Da Make 26.03.2006 16:18:21 | |
---|
Olen valmis kirjoittamaan artikkeleita kitarakamoista. |
Jake.e 26.03.2006 16:21:35 | |
---|
Jucciz plussa napsahti. http://www.youtube.com/watch?v=1R7k4c074UE&search=hauska |
Tietysti Pauligin 26.03.2006 18:29:18 | |
---|
Paketti löytyy täältä: http://jucciz.com/nuorten_musakurssi.pdf Plussaa vaivannäöstä. Kai tuota voisi itsekkin jossain vaiheessa vilkaista, eiköhän sieltä vanhojen kertailun lisäksi jotain uuttakin aina opi/palaa mieleen. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
KaRa 26.03.2006 20:33:43 (muokattu 26.03.2006 21:37:03) | |
---|
Paketti löytyy täältä: http://jucciz.com/nuorten_musakurssi.pdf Hyvä, hyvä! Nuo asiat on minulla noin pääpiirteittäin hallussa, mutta olihan siinä selkeästi ja turhia jorisematta kerrottu faktat... lussaa tuli.... tosin, kyllä mun täytyy winee tosta että eikö XX3111 ole Fm eikä duuri?.. vai olenko vain ymmärtänyt väärin? En todellakaan ymmärrä, miksi kaikki kirjoittavat tähän jotain typeriä allekirjoituksia... minä en sellaiseen alennu! |
Jucciz 26.03.2006 20:59:30 | |
---|
kyllä mun täytyy winee tosta että eikö XX3111 ole Fm eikä duuri?.. vai olenko vain ymmärtänyt väärin? Usempi silmäpari löytää virheet aina tehokkaammin kuin yksi. F-mollihan sen piti olla, korjattu. Kiitos tarkkaavaisuudesta. |
Apricot 27.03.2006 00:04:41 | |
---|
Jucciz kirjoitti: Itse laadin jokin aika sitten Kauniaisissa järjestettävää nuorten musakurssia varten sähkökitaran opetusmateriaalipaketin... ...Kommentteja ja palautetta otetaan vastaan mieluusti... ...Paketti löytyy täältä: http://jucciz.com/nuorten_musakurssi.pdf Hyvä Jucciz! Olet jaksanut väsätä melkoisen tietopaketin, selailin tuossa sitä läpi syventymättä kuitenkaan kaikkiin yksityiskohtiin. Heräsi muutama yleisempi ajatus: Tuo tietopaketti on kyllä ansiokas, mutta tuli mieleen että kyllä saa olla aika lailla motivoitunut opiskelija harrastuspohjalta, että jaksaa käydä läpi koko jutun tai edes osan siitä. En tiedä keille tuo oppimateriaali on suunnattu, tai että mitä opetusmetodia ja havainnollistamis- ja sovellusmenetelmää olet ajatellut käyttää, mutta sinällään tuossa on kyllä asiaa vuosiksi, mielestäni aivan liikaa yksittäiseen kurssiin. Tuo tietomäärä saa harrastajan pään pyörälle; materiaalissasi on voimakas teoriapainotteisuus. Yhden yksittäisen huomion tein: yleensä oppimateriaaleissa käytetään kaikissa esimerkeissä C -sävellajia, jotta esimerkki olisi mahdollisimman selkeä ja vertailukelpoinen. Olit laittanut "sointuesimerkit" -osastossa kaikki soinnut eri sävellajeihin. Luulen, että olisi kuitenkin parempi pitää nekin C:ssä, nimittäin aiheessa liikutaan useimpien harrastajien (ja etenkin nuorten) oppimis- ja käsityskyvyn ylärajoilla, ja silloin kaikki mahdollinen selkeys olisi erityisen tärkeää. Siis ettei esitystapa sinällään aiheuttaisi yhtään lisää mietittävää sisällön ohella. Olet varmasti miettinyt tuotakin, onhan valitsemaasi tapaan kuitenkin perusteet. Reaalisointumerkit ovat vähän ongelmallisia, tämä sus2 / add9 jne. -ongelma on ikuinen kiistakapula. Sointumerkkien tehtävähän on kertoa vain periaatteellisella tasolla niukin tarvittava tieto soinnusta, ei sen varsinaista tarkkaa rakennetta. "Add9 " -ilmiö lienee enemmän eri tyylien estetiikkaan ja käytännön soittotapaan kuin teoriaan liittyvä asia. Mutta ei siitä sen enempää. Paketissa voisi olla huomattavasti runsaammin otelaudan kuvia. Esim. alkaen siitä, missä sävelet sijaitsevat otelaudalla - ensin avoasema ja sitten yksi kieli kerrallaan jne. Nyt se kitaristisuus on melko vähäistä, etenkin harrastajatasolla kaivataan konkretiaa ja rautalangasta väännettyjä esimerkkejä. Ehkä sinulla onkin niitä lisämateriaalina. Mutta jos aiheeksi otetaan sävelet, on luonteva seuraava askel katsoa mistä ne löytyvät otelaudalta. Opettajana helposti luottaa oppilaiden omaan päättelykykyyn; kokemus on osoittanut, että rautalankaesimerkkejä tarvitaan. Onhan tietysti kiinalainen sanonta, että "opeta mieluummin kalastamaan kuin että annat vain sen kalan", mutta käytännössä niitä kaloja kannattaa jakaa maisteltavaksi aika tiuhaan, että oppilaan motivaatio pysyy yllä. Eli tuo matsku on kyllä sinällään hyvinkin pätevää, runsasta ja riittävää, kunhan varmistaa että itse kurssilla päästään heti soittamaan, eikä jäädä vain paperin tasolle. Toimivan oppimateriaalin laatiminen on kyllä haastava homma. Useimmat ammattimaiset julkaisijat ovat valinneet sellaisen tien, että aihetta vain rajataan rankasti ja käytännön esimerkkejä ja harjoituksia lisätään joka väliin. Biisejä, biisiesimerkkejä ja sitä rataa... you know:) No problemo! |
Juzpe 27.03.2006 16:27:44 (muokattu 27.03.2006 16:29:09) | |
---|
Hiäno homma. Oon mesissä. Kertokaa lisää ja vois ny ainaki jonku postituslistan kyhätä joku joka haluas homman pääjehuks/osais..... Hyvä huomata että täälä palstalla on joskus hyviäkin juttuja.. Ja J-z:lle 2/3 irtopistettä hyvästä opetusmatskusta.... Aika heviä tavaraa oli kyllä, että vähän vähemmän motivoituneelta kaverilta menis varmaan useempi aperitiivi sulatellessa. Mutta niinku joku ehti jo mainita pedagogiset taidot kunniaan. Aliarvostettu taito nykysin toi opettamisen ja motivoinnin jalo taito. E: Niin siis voisin tukea toimintaa esim kirjottelemalla artikkeleita motivaatiosta ja jammailusta ja kaikesta muusta yksinkertasesta, kuten sorsastuksesta. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
Juzpe 27.03.2006 16:52:49 | |
---|
*Foorumille ei mielestäni ole tarvetta, onhan meillä m.net. Jos ois semmonenkin foorumi jossa vois keskustella hieman viksummin kun mnetissä.... Ja joka ois vähän tarkemmin valvottu, ettei ihan kaikennäköstä perseilyä (lue Juzpen kirjotuksia esim.) tarvis sietää.... (vapaavalintainen hieman väkinäinen hymiö) "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
Luonnollisesti Juccizelle plussa tuosta hienosta musakurssidokkarista! Itsekin oon kokoamassa matskua tommoseen "kitaraopukseen", lienee ikuisuusprojekti, mutta pitäähän sitä harrastuksia olla :) Kitarasivuston tekemisessä voin varmaan olla apuna jonkinverran. Hyvä suomen kieli on nykyään hakusessa vaikka ällän äikästä -99 kirjoitinkin, mutta jotain kitaramatskua varmasti löytyy em. syystä. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa."
Les Partisans de la Grotte Pompeux #5 |
t0ni- 27.03.2006 17:17:25 | |
---|
Hyvä idea. Kuinka laajaa sivustoa on tarkoitus on tehdä? Olisi kyllä mahtavaa, jos joku ukko kävisi läpi Suomeksi soolotekniikat. Näin aluksi tuskin mitään kovin suurta.. Mutta jos kävijöitä riittää niin varmaan sivut tulevat laajentumaan.. Jos joku ukko löytyy joka kävisi tekniikoita läpi niin mikäs sen mukavampaa. |
PuuriZ 27.03.2006 19:01:36 | |
---|
Loistava idea. Tosin tältä taholta ei sitten apua löydy mutta henkistä tukea :D |
arvid70 27.03.2006 19:12:09 | |
---|
Loistava idea. Tosin tältä taholta ei sitten apua löydy mutta henkistä tukea :D Kompataan! KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Jucciz 27.03.2006 19:23:22 (muokattu 27.03.2006 19:24:59) | |
---|
Kiitos Apricot kommenteista. Tosiaan, tuo paketti oli tarkoitettukin opetuksen tukimateriaaliksi, ei niinkään itseopiskeltavaksi - tosin en missään nimessä kiellä opettelemasta tuota pakettia yksinkin. Kurssilla olisi ilman muuta ollut tarkoitus keskittyä ennen kaikkea soittamiseen ja siihen, että homma pysyy hauskana. Kurssi itse peruuntui, mutta matsku jäi, joten ajattelin jakaa sen tänne siinä toivossa, että siitä joku voisi saada jotain irti. Riffejä, melodioita, biisiesimerkkejä ja muita olisin vielä lisännyt tuohon pakettiin sekä varmaan käynyt vähän läpi myös moodeja. Nyt kuitenkin kun tuli ilmoitus siitä, ettei kurssia järjestetäkään, on ollut vähän motivaatio hukassa tuon paketin kasvattamiseen entistäkin laajemmaksi. "Ei sitten." |
rlo 28.03.2006 13:57:26 | |
---|
http://www.guitarshredshow.com/ Olipahan villi homma, kannattaa käydä jammailemassa. Aivan mahtavasti toteutettu animaatio ja kitarointi sekä idea oli hauska. Less Is More |
McNulty 28.03.2006 14:01:50 | |
---|
Onko tässä nyt tarkoitus tuottaa kuvaa? ääntä? reeni-lickejä? arvioita kitarakamoista? Vai kaikkia näitä? Minä joskus tein sellaista "aloittelijan kitara"-tyyppistä sivustoa missä oli vinkkejä soittoa aloittelevalle ja ensisoitinta metsästävälle... sointutaulukoita, lickejä ja ties vaikka mitä kaikkea muuta kitarointiin liittyvää sälää. Opetusmateriaalista puhtaisiin mielipiteisiin ja ränttäyksiin :) En vain jaksanut sitten viedä "projektia" loppuun. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
rlo 28.03.2006 14:08:44 | |
---|
Olen itse väsännyt omat sivuni www.rekastudiot.com ja perehtynyt kaikenlaiseen liittyen sivustoihin. Jos intoa riittää, voisin tällaisen sivun avata mutta matskut pitää tulla muilta....aikaavievää hommaa tietysti ylläpito, mistähän saataisiin rahoitus. Rautalankasivut onkin jo olemassa http://www.rautalanka.org/forum/Less Is More |
rlo 28.03.2006 14:11:30 | |
---|
Less Is More |
Bald Anus 29.03.2006 07:42:04 | |
---|
Itellä tässä on sellainen ongelma että tuota soittokokemusta ja tietämystä ei ole kertynyt kovinkaan paljoa No kannattaako sitä sitten tehdä? Mutta tosiaan, jos joku tulee mukaan juttuun, niin miksei... Hyvä idea. Raha on ilmaista
THV-Klubi#12
Paskakitaristit #1 |
Urmas Potkuri 29.03.2006 08:15:00 | |
---|
Ota Jucciz plussa opetuspaketistasi. Vaikka en ole ennättänyt tutustua, niin luotan vahvasti sisältöön. Tämä on hieno esimerkki muinoisesta (70-80 luku) "elmuhengestä", jonka luulin jo kadonneen. :) Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni? |
Quu 29.03.2006 19:16:29 (muokattu 29.03.2006 19:18:10) | |
---|
Juccizelle plussapiste matskusta. Jos kurssi olisi pidetty, ei tätä pakettia olisi meille suotu, koska ei olisi ollut tarvetta. :) E: Tosin tuskin oli tarvetta nytkään... että näin. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |