hannakatriina 28.03.2006 22:37:16 | |
---|
Voisinpa vielä lisätä vaikkapa Kirkan. Oho. Ihanko tosissas? Sieltä kurkusta ei kyllä minun mielestä tule enää nykyään muuta kuin epämääräistä rääkymistä joka fraasiin. Maneerit on päässeet vähän turhankin kanssa valloilleen, ehkä se sitten yrittää liikaa olla tosi rock. Suoraan, huojumattomaan ja puhtaampaan ääneen Kirka ei ole minun mielestä pystynyt enää aikoihin... Se jos mikä on hyvän laulajan merkki, jos vuosien kirkumisen jälkeen pystyy vielä vetämään voimakkaasti ja puhtaasti, ilman sitä säröä. Täällä on näitä hevikurkoja listattu, mutta tuli mieleen vähän toisenkinlainen lähestymistapa asiaan. Nimittäin on ihan luontevaa, että ääni muuttuu jonkun verran ajan myötä. Itselläkin on jo ääni tummunut ja madaltunut siitä kun laulamisen aloitin. Yks esimerkki: Joni Mitchell. Aloitti korkeaäänisenä folk-tyttönä, ja vaikka ääni on laskenut iän ja elintapojen myötä ainakin puolella oktaavilla alkuperäisestä ja soundi muuttunut tosi paljon, niin tulkinta on pysynyt ja päinvastoin parantunut. Eli tosi laulajalle vois minusta ettiä myös muita kriteerejä kuin sen, että pystyy vielä vanhanakin vetämään samankuuloisesti kuin parikymppisenä. Itse en varmasti pystyis kuuskymppisenä samaan soundiin mihin muutama vuosi sitten, eikä se ois edes normaalia jos pystyisin... |
Oho. Ihanko tosissas? Sieltä kurkusta ei kyllä minun mielestä tule enää nykyään muuta kuin epämääräistä rääkymistä joka fraasiin. Maneerit on päässeet vähän turhankin kanssa valloilleen, ehkä se sitten yrittää liikaa olla tosi rock. Suoraan, huojumattomaan ja puhtaampaan ääneen Kirka ei ole minun mielestä pystynyt enää aikoihin... Se jos mikä on hyvän laulajan merkki, jos vuosien kirkumisen jälkeen pystyy vielä vetämään voimakkaasti ja puhtaasti, ilman sitä säröä. Nohoh, Kirkahan on laulupalstan vakiovastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen muuhun sellaiseen :) "It's not over till the tremulant sings" |
oulukyllosa 29.03.2006 10:18:38 | |
---|
Gibbonsin Billy, Fogertyn John ja Pettyn Tom vaan parantavat vanhetessaan. Ei perhana, kyllähän se Fogertyn ääni oli ja meni pitkälti Creenedencen mukana,tosin Blue Ridge Rangersilla samaa tasoa ehkä heti CCR:n hajoamisen jälkeen....Centerfieldin jälkeen sitten ei oo sitä viimeistäkään soundia enää ollu. -play some skynyrd, man!- |
insight 30.03.2006 16:07:52 | |
---|
mutta david coverdale on kurko....ootteko kuullu starkers in tokio levyä? -97 vetävät vanderbergin kanssa pikkuyleisöille akustisesti kymmenen biisin keikkoja ja se ääni on ku suklaata söis..... Jos olit 97 kulttuuritalon keikalla Whitesnakea katsomassa, niin mä olin se, joka pääsi sanomaan Coverdalen mikkiin "Salmiakkikossu" kun se sen mikin mun suun eteen tökkäs =)
|
zaahrock 31.03.2006 08:56:00 | |
---|
Jos olit 97 kulttuuritalon keikalla Whitesnakea katsomassa, niin mä olin se, joka pääsi sanomaan Coverdalen mikkiin "Salmiakkikossu" kun se sen mikin mun suun eteen tökkäs =) no en ollu, ku en ollut vielä "valaistunut rockin alttarilla".... |
Mesikehrääjä 31.03.2006 23:58:50 | |
---|
Steven Tyler |
insight 02.04.2006 01:54:22 | |
---|
Starshipissä on myös loistava laulaja, jota kukaan ei koskaan mainitse hyvien laulajien listassa. Vähän niinkuin toi Lou Gramm. |
pammaus 06.04.2006 21:12:14 | |
---|
Koko kansan Kantri Helena on pysynyt ihan saman äänisenä. Euroviisuajoista ulkonäkökin on parantunut. =) |