Niin, kyllähän se noinkin on mahdollista, mutta tämä on periaatekysymys: Näen pystyväni sanomaan kaiken tarpeellisen yhdellä bassorumpupedaalilla. Sitäpaitsi kaikkialtahan näitä tuplapedalisteja löytyy, haluan olla erillaiennen. Se on hyvä. Turhan monella on tuplat vaikka eivät soittamassaan musiikissa tarvitse. Tuntuu kuin joillain olisi vain näön vuoksi *köh*lars*köhh* ilmoitti South_of_Heaven |
Deino 05.04.2006 16:12:22 | |
---|
lars Shyysshh! |
Jaren 05.04.2006 21:02:09 (muokattu 05.04.2006 21:54:13) | |
---|
Ettei menisi ihan offtopic:iksi tämä minun osuuteni tässä keskustelussa niin voisi tuohon jalan/jalkojen treenaamiseen antaa tälläisen melko standardi treenin, joka on varmastikkin jo mainittu tässä topic:issa. Tätä rumpujensoiton opettajani on pistänyt minut soittamaan ja oikein hyvä harjoitus se onkin. Otetaan siis Ted Reed:in Syncopation for drums-kirja esiin ja avataan sivulta 8(oikein hyvä sivu on 11). Soitetaan harjoituksia tästä eteenpäin niin että basarijallalla/jaloilla soitetaan virvelirivi ja oikealla kädellä lyönti haikkuun jokaiselle nuotin 4-osalle. Virveli lyödään 3:selle. Eli, tahtilaji muutetaan 4/4:sta 2/2:ksi pitäen kuitenkin lyönnit samoilla kohden(ei nyt tule mieleen sitä oikeaa termiä tälle, tokkopa joku viitsi sitten kertoa oikean sana.) Näin siis haikka käsi lyö kahdeksasosia, ja basarille tulee näin 16 osia. Näitä sitten soitetaan itsekullekkin sopivalla temmolla vähitellen nostaen. Näin saadaan harjoitettua basari jalkaa/jalkoja ja komppisoittoa samanaikaisesti. Ultimaalisena päämääränä on saada tämä koko mörskä svengaamaan ja jalka/jalat tarkkaan tottelemaan aivoja. Näyttää jotakuikin tältä: Muunnos: 1si 2si 3me 4jä H:x x x x!x x x x! S: v ! v ! B:ppp ppp!p p ppp! Alkuperäinen: 1si 2si 3me 4jä 1si 2si 3me 4jä S:ov o vo v !o v ov o B:p p p p !p p p p Edit:Hmm, en osaa näemmä tehdä näitä tabeja oikein ollenkaan. "Tämän viestin tarkoitus ei ole Provosoida." -Jaren |
south_of_heaven 05.04.2006 21:37:50 | |
---|
Edit:Hmm, en osaa näemmä tehdä näitä tabeja oikein ollenkaan. mä en tota oikee tajunnu, mutta mulla on se kirja. Kannattava hankinta. ilmoitti South_of_Heaven |
Jaren 05.04.2006 21:49:01 | |
---|
mä en tota oikee tajunnu, mutta mulla on se kirja. Kannattava hankinta. On se, hyviä käsiharjoituksia ainakin. Luin itsekkin tuon viestini uudestaan ja eikä siitä oikein saa selvää niiden epä onnistuneiden tabien takia. Otat vaikka sen 11 sivun, jossa 22 bar exercise. Rupeat soittamaan sitä niin että virveli rivin soitat jaloilla ja joka neljäs osalle oikella/vasemmalla kädellä(riippuen kätisyydestäsi) lyöt kerran haikkua. Aina kolmannelle tulee vasemmalla/oikealla kädellä lyönti virveliin. En osaa antaa tabia kun en osaa niitä tehdä. "Tämän viestin tarkoitus ei ole Provosoida." -Jaren |
Aegis 05.04.2006 21:52:30 | |
---|
Tänään löytyi perustekniikka yhden käden rolliin. Vielä ei kovin nopeasti mennä eikä iskuissa ole tarpeeksi voimaa, eli treenailla pitää. Jos tasaisen tahdin pitää treenauksessa, niin ehkä jo loppuvuodesta voi jo alkaa ihan oikeasti soveltaa tuota biiseihin. Hauska kikka. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
kuukuna 06.04.2006 14:04:58 | |
---|
mä tosta lämmittelystä huomasin jaloilla yhden jutun. Jos nyt vaikka pystyisin(en oikeasti pysty^^) soittamaan temmolla 160, nii ennenku vedän sitä nii vedän aluks jollai 144 temmol et ne jalat lämpenee ja sitte ku on tarpeeks kauan tehny nii voi siirtyä sitte pykälä kerrallaan siihen 160 tempoo. On varmaa jo mainittu tääl. Reeniä,reeniä ja ryynejä |
Aegis 07.04.2006 12:44:52 | |
---|
Luonnollistahan tuo on että jalat vaatii sen lämpeämisen. Itse olen suosinut lämmittelyssä erilaisia lyhyitä pyrähdyksiä enkä niinkään tasaista tukutusta. Niiden avulla itse löydän nopeiten sen rentouden. Keikkatilanteessa ei oikein koskaan muuta ehdi tehdäkään kuin pari pöräystä jaloilla ja sitten onkin menoa jo. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Terok 10.04.2006 13:58:34 | |
---|
Keikkatilanteessa ei oikein koskaan muuta ehdi tehdäkään kuin pari pöräystä jaloilla ja sitten onkin menoa jo. Joissakin paikoissa saattaa onnistua että pistää pedaalit sopivaa sohvaa yms vasten ja soittelee perusrolleja muutaman minuutin, tai jos on tosi pro ottaa basaripadin mukaan. |
kuukuna 10.04.2006 19:09:59 | |
---|
aiheen vierestä mutta mistä sellasii basaripadei saa? Reeniä,reeniä ja ryynejä |
wavelength 10.04.2006 19:20:36 | |
---|
aiheen vierestä mutta mistä sellasii basaripadei saa? Kaupastahan niitä, musiikkikaupasta. Ja ainahan kaikkea voi rakennella. En tiedä mistä puhun. |
south_of_heaven 10.04.2006 20:13:38 | |
---|
Kaupastahan niitä, musiikkikaupasta. Ja ainahan kaikkea voi rakennella. mä suosittelisin itse värkkäämistä, ainoo semmonen ei-sähkö-basaripädi jonka oon nähny on se Pearlin t-kaupasta saatava malli, joka maksaa jotain 60€. ilmoitti South_of_Heaven |
hgr 10.04.2006 21:10:57 | |
---|
mä suosittelisin itse värkkäämistä, ainoo semmonen ei-sähkö-basaripädi jonka oon nähny on se Pearlin t-kaupasta saatava malli, joka maksaa jotain 60€. Itse ostin tuon DLX Musicista. Jos meinaa itse rakentaa, kannattaa ainakin tehdä parempaa jälkeä kuin meikäläinen :) |
kuukuna 10.04.2006 22:25:12 | |
---|
No mun "basaripadi" on pahvilaatikko, jonka sisällä on vanhaa kamaa. Tuen sitä sivusta porakoneen laatikolla ja maassa on matto ettei se liikkuis hirveesti. Onhan se hieman erilaista ku soittas itse bassorumpuun, mutta kyllä sillä soittelee^^ Reeniä,reeniä ja ryynejä |
hgr 19.04.2006 15:16:32 | |
---|
Kylläpäs nyt tuntuu olevan tuplien polkeminen vaikeaa. Ei meinaa millään pystyä kontrolloimaan kalvon pomppua esim. soittaessa tasaisia 16.-osia tempoon 90 ja tahattomia tuplaiskuja tulee joka väliin. Tuntuu että lauta pomppii jalan alla miten sattuu eikä palautus toimi tarpeeksi sutjakkaasti. Lieneekö tottumiskysymys? Jos kiristän jousia, tuo onnistuu huomattavasti puhtaammin, mutta noin raskas tuntuma ei taas ole mistään kotoisin sinkkusoitossa. Muuten, tahtoo tulla aikamoista kolinaa tuosta suoravedon tangosta(dfp9410) juuri soittaessa tasaista tuplaa hitaasti. Oonx normaali? |
south_of_heaven 19.04.2006 15:52:29 (muokattu 19.04.2006 15:52:50) | |
---|
ICn tuplaketjuja tänään kaupassa kokeilin. Ai ihanuutta. Näillä luulisi polkevan hyvin. itki south_of_heaven |
Deino 19.04.2006 16:56:08 | |
---|
ICn tuplaketjuja tänään kaupassa kokeilin. Ai ihanuutta. Näillä luulisi polkevan hyvin. Jees. Meinaan itse vaihtaa yllämainitut jammuni juuri noihin. Deino vaan |
kuukuna 19.04.2006 18:53:38 | |
---|
tekeekö airon kooopra muita ku tuplapedaalei? Onko ne hyvii? itelläni on gibraltarin tupla ja se on musta aika jees Reeniä,reeniä ja ryynejä |
Shitmanek 19.04.2006 18:58:29 (muokattu 19.04.2006 18:58:43) | |
---|
tekeekö airon kooopra muita ku tuplapedaalei? Onko ne hyvii? itelläni on gibraltarin tupla ja se on musta aika jees Siis Tamahan noita rautakärmeksiä tekee. Ja ovathan ne hyviä, vaikka eivät minun jalkaani oikein sovikaan. Singlepedaaleinakin tietysti noita saa. "I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!" |
kuukuna 19.04.2006 22:19:59 | |
---|
jaajaa. no kiitos tiedosta shitmanek^^ Reeniä,reeniä ja ryynejä |