south_of_heaven 29.03.2006 21:16:04 (muokattu 29.03.2006 21:19:01) | |
---|
mä varmaan istun väärin ku ei heelup avaudu vaikka oonki treenannu. Vai avautuukse kuinka pitkän ajan päästä? Oon treenannu, mutta jalat jaksaa heilua miten sattuu eikä saa yhtään nopeasti soitettua ilmoitti South_of_Heaven |
Sandwich 29.03.2006 21:20:30 (muokattu 29.03.2006 21:25:02) | |
---|
jos käytätki heeldownia niiku mä oon joutunu paskuuden vuoksi :( joo en oo käyttäny heeldownia ihan kantapäät pikkasen ilmas ja sillee mutta se vähän näyttää siltä ku jo pitkän ajan on poljettu sitä samaa rataa niin ei edistystä näy. Mutta ku pitäs lisätä vauhtia niin ei pysty balanssi menee heti ja ei oo potkua takana :( se olis hyvä tietää miten se roddyki polkasee tiheään ja voimaa riittää ja nitkasee jalalla ja voi sanoa että ainoastaan varpaat on pedaalilaudalla i rather die standing than live on my knees |
Sandwich 29.03.2006 21:26:40 | |
---|
ja sitten onko sillä sitte merkitystä ku ajattelee että me kaikki ollaan erillaisia kuten joilla on pitemmät jalat ja taas toisilla on lyhkäset jalat niin siinä varmaan on vähän balanssin säätöäki varmaan i rather die standing than live on my knees |
south_of_heaven 29.03.2006 21:30:23 | |
---|
joo en oo käyttäny heeldownia ihan kantapäät pikkasen ilmas ja sillee mutta se vähän näyttää siltä ku jo pitkän ajan on poljettu sitä samaa rataa niin ei edistystä näy. Mutta ku pitäs lisätä vauhtia niin ei pysty balanssi menee heti ja ei oo potkua takana :( Nii mä tosiaan editoin ton viestin ku sähän sanoit jo toista tossa :) Mutta näyttää että meillä on pitkälti sama ongelma. Miten ihmeessä te istutte?? Jalat ei kuulemma sais ottaa edestä _YHTÄÄN_ tukea, ja vaikka kuin istun takana nii aina mä onnistun ottamaan tukea jaloista. Ja mulla on hyvä ryhti soittaessa ilmoitti South_of_Heaven |
Bobana 30.03.2006 07:20:38 | |
---|
Nii mä tosiaan editoin ton viestin ku sähän sanoit jo toista tossa :) Mutta näyttää että meillä on pitkälti sama ongelma. Miten ihmeessä te istutte?? Jalat ei kuulemma sais ottaa edestä _YHTÄÄN_ tukea, ja vaikka kuin istun takana nii aina mä onnistun ottamaan tukea jaloista. Ja mulla on hyvä ryhti soittaessa Ei se istumisesta ole kiinni. Heelupissa kinttu toimii "piiskana" eli liikerata lähtee reisilihaksesta ja lopussa nilkka ojennetaan ja siitä tulee sitä forcea. "Palautus" eli ylös pompsauttaminen sitten tapahtuu pohkeella. Olikohan tarpeeksi vaikeesti selostettu? Eli liikeradat kuntoon. Se ei mene pelkästään runttaamalla. Mulla ei heeluppi ainakaan kovin up ole sillä ei se ole pedaalista irti kuin sentin luokkaa. Heeldownissa ei juuri käytetä muuta kuin säärilihasta. Molempien tekniikoiden opettelu on mielestäni tärkeää soljuvan soiton aikaan saamiseksi. Nämä eivät olleet mitään absoluuttisia totuuksia vaan käytännöstä tehtyjä omakohtaisia huomioita. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Sandwich 30.03.2006 15:21:18 | |
---|
mä harjottelen nykyään sitä heel&toe tekniikkaa sillä tavalla että sen saa tasaseks, ettei se mee doublestrokeja vaan singlestrokeja varpailla ja kantapäillä molemmilla jaloilla vuorotellen ja ku siinä jonku aikaa on polkenu niin kyllä jaloissa tuntuu että on työskennelty, ja lihaksissa tuntuu kyllä hyvältä mutta se on vaan treenaamista mitä siihen pitää eiks jeee boysngirls:) i rather die standing than live on my knees |
south_of_heaven 30.03.2006 16:17:51 (muokattu 30.03.2006 16:18:10) | |
---|
Ei se istumisesta ole kiinni. Heelupissa kinttu toimii "piiskana" eli liikerata lähtee reisilihaksesta ja lopussa nilkka ojennetaan ja siitä tulee sitä forcea. "Palautus" eli ylös pompsauttaminen sitten tapahtuu pohkeella. Olikohan tarpeeksi vaikeesti selostettu? Eli liikeradat kuntoon. Se ei mene pelkästään runttaamalla. Mulla ei heeluppi ainakaan kovin up ole sillä ei se ole pedaalista irti kuin sentin luokkaa. Heeldownissa ei juuri käytetä muuta kuin säärilihasta. Molempien tekniikoiden opettelu on mielestäni tärkeää soljuvan soiton aikaan saamiseksi. Nämä eivät olleet mitään absoluuttisia totuuksia vaan käytännöstä tehtyjä omakohtaisia huomioita. Kiitokset. Tänään muuten kulki jo jotenkin 16-osat ainakin 160-170 temmossa melko hyvin(tai silleen että jalat toimi niiku kai pitäisi. On lämmin olo.) ilmoitti South_of_Heaven |
Sandwich 30.03.2006 16:21:26 | |
---|
mä katoin myös nuo pedaalit läpi että kyllä ne pitäs myös säätää että niitä pystyyki polkemaan ku nuijat ei oikeen tahdo liikahtaa yhtä hyvin ku pitäs polkea nopeampaa mutta voihan siinä olla jotaki muutaki i rather die standing than live on my knees |
Sandwich 30.03.2006 17:41:00 | |
---|
onko nuijan lyöntikulmalla tai sanotaanko nuijan etäisyys kalvosta... onko silla merkitystä mitenkään siihen tasapainoon tai parempaan tuntumaan ku en tiedä näistä ic;n säädöistä oikeen paljon i rather die standing than live on my knees |
Legatus 30.03.2006 18:14:08 | |
---|
onko nuijan lyöntikulmalla tai sanotaanko nuijan etäisyys kalvosta... onko silla merkitystä mitenkään siihen tasapainoon tai parempaan tuntumaan ku en tiedä näistä ic;n säädöistä oikeen paljon Onhan sillä merkitystä. Eiku... |
Sandwich 30.03.2006 18:34:52 (muokattu 30.03.2006 18:35:14) | |
---|
Onhan sillä merkitystä. voitko antaa vinkkejä tai ymmärrätkö ic;n säädöistä i rather die standing than live on my knees |
Legatus 30.03.2006 18:41:33 | |
---|
voitko antaa vinkkejä tai ymmärrätkö ic;n säädöistä Ymmärrän IC:n säädöistä mutta ei ole käytännön kokemusta muuta kuin kyyläsin viikon IC:n tekniikkaa ollessani työharjoittelussa. Joku vois linkittää sen videon tähän missä neuvotaan IC:n säätö itselle sopivaksi... itse en muista enää mistä sen löytää Eiku... |
Sandwich 30.03.2006 18:48:12 (muokattu 30.03.2006 19:22:12) | |
---|
Ymmärrän IC:n säädöistä mutta ei ole käytännön kokemusta muuta kuin kyyläsin viikon IC:n tekniikkaa ollessani työharjoittelussa. Joku vois linkittää sen videon tähän missä neuvotaan IC:n säätö itselle sopivaksi... itse en muista enää mistä sen löytää kiitoksia niin jos joku vois linkittää sen videon niin olis nastaa i rather die standing than live on my knees |
Bobana 31.03.2006 08:21:15 | |
---|
Kiitokset. Tänään muuten kulki jo jotenkin 16-osat ainakin 160-170 temmossa melko hyvin(tai silleen että jalat toimi niiku kai pitäisi. On lämmin olo.) Niinkun on aiemminkin todettu niin soittotaidon kehittymisessä kuukausi on lyhyt aika. Että sinnikästä harjoittelua orjallisesti toteutettuna pari viikkoa niin saattaa alkaa jo tuloksia näkymään. Tämä on jo varmaankin kaikille selvää: Saavutettu tasokaan ei pysy eikä ole itsestäänselvyys vaan sekin tarvitsee jatkuvaa ja säännöllistä harjoittelua. Eli ei voi lähteä 2kk kesälomalle jos aikoo pitää soittotaitonsa yllä. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
lethus1 31.03.2006 09:00:18 | |
---|
Jahas, mun vasen jalka on aivan pihalla uusien speddujen myötä. Vasen jalka melkein kokoajan tempossa kuin tempossa koittaa "kiriä" väkipakolla. On ihan tautisen ärsyttävää. Ja tähän en vaan keksi mitään muuta selitystä kuin sen, että vanhojen pedaalien kanssa soittaessa (slavessa paljon klamppia) käyntin vasemmalla enemmän voimaa/efforttia. Ja nyt kun ei tarvitsisi, lihasmuistista se vasen silti "kompensoi". Ärsyttää. Ihan törkiästi. Tuntuu että olisi palannut kolmen - neljä vuotta ajassa taaksepäin. |
Shitmanek 31.03.2006 09:08:47 | |
---|
Jahas, mun vasen jalka on aivan pihalla uusien speddujen myötä. Vasen jalka melkein kokoajan tempossa kuin tempossa koittaa "kiriä" väkipakolla. On ihan tautisen ärsyttävää. Ja tähän en vaan keksi mitään muuta selitystä kuin sen, että vanhojen pedaalien kanssa soittaessa (slavessa paljon klamppia) käyntin vasemmalla enemmän voimaa/efforttia. Ja nyt kun ei tarvitsisi, lihasmuistista se vasen silti "kompensoi". Ärsyttää. Ihan törkiästi. Tuntuu että olisi palannut kolmen - neljä vuotta ajassa taaksepäin. Minullakin on hieman vasemman jalan kanssa ongelmia, tuplat hyppivät jonkun verran. Syy tähän taitaa löytyä PC:ltäni :/ Noh, täytyy vain alkaa jälleen harjoitella vähän enemmän ja määrätietoisemmin. "I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!" |
Sandwich 31.03.2006 14:06:34 (muokattu 31.03.2006 14:17:56) | |
---|
mutta mikä en se oikea harjotus tapa & tekniikka. Oon kyllä paukutellu ja poljeskellu vuoden päivät mutta tuntuu että se on ollu samaa jo montaki kuukautta, eikä oikeen tunnu siltä että on menny eteen päin. Ja niinku mä näis äskeises kirjotuksis kerroin ku temppoa pitäs lisätä sen jälkeen ku homma alkaa luistaa niin ei sitte vaan pysty se on muutama sekuntti ja se on finiito:( + mulla myös ku pitäs laittaa tempoa lisää niin lihakset alkaa jänittämään enemmän ja sitte se tasapaino menee lisää apujoukkoja i rather die standing than live on my knees |
Pistä metronomiin tempo, jossa pystyt soittamaan tasaisia kuudestoistaosia rennosti ja mukavasti -- ja todella pitkään. Kun jyrskytys alkaa soljua kuin itsestään, rupea soittamaan joka neljännelle iskulle kuudestoistaosian sijaan kuudestoistaosatrioleja, siis näin (iskujen ekat nuotit korostettu):
X x x x X x x x X x x x X x x x x x Ta ka ta ka Ta ka ta ka Ta ka ta ka Takatatakata
Kun tämä alkaa toimia sen kuuluisan junan vessan tapaan, soita trioleita joka toiselle iskulle:
X x x x X x x x x x X x x x X x x x x x Ta ka ta ka Takatatakata Ta ka ta ka Takatatakata
Seuraava vaihe on soittaa trioleita kahden iskun pätkissä:
X x x x X x x x X x x x x x X x x x x x Ta ka ta ka Ta ka ta ka Takatatakata Takatatakata
Seuraavaksi soitetaan tahti kuudestoistaosia ja tahti trioleita. Sitten pari tahtia kuudestoistaosaa ja pari tahtia triolia. Näin jatketaan, kunnes pystyt soittamaan alkuperäisessä temmossa trioleja yhtä iisisti kuin kuudestoistaosiakin. Tämän jälkeen aloitetaan harjoitus siten, että triolit korvataan kolmaskymmeneskahdesosanuoteilla... Homman opettelu vie paljon aikaa ja vaivaa, mutta kyllä se siitä lähtee. En tiedä mistä puhun. |
Sandwich 01.04.2006 11:37:31 | |
---|
Pistä metronomiin tempo, jossa pystyt soittamaan tasaisia kuudestoistaosia rennosti ja mukavasti -- ja todella pitkään. Kun jyrskytys alkaa soljua kuin itsestään, rupea soittamaan joka neljännelle iskulle kuudestoistaosian sijaan kuudestoistaosatrioleja, siis näin (iskujen ekat nuotit korostettu):
X x x x X x x x X x x x X x x x x x Ta ka ta ka Ta ka ta ka Ta ka ta ka Takatatakata
Kun tämä alkaa toimia sen kuuluisan junan vessan tapaan, soita trioleita joka toiselle iskulle:
X x x x X x x x x x X x x x X x x x x x Ta ka ta ka Takatatakata Ta ka ta ka Takatatakata
Seuraava vaihe on soittaa trioleita kahden iskun pätkissä:
X x x x X x x x X x x x x x X x x x x x Ta ka ta ka Ta ka ta ka Takatatakata Takatatakata
Seuraavaksi soitetaan tahti kuudestoistaosia ja tahti trioleita. Sitten pari tahtia kuudestoistaosaa ja pari tahtia triolia. Näin jatketaan, kunnes pystyt soittamaan alkuperäisessä temmossa trioleja yhtä iisisti kuin kuudestoistaosiakin. Tämän jälkeen aloitetaan harjoitus siten, että triolit korvataan kolmaskymmeneskahdesosanuoteilla... Homman opettelu vie paljon aikaa ja vaivaa, mutta kyllä se siitä lähtee. jees box i rather die standing than live on my knees |
Sandwich 01.04.2006 16:01:36 | |
---|
onko kellään antaa sitä linkkiä missä saa nähdä ironcobran säätö videon i rather die standing than live on my knees |