Aihe: Hei neuvokaa tyhmää
1 2 3
Alttoviulisti
29.03.2006 20:53:42

Meillä on ihan perinteinen piano kerrostalossa... eikä sitä oo eristetty millään tai muutakaan keksitty. Harvoin sillä kyllä soitetaan, mutta ollaan kyllä soitettu ihan normaalisti. Päivällä on lupa soittaa, mut sit illalla pianon kansi pysyy kii. Joskus myös käytetään kerrostalopoljinta.
J.Ahonen
29.03.2006 21:18:34
Okresteri Basari olisi rautaa kerrostalossa.
J.Ahonen
29.03.2006 22:10:41
ööö eikös 22 asti saa hakata fortea pianolla niin paljon kun sielu sietää?
sellisti
29.03.2006 23:48:13
Edellenkin olen sitä mieltä, että kerrostaloasunto "ei ole mikään soittokämppä". Sellistin puolustuspuheet pianon soiton puolesta kerrostaloasunnossa ovat kovin kapeakatseisia ja kotiin päin vedettyjä.

Miten niin? Totesin vaan, että kaikilla ei ole mahdollisuutta treenata muualla. Pianoa voi soittaa myös hiljaa.

Ja kun kerran itsekin sanot, että...

Itse olen lähtenyt siitä perusajatuksesta, että kerrostaloasunnossa voi ja saa soittaa, kunhan se ei häiritse naapureita ja ylitä esim liikenteen melun ja asumisäänten dB -tasoa.

Saa soittaa pianoa tai muuta soitinta vaikka kuinka paljon klo 7-22 välillä, jos naapurit eivät siitä häiriinny ja hyväksyvät soiton.

...niin mehän ollaan ihan selkeästi samoilla linjoilla, joten mitä tästä enää vääntämään. En mä ole väittänytkään että naapurien tahallinen häirintä ja itsekeskeisyys olisi ok.

Se, että Sellisti väitti työnsä puolesta päivällä nukkuvien ihmisten valittavan jopa WC:n äänistä, tuskin yleisesti ottaen pitää paikkaansa. Tuollaiset yleistykset ovat kohtuuttomia ja tekevät mielipiteen heittäjästä epäuskottavan, omaan napaan tuijottajan.

Tarkistahan nyt kuitenkin, kuka on väittänyt. En ollut minä.

Asun Helsingissä ja täällä mm. useimmissa kirjastoissa on piano tai flyygeli, jota saa soittaa ilmaiseksi varaamalla ajan. Ymmärrän kyllä, ettei joka paikkakunnalla näin ole, eikä pianoa tai rumpuja voi ottaa kainaloon ja lähteä vaikka puistoon treenaamaan tai viedä arvokasta soitinta mihinkään latoon sään armoille..

Hienoa, ymmärrät siis minunkin pointtini vaikka ei aluksi siltä vaikuttanut.

Edelleenkin se on sitä jos olen yön ollut töissä ja yritän nukkua. Ei siinä auta edes tulpat 50-luvulla tehdyssä pahviseinätalossa. Piano vaan tulee läpi ja jotkut ihmiset eivät edes pysty nukkumaan tulpat päässä. Mun mielestä yhdenkään ihmisen ei pitäisi omassa kodissaan ikinä joutua tilanteeseen jossa joutuu tulpat päähänsä laittamaan...

Totta, mutta kyllä se on hyvin mahdollista, että päiväsaikaan kuuluu muitakin unta häiritseviä elämän ääniä kuin pianonsoitto. Vai?
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
gasser
30.03.2006 00:14:46
Meteli tappaa, olkaa hiljaa...
Itse olen onnistunut neuvottelemalla ratkaisemaan asiat.
Yläkerrassa asui kanta-astuja, kerroin tästä hänelle ja "ziding" - asia korjaantui, muutti pois...
Mitä tästä opimme? Aika vähän.
Go for it
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
willie
30.03.2006 18:18:43
Anteeks Sellisti, että väitin sinun sanoneen sen, minkä itseasiassa Gypsy sanoi. Olen pahoillani virheestä.

En nyt väännä tästä tämän enempää, kohtuullisuus kaikissa elämisen äänissä kerrostalossa naapurit huomioiden puolin ja toisin takaa kaikille asukkaille oman rauhan. Tää on vaan sellanen ikuinen intohimoja herättävä aihe, että mielipiteitä tulee ilmaistua ehkä turhankin suoraviivaisesti.

Naapureiden kanssa sovitut pelisäännöt lienee kuitenkin se paras ratkaisu soittamiseen kerrostalossa. Soittaminenhan kun tuomitaan usein paljon herkemmin, kuin mainitun pesukoneen äänet. Toiset kokevat normaaleiksi asumisääniksi eri asiat kuin toiset.
sellisti
30.03.2006 23:28:31
Anteeks Sellisti, että väitin sinun sanoneen sen, minkä itseasiassa Gypsy sanoi. Olen pahoillani virheestä.

En nyt väännä tästä tämän enempää, kohtuullisuus kaikissa elämisen äänissä kerrostalossa naapurit huomioiden puolin ja toisin takaa kaikille asukkaille oman rauhan. Tää on vaan sellanen ikuinen intohimoja herättävä aihe, että mielipiteitä tulee ilmaistua ehkä turhankin suoraviivaisesti.

Naapureiden kanssa sovitut pelisäännöt lienee kuitenkin se paras ratkaisu soittamiseen kerrostalossa. Soittaminenhan kun tuomitaan usein paljon herkemmin, kuin mainitun pesukoneen äänet. Toiset kokevat normaaleiksi asumisääniksi eri asiat kuin toiset.

Eipä haittaa. Ja asiaahan puhut.
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)