Aihe: Metallikielinen akustinen hl.400-600e - mutta mikä?
1 2
Teemu Tee
31.01.2006 15:01:20
Käyttökohteena komppaus tanssibändissä, lähinnä instrumentaalibiiseissä ja Roy Orbison/Kari Tapio -tyyliin. Hinta ei ole "satasen päälle", mutta työlukuna n. puoli kiloeuroa.

Oltava ehdottomasti..
- akustinen
- aktiivimikillä varustettu
- mallia kunnollinen

..ja mielellään vielä:
- kaunis ulkonäöltään
- kevyt/kevyehkö soittaa

Ei kiinnosta juurikaan mitä merkkiä tai mallia, enempi edelliset asiat. En todennäköisesti myy koskaan pois vaan jää nurkkiin pyörimään = jälleenmyyntiarvolla ei niin väliä.

Paljonko täytyy sijoittaa saadakseen kunnollisen pelin, saako tuolla rahalla? Mitä merkkejä kannattaisi katsastaa tuohon rahaan? Mitkä ominaisuudet paranevat ENITEN kun tuplataan hinta 300 eurosta 600 euroon? Kannattaako tuohon tarkoitukseen?
Tyhjän saa pyytämättäkin
Aki
31.01.2006 20:34:05 (muokattu 01.02.2006 01:31:56)

Mitkä ominaisuudet paranevat ENITEN kun tuplataan hinta 300 eurosta 600 euroon?

Se on ihan merkistä/mallista/yksilöstä kiinni. 350€ kitara ei ole pikkasen parempi kuin 300€ kitara. Tossa haarukassa hintaero kertoo melkeinpä enemmän valmistajan organisointikyvystä kuljetusten suhteen.

Niin tai näin, itse ostaisin mitä luultavimmin Ibanez AW85:sen. Erinomainen soitin hintaisekseen. Hinta ilman elektroniikkaa 395€.

Muita harkitsemisen arvoisia saattaisivat olla (edit: ei Lowden vaan Walden) ja Furch, joskin Furchin edullisimmat taitaa olla hieman yläkireitä.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
rattledad
31.01.2006 21:11:48 (muokattu 31.01.2006 21:14:27)

Lowden?

http://www.monmouth.com/~benhan/lowden/prices.html

E: Pelkkä soololovi alk. 400$
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Aki
01.02.2006 01:31:10

Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
Teemu Tee
06.02.2006 11:52:29
Katselin netistä Ibanezin ja Yamahan malleja, ja niissä näyttäis olevan monenlaisia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan. Mitä tekijöitä kannattais ottaa huomioon kun tarjontaa tuntuu jo kahdella merkillä olevan varsin runsaasti?

Olen ajatellut, että keikkakäytössä mahdollisimman pieni kaikukoppa vois olla hyvä idea, koska akustista soundia ei itsessään tarvita. Piazo-/konkkamikin yhdistelmä antais mahkuja hakea sopiva soundi ilman kierto-ongelmaa. Onko kokemusta noista mikeistä, mikä/mitkä mallit ovat laadukkaita ja toimiviksi havaittuja?
Tyhjän saa pyytämättäkin
Turder
06.02.2006 13:14:19
Katselin netistä Ibanezin ja Yamahan malleja, ja niissä näyttäis olevan monenlaisia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan. Mitä tekijöitä kannattais ottaa huomioon kun tarjontaa tuntuu jo kahdella merkillä olevan varsin runsaasti?

Kyllä ainakin kokopuinen kannattaa olla vaatimuksena. Vaikuttaa akustiseen soundiin merkittävästi.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
Teemu Tee
06.02.2006 16:22:20
Kyllä ainakin kokopuinen kannattaa olla vaatimuksena. Vaikuttaa akustiseen soundiin merkittävästi.

Mites tuo mikkipuoli, mitkä mallit ovat hyviksi havaittuja?
Tyhjän saa pyytämättäkin
Turder
06.02.2006 19:40:58
Mites tuo mikkipuoli, mitkä mallit ovat hyviksi havaittuja?

Itse en mene siitä paljoa sanomaan kun ei ole oikein kokemusta niistä. Jätetään puheet niille, joilla on tietoa. Kyllä täällä muutama asiantuntija on, odottelemme heitä.
There is no sound like the one of a good acoustic guitar.
starsailor
07.02.2006 17:22:09 (muokattu 07.02.2006 17:22:34)
Osta mikä tahansa akustinen, jossa on 1) Kokopuukansi ja 2) siinä ei ole valmiiksi asennettua elektroniikkaa sekä 3) se kuulostaa korvaan hyvältä akustisesti soitettuna ja siinä on hyvä soittotuntuma. Sitten lasket rahat niin, että sulla on varaa asennuttaa Highlander IP-1 (tai IP-2) mikrofoni siihen, joka kustantaan n. 200euroa. Saat soitettua suoraan kitaravahvistimen läpi ja akustinen ääni on melkoisen mukava. Mikrofonien suuntaamisessa ym. tulee kierto- ja muita ongelmia, eteenkin bändisoitossa. Lyhyesti: Kannattaa ostaa rahavaroihin nähden hyvältä kuulostava akustinen ja asentaa vasta jälkikäteen laadukas mikrofoni kitaraan. Yleensä ns. elektroakustisissa tulevat mikrofonisysteemit on ihan paskoja, eikä niillä tee oikeen mitään.
Rinneto
04.04.2006 21:53:11
Osta mikä tahansa akustinen, jossa on 1) Kokopuukansi ja 2) siinä ei ole valmiiksi asennettua elektroniikkaa sekä 3) se kuulostaa korvaan hyvältä akustisesti soitettuna ja siinä on hyvä soittotuntuma. Sitten lasket rahat niin, että sulla on varaa asennuttaa Highlander IP-1 (tai IP-2) mikrofoni siihen, joka kustantaan n. 200euroa. Saat soitettua suoraan kitaravahvistimen läpi ja akustinen ääni on melkoisen mukava. Mikrofonien suuntaamisessa ym. tulee kierto- ja muita ongelmia, eteenkin bändisoitossa. Lyhyesti: Kannattaa ostaa rahavaroihin nähden hyvältä kuulostava akustinen ja asentaa vasta jälkikäteen laadukas mikrofoni kitaraan. Yleensä ns. elektroakustisissa tulevat mikrofonisysteemit on ihan paskoja, eikä niillä tee oikeen mitään.

Siis onko todellakin näin? Itse olen ajatellut (elektro)akustisen hommata, mutta tuo pisti vähän miettimään. Siis tuossa 400-600 hintaluokassako on kaikki valmiit mikkitsydeemit täyttä kuraa?
Mulla suunnilleen toi sama hintaluokka ja vähän apua tarttisin. Eli voisitte jotain testauksen arvosia akkareita ehotella. Jotenkin on jääny akustisten kammo tosta isän 70-luvun Ekosta. Kielet on pirun korkeella otelaudasta, ja on muutenkin parhaat päivänsä nähny, ja vaikee soittaa.
Iski hirmunen akustinen buumi tässä justiinsa ja pakko ois jonkinnäkönen akustinen saatava.
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Cujo
04.04.2006 22:05:40 (muokattu 04.04.2006 22:05:55)
Siis onko todellakin näin? Itse olen ajatellut (elektro)akustisen hommata, mutta tuo pisti vähän miettimään. Siis tuossa 400-600 hintaluokassako on kaikki valmiit mikkitsydeemit täyttä kuraa?

No, ei ne kyllä mitään kovin ihmeellisiä miusta ole. Ehkei nyt kaikissa ihan kuraakaan. Kotisoittelussa ehkä ovat oikeinkin hyviä, mutta kukapa sitä akustista kotona mikittäisi... ;)

Mulla suunnilleen toi sama hintaluokka ja vähän apua tarttisin. Eli voisitte jotain testauksen arvosia akkareita ehotella. Jotenkin on jääny akustisten kammo tosta isän 70-luvun Ekosta. Kielet on pirun korkeella otelaudasta, ja on muutenkin parhaat päivänsä nähny, ja vaikee soittaa.
Iski hirmunen akustinen buumi tässä justiinsa ja pakko ois jonkinnäkönen akustinen saatava.

Älä anna noitten vanhojen, halpojen hirvitysten pelottaa. Kannattaa kokeilla Yamahan kitarat, ne on miusta hinta-laatu-suhteessa tosi hyviä.
No llores mi querida
Dios nos vigila
Agarrame, mi vida

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
PIM
04.04.2006 22:38:32 (muokattu 04.04.2006 22:42:42)
Kyllä mä ainakin uskallan tätä omaa Ibanez EW20ASE-NT:tä suositella vaikkei kansi kai kokopuuta eikä varsinkaan kuusta olekaan. Täyttää noi sun kriteerit kaikin puolin eikä ole hinnalla pilattu. Ja mikkinä on kotimainen b-Band eli samalla voi tukea kotimaista musiikkilaiteteollisuutta.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189429.html
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Rinneto
04.04.2006 22:47:15 (muokattu 04.04.2006 22:48:28)
Luin Turderin artikkelin Yamaha LL16:sta ja pakko sanoa, että rupes kiinnostamaan :). Äffässä vois käydä testaamassa.
Tuo PeteH:n ehdottama on minulle ehkä hiukan liian radikaali. Etin ehkä enemmän semmost perinteisempää. Mut kiitos kuitenkin :).

EDIT: Tai no... Ei ehkä radikaali mut väri vähän hämää.
Kiinnostas kyl tietää, et onko tosta LL16:sta soololovellista versiota.
Marshall Silver Jubilee 2553 Half-Stack.
Mäci
04.04.2006 22:49:53
Miten olis Alvarez? Tuommoinen:http://www.alvarezgtr.com/productpage.htm?CatID=38&ItemID=81
Minulla oli tuo ilman elektroniikkaa ja oli hyvä kitara.Hieno ääni akustisena,tuskin
elektroniikkakaan huonoa.
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
PIM
04.04.2006 22:57:26 (muokattu 04.04.2006 23:01:00)

No jos hyvännäköistä ja massasta pikkase erottuvaa haluat niin tää loimukuvio on luonnossa ainakin helkutin hyvän näköinen, tämä ssiis henk.koh. mielipide.

Tässä vähän isompi kuva mistä näkyy paremmin.

http://www.ibanez.co.jp/ac_page.php … amp;COLOR=CL01&MODEL_NO=EW20ASE
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Begemoth
05.04.2006 02:44:57
Kyllä mä ainakin uskallan tätä omaa Ibanez EW20ASE-NT:tä suositella vaikkei kansi kai kokopuuta eikä varsinkaan kuusta olekaan. Täyttää noi sun kriteerit kaikin puolin eikä ole hinnalla pilattu. Ja mikkinä on kotimainen b-Band eli samalla voi tukea kotimaista musiikkilaiteteollisuutta.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-189429.html

B-band on hyvä saundinen.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
myrtonen
05.04.2006 08:40:41
http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_apx5atbb_prodinfo.html

Tuollainen on minulla, ja vaikuttaa kyllä monin verroin paremmalta kitaralta, kuin mitä hinta kertoo. Tuosta en luovu, vaikka kaikki muu lähtisi alta. Koppa on kapeampi (2/3) vastaavista CPX-malleista, ja kuulostaa vahvistettuna helvetin hyvältä. Koppa on osittain natoa, eli kokopuusta ei kannata unelmoida, mutta ei sitä kaipaakaan. Otelauta on eebenpuuta, ja itse kaula sileä ja erittäin helpposoittoinen, hieman perinteisen stratokaulan tapainen. Miinuspuolia en keksi, koska rakastan sitä.
"Keskuudessamme rämpii toivoton, näköalaton ja äärimmäisen pinnallinen sukupolvi, jolle tuntuu merkitsevän elämässä jotain ainoastaan keinotekoiset, lyhytkestoiset ja lopulta niin tavattoman rikkonaisiksi tekevät asiat." -Jucciz
Turder
05.04.2006 16:18:23

Juuri tuosta mallista ei ole mutta LJX6C on lähimpänä tuota kuustoistasta. Koppa on mallia jumbo ja mikitetty. Soololovihomma on aika makuasia mutta itse en oikein keksi sille hirveästi perusteita. Kuitenkin akustinen on parhaimmillaan kun soitellaan avosointuja ja muutenkin liikutaan ensimmäisillä nauhoilla. Kuten sanoin, makuasia.
hjukke
05.04.2006 17:12:07

Luin Turderin artikkelin Yamaha LL16:sta ja pakko sanoa, että rupes kiinnostamaan :). Äffässä vois käydä testaamassa.
Tuo PeteH:n ehdottama on minulle ehkä hiukan liian radikaali. Etin ehkä enemmän semmost perinteisempää. Mut kiitos kuitenkin :).

Oon äffässä monesti tuota katsellut ja kerran soittelinkin sillä puoli tuntia.
Ei pöllömpi luuttu, mutta F:n hinta on aivan metsässä, sen arvoinen se ei ole.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)