canali 10.04.2006 17:25:11 | |
---|
elikkä miten/millä saan nauhoitettua sähkörummut tietokoneelle ja millä ohjelmalla voisin siihen lisäillä juttuja kuten laulua ym.. kiitos etukäteen!! |
wavelength 10.04.2006 19:25:56 | |
---|
Tökkää 3,5mm stereoplugipiuha aivojen kuulokelähdöstä tietokoneen mikrofoni- tai linjasisääntuloon. Hanki koneellesi jonkinlainen moniraiturisofta -- näistä on enemmän asiaa m.netin tietokonemusiikkialueella -- opettele käyttämään sitä ja rupea nauhoittelemaan. Laulun äänittämistä varten tarvitset luonnollisesti mikrofonin ja jonkinlaisen esivahvistimen. En tiedä mistä puhun. |
south_of_heaven 10.04.2006 20:10:30 (muokattu 10.04.2006 20:11:53) | |
---|
^ nuo neuvot, lisäksi suosittelen softaksi ilmaiseksi ladattavaa Audacityä. EDIT. tosin mulla on semmonen ongelma että jos rumpujen volyymi on siinä about kello 9 kohdalla ääni kuuluu kuin pitääkin. Jos kovempaa on kuin yrittäisi pistää voimakkaat äänet heikosta kajarista. ilmoitti South_of_Heaven |
canali 10.04.2006 20:15:26 | |
---|
eli mä oon ihan noviisi näis äänitys/softa jutuis. saanko nauhoitettua adobe auditionille vai ollaaks ihan metsässä. |
south_of_heaven 10.04.2006 20:43:37 (muokattu 10.04.2006 20:44:14) | |
---|
eli mä oon ihan noviisi näis äänitys/softa jutuis. saanko nauhoitettua adobe auditionille vai ollaaks ihan metsässä. voit siis tunkasta sen uros/uros piuhan siihen mikkireikään ja toisen esim. rumpujen kuulokeliitäntään, pistät koneen nauhottamaan mikin kautta ja juokset soittamaan. Eli niinku millä tahansa softalla millä voi nauhottaa mikillä voi tätäkin. ilmoitti South_of_Heaven |
Youni 10.04.2006 20:46:44 | |
---|
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
allright,kiitos!!! sit viel et pystyks mä vaik soittaa beat kompin kerran ja luuppaa niin monta kertaa kun haluun tol goldwawel. |
Kukkis 77 10.04.2006 21:47:44 | |
---|
No Goldwavesta ei ole mulla kokemusta mutta ainakin Auditionilla pystyy. Itse en kylläkään väsäilisi looppeja vaan soittaisin sitten koko raidan kerralla purkkiin. Mihi est propositum in taberna mori. Hmph. |
Wiitala 10.04.2006 21:50:43 (muokattu 10.04.2006 21:53:47) | |
---|
allright,kiitos!!! sit viel et pystyks mä vaik soittaa beat kompin kerran ja luuppaa niin monta kertaa kun haluun tol goldwawel. Totanoin... Periaatteessa kai pystyt, mutta mietippä kahdesti. Rumpalin tehtävä kun on kompata tasaisesti ja varmasti. Sitä taitoa ei kehity soittamalla vain yksi tahti nauhalle ja sitten antamalla koneen hoitaa loput. :/ Ja kaiken lisäksi lopputuloksesta lähes poikkeuksetta kuulee jos komppi on luupattu. Se ei vaan kuulosta hyvältä. "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." |
LumPus 11.04.2006 00:00:15 | |
---|
Totanoin... Periaatteessa kai pystyt, mutta mietippä kahdesti. Rumpalin tehtävä kun on kompata tasaisesti ja varmasti. Sitä taitoa ei kehity soittamalla vain yksi tahti nauhalle ja sitten antamalla koneen hoitaa loput. :/ Ja kaiken lisäksi lopputuloksesta lähes poikkeuksetta kuulee jos komppi on luupattu. Se ei vaan kuulosta hyvältä. hoho, paskanmarjat. et todellakaan ehkä tiedä, mutta osa sinunkin suosikkikappaleista on tehty edes osittain tällä tyylillä. minkä takia ei saisi luupata? jos se palvelee tarkoitusta, ja jos komppi ei vielä niin varmaa ole? vaikka jokainen soittokerta treeniä onkin, niin ei nyt ainakaan kotidemotellessa tai biisejä kirjoittaessa kun nauhoittaa, tarvi sitten turhaan olla huojuvaa komppia koko matkalla. kaikki tarkoituksen mukaan. |
M.i.k.key 11.04.2006 00:42:20 | |
---|
Mitä jos kuitenkin kytkis sähkörumpujen aivon MIDI-johdolla tietokoneeseen ja äänittäisi sen aluksi midillä. Sitten kvantisointi eli aikakorjaus on helppoa kumikäki. Sen jälkeen eri rummut voi ajaa vaikka yksi kerrallaan audioksi koneelle. Möllisty! |
kampela 11.04.2006 11:53:28 | |
---|
Mä on vetäny Master L/R ulostulosta ulos, en tiiä onko mitään eroa vetääkö sitten kuuloke ulostulosta. Ite oon sitten tosin kuunnellu soittoa tosta jälkimmäisestä, soittaessani. Tirlittan. |
Cirya 11.04.2006 18:40:19 | |
---|
Mä on vetäny Master L/R ulostulosta ulos, en tiiä onko mitään eroa vetääkö sitten kuuloke ulostulosta. Ite oon sitten tosin kuunnellu soittoa tosta jälkimmäisestä, soittaessani. Kuulokekolosta kuuluu kovempaa --> särkee helpommin nauhotuksessa ainaki mulla. Ite nauhottelen mielummin linjasta suoraan. Voi sitten kuunnella kuulokkeista koko ajan mitä soitteleepi ja nauhotustuloskin on paree. |