willie 27.03.2006 20:06:43 | |
---|
On kyllä aika käsittämätöntä, jotkut ihmiset harjoittelevat soittamista kerrostaloasunnossa. Eihän asunto mikään treenikämppä ole. Samassa taloyhtiössä tai rapussa voi asua ihmisiä, jotka eivät esim työnsä vuoksi voi nukkua yöllä vaan päivällä. Tai eivät vaan muuten halua kuunnella pakkosyötettyä musiikin harjoittelua.. Mutta jos niin itsekäs on, ettei piittaa muiden rauhasta, kannattaa vaikka tsekata edes tämä: http://www.musicfinland.com/sml/muu … o/muusikko_2001/4_aaneneristys.html |
Pieni rumpalipoika 27.03.2006 20:15:36 | |
---|
Sen ratkaisee tarvittaessa joku muu kuin mekkaloitsija. Niinpä. On yleinen harhaluulo, että päiväaikaan kerrostalossa (tai miksei rivarissakin) saisi metelöidä vapaasti. Näinhän asia ei suinkaan ole. Yöaikaan sen sijaan yleensä vaaditaan hiljaisuutta. Kaikenlainen muita asukkaita häiritsevä touhuilu kellonajasta riippumatta on kielletty. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
Gypsy 27.03.2006 20:58:59 (muokattu 27.03.2006 21:08:59) | |
---|
Samassa taloyhtiössä tai rapussa voi asua ihmisiä, jotka eivät esim työnsä vuoksi voi nukkua yöllä vaan päivällä. Tai eivät vaan muuten halua kuunnella pakkosyötettyä musiikin harjoittelua.. Laittais korvatulpat. Mun mielestä taas käsittämättömiä on ihmiset jotka on yövuorossa töissä ja päivisin ne suurinpiirtein odottaa, että koko talo tyhjenee, että herrat saa nukkua. Hyvä kun vessan saa vetää. Lisäys: Pattereitten kautta kuuluu helposti muihin asuntoihin. Ehkä niitten päälle kannattaa heittää jotain kun soittaa ja piano kauas patterista. |
Teijo K. 27.03.2006 20:59:42 | |
---|
Niinpä. On yleinen harhaluulo, että päiväaikaan kerrostalossa (tai miksei rivarissakin) saisi metelöidä vapaasti. Näinhän asia ei suinkaan ole. Yöaikaan sen sijaan yleensä vaaditaan hiljaisuutta. Kaikenlainen muita asukkaita häiritsevä touhuilu kellonajasta riippumatta on kielletty. Esim: Naapureita häiritsevää soittoa ja laulua tms. on mahdollisuuksien mukaan vältettävä ja se on kielletty klo 22.00 - 07.00. Tai: Huoneistoissa ei saa muunakaan aikana harjoittaa sellaista toimintaa, joka siitä aiheutuvan melun, tärinän, hajun tai muun sellaisen johdosta jatkuvasti ja kohtuuttomasti häiritsee naapureita. Jne... Sitten vielä: LAKIMIES VASTAA Taloyhtiön järjestysmääräys on juridisesti sitova Julkaistu: 13.11.2005 16:21:46 http://www.hs.fi/asuminen/artikkeli … on+juridisesti+sitova/1135218289454 Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Mr.Babbit 27.03.2006 22:00:47 | |
---|
Niinpä. On yleinen harhaluulo, että päiväaikaan kerrostalossa (tai miksei rivarissakin) saisi metelöidä vapaasti. Näinhän asia ei suinkaan ole. Yöaikaan sen sijaan yleensä vaaditaan hiljaisuutta. Kaikenlainen muita asukkaita häiritsevä touhuilu kellonajasta riippumatta on kielletty. naapurini harrastavat äänekästä seksiä monta kertaa viikossa ja aina välillä vähän remontoivat, hakkaavat pattereita vasaralla ja poraavat. saanko kostaa opettelemalla trumpetin soittoa yksiössäni? |
Pieni rumpalipoika 27.03.2006 22:21:57 | |
---|
Suosittelen kostamaan kovaäänisellä itsetyydytyksellä! Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
sellisti 27.03.2006 23:24:34 | |
---|
On kyllä aika käsittämätöntä, jotkut ihmiset harjoittelevat soittamista kerrostaloasunnossa. Eihän asunto mikään treenikämppä ole. Että piano vaan mukaan aina kun lähtee muualle treenaamaan. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
terone 27.03.2006 23:53:07 | |
---|
Voisi olla ihan hyvä idea jutella asiasta jo etukäteen ... meillä maalla (rivitalossa) se ainakin onnistuisi. Itse vuorotyöläisenä pitäisin kyllä tuskallisena jos en saisi nukuttua korvatulppienkaan kanssa yövuoron jälkeen. Eli ensimmäinen ratkaisu on ne tulpat toinen sitten jotain muuta, esim keskustelua asiasta. Vaikeatahan se voi olla , ottaa asia puheeksi. a dj, a dj, let´s get out of here!! |
Hommais pianon pimputtajat sähköpianon jos meinaa jatkuvasti pimputella. En minäkään tuo akustista rumpusettiä kotia että voisin treenata enemmän. perkele. |
Janus 28.03.2006 09:13:58 | |
---|
Hommais pianon pimputtajat sähköpianon jos meinaa jatkuvasti pimputella. En minäkään tuo akustista rumpusettiä kotia että voisin treenata enemmän. perkele. Jos on paalua, niin suositeltavaa ois pitää himassa sähkö/keikkapianoa, jolla vois treenata luureihin päivittäiset motoriset treenit (skaalat jne.). Mutta ainakin mulle itselleni akustinen piano on tärkeä apuväline biisinteossa ja tatsin/soundin kehittämisessä. |
Teijo K. 28.03.2006 09:14:20 | |
---|
Että piano vaan mukaan aina kun lähtee muualle treenaamaan. Mie olen aina elänyt siinä uskossa, että maailmassa on enemmän kuin yksi (1) piano. Olettekos työ raahannut sen kotipianon keikoillekin? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
sellisti 28.03.2006 23:14:24 | |
---|
Mie olen aina elänyt siinä uskossa, että maailmassa on enemmän kuin yksi (1) piano. Olettekos työ raahannut sen kotipianon keikoillekin? Kaikilla ei ole harjoittelemista varten treenikämppää/kavereita tai sukulaisia jotka omistavat pianon/pianollista työhuonetta/jne. Jos omistaa kotona pianon, niin kyllä sillä sitten mielellään treenaakin. Mutta, kuten sanoin, voi käydä myös hyvä tuuri naapureiden kanssa. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Teijo K. 28.03.2006 23:34:57 | |
---|
Kaikilla ei ole harjoittelemista varten treenikämppää/kavereita tai sukulaisia jotka omistavat pianon/pianollista työhuonetta/jne. Jos omistaa kotona pianon, niin kyllä sillä sitten mielellään treenaakin. Mutta, kuten sanoin, voi käydä myös hyvä tuuri naapureiden kanssa. En tiedä miten siellä oopperakaupungissa on asiat, mutta Jyväskylässä on useitakin pianohuoneita minne voi mennä harjoittelemaan kuka vain. Varaa vain ajan. Olenpa paria niistä käyttänytkin toisinaan. Ei tämä miulle mikään juttu ole, mutta toi siun "piano kainaloon ja treenikselle" -heitto oli vaan niin heikko, että en millään malttanut jättää sitä rauhaan. Niin hyvä tuuri on käynyt naapurien kanssa, että yksikään ei ole ollut pianisti. ;) Tai jos onkin ollut, niin niillä on ollut sitten sähköpianot. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Pieni rumpalipoika 28.03.2006 23:48:59 | |
---|
Jos mulla sattus asumaan naapurissa pianisti tai muu meteliä pitävä soittaja, sota siitä syttys. Jos ei siis järkipuhe tehoais. Hankkisin paskan sähköviulun ja parin kilon pa:t himaan ja alkaisin treenaan pariääniasteikkoja (sellistitaustalla)! Hoho. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
sellisti 29.03.2006 00:01:45 (muokattu 29.03.2006 00:02:47) | |
---|
En tiedä miten siellä oopperakaupungissa on asiat, mutta Jyväskylässä on useitakin pianohuoneita minne voi mennä harjoittelemaan kuka vain. Varaa vain ajan. Olenpa paria niistä käyttänytkin toisinaan. No eipä ole täällä ihan noin hyvää palvelua. Ei tämä miulle mikään juttu ole, mutta toi siun "piano kainaloon ja treenikselle" -heitto oli vaan niin heikko, että en millään malttanut jättää sitä rauhaan. No se taas puolestaan oli kommentti jonkun "ei asunto ole mikään treenikämppä" -heittoon, jonka mä ymmärtäisin jos puhuttais jostain mukana kuljetettavasta soittimesta. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Pieni rumpalipoika 29.03.2006 00:04:48 | |
---|
No se taas puolestaan oli kommentti jonkun "ei asunto ole mikään treenikämppä" -heittoon, jonka mä ymmärtäisin jos puhuttais jostain mukana kuljetettavasta soittimesta. Eli rumpujen treenaus sun seinän takana on okei? Höhö. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
sellisti 29.03.2006 00:13:22 | |
---|
Eli rumpujen treenaus sun seinän takana on okei? Höhö. No ei ehkä rumpujen, vaikka ymmärtääkseni niitäkin voi soittaa hiljaa. Mutta pianon äänieristys lienee yleisesti ottaen helpompi järjestää kuin rumpujen. Pianoissa on myös (useimmissa) ns. yöpedaali, joka hiljentää äänen todella pehmeäksi. Kun tähän nyt kerran näin tartutaan, niin tarkennan sen verran että alkuperäinen pointtini oli että kaikilla ei ole mahdollisuutta harjoitella muualla kuin kotona, omalla soittimellaan. Jos se häiritsee naapureita, niin asiaan on luonnollisesti löydettävä ratkaisu. Mutta kun kerrostaloasunnossa treenaaminen oli jonkun mielestä ihan lähtökohtaisesti käsittämätöntä toimintaa. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Gypsy 29.03.2006 05:34:45 | |
---|
Jos totuuden haluaa kuulla naapureilta, niin ei sitä oikeen suoraan voi kysyä. Ei kaikki pysty sillon sanoon oikeeta mielipidettään. Jakaa vaikka laput naapureitten postiluukkuihin jossa kysyy ja pyytää palauttaan nimettömän mielipiteen omaan postiluukkuun. |
willie 29.03.2006 19:59:43 | |
---|
Edellenkin olen sitä mieltä, että kerrostaloasunto "ei ole mikään soittokämppä". Sellistin puolustuspuheet pianon soiton puolesta kerrostaloasunnossa ovat kovin kapeakatseisia ja kotiin päin vedettyjä. Itse olen lähtenyt siitä perusajatuksesta, että kerrostaloasunnossa voi ja saa soittaa, kunhan se ei häiritse naapureita ja ylitä esim liikenteen melun ja asumisäänten dB -tasoa. Saa soittaa pianoa tai muuta soitinta vaikka kuinka paljon klo 7-22 välillä, jos naapurit eivät siitä häiriinny ja hyväksyvät soiton. Kannattaa siis kysyä reilusti naapureiden mielipidettä asiasta, kaikki kun eivät halua tai kehtaa ottaa häiritsevään soittoon kantaa, vaan tyytyvät ja alistuvat hiljaa valllitsevaan tilaan. Jo pelkkä kysyminen naapureilta saa heidät varmastikkin huomattavasti suvaitsevaisemmiksi. Minun naapurissa soitetaan poikkihuilua muutamana iltana viikossa klo 16-18 välisenä aikana, eikä se minua häiritse mitenkään. Itse soitan sähköbassoa päivittäin kerrostaloasunnossa, mutta en koskaan 35 vuoden urani aikana ole soittanut vahvistimen kanssa. Ainoastaan akustisesti tai kuulokkeiden kanssa. Se, että Sellisti väitti työnsä puolesta päivällä nukkuvien ihmisten valittavan jopa WC:n äänistä, tuskin yleisesti ottaen pitää paikkaansa. Tuollaiset yleistykset ovat kohtuuttomia ja tekevät mielipiteen heittäjästä epäuskottavan, omaan napaan tuijottajan. Asun Helsingissä ja täällä mm. useimmissa kirjastoissa on piano tai flyygeli, jota saa soittaa ilmaiseksi varaamalla ajan. Ymmärrän kyllä, ettei joka paikkakunnalla näin ole, eikä pianoa tai rumpuja voi ottaa kainaloon ja lähteä vaikka puistoon treenaamaan tai viedä arvokasta soitinta mihinkään latoon sään armoille.. -- Kysymällä naapureiden mielipidettä soitosta, neuvottelemalla "pelisäännöt" ja olematta itsekäs, varmasti pääsee jo varsin pitkälle tämän ikuisuuskysymyksen ja mielipiteitä jakavan asian kanssa. Lykkyä tykö kaikille soittajille ja "naapureille" sekä myöskin Sellistille :) willie |
Gypsy 29.03.2006 20:50:42 | |
---|
Se, että Sellisti väitti työnsä puolesta päivällä nukkuvien ihmisten valittavan jopa WC:n äänistä, tuskin yleisesti ottaen pitää paikkaansa. Tuollaiset yleistykset ovat kohtuuttomia ja tekevät mielipiteen heittäjästä epäuskottavan, omaan napaan tuijottajan. Ensinnäkin se olin minä, joka sano. Ja sen lisäks se mitä sanottiin, oli "hyvä kun vessan saa vetää" joka on ihan eri asia. Ja noille tyypeille tosiaankin suosittelen korvatulppia. Tässähän oli nyt puhe pianosta, jota ainakin jonkun verran on vaimennettu. Itse olen lähtenyt siitä perusajatuksesta, että kerrostaloasunnossa voi ja saa soittaa, kunhan se ei häiritse naapureita ja ylitä esim liikenteen melun ja asumisäänten dB -tasoa. Monen pesukone ylittää helposti ton tason. Vessan kautta varsinkin kulkeutuu helposti. Ai niin, sehän on normaali asumisääni, elinehto, täysin hyväksyttävää. Mutta jos multa kysytään niin soittajalle soittaminen on sitä ihan samaa. |