Hank Hill 08.04.2006 14:08:51 | |
---|
Heittäkkääs ehdotuksia mitkä mikit sopisivat parhaiten matalalle miesäänelle.Nauhoittelen tällä hetkellä akg c414b-tl2 mikillä,enkä ole siihen täysin tyytyväinen, vaikka monikäyttöinen ja halpismikkejä asteen parempi onkin |
milcoin 08.04.2006 16:19:45 | |
---|
Neumannin U87/67 akseli tulee ekana mieleen. Jos se on sellanen tapaus missä pitää kaivaa sitä kihinää esille. Joku Röden K2 tai AT:n 4033 sattaa kans toimia. Vaikee sanoo näin kuulematta. Etuasteellakin saa joskus kaivettua sitä sointia esille. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Danko 08.04.2006 16:58:17 | |
---|
Neukun TLM-103 on kans oiva jokapaikansieppo. Laulumikkinä erinomainen, ja kitarastyrkan edessä korvannut C414:n. romantikkoitkijät #37 "parhaat jutut are like assholes, everybody's got one." -Juzzu |
Aki 08.04.2006 21:20:49 | |
---|
Neukun TLM-103 on kans oiva jokapaikansieppo jos tykkää. Mä en. Se tuntuu ohentavan kaikkien lauluääntä sen verta paljon, että omasta matalasta äänestä tuli pääosaa esittämään semmonen nariseva ylämiddle. Olen tosin kuullut useita erittäin hyviä lopputuloksia 103:lla, mutta ne kerrat kun olen vierestä seurannut ei tulos ole viehättänyt. Matalilla miesäänillä ei kannata hakea erityisen kirkasta/yläkeskialueista mikkiä, koska yleensä matalaäänisten laulajien ylämiddle ja diskantti ei ole niitä mitä halutaan erityisesti korostaa. Mutta kuten sanottua, kunkin ääni on vallan yksilöllinen, eikä pelkän äänialan perusteella oikein voi antaa suosituksia. Pistä näytille klippi ja sano millä se on äänitetty, niin vois oikeesti olla helpompi antaa vinkkejä. |
Hank Hill 09.04.2006 11:27:22 | |
---|
Millainen tuo akg c414b-xls mahtaa olla?Akg suosittelee sitä kontrabassolle,sellolle,tuballe yms.,mutta ei laululle niinkuin c414-xl2:sta.Noita vanhoja c414b-uls mikkejä on haukuttu paljon,ja olen kuullut siitä ääninäytteitä,siinä ei ole presenssiä ja kuulostaa tukkoiselta,kun taas c414b-tl2 on erittäin kirkas mikki |
Conrad Lant 09.04.2006 13:38:08 | |
---|
Neumannin U87/67 akseli tulee ekana mieleen. Näitä minäkin ensimmäisenä kokeilisin. Muista ainakin Soundeluxin U195 on toiminut hyvin miehisessä alarekisterissä. No one prayed for Sodom |
jPekka 09.04.2006 13:47:19 | |
---|
Itse olen käyttänyt Röde NT2a:ta omalle äänelleni. Pallokuvioisena, jolloin proximity-efekti ei hypi niin pahasti silmille vaan soundi pysyy tasapainoisempana. Sitten vain pitäisi osata laulaa... "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
KaljaMaha 10.04.2006 09:39:31 | |
---|
Jos äänität puhetta niin kokeile jotain laadukasta pallokuvioista lavaliermikkiä rintakehän päälle. Saundi on matalilla miesäänillä ainakin muhkea. MAKSAVA asiakas on aina oikeassa. Mutta niitä harvoin näkee. |
Millainen tuo akg c414b-xls mahtaa olla?Akg suosittelee sitä kontrabassolle,sellolle,tuballe yms.,mutta ei laululle niinkuin c414-xl2:sta.Noita vanhoja c414b-uls mikkejä on haukuttu paljon,ja olen kuullut siitä ääninäytteitä,siinä ei ole presenssiä ja kuulostaa tukkoiselta,kun taas c414b-tl2 on erittäin kirkas mikki Mun mielestä ULS/XLS on useimpiin käyttötarkoituksiin parempi kuin TL2/ XL2... Juuri sen hypettämättömän yläpäänsä takia. Mut ei lauluun. Itselleni TL2:kin on siihen vähän vieraampi valinta, vaikka lauluun onkin valmistajan mukaan tarkoitettu. 103:ssa on aina pikkuriikkisesti "halpista"... Johtunee yläpäästä. Toisaalta myöskään U87:n middle ei todellakaan sovi kaikille. Neukkareista kannattaa myös kokeilla M147, M149 ja tietty U47/48 jos löytyy! ;) (Ja kyl U87 tahi U67:kin voivat hyvinkin toimia.) GT:n putkimikit on ollut kanssa jees. Yleensäkin tuntuu, että aika moni mikki "potuttaa" laulussa... U47 harvoin. Hirveetä snobbailua! :P Blah. |