Aihe: "Wraparound" tyylisestä tallasta kysyttävää
1
Jannipaali
07.04.2006 13:36:57
Keskimmäisellä rivillä ylimmäisenä löytyypi kyseinen vehjes:

http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp1.pdf

Käsittääkseni tuossa yhdistyy TOM:in stoppari ja sitten se säätöosa, vai olenko väärässä?

Tuotahan voi käyttää yksinään, ilman sitä TOM:in säätöosaa:

http://www.jag-stang.com/SiteImages/modTom2.jpg

Tuollaisen ajattelin yhteen projektiin hankkia, tekeeköhän tuolla mitään?
Asiat eivät useastikaan ole ongelmia, ellei niistä tee ongelmia.
Juzzu
07.04.2006 13:40:48
Käsittääkseni tuossa yhdistyy TOM:in stoppari ja sitten se säätöosa, vai olenko väärässä?

Tod.näk. et.

Tuollaisen ajattelin yhteen projektiin hankkia, tekeeköhän tuolla mitään?

No mikäs siinä. Halapa se on, ehkä myös hyvä. Itse en ostaisi.
ravensoul
07.04.2006 13:47:06

Niin tekee, esim. B.C. Richeissä olen nähnyt moisia.

Tuotahan voi käyttää yksinään, ilman sitä TOM:in säätöosaa:

http://www.jag-stang.com/SiteImages/modTom2.jpg

Öh, ymmärsinköhän nyt kysymyksen väärin, mutta eikös tuo just ole se säätöosa eli tuohon tarvii lisäks tailpiecen?
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
Jannipaali
07.04.2006 13:57:57
Öh, ymmärsinköhän nyt kysymyksen väärin, mutta eikös tuo just ole se säätöosa eli tuohon tarvii lisäks tailpiecen?

Siis tuota wraparoundia voi käyttää ilman tuota säätöosaa.
ravensoul
07.04.2006 14:00:44

Ah, juu. Arvelinki et tuli ymmärryshäiriö kysymyksenasettelun kans, kun tuossa oli vähän hassusti tuo kaksoispiste.. :> Juu, niin siis kyllä voi.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
fox
07.04.2006 14:19:04

Niin jotta tuo SP-elektroniikan perakappale on tuollanen Leo Quan Badass-kopio, todennäkösesti jossain itäsillä mailla tehty. Schallerilla olis ehken nykyään saatavista hyvistä halvin. Tuo korvaa sen kompensaatio-wraparound tailpiecen, ja on tarkoitettu ihan yksistään käytettäväks kyllä. Ihan hyvä jos sattuu olemaan jonkun SG Juniorin tai Specialin omsitaja, jossa ei oo varsinaista tallaa lain..
Tuo tune-o-matikki, jos ei oo Sung Il-konsernin tekoo, on ehken ihan toimiva.. Noista Sung Il-tuotteista mulla on huonoja kokemuksia...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
sartzan
07.04.2006 21:01:28
Tunnustusten luola: Miul on tuommonen justiinsa sp-elektroniikan talla tönästynä tuohon vimoseen tekeleeseen. Merkittömyys epäilytti hankkiessa, mutta kun projekti oli mennyt paikkapaikoin jo röytämisen puolelle, päätin kokeilla. Yhtenä kappaleena se ainaski toistaiseksi on, mutta ei ole kepukkakaan vielä montaa kuukautta vanha. Merkki- tai mallimerkintää ei löydy tallasta mistään, ja hankalahan tuo on näin noviisipohjalta arvioida mimmoista metallia kromikerroksen alta löytyy... Mutta so far so good.

Niin, ja siis ei tarvi tailpieceä, kielet tosiaankin pujotetaan paikoilleen tallan "alta" eli "ympäri".
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
fox
07.04.2006 22:11:23

Kerran jouduin viilailemaan yhtä TOM tallaa ja siellä oli ihan tavallisen näköistä metalliseosta, ei ollut kovin kovaa, mutta ei myöskään pehmeää.

Edit. Ja kysehän oli sitten tuon Sung Il tehtaan tuotoksesta.

Sung Il-tehtaan, kyllä ihan toimivat, myönnetään, tallat on mun mielestä turhankin pehmeetä metallia, tosin voi olla eroa siinä, onko kullattu vaiko niklattu, sillä pohjametallilla. Huonot kokemukset on kolmesta kullatusta, viimeisin oli huomattavankin pehmo-aineinen, mutta kas, kaveri oli sen tilannut, kerta halvalla sai... ;)
Isommat ongelmat tulee sitten, jos haluaa tallapalat vaihtaa kovempiin, graph-techeihin tai mihin vaan, nimittäin ne poijjaat tuolla kaukoisessa idässä olivat tuon ainakin "lytänneet" niin, ettei irronnu tallapalat lain. Oli ihan turhaan se retainer wire siinä, ilmeisesti vaan sen takia kun alkuperäisessäkin on...
Jannipaali
07.04.2006 22:21:38 (muokattu 07.04.2006 22:23:24)
Sung Il-tehtaan, kyllä ihan toimivat, myönnetään, tallat on mun mielestä turhankin pehmeetä metallia, tosin voi olla eroa siinä, onko kullattu vaiko niklattu, sillä pohjametallilla. Huonot kokemukset on kolmesta kullatusta, viimeisin oli huomattavankin pehmo-aineinen, mutta kas, kaveri oli sen tilannut, kerta halvalla sai... ;)

Kullattu tom on minulla.

Isommat ongelmat tulee sitten, jos haluaa tallapalat vaihtaa kovempiin, graph-techeihin tai mihin vaan, nimittäin ne poijjaat tuolla kaukoisessa idässä olivat tuon ainakin "lytänneet" niin, ettei irronnu tallapalat lain. Oli ihan turhaan se retainer wire siinä, ilmeisesti vaan sen takia kun alkuperäisessäkin on...

Tässä pyörittelen käsissä tätä tom:ia ja koitan ottaa tallapaloja irti, katsotaan miten käy.

Edit. Hoho, ne ei liiku mihinkään :D
fox
08.04.2006 11:55:36

Edit. Hoho, ne ei liiku mihinkään :D

Nii-i. Mutta silti, kyllä se siltikin tallasta käy.. 8) Siis jos ei tarvitse paloja vaihtaa, syystä tai toisesta. Saattaapa olla muuten, että tallapalojen materiaalissa on "pikkuisia heittoja" kovuudessa, tuo mitä viimeisemmäks olen käsitelly, oli kyllä todella verrattoman pehmeää materiaalia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)