Aivokalvo 05.04.2006 10:25:46 | |
---|
Ehdotelkaapa yhtyeitä ja levyjä, joissa soisi Britannia! Tyylilajina varmaankin esim. pop, rock, proge ja folkrock Tuttuja ovat mm. Jethro Tull (Songs from the wood jne), Genesis ja sensemmoiset. Ilmeisesti aika kovassa maineessa on tämä Fairport Convertion, onko se mistään kotoisin? "Lähellä reunaa, varrella virran" |
2541 05.04.2006 10:28:19 (muokattu 05.04.2006 10:31:50) | |
---|
Caravan, Hatfield And The North, Robert Wyatt, Kevin Ayers ym. Canterburyn koulukunnan artisteja. Ja jos ei pelkkää progea tarvi olla niin sitten esim. XTC. EDIT: Ja kun tarkemmin luin, niin popit ja rockitkin kelpaa, joten laitetaan listaan vielä vaikka The Soft Boys ja Robyn Hitchcock. |
Bonham 05.04.2006 10:29:34 | |
---|
Kyllä vanha Marillion on munsta tätä aidoimmillaan. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
jPekka 05.04.2006 10:54:36 | |
---|
Siis Englanti vai Britannia? (ovat tunnetusti eri asia) Jos Britannia, niin miten olisi Richard Thompson? Vahvoja kelttimusiikkivaikutteita, lievä skottilaisaksentti, englantilaisia sanoitusteemoja. Aksenttiosastolle sopii tietysti myös vanha kunnon The Proclaimers. (Muistelee haikeana sitä upeaa Tavastian-keikkaa 80-luvun lopulla.) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Aivokalvo 05.04.2006 11:19:35 | |
---|
Siis Englanti vai Britannia? (ovat tunnetusti eri asia) Jos Britannia, niin miten olisi Richard Thompson? Vahvoja kelttimusiikkivaikutteita, lievä skottilaisaksentti, englantilaisia sanoitusteemoja. Sekä että. Niin, tämä Rickhard on se mies Fairport Conventionista? Suosittele jotain levyä, ja paikkaa mistä sitä saisi. "Lähellä reunaa, varrella virran" |
Milkop 05.04.2006 13:49:11 (muokattu 05.04.2006 13:50:11) | |
---|
Jotenkin kummallinen kysymys, mutta tsekkaa vaikka Camel, Yes ja King Crimson. Edit: Taitavatkin olla tuttuja, kun profiiliasi vilkaisin. |
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen Kinks tuosta määritelmästä. Montako tonnia ruokaa ihminen elämänsä aikana syö pelkästään hienotunteisuussyistä? |
jPekka 05.04.2006 19:39:43 | |
---|
Niin, tämä Rickhard on se mies Fairport Conventionista? Suosittele jotain levyä, ja paikkaa mistä sitä saisi. Juu, sama mies. Itse olen diggaillut soolouraa enemmän kuin Fairportin aikoja. Erittäin arvostettu levy on Linda-vaimon kanssa 80-luvun puolivälissä tehty "Shoot Out the Lights". Etenkin nimibiisi on todellinen kunkku. Varsinaisesta soolotuotannosta voisi mainita vaikka levyt "Rumour and Sigh", "Mirror Blue", "You? Me? Us?" (tupla jossa akustinen ja sähköinen levy), "Amnesia", "Mock Tudor" ja "Front Parlour Ballads" (uusin). Ainakin cdon.comissa noita on näkynyt, Helsingissä mm. Tunnelin Levy ja Digelius pitänevät valikoimissaan. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
jjylli 05.04.2006 19:44:15 | |
---|
kinks, the who, the jam, ian dury. oikeestaan ääri-eteläenglantilaisia.. |
jjylli 05.04.2006 19:44:15 (muokattu 05.04.2006 19:46:28) | |
---|
slade ja black sabbath birminghamista.. |
Capman 05.04.2006 19:46:48 | |
---|
The Stranglers. Jumankekka mikä aksentti. |
Musta Arkipyhä 06.04.2006 08:40:36 (muokattu 06.04.2006 08:43:15) | |
---|
Ilmeisesti aika kovassa maineessa on tämä Fairport Convertion, onko se mistään kotoisin? Joo.Sieltä Britanniasta.Suositeltavia levyjä: Liege & Lief sekä What we did on our holidays (muistaakseni toka levy).On olemassa myös em. niminen kokoelma ,mutta sitä en tarkoita.Tuolta holidays-levyltä löytyy bändin "tunnussävelmä" Meet on the ledge sekä mainio Fortheringay.BÄndn tuolloinen laulajatar Sandy Denny muistetaan myös laulusta Led Zeppelinin The Battle of evermore- biisissä. FC:tä löytyy CDON.COMista re-masteroituna 8,95e/kpl.Mm.nuo em. levyt. Joukossamme on monia joiden mielestä elämä on pelkkä vitsi.. |
Lippa 06.04.2006 09:07:57 | |
---|
Molemmat on tullut täällä jo näköjään mainittuakin, mutta Ian Dury on niin Englantia, niin Englantia.. ja Stranglers on myös perinteisistä perinteisin pumppu tässä mielessä. |
Darsu 06.04.2006 14:14:03 | |
---|
Minulle tulivat otsikosta ensimmäisenä mieleen Bert Jansch ja Kinks. |
timus 07.04.2006 01:34:15 | |
---|
Mullekin Kinks on sitä eniten enklantilaista musaa "...leisi sanni äftörnuun..." ja eikun papuja ja paahtoleipää lautaselle ja tetleyä kuppiin :-) Hello Cleveland! |
Marlowe 07.04.2006 09:16:57 | |
---|
Laitoin CDOnilta tilaukseen tuollaisen boksin, josta on juttua uudessa Rytmissä: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos … _8_xs_ap_i1_xgl/202-5124106-2939842 Mukana on muun muassa Bert Janschia, Sandy Dennya, Maddy Prioria ja the Dublinersia. Lisäksi voisi suositella The Wicker Man -kauhuelokuvan soundtrackia, joka sisältää aika jännää "pakanallista brittifolkia". "Sumer Is A-Cumen In!" Juu, sama mies. Itse olen diggaillut soolouraa enemmän kuin Fairportin aikoja. Erittäin arvostettu levy on Linda-vaimon kanssa 80-luvun puolivälissä tehty "Shoot Out the Lights". Richard ja Linda Thompsonilta voisi nostaa esille myös "I Want to See the Bright Lights Tonight" -levyn, joka on mielestäni vielä parempi pitkäsoitto kuin tuo avioeron aikoihin julkaistu "Shoot Out the Lights". The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Aivokalvo 07.04.2006 09:39:50 | |
---|
Laitoin CDOnilta tilaukseen tuollaisen boksin, josta on juttua uudessa Rytmissä: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos … _8_xs_ap_i1_xgl/202-5124106-2939842 Käsittämätöntä että "Streets of Londonia" ei ole tuossa. Harvoin kuitenkin olen törmännyt siihen, että säkkipillejä ynnä muita ko. saaren soittimia käytetään ihan täysverisen rock-yhtyeen kanssa, Mark Knopflerin jutut taitavat olla ainoita mitä olen kuullut. Ja ne on aika simppeleitä kuiteskii, eli jos joku laittaisi Genesiksen musiikkiin säkkipillit niin mää tykkäisin. "Lähellä reunaa, varrella virran" |
jPekka 07.04.2006 10:32:23 | |
---|
Harvoin kuitenkin olen törmännyt siihen, että säkkipillejä ynnä muita ko. saaren soittimia käytetään ihan täysverisen rock-yhtyeen kanssa, Richard Thompsonhan käyttää aika paljon liraa eli kampiluuttua eli hurdigurdia, jonka sointi muistuttaa aika tavalla säkkipilliä - siinä on borduunapillien tilalla borduunakieliä, joita kitkapyörä pitää soimassa. Sinänsä säkkipilli on perin yleiseurooppalainen soitin, saattaa olla kelttien peruja. Käytetään Brittein saarten ohella mm. Espanjassa, Bretagnessa ja Unkarissa. Muita borduunasoittimia löytyy sitten Skandinaviastakin. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
Roku 07.04.2006 17:59:54 | |
---|
Rock'n'roll pidentää murrosikää |
2541 07.04.2006 19:57:09 | |
---|
Juicy Lucy on hyvä bändi ja Englannista myös, mutta pitäisin sen musiikkia kuitenkin aika amerikkalaisvaikutteisena. |