Aihe: Pahin rikos musiikkia kohtaan-pistäpahemmaksi-ketju
1 2 3 4 5 6 7 8
M-Juhana
04.04.2006 12:16:51

Täällä Mnetissä ollaan kaikki enempi tai vähempi musiikki-addiktioutuneita. Tällaiseen business- & tähti-skeneen suhtaudutaan nuivasti.

Totta kuitenkin on, että nuo Idols ja vasenkätiset iskelmät ovat suurelle joukolle ihmisiä ihan vaan musiikkia. Sitä tulee radiosta ja telkusta ja siitä nautitaan ihan tietämättä, välittämättä tai ymmärtämättä, kuin "paskaa" se on, esim. meidän wanna-bee-mnetti-asiantuntijoiden mielestä.

Tanssi palstalla näistä "turakaisista" on paljon juttua.
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
M-Juhana
04.04.2006 12:17:38

Bubbala buu. Kysyttiin mielipidettä, minä kerroin mielipiteeni. Jos mun mielipiteeni on sinusta väärä, niin se kertoo enemmän sinusta kuin minusta.

Kaikki paska musiikki työllistää ihmisiä. Robotit ei vielä toistaseksi tee sitä, vaikka niinkin voisi joskus luulla. Joten noin heikkoa korttia ei kandee säästellä hihassaan.

Määritteles Jani meille "paska"-musiikki ?
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
Jani The Rock
04.04.2006 12:20:19

Määritteles Jani meille "paska"-musiikki ?

Se on tässä yhteydessä sitä mikä kunkin mielestä on huonoa/jonninjoutavaa/muuten sietämättömän vastenmielistä musiikkia. Jokasella "mä olen pr00 ja kaikkionhyvää" -hepullakin on takuulla joku inhokki. Tällöin on kyse ns. paskasta musiikista.

En siis viittaa Ari Peltoseen.
Basisti tai kiipparisti! Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2
IommI
04.04.2006 12:24:11
Spice Girls.
Backstreet boys.
Se saatanan Shnappi krokotiili ja muut puuhapetet.
Kaikki disco hitit.
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
sn
04.04.2006 12:29:28
Ahneet levy-yhtiöt jotka luovat näitä.
Listen
04.04.2006 12:36:08 (muokattu 04.04.2006 12:38:49)
Nykyinen suomalainen vasemmalla kädellä väännetty tusinaiskelmä.

??

No en muista nimiä. Sitä mitä Radio Suomi ja maakuntaradiot soittavat toisinaan
(ehkä enemmän B-sarjan laulajattarien osastoa?). Seuraavan soinnun arvaa kaksi
tahtia etukäteen, ja sanoituksissa ei ole tippaakaan sydäntä mukana eikä edes
omaperäistä ideaa, vain klisettä kliseen perään.
M-Juhana
04.04.2006 12:59:36

Tää on vähän silleen et Idolsin ja iskelmän puolustajat ei ole Mnetissä.

Mut arvatkaa miten käy, jos tässä haukun vaikka....Johnny Winterin paskaks ?
Listen
04.04.2006 13:10:27
Tää on vähän silleen et Idolsin ja iskelmän puolustajat ei ole Mnetissä.

Sama juttu voisi olla jossain kokkien keskustelupalstalla: ihmetellään miten ihmiset
voivat syödä jotain mautonta pakastepizzaa, sekä ruoditaan ahnetta ja välinpitämätöntä
elintarviketeollisuutta.

Makuasioita. Itse muuten tykkään kovasti Schnapista.
Sinap
04.04.2006 13:11:54
Idols on loistavaa viihdettä..musiikki on sivuseikka. Kuten Ilkan uusi levy osoittaa. En o ite kuullu, mut kaveri sano et mukana on 5 coveria ja huonosti tehtyjä pohjia. Voin kuulematta väittää paskaksi musiikiksi. Smurffit kuuluu samaan sarjaan. Vanhoja biisejä väännettynä eri kohdeyleisölle. Taloudellisen hyödyn maksimointia. Mut en usko, että Ilkka edes paljon myy...voin olla väärässä..index floppi, luulen...
"Siinähän se tuubi onkin."
Wolfie
04.04.2006 13:14:44
jotenkin aavistelen, että sinulla on melkoisen rajoittunut näkemys siitä, mikä on musiikkia - - etten sanoisi: konservatiivinen

En sanoisi konservatiivinen tai rajoittunut, mutta kyseinen tyylisuunta aiheuttaa suuria väristyksiä minussa, syytä en osaa sanoa. Muuten menee eurohumpasta hevin kautta klassiseen, mutta juuri jostain kumman syystä hip-hop ja varsinkin rap aiheuttavat melkomoisia inhoreaktioita.

miten määrittelet musiikin?

Yleismaailmallinen kysymys johon on jokaisella oma vastauksensa. Musiikki on ääntä, joka kuulostaa itsestä hyvälle ja rentouttaa, virkistää, muokkaa mielialoja ja muuta mukavaa. Musiikkia on täten melkein mikä vain, mikä kuulostaa itsestä hyvälle. Esimerkiksi kuikan huuto lämpimänä kesäiltana voi olla hyvinkin musiikillinen elämys, kun väenvängällä esille saatu "taiteellinen" esitys, jota myös "musiikiksi" kutsutaan aiheuttaa mielenterveysoireita ja ajatuksia narun jatkoksi päätymisestä. Omituinen lausahdus, mutta sanottua tuli. Musiikin funktio on yleisesti ottaen ihmisten viihdyttäminen, joten mikäli jokin ääneen liittyvä asia viihdyttää ihmistä, voi se hänelle olla musiikkia.

uudistaminen on pahasta?? kaiken pitäisi olla kuten vanhoina hyvinä aikoina? taidat olla melko konservatiivinen?

Tuo on sinun mielipiteesi. En sanonut, että uudistaminen on kaikkinensa pahasta. Ilmaisin kappaleiden eräänlaisesta tuhoamisesta muokkamalla niitä remixeiksi. Kyseisillä kappaleilla on tarkoitus vetää rahaa kuluttajilta, mutta musiikilliset arvot on lytätty hyvin pitkälti muualle. Toisille käy, minulle ei. Ainoa valoisa puoli kyseisissä remixeissä on se, että mahdollisesti niiden kautta joidenkin musiikillinen maku laajenee suuntaan jos toiseen. Teknofriikki voi löytää iskelmän, ja iskelmäfanaatikko teknon.

Mikä vika on rytmikoneessa - sama kuin Kehruu-Jennyssä?? Ovatko sähköiset laitteet Perkeleestä. Samalla logiikalla äänensärkijät yms. kätkättimet, joilla instrumenttien ääni muutetaan tunnistamattomaksi, ovat "vääräoppisia".

?????????

Kommenttisi vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoiselta. Kumpikohan tässä on sopivampi omaamaan termin rajoittunut näkemys? Kehruu-Jenny oli aikoinaan maailmaa mullistava keksintö. Se aloitti teollistumisen ja työmarkkinoiden muuntautumisen tuotannosta palvelujen suuntaan. Lopputuloksesta voidaan olla yhtä montaa mieltä kuin on mielipiteen luojiakin.

Rytmikone on hyvinkin järkevä keksintö. Sitä vain pitäisi käyttää "oikein". Sillä voidaan luoda hyvinkin mielenkiintoisia rytmillisiä kuvioita, mutta yleisessä käytössä se on perusrytmin hakkaajana kappaleen nyansseista välittämättä. Harmi sinänsä.

Liian nopeastikaan ei saa soittaa - menee hermo??

Nopea soittaminen on hyvinkin tilanne- ja kappalesidonnainen asia. Yleistin asioita melko paljon, mutta kappaleiden nopeuttaminen mainitsemassani remixauksessa poistaa kappleiden tunnelmaa ja nyanssien määrää tehden niistä tunteettomia "hakkureita". Soittamisen nopeus ei ole hermoja vievää hommaa muulloin, mutta jos itse yritän soittaa jotain nopeasti, alkaa pinna palamaan sormien kankeuden ja hitauden johdosta ;)

Kommentti tulee selvästi sydämmestä ja sikäli riemastuttava - vaikka substanssista eri mieltä olenkin ;-)

Kiitän ja kumarran ;) Makuasiat ovat siitä mielenkiintoisia asioita, ettei kukaan ole oikeastaan oikeassa tai väärässä. Kirjoittaessani alkuperäistä tekstiä tiesin sen herättävän tunteita hyvinkin voimakkaasti joko puolesta tai vastaan, mutta ehkä ilmaisuni asian suhteen olisi voinut olla hieman selkeämpää. Tauti päällä ajatuksen kulku ei ole kaikkein nopeinta saatikka järkevintä.

Yleisesti ottaen tuosta samaa mieltä - itseasiassa laajennettavaksi koko elämään ja elämän tarkoitukseen (tämä on eri juttu kuin "parempi palaa kuin ruostua").

Unohdettavuus tuskin silti kenenkään erityinen tavoite - uutta vaan pukataan koko ajan.

Tuntuu vain usein siltä, että nykyään ihmisten pitäisi vain ostaa ja ostaa ja ostaa ja jne... Tai oikeastaan kuluttaa ja kuluttaa...

Kerralla iskevyys ja unohdettavuus ovat sivujuonteita tästä ilmiöstä siinä mielessä, että uusi levy pitää saada markkinoille nopeasti, sitä pitää myydä paljon nopeasti, mutta kuitenkin saada ihmiset unohtamaan se kyllin nopeasti, että samankaltainen artisti voi myydä jälleen samalla kaavalla toteutettua levyä paljon ja nopeasti. Kyseessä ovat pitkälti nämä "one hit wonder" -artistit.

Kuten jos mainitsin, makuasiat ovat hauskoja asioita niiden ehdottomuuden takia. Provosoiva kirjoittaminen on joskus hauskaa, mutta se ei ollut tuossa edellä tarkoituksenani. Uskoakseni kirjoitit tuon vastauksen samalla tyylillä kuin minä aloitin, eli kieli poskella, pilke silmäkulmassa mutta omalle itselleen uskollisena.

Lippu korkealle ja palkokasvi hengityselimiin ;)
Mitään allekirjoituksia tarvita...
Notefix
04.04.2006 13:29:37 (muokattu 04.04.2006 13:29:45)

Mun mielestä kuka tahansa saa digata mistä haluaa. Hyvä vaan että jostain saa viboja. Aika harva musa mua häiritsee, enemmänkin kaikenlaiset poliisit ja kaikkitietävät ihmiset.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Rämppy
04.04.2006 13:37:14
Radioiden soittolistat on suuri rikos musiikkia kohtaan.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Pitkavirta
04.04.2006 13:52:32 (muokattu 04.04.2006 13:58:55)
Mikäli hip-hop kaikkine sivujuonteineen(rap jne...) olisi musiikkia, vastaisin sen, mutta en voi, koska se ei ole musiikkia.

Sama.

Lars Ulrichin mollaaminen on suuri rikos musiikkia kohtaan myös.

No tosissaan. Piratismi taitaa nykypäivänä olla aika fataali rikos musiikkia kohtaan.

Täähän on muuten ihan mainio ketju m.nettiin !

Otsikoks "kerro mikä on sun mielestä paskempaa ku ei?" ?

Ja Kaikki paska musiikki. Nii

Kyseisillä kappaleilla (remixeillä) on tarkoitus vetää rahaa kuluttajilta, mutta musiikilliset arvot on lytätty hyvin pitkälti muualle.

hitto mua alkaa jo naurattaa :D huomaa ettei mies oo paljon ko. kulttuuriin perehtynyt.
no ei hitossa
Tympee Huttunen
04.04.2006 13:55:28 (muokattu 04.04.2006 13:55:58)
Taukoamaton Gregorian-levyn soitto CityMarketin jouluruuhkassa.

Jos joku on Helvetti, niin se on tuo.

Muutenkin vihaan kävellä isossa marketissa kori kädessä tai työntämässä vaunuja. Yhdistettynä se sietämättömään versioon Dingon autiotalosta, on järjen menetys oikeasti lähellä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
Sertzo S
04.04.2006 13:57:32
Nykyinen suomalainen vasemmalla kädellä väännetty tusinaiskelmä.

Montakos olet itse tenyt oikealla kädella ja saanut vielä julki? ;)
Sertzo S
04.04.2006 13:58:39
Mun mielestä kuka tahansa saa digata mistä haluaa. Hyvä vaan että jostain saa viboja. Aika harva musa mua häiritsee, enemmänkin kaikenlaiset poliisit ja kaikkitietävät ihmiset.

HOOOOOHHH!!! Juuri noin! :)
Sertzo S
04.04.2006 14:01:20
Taukoamaton Gregorian-levyn soitto CityMarketin jouluruuhkassa.

Jos joku on Helvetti, niin se on tuo.

Muutenkin vihaan kävellä isossa marketissa kori kädessä tai työntämässä vaunuja. Yhdistettynä se sietämättömään versioon Dingon autiotalosta, on järjen menetys oikeasti lähellä.

Dingolle ilmiönä ja biiseineenkin kaikki kunnia, mutta tuo Neumanin lammasmääkinä joka päivä nykyisin radiosta liikaa kuultuna on on kyllä kauheaa.
Tympee Huttunen
04.04.2006 14:06:26
Dingolle ilmiönä ja biiseineenkin kaikki kunnia, mutta tuo Neumanin lammasmääkinä joka päivä nykyisin radiosta liikaa kuultuna on on kyllä kauheaa.

En edes tarkoittanut siis Dingon versiota, vaan juuri tätä Gregoriania.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
C
04.04.2006 14:09:43
On kai noita... nyt tulee ekana mieleen Mariah Careyn coveri Leppardin Bringin' on the heartbreakista. Hyh hyh ja soo soo.

Sitä paitsi: Idolseita ja kaikkea muuta sen sellaista paskaa TÄYTYY inhota ja turakaisia TULEE opettaa. Se on meidän mnettiläisten pyhä tehtävä. Niin kauan kuin jaksamme tehdä sitä, on vielä toivoa. Muuten mätä musiikkibisnes ja tyhmät ihmiset pakottavat suomalaiset hevibändit esiintymään Euroviisuissa!
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)