löysin susta pettäjän Miksen sanoa voi ei Aikanaan teen sen kuitenkin Mutta nyt kun oon taas luonasi ja lähteä voi en Yritän kunnes taas valuu kyynel viimeinen Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |
Deep Shadow 12.09.2003 13:46:09 | |
---|
Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |
k2x80w 16.09.2003 10:06:45 | |
---|
Flobbi / Kitaristi |
elina_kerttu 16.09.2003 18:49:24 | |
---|
Mutta kuka sanoo, että täytyy sanasta sanaan suomentaa..? Usein käy niin että joku hienolta kuulostava englanninkielinen fraasi kuulostaa suomennettuna ihan naurettavalta. (Katsoiko kukaan dubbattuja Kauniita&Rohkeita?) Mitä jos pistäisit, k2x80w, sen oman versiosi tänne? Olisi ihan kiinnostavaa, näin vertailun vuoksi. |
Xebeche 16.09.2003 19:03:36 | |
---|
Melko iskelmäinen, mutta minun mielestäni tämä on paljon alkuperäistä parempi. En ole ko. kappaletta kuullut, mutta luettuna alkuperäiset sanat tökkäsivät minun makuuni aika pahasti. Ei hyvyys saavu huutaen; se kulkee hiljaa kuiskaten. - Eino Leino, "Hyvyys" |
Deep Shadow 16.09.2003 19:38:44 | |
---|
Kiitos kommenteista, sekä positiivisista, että negatiivisista. Niin, eipä tuota ollut tarkoituskaan sanasta sanaan suomentaa vastaamaan alkuperäistä ja iskelmää siitä pitikin tulla... =) Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |
Super-Jari 18.09.2003 22:08:24 | |
---|
Tekstin paras kohta jäi kyllä pois. Siis tämä oveton huone-juttu joka taas mun mielestä on Kakon loistavin oivallus. Ei faktoilla ole mitään mitään merkitystä kun kaikilla ihmisillä on niistä huolimatta oma mielipide asiasta. Never let the facts cloud your opinion, Never! |
k2x80w 19.09.2003 12:15:32 | |
---|
Tekstin paras kohta jäi kyllä pois. Siis tämä oveton huone-juttu joka taas mun mielestä on Kakon loistavin oivallus. Aivan... ei ollut painotettu oikeita asioita. Oma versioni ei taida olla enää mulla. Niin ja kirjoitettiin se lapulle joten epäilen että se löytyy. Oli ehkä vähän rajumpi ja tunteikkaampi. Flobbi / Kitaristi |
Aivan... ei ollut painotettu oikeita asioita. Oma versioni ei taida olla enää mulla. Niin ja kirjoitettiin se lapulle joten epäilen että se löytyy. Oli ehkä vähän rajumpi ja tunteikkaampi. No mutta jos se oli hyvä versio niin kai sinä sen ainakin suurinpiirtein muistat että pystyt laittamaan näkyville? Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |
k2x80w 19.09.2003 12:27:28 (muokattu 19.09.2003 12:29:20) | |
---|
Tässäpä tämä ensimmäinen suomentamani kipale. Alkuperäinen kappale on Sonata Arctican Last Drop Falls. Tämä voisi ehkä olla sellaista Reijo Taipale tyylistä iskelmää =) ~ Kyynel viimeinen ~ Kun mä katson silmiin sun Näen kaiken häipyneen Jälkeen näiden vuosien sua tunne en Tunnenko nyt sinut? Luotinko turhaan tunteisiisi sun, taas kuulen kun Luotinko sokeasti rakkauteesi, liian monta kertaa. Sä sanot "hei tää jatkua voi ei, kun Hei, rakkaani olen pahoillani, mutta emme voi jatkaa, koska Mulla on jo tuolla toinen mies" Olen rakastunut toiseen. Sano mitä mä teen Kerro mitä haluat minun sanovan Ennen kuin viet mut hulluuteen Kun kohtelet minua näin. Sua rakastanko? Oh, rakastan sinua Sitä aina tiedä en ja toivon, että se menee ohi Jotain tunnen silti oh, kuinka haluan sinua päivittäin Sille mitään voi mä en ja tiedän, että se tulee "pysymään/jatkumaan" Olet niin itsenäinen itsetuhoinen. Aina valmis lähtemään Halpa, kurja, alhainen, sielu syntinen kaksinaamainen, huono valehtelija, rakastan sinua silti Kuitenkin tunnen lämmön rakkauden, ihmeellisen. Sinulla on lämmin ja pehmeä Pirun sielu, olet niin alhainen(säälittävä). Kuulen kuinka taas sä pyydät "anna anteeksi Ei mitään ollut toinen mies" Sano mitä mä teen Ennen kuin viet mut hulluteen Sua rakastanko? Sitä aina tiedä en Jotain tunnen silti Kerro nyt kun… Löysin susta pettäjän Miksen sanoa voi ei Aikanaan teen sen kuitenkin Jos vain voisin niin mä lähtisin pois mutta rakkautein Lopu ei ennen kuin valuu kyynel viimeinen Koittaa hetki viimeinen. Olen valmis häipymään. Silloin näen poltteen sen, tulen kaltaisen. Sielusi löytää lämmön rakkauden, kaipauksen. Vain unelmissani mä sanon "etten rakasta" Mut rakastan mä kuitenkin Sekoitat mun pään taas uudelleen Ja saat minut rakastamaan Nyt kun… Löysin susta pettäjän huoran Miksen sanoa voi ei Aikanaan teen sen kuitenkin Mutta nyt kun oon taas luonasi ja lähteä voi en Yritän kunnes taas valuu kyynel viimeinen rakkauden malja ei ole tyhjä, ennenkuin viimeinen tippa tipahtaa. Pikaisia muutoksia suoralta kädeltä. En jaksanut kaikkia, mutta noillakin tulee tarinaan jo vähän uskottavuutta...Mutta ei ole sitten enään mikään "iskelmä". Mites noin välit saa boldattua mitä olen kirjoittanut? Flobbi / Kitaristi |
Deep Shadow 19.09.2003 12:37:34 | |
---|
rakkauden malja ei ole tyhjä, ennenkuin viimeinen tippa tipahtaa. Pikaisia muutoksia suoralta kädeltä. En jaksanut kaikkia, mutta noillakin tulee tarinaan jo vähän uskottavuutta...Mutta ei ole sitten enään mikään "iskelmä". Mites noin välit saa boldattua mitä olen kirjoittanut? No joo... Nuo sinun käännöksesihän ovat aika sanatarkasti tehtyjä. Ja tarkoituskaan ei ollut jokaista sanaa kääntää vastaamaan alkuperäistä vaan tehdä nimenomaan tuollainen iskelmäversio.. Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |
k2x80w 19.09.2003 12:44:24 | |
---|
No joo... Nuo sinun käännöksesihän ovat aika sanatarkasti tehtyjä. Ja tarkoituskaan ei ollut jokaista sanaa kääntää vastaamaan alkuperäistä vaan tehdä nimenomaan tuollainen iskelmäversio.. Niinpä, mutta siinähän se sanoma katoaa, jos alkaa vähän liikaa muuttelemaan tekstiä... Flobbi / Kitaristi |
Deep Shadow 19.09.2003 12:49:39 | |
---|
Niinpä, mutta siinähän se sanoma katoaa, jos alkaa vähän liikaa muuttelemaan tekstiä... Mutta pakko sitä tekstiä on jonkun verran muuttaa, koska tarkassa käännöksessä on se ongelma, ettei sitä saa sopimaan melodiaan... Olin huomaavinani tätä ongelmaa noiden korjauksiesi kohdalla... Tokihan siinä alkuperäinen sanoma jonkun verran saattaa kadota, kun tekstiä joutuu muuttamaan, mutta yritin kyllä pitää ajatuksen edes jotenkin mukana, mutta kuten sanottu, tuo on muutenkin tuollainen kevyt iskelmäversio, niin hieman muunneltu sanomakaan ei hommaa omasta mielestäni kaada... Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |
k2x80w 19.09.2003 12:55:34 | |
---|
Mutta pakko sitä tekstiä on jonkun verran muuttaa, koska tarkassa käännöksessä on se ongelma, ettei sitä saa sopimaan melodiaan... Olin huomaavinani tätä ongelmaa noiden korjauksiesi kohdalla... Tokihan siinä alkuperäinen sanoma jonkun verran saattaa kadota, kun tekstiä joutuu muuttamaan, mutta yritin kyllä pitää ajatuksen edes jotenkin mukana, mutta kuten sanottu, tuo on muutenkin tuollainen kevyt iskelmäversio, niin hieman muunneltu sanomakaan ei hommaa omasta mielestäni kaada... Joo ihan hyvä se on sun teokseksi... ei jaksa väitellä.. Ootko muutenkin näitä iskelmä tyyppejä? Katoin sun nimimerkin alta, että siellä kyllä oli aika paljon muunlaisia "lempi" bändejä. Flobbi / Kitaristi |
Deep Shadow 19.09.2003 13:07:04 | |
---|
Joo ihan hyvä se on sun teokseksi... ei jaksa väitellä.. Ootko muutenkin näitä iskelmä tyyppejä? Katoin sun nimimerkin alta, että siellä kyllä oli aika paljon muunlaisia "lempi" bändejä. No enpä nyt itseäni iskelmätyypiksi voi sanoa, mutta onhan jotkut iskelmäbiisitkin ihan hyviä... Polkupyörää on ohjattava niin että on kumpikin jalka polkimilla ja ainakin toinen käsi |