Sonormies 01.04.2006 01:15:44 | |
---|
Parhaista rumpukompeista avattiin aiheellinen keskustelu. Siitä on hyvä siirtyä eteenpäin kysymällä mistä löytyy maailman makein rumpufilli. Itse ehdotan Neil Peartin polyrytmistä filliä biisissä YYZ. Tarkoitan filliä, joka tulee ensimmäisen, yhden tahdin mittaisen bassosoolon jälkeen. Muita ehdotuksia? Life is short and then you die. |
moderndrummer88 01.04.2006 01:19:21 | |
---|
kingston wallin versiossa firestä on aika makee filli mikä aloittaa biisin powertreblebassvolume |
Alpha 01.04.2006 01:20:48 | |
---|
kingston wallin versiossa firestä on aika makee filli mikä aloittaa biisin Komppaan samaa biisiä, mutta Catwalkin vetämänä. Oikeastaan yhtä filliä koko biisi...:o) |
Brother Michael 01.04.2006 02:39:46 | |
---|
Lähes mikä tahansa Matt Sorumin veto Guns 'n' Rosesin biisissä, esim. Don't Cry tai November Rain....ei niissä filleissä sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta ne jotenkin tulee sieltä....hyvin tanakasti, ja juuri niinkuin pitää. Siis "makeesti". One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
moderndrummer88 01.04.2006 02:57:38 | |
---|
Lähes mikä tahansa Matt Sorumin veto Guns 'n' Rosesin biisissä, esim. Don't Cry tai November Rain....ei niissä filleissä sinänsä mitään ihmeellistä ole, mutta ne jotenkin tulee sieltä....hyvin tanakasti, ja juuri niinkuin pitää. Siis "makeesti". rektum-taka-tum.... powertreblebassvolume |
vapauskauppias 01.04.2006 03:13:22 (muokattu 01.04.2006 22:13:28) | |
---|
rektum-taka-tum.... E: Hoho. Olipa taas näköjään perjantai-ilta. Jallua ja olutta. |
moderndrummer88 01.04.2006 03:20:04 | |
---|
Niinpä. Minua kanssa ihmetyttää nämä kaiken maailman duuri-, molli-, septimitmi, ym.-soinnut. Niitä on ollut vielä paljon kauemmin. Ihme touhua ja turhia juttuja nuo. Vähän niin kuin beat-komppi. Toisaalta, kun joku sattuu soittamaan jotain muuta kuin beatia, haukutaan peniksenvenyttäjäjazzsaatananihmevitunhiplailijaksi. Parempi siis olisi, että kukaan ei soittaisi mitään eikä musiikkia olisi olemassakaan. mitäs hittoa? taidan männä nukkumaan, en tajunnu hölkäsen pöläystä. powertreblebassvolume |
ultra 01.04.2006 08:54:02 | |
---|
Michael Bolton on todella perseestä, mutta hänen versiossaan biisistä "When A Man Loves A Woman" soittaa Jeff Porcaro sellaisen fillin loppupuolella, että meinaan joka kerta kuullessani itkeä. Ja en todellakaan kuuntele Michael Boltonia. Meillä on jurrissa perustettu sivuprojekti nimeltä The Michaelboltons, orkesteri, joka ei ole koskaan treenannut. Eikä treenaa. En edes tiedä, mitä instrumenttia soitan kyseisessä bändissä, mutta en ainakaan rumpuja, koska olen aivan liian hyvä..;) |
e r s k i 01.04.2006 09:49:14 | |
---|
Se filli millä Bonhami tulee biisiin mukaan Stairway to Heavenissa. |
Progressor 01.04.2006 10:19:47 | |
---|
Parhaista rumpukompeista avattiin aiheellinen keskustelu. Siitä on hyvä siirtyä eteenpäin kysymällä mistä löytyy maailman makein rumpufilli. Itse ehdotan Neil Peartin polyrytmistä filliä biisissä YYZ. Tarkoitan filliä, joka tulee ensimmäisen, yhden tahdin mittaisen bassosoolon jälkeen. Muita ehdotuksia? Tuo Peartin tavaramerkiksi muodostunut "four note fill" on kyllä mainio ja sykähdyttää muissakin Rushin instrumentaaleissa. Muutenkin pidän kovasti Peartin filleistä. Yksi hyvä on Jeff Porcaron filli Toton How Many Times -biisissä instrumentaaliosion päätteeksi. Todella "smooth" ja todella kiero. Hyvä osoitus siitä, että Jeffiltäkin kyllä tarvittaessa irtosi tilua. Sitten on tietysti yksi, josta jokin aika sitten mainitsinkin, nimittäin Van Halenin Jumpissa se filli, jolla komppi lähtee uudelleen käyntiin kosketinsoolon jälkeen. Yksinkertainen, mutta minusta aivan tajuttoman toimiva, melkeinpä täydellinen. Jokin siinä vain viehättää. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Niq 01.04.2006 10:33:11 | |
---|
Se filli millä Bonhami tulee biisiin mukaan Whole lotta loven "häröilykohdasta" kitarasooloon siirryttäessä. Samoin jossain livessä vetäisee Immigrant songissa tosi herkullista burlaburlaa johonkin väliin. Pieniä, helppoja juttuja, jotka Bonzon soittamana juuri oikeaan kohtaan saa aikaan tunteen: "miksen minä osaa ja miksen minä keksinyt tuota" "I have a cunning plan" -Baldrick |
ÄM 01.04.2006 10:54:21 | |
---|
Michael Bolton on todella perseestä, mutta hänen versiossaan biisistä "When A Man Loves A Woman" soittaa Jeff Porcaro sellaisen fillin loppupuolella, että meinaan joka kerta kuullessani itkeä.
No mä ajattelin, ettei tota kehtaa millään mainita, mutta kun uskalsit, niin komppaan kyllä. Tarkoitatko siis sitä, millä tullaan sisään sen pitkän tauon jälkeen? Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
ultra 01.04.2006 11:05:42 | |
---|
No mä ajattelin, ettei tota kehtaa millään mainita, mutta kun uskalsit, niin komppaan kyllä. Tarkoitatko siis sitä, millä tullaan sisään sen pitkän tauon jälkeen? Juuri sitä. Ei ollu helppoa mainita. Jouduin - kuten huomasit - isot selitykset laittamaan maininnan jälkeen alkuperäisessä viestissäni, eikä kukaan ole vielä vittuillut.:) Ei mutta muutenkin Porcaro vetää sen biisin niin, että siinä on referenssiä kaikille lopuksi ikää. |
CustomSeries 01.04.2006 11:10:40 | |
---|
Slayer-Killing fields. Het´ siinä alussa! |
VeeKoo 01.04.2006 11:15:34 | |
---|
In flamesin the quiet place 1.35 kohdalla tuleva. Yksinkertainen kun mikä, mutta sopii todella hyvin ja täytyy aina kuunnella uudestaan.. Ei ehkä hienoin, mutta tuli heti mieleen :) Ruman ei oo varaa nirsoilla. |
Toolilta löytyy aika paljon, mutta erityisesti Careyn soittama todella pieni tuplapedaalifilli "Grudgessa" olisikohan ollut "Saturn comes back around"-kohdassa...u konow what I mean. Aina nousee ihokarvat pystyyn. I can't imagine why you wouldn't welcome any change, my friend. |
Drumjamo 01.04.2006 12:07:16 | |
---|
Dire Straitsin Sultan of Swingissä n.4.25 kohdilla. Se nyt vaan on semmosta |
wavelength 01.04.2006 12:09:44 | |
---|
Dire Straitsin Sultan of Swingissä n.4.25 kohdilla. Niin niin tämä paradiddlesätkätys? Onhan se. En tiedä mistä puhun. |
BigPapa 01.04.2006 12:17:23 (muokattu 01.04.2006 12:18:11) | |
---|
Deep Purple - Pictures Of Home aloitus....jos filliksi hyväksytään... tai Fireballin alku... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
the_anaster 01.04.2006 12:26:29 | |
---|
Minun mielestäni maailman paras filli on Rosco Martinezin kappaleessa Neon moonlight ja sen on soittanut Colauitan Vinnie. Se on varsin mielenkiintoinen härpellys ja sitä on aina ilo kuunnella :D |