Aihe: Bad monkey, Hot Head vai Boss OD-2?
1 2
LordWinter
17.04.2006 19:46:00
Jonkun näsitä aattelin ostaa ja näytteet olen kuullut kaikilta muilta paitsi bossilta. Täytyy tilata netistä koska lähin kunnon musaliike on 180:n kilsan päässä. Sanokaapas omia mielipiteitänne kyseisistä pedaaleista ja olis kiva jos löytyis vielä ääninäyte OD kakkoseenkin.
Well, I got this guitar and I am learning how to make it talk.
slowfinger
17.04.2006 19:52:19
Omaan korvaan tuo badmonkey kuulosti todella hyvältä ja onhan se kehuttukin. Joten noista suosittelen sitä. Uraltonen modaama boss sd-1 on myös sellainen laatikko jota voin suosittella. Hintaa tosin on vähän enemmän, mutta se mielestäni hiukkasen tuota badmonkeytä parempi. Tuossa linkki: http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=652
C:stä...
kimurantti1
17.04.2006 20:00:00
Helpottaisi vastailua jos kertoisit mihin käyttöön pedaalia ajattelit;) Pikkurosoon puhtaalle kanavalle, särökanavan päälle tappohevisoundeihin, sooloboostiksi...?
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
LordWinter
17.04.2006 20:02:08
Helpottaisi vastailua jos kertoisit mihin käyttöön pedaalia ajattelit;) Pikkurosoon puhtaalle kanavalle, särökanavan päälle tappohevisoundeihin, sooloboostiksi...?

Ei tosiaankaan mitään tappohevisoundia vaan sellane puhdas rock. Sellane särö minkä soinnut ei mee ihan puuroks niin kuin zoom 606:lla.
ministeri
17.04.2006 20:27:15

http://www.bosscorp.co.jp/products/en/p_compactpedals.html

tuolta boss samplejä. Itselläni on hot head ja bad monkey. HH on vaan kotona surisemassa ja monkey sitten tosi toimissa kämpällä boostaamassa putkia. Käyttökelpoisemmaksi koen bad monkeyn kyllä ihan särönäkin. Sitä suosittelen mielummin. Bossit ei ole mulla iskeneet oikein.
Quu
17.04.2006 21:30:51

Sekä Bad Monkey, että Hot Head taipuvat rokkiin vallan mainiosti (kunhan hotheadissa pitää gain-nappulaa max klo 12), mutta kyllä bad monkey on vielä selvemmin rocksärötin kuin mitä hothead on.

Nimim. Omistan molemmat.
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
apenaattori
17.04.2006 22:08:11
Bad monkey kuulostaisi sinun spedultasi. Komppaan ylläolevia.
"The harder you try the dumber you look."
JLM
17.04.2006 22:46:45

Hot Headista jäi hyvin ristiriitainen maku, joten Bad Monkey olisi valintani myös. OD-2:sta ei tietoa...
Juustonaksu
18.04.2006 08:11:10
Annan ääneni suoraan Bad Monkeylle. =)
"Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa
oiva tumpeloinen
18.04.2006 08:50:30
Mä en olis ihan varma tuosta BM:stä. Se on mun mielestä tosi mieto. Ei välttämättä paras valinta Bon Jovin ja Van Halenin soittoon, jos sen on tarkoitus olla ainoa säristin eikä ainoastaan boosteri. Mun mielestä paha apina ei vain toimi niin hyvin kovemmilla säröillä.

Sen takia mä ottaisin noista Hot Headin, jos pitäisi käyttää sitä ainoana päristimenä ja BM:n jos buusteria haetaan. Tietenkin henkilökohtaisesti mä ottaisin Jekyll&Hyden, josta löytyisi molemmat vaihtoehdot.
LordWinter
18.04.2006 19:43:39
Mä en olis ihan varma tuosta BM:stä. Se on mun mielestä tosi mieto. Ei välttämättä paras valinta Bon Jovin ja Van Halenin soittoon, jos sen on tarkoitus olla ainoa säristin eikä ainoastaan boosteri. Mun mielestä paha apina ei vain toimi niin hyvin kovemmilla säröillä.

Nyt elämää suurempi kysymys:

Mikä on boosteri?
Antti1
18.04.2006 20:02:59
Tohon löytyy vastaus jostain viikon vanhasta ketjusta, jossa tästä tapeltiin aika ruhtinaallisesti.

Boosteri terminä kuitenkin käsittää yleensä tämmösen tapauksen: muroille ajettu vahvistin ja overdrive. OD:sta volat miltei täysille ja gainia ei juuri nimeksikään. Tuota kutsutaan vahvistimen boostaamiseksi overdrivella. Noista tuohon tarkoitukseen soveltuvista polkimista käytetään usein boosteri -nimitystä.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Quu
18.04.2006 20:16:27 (muokattu 18.04.2006 20:16:45)

Eikä sit aloiteta sitä tappelua uudestaan... Tiedän, sitä ei tarkoitetukkaan, mutta tämä oli vähän niinkuin ennaltaehkäisevä.

Ketjun aloittajalle: Puhdas rock... Sitten se olisi kyllä Bad Monkey, mutta jos budjetti antaa mitenkään myöden, niin osta sekä HH että BM.
Ne ei ole niin järkyttävän kalliita pedaaleita kuitenkaan.
Sitten valkkaat sen joka paremmin sopii käyttötarkoituksiisi ja myyt toisen pois.
Tai pidät molemmat, joka on aina parempi ratkaisu ;)
juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle.
Maiden01
18.04.2006 20:44:47 (muokattu 18.04.2006 20:45:59)
Bad Monkeyta voin suositella buustaamiseen, mikäli vahvistimesta löytyy jonkinlainen siedettävä särö. HHsta ei ole kokemusta, ja OD-2 löytyy multiefektistä (Boss ME-50) ja se on melko jokseenkin saamattoman kuuloinen enkä siitä lähtisi hakemaan edes rokkisäröjä rankemmasta puhumattakaan. OD-2:lla buustaaminen saattaisi jo tuottaa ihan miellyttävää säröä riippuen tietenkin vahvistimesta ja säädöistä. Mutta yhteenvetona minäkin suosittelen BM:ta.
Fin_Rocker
18.04.2006 21:39:55
leikitään, että...
huonoimmasta parhaimpaan

Hot Head, Boss SD1, Boss OD-2, Bad Monkey, SD-1 Ural
meitu
18.04.2006 21:46:14

leikitään, että...
huonoimmasta parhaimpaan

Munsta Hot head on ihan hyvä, tosin olen sitä soitellut vain Valvetronixin kanssa.
Ne jotka soittaa ne tietää
oiva tumpeloinen
18.04.2006 21:51:29
leikitään, että...
huonoimmasta parhaimpaan

Onko sulla ollut noi kaikki, vai oletko vain kokeillut liikkeessä? Vai mennäänkö mutu-pohjalla?

Mä en ainakaan osaisi noin monta purnukkaa arpoa paremmuusjärjestykseen. Toinen saattaa olla jokin, jota tulisi käytettyä useiten, mutta joku toinen taas voi aina naurattaa soudillaan (mikäs musiikissa sen tärkeämpää on kuin hauskuus :)). Kolmannesta voi sitten taas aina löytää jotain uutta hämmentävää.....
Antti1
18.04.2006 21:55:44 (muokattu 18.04.2006 21:57:34)
leikitään, että...
huonoimmasta parhaimpaan

Boss SD1, Hot Head, SD-1 Ural ja Bad Monkey. Sinänsä vähän outo verrokkilista, että tuossa on nyt joukossa yksi selvästi joukkoon kuulumaton laite ja se on Hot Head. Tuossa toi mun absoluuttinen järjestykseni kuitenkin, joskin saattaa vahvistimesta riippuen vaihdella.

Mitä parempaa tuossa Uraltonen modaamassa SD-1:ssä mielestänne on? Mun mielipide on tämä: se on vajavaisilla säätömahdollisuuksilla varustettu, ylämiddlepainotteinen, ohutsoundinen poljin, joka modista huolimatta kadottaa alapäätä. Liian kallis soundiinsa nähden, varsinkin modin jälkeen --> vähän vastinetta rahalle. Samalla rahalla saa paremman mööpelin kaupasta uutena. Tämä saattaa tosin tuoda mukavasti eloa johonkin älyttömän tummasoundiseen hevimyllyyn, tai bluesukon pierusoundiin. Huumoria, älkää suuttuko.

Bad Monkey tuuttaa ehkä vähän kompressoidumpaa signaalia (ei vastaa pikkauksen voimakkuuteen ihan 100% tarkkuudella), mutta sävynsäätöjen ja kohtalaisen neutraalin luonteensa (toisin kuin SD-1, joka värittää soundia aivan sikana) takia se on mulle ainakin huomattavasti parempi valinta. Siihen ei tarvitse tehdä modia bassojen takia, siinä ei ole hirmuista korostusta yläkerrassa ja hinta on erittäin ostajaystävällinen.

Bossilta mä suosittelisin OD-3:sta, jos tykkää paksusta soundista. Ei ehkä paras poljin jo valmiiksi tuhdin soundin kaveriksi. Bluesdriver on myös mitä mainioin poljin ja molemmat noista kampeaa SD-1:n suohon 6-0. Mun mielestä...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
ministeri
18.04.2006 21:57:31

kun katsoi kysyjän kuvausta niin saattaisi se hot head ollakin ihan mieleen hänelle...mikä muuten toi OD-2 edes on? En sellaista bossin sivuilta löytänyt. OD-3 kyllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)