Aihe: stackit?
1 2 3
Jygge
17.04.2006 19:30:01
Semmosta kyselisin, että onko kukaan väsäilly omia symbaalistäkkejä? Kokemuksia haluaisin kuulla että miten on toiminu? Oon katellu netistä, että alle tulis jonkilainen crash-symbaali ja pienempi china siihen päälle ja eiku aksentoimaan!
dictatorsh*t
17.04.2006 19:34:26
Siis stackin tekemisessähän ei ole mitään sääntöä jonka mukaan se pitäisi tehdä. Kunhan lykkää päällekkäin kaikenlaista, kokeilemalla se itselle mieluisin löytyy. Yleisin kyllä se china + splash / crash on.
Ja itse en koe tarvetta niiden käyttöön.
Hevitytteli
17.04.2006 21:11:37

mulla oli 20" kolina china ja pistin päälle jonku (merkistä ei hajuakaan, niin pinttynyt) 15" crashin ja johan se "kosh" lähti sieltä. saundi muuttu omasta mielestä 4- ---> 7
Niskamies
17.04.2006 21:27:10
Mulla on tollanen stäkkeri. HHX evolutionia. Alla 17" effeks crash ja päällä 14" mini-china. Mainio saundi. Erittäin samanlainen saundi kun Wecklin tuoreimmalla levyllä löytyvässä stäkkerissä, vaikka hän käyttääkin alapeltinä 18" crashia.

http://img517.imageshack.us/img517/9229/imgp37661cc.jpg

Monikäyttöinen peli. Reunaan luodessa saa lyhyen piiskachinan. Chinan kelloon ja selkään voi myös kompata. Hauska peli.
More is more.
srgi
18.04.2006 15:15:57
Hajoaakos noissa stackeissä pellit helpommin mitä ns. normaalissa käytössä? Vai oonko ihan väärillä jäljillä.
Monologi voi olla joskus myös kahden ihmisen välinen keskustelu. Erityisesti silloin kun kyseessä on mies ja hänen vaimonsa.
south_of_heaven
18.04.2006 15:16:43
pitääki tehä noita jos joskus menee peltejä paskaks
itki south_of_heaven
wavelength
18.04.2006 15:46:17

Hajoaakos noissa stackeissä pellit helpommin mitä ns. normaalissa käytössä?

Jos osaat lyödä peltiä oikein, se ei hajoa.
En tiedä mistä puhun.
Jaska
18.04.2006 17:39:42
Jos osaat lyödä peltiä oikein, se ei hajoa.

Kapuloitten luulis menevän nopeesti, kun joku reuna on kuiteski aina ylöspäin, oli se stäcki miten päin tahansa.
Davos
18.04.2006 17:41:37
Sehän riippuu täysin stackista, niitähän voi asetellakkin eritavalla, ja stackin sointi riippuu paljolti siitä millä tavalla ja miten paljon symbaalit on kosketuksissa toisiinsa.
Olen joskus jopa miettinyt munan teippaamista kapulaan, mutta muoto on hankala ja kapulan balanssi hukkuu.
HCW
19.04.2006 18:21:40
Mulla on tollanen stäkkeri. HHX evolutionia. Alla 17" effeks crash ja päällä 14" mini-china.

Jumalauta, jätkä on käyttänyt stäkkeriin rahnaa. Itse olen tyytynyt huonompiin symbaaleihin ja mitä rumempi ääni, sitä parempi mieli.

Jos nyt ylipäänsä haluan tuollaista stäkkeriä käyttää, on mulla tuon virkaa toimittanut haljennut Sabianin Pro Sonix 18" china ja haljenut 10" saman merkin splashi. Kohtalaisen törkeä saundi mutta mie tykkään. Sitten on eräältä treenikseltä "lahjaksi" saatu pearlin peltipaketti (2 crashia, 16" ja 17"). Kummatkin olivat aivan riekaleina ja minäpä sitten leikkasin niistä peltisaksilla n.8" ja 10" rieskat ja rumastihan ne soivat.
"Olen joskus jopa miettinyt munan teippaamista kapulaan, mutta muoto on hankala ja kapulan balanssi hukkuu" - RM_Wispila
Niskamies
20.04.2006 02:28:10
Jumalauta, jätkä on käyttänyt stäkkeriin rahnaa.

No, mitäs olen niin hifisti että haluan täydellisen kuuloisen stäkkerin. Tossa on vielä se hyvä puoli, että voin tarvittaessa käyttää symbaaleja myös erikseen. Pari todella hyväsaundista peltiä noi HHX:t.
More is more.
Aimo
20.04.2006 10:01:57
Mulla on tollanen stäkkeri. HHX evolutionia. Alla 17" effeks crash ja päällä 14" mini-china. Mainio saundi. Erittäin samanlainen saundi kun Wecklin tuoreimmalla levyllä löytyvässä stäkkerissä, vaikka hän käyttääkin alapeltinä 18" crashia.

http://img517.imageshack.us/img517/9229/imgp37661cc.jpg

Monikäyttöinen peli. Reunaan luodessa saa lyhyen piiskachinan. Chinan kelloon ja selkään voi myös kompata. Hauska peli.

Saakeli, että ainakin siinä Wecklin stäkkerissä on ihan mielettömän hyvä saundi.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
Davos
20.04.2006 13:57:48
No, mitäs olen niin hifisti että haluan täydellisen kuuloisen stäkkerin. Tossa on vielä se hyvä puoli, että voin tarvittaessa käyttää symbaaleja myös erikseen. Pari todella hyväsaundista peltiä noi HHX:t.

Mun mielestä se Effeks crash on ihan hirveän kuuloinen.
Olen joskus jopa miettinyt munan teippaamista kapulaan, mutta muoto on hankala ja kapulan balanssi hukkuu.
Niskamies
20.04.2006 15:02:52
Mun mielestä se Effeks crash on ihan hirveän kuuloinen.

Onko kukaan kysynyt tästä asiasta sun mielipidettä?

Oletkos kenties kuullut effeks crashia musan seassa? Tsekkaa vaikka Chick Corean "To the stars". Bongaa sieltä se effeks joka kuulostaa niin kamalalta. Taitaa jäädä bongaamatta.
More is more.
Davos
20.04.2006 15:56:37

Oletkos kenties kuullut effeks crashia musan seassa? Tsekkaa vaikka Chick Corean "To the stars". Bongaa sieltä se effeks joka kuulostaa niin kamalalta. Taitaa jäädä bongaamatta.

Symbaalin sointi miksattuna on aivan eri asia kuin symbaalin oikea sointi. Kolmea eri yksilöä olen näistä mätkytellyt ja kaikki on kamalan kuuloisia. Stäkki hommissa varmasti paikallaan.

Ja tosiaan, jos tämä foorumi toimisi sillä periaatteella että sanotaan jotain kun joku kysyy mielipidettä, olisi Niskiksenkin postaus-saldo hyvin pieni. Mutta tosiaan, studiohommissa tuo voi olla ihan mainio peli, miksaajat kun osaavat nykyään tehdä ihmeitä. Ja jonkun toisen mielipidehän on taatusti aivan eri kuin minun. Jos sinä pidät sen saundista yksinäänkin, ole hyvä ja käytä, eihän se minun elämääni vaikeuta. Ei kaikesta tarvi vetää herneitä nenään.
Bacchus
20.04.2006 16:06:57

Joo, ei täällä toki sovi mitään mielipiteitä laukoa ei. Herranjestas sentään, semmonen ei sovi.

Oioi, mikäs se täältä löytyykään:

Pois ne mielipiteet täältä, tommosia ei täällä kattella!

;)
wavelength
20.04.2006 16:35:24

Pois ne mielipiteet täältä, tommosia ei täällä kattella!

Eihän tuo ollut mielipide, vaan absoluuttinen totuus. :-)
En tiedä mistä puhun.
Niskamies
20.04.2006 16:58:10
Eihän tuo ollut mielipide, vaan absoluuttinen totuus. :-)

Ainiin, eihän sellasen kanssa voi olla eri mieltä ;-)
More is more.
Niskamies
20.04.2006 17:03:55
Symbaalin sointi miksattuna on aivan eri asia kuin symbaalin oikea sointi. Kolmea eri yksilöä olen näistä mätkytellyt ja kaikki on kamalan kuuloisia. Stäkki hommissa varmasti paikallaan.

Jep, tässä olen täysin samaa mieltä kun sinä - akustinen sointi on täysin erilainen kuin sointi miksattuna. Mutta olen myös sitä mieltä että symbaalia (ei koske ainoastaan tätä peltiä, vaan itseasiassa aikalailla kaikkea musakamaa) ei tule arvostella sen saudnin perusteella yksin, vaan sen saundin perusteella musan seassa. Yksinään paskan kuuloinen symbaali voi nimittäin kuulostaa todella hyvältä musan seassa ja yksinään loistavan kuuloinen symbaali voi musan seassa hukkua kuulumattomiin.
More is more.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)